marți, 1 februarie 2011

Fila de calendar

Ştefan Luchian (1 februarie 1868-28 iunie 1916)
Lucian Grigorescu (1 februarie 1894-28 octombrie 1965)



         Iarna
de Ion Luca Caragiale
(1 februarie 1852-9 iunie 1912)

Negreşit că, sus în ceruri
Soarele fiind aprins,
Nu se simte frigul, gerul
Care astăzi ne-a cuprins.

Negreşit! Focul din soare
Nu-l plăteşte Dumnezeu,
Însă noi plătim, sârmanii,
Lemne şi cărbuni mereu.

Doamne, de-ai veni-ntr-o noapte
Pe pământul îngheţat
Ca să vezi cât e de jalnic
Să tot tremuri nencetat,

Tu, care-ţi iubeşti făptura,
N-ai mai zice un cuvânt
Şi-ai opri crivăţul aspru
Să mai sufle pe pământ!  






Renata Tebaldi (1 februarie 1922-19 decembrie 2004)
Puccini, Madame Butterfly

17 comentarii:

  1. Felicitari romancuta noastra draga caci
    ieri trebuia comemorat si toata Romania
    l-a uitat,numai tu nu l-ai ignorat!
    Aceasta poezie ,desi el nu era poet,
    este mai rar facuta public cititorilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Calculatorul meu imi joaca feste, a la Caragiale, am scris ca trebuia organizat pentru comemorarea
    de azi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa asculti poezia asta recitata de Tudor Gheorghe, cand ai timp, e minunat :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen, fata , mi-ai mers la inima cu poezia asta. Imi tresalta inima cand mai vad si oameni de calittate. Multumesc!
    http://armoniasimturilor.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  5. Iata o fata a lui Caragiale pe care putini o stiau. O poezie pentru sufletul nostru, de romani :) Multumesc, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  6. Steliana,
    ma bucur daca te-ai gândit si tu la Nenea Iancu :)
    Daca l-ai serbat si ieri nu-i nici o suparare mai facem si azi o zi de sarbatoare! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Teo,
    da, cunosc varianta muzicala :) ai perfecta dreptate, vocea lui Tudor Gheorghe este parca facuta pentru astfel de versuri! O zi buna îti doresc :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Minodora,
    asta zau ca ma bucura! te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Alinus,
    exact asa este! suflet sensibil cum a avut Nenea Iancu, nu se mai naste!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumit de aducere aminte, Carmen. Il invocam si il citam din ce in ce mai des pe Caragiale si lumea pe care a trait-o el e vie si la fel de actuala. Depinde cu care dintre personajele lui ne identificam. Vin si eu cu un citat care mi-a placut. "Voieşti să cunoşti lucrurile? Priveşte-le de aproape. Vrei să-ţi placă? Priveşte-le de departe."

    RăspundețiȘtergere
  11. Mă întreb dacă pe blogul tău a venit iarna sau primăvara. Prefer să calc pe urmele gărgăriţelor tale, aşa că aştept cu nerăbdare sosirea ei. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabriela,
    reflecţii pe ton umoristic cum a avut nenea Iancu sunt unice, pline de adevar si culmea... în permanenta actualitate! Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen,
    mamarutele sunt aici sa provoace primavara :) care va veni... numai dupa ce voi petrece eu concediul de schi! :D Esti de acord? ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. O foarte plăcută aducere aminte,la suflet,ochi și la urechi.Mulțumim Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  15. Se-cret,
    ma bucur daca "fila de calendar" ti-a adus o mica bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  16. Carmenutzule drag,credeai ca lipsesc nemotivat?! Nici gand! Am incercat de nenumarate ori,ieri,sa las si gandul meu aici dar n-am reusit dupa cum se poate vedea(mi se-ntampla de cateva zile). Am mari probl cu netul,cred ca din cauza gerului cumplit din ultimul timp...Il plac dar...nici chiar asa! Sa nu reusesti sa faci un lucru...nu e prea placut,parol!
    Incercasem sa-ti spun ieri ca ma bucur din suflet pt frumusetea asta de poem lasat de tine,grozav e si uite cate descopar...De-asta ma simt asa de bine aici,e...altceva si altcumva! E fantastic sa stii ca exista un astfel de loc in care sa resipri exact cum ai vrea...

    "Potop,cad stele albe de cristal
    Si ninge-n noaptea plina de pacate;
    La vatra-n para ce abia mai bate -
    Azi,a murit chiar visul meu final.
    Si ninge-n miezul noptii glacial...
    Si tu iar tremuri,suflet singuratec,
    Pe vatra-n para slaba,in jaratec,
    Incet,cad lacrimi roze,de cristal."
    (G.Bacovia - Singur)

    Si chiar daca am intarziat la intalnire...am fost permanent prezenta cu sufletul alaturi! Regret ca n-am putut posta la inceput si astfel sa pot provoca o alta "sesiune" de versuri.... Mi-s tare dragi versurile de iarna...si toamna,bien sur!!!!!!!!!!!! Multumesc de primire,draga mea!

    Pupici ...motivati!
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  17. L'Automne draga,
    chiar mi-am facut probleme, ca nu mai scrii nimic, dar m-am gândit ca esti plecata câteva zile sau pur si simplu faci o pauza de computer! nu este rau :))
    Multmesc pentru minunatele versuri ale lui Bacovia!
    Te pup si sper sa treaca "gripa" netului :))

    RăspundețiȘtergere