vineri, 27 noiembrie 2015

Jurnal de Vacanta de vara - Sfântu Gheorghe

(continuare la JVv Labirintul apelor si Asta vara la Sfântu Gjeorghe)

Singurul loc din România - pe lânga Sulina () -  care ofera deopotriva varianta plajei la Marea Neagra si cea a pescuitului în Delta Dunarii este satul Sfântu Gheorghe.
Din centrul satului la doar douazeci de minute de mers pe jos (sau cinci minute de mers cu Trocariciul ☺) se ajunge la plaja salbatica, ce se întinde de-a lungul tarmului marii pâna la Sulina (38 km). Între marea cea mare si pâlcurile de salcie alba, tamarix, smocuri de iarba si maracini, se întinde fâsia lata de nisip fin. Este o plaja fara chioscuri, șezlonguri sau terase de litoral din care sa urle muzica. Singura melodie care se aude este cea a valurilor marii. Este un loc complet rupt de lume, nealterat, (înca) mândru de propria-i frumusețe.

O ora dureaza plimbarea de-a lungul țărmului pâna în punctul în care Dunarea îsi amesteca apele în valurile sarate ale marii. Este singurul loc în care scaldatul este interzis, curentii fiind schimbatori si foarte puternici. În rest, adancimea marii creste lin pe toata zona plajei. Aglomeratia nu si-a croit încă drumul către ea, astfel încât Sfântu Gheorghe reprezinta înca o oaza de liniste.
Ca într-un mixer urias, albastrul infinit al cerului, valurile tivite cu spuma alba, nisipul fin si soarele dogoritor se combina cu parfumul de alge si scoici, formând un elixir ce-ti picura duios în suflet...

"Izolarea este principalul neajuns dar si sansa acestui loc, Sfântu Gheorghe pare uitat de lume... De fapt, este ocrotit de Dunare si prin ea, de Dumnezeu!"

21 de comentarii:

1. "Umbre pe nisip". :)
    Aceste imagini - si descrierea - m-au dus cu gandul la filmul "Laguna albastra", cu Brooke Shields, pentru ca in "izolarea" de acolo asa imi apareti: voi doi si frumusetea naturii nealterate de om. :)
    Foarte frumos locul. Cred ca dintre cei care au citit acest jurnal de vacanta "Sfantu Gheorghe" vor fi destui care vor cauta sa petreaca acolo macar cateva zile. :)
    Ziua minunata sa iti fie!
    Imbratisari si pupici cu drag, de la trio pentru duo! <3

1. este o bucatica de rai! greu ma stapanesc sa nu fac rezervari pentru vara care urmeaza, însa... situatia actuala nu imi permite sa fac inca planuri atat de lungi ☺
      O saptamana este mult prea putin pentru o vacanta aici... Ideal este cum fac Silvia si Virgil - ei locuiesc 3-4 luni pe an aici la Sfântu Gheorghe. Si aceasta de mai bine de 10 ani! Excelent stil de viata!
      Pupici si imbratisari pentru un sfârsit de saptamâna frumos, de la duo pentru trio <3

2. Ce frumoase-s imaginile-astea în plină iarnă...! Cât farmec adună!
    Astea-s locurile care îmi plac, rupte de lume, cu linişte şi cu valurile şuierând...
    (şi uite că mi-am amintit că mai am şi eu de povestit din concediul de vară - o să fie interesant cu verde în albul de afară :) )
    Ioana

1. fara sa-mi fi propus, iata ca m-am lungit cu Jurnalul de vara pana-n iarna :)) Dar, acum ca se intampla, si eu gasesc potrivita aducerea aminte acum in prag de iarna. Serile lungi si reci sunt indulcite de astfel de amintiri :)
      La noi nu este zapada asternuta, au fost cateva tentative, a nins dar zapada nu a durat. Duminica mi-as dori insa o ninsoare ca-n povesti in momentul in care se deschide oficial Targul de Advent.
      un weekend fain sa ai!

3. Oare la Sulina nu se poate face plajă pe malul mării și nu se poate pescui în Deltă ?
    Acum au răsărit și case de vacanță lângă plajă... ;)

1. :))) ai dreptate! asa-i când iei de bune tot ce scrie în wikipedia ( Comuna Sfântu Gheorghe) ☺☺☺

4. Sper ca acest loc sa ramana la fel de frumos multi ani de aici inainte.
    Imi plac mult locurile "uitate de lume"!

O seara frumoasa si weekend placut!

5. Sa stii ca are dreptate Diana, multi dintre noi dorim acum sa vedem acest loc pe care ni l-ai descris atat de frumos si ...a devenit f. atragator. Si o asemenea plaja izolata este tentanta, ar fi bine sa mergem cat timp o mai fi asa. Te pup, draga mea, ce dor ne faci tu de mare, eu oricum, eram de dimineata imbatata de un dor de duca. Apropos, am gasit si o oferta cu 500 si ceva de euro la Predeal, hihi. Oamenii astia imi par dusi cu pluta, dar asta nu inseamna ca hotelurile noastre nu sunt pline de sarbatori :)

1. întrebarea "cum se poate sa existe hoteluri pline la preturile pe care le cer?!" mi-am pus-o deseori... România este din punctul acesta de vedere o enigma! Imi amintesc ca acum vreo 6 ani, ma apucase asa un dor de Paltinis, doream sa retraiesc o vacanta la schi asa ca în anul 2000. Asa ca am cautat oferte si... mi-am sticat tot cheful! Cazare in camera dubla costa 70 euro pe persoana!! fara masa si fara sa mai pui la socoteala transportul! Am crezut ca este o greseala, asa ca am cautat oferta unui alt hotel si... tot cam acelasi pret! Cu tot dragul pentru tara, am renuntat si am facut rezervari in Padurea Bavareza, pentru 100 euro/persoana/ patru zile cu demipensiune! Si in plus pistele de schi nu se compara cu ce exista în Paltinis!
      Si ca sa ramanem la preturi - in Sfântu Gheorghe preturile concureaza deasemenea cu cele dintr-o statiune de lux din occident, cu singura diferenta ca aici nu primesti nicio chitatanta pentru ce platesti! Totul este la negru si nimeni nu se sfieste!

6. Minunata acesta plaja departe de orice fel de zgomot, sa auzi doar marea... foarte frumos.:). O seara placuta, cat a mai ramas din ea :D

1. cand in jurul tau la plaja nu este aglomerat, poti savura cu adevarat soarele, nisipul si marea.
      Noapte buna, Florina draga! te pup

7. Mi-ai facut pofta de mare, valuri si soare! Pupici cu dor de pe Cibin!

1. draga mea Aniela, orice semn dinspre Sibiu este primit cu mare drag, multumesc de gandurile bune ♥ acum am ajuns sa citesc si emailul vostru. Trimit si eu pupici si imbratisari

8. Izolarea e castigul si nesansa satului...asa e! Cat de multe detalii ai retinut, draga Carmen! Esti o sursa sigura si corecta de informatii, pot confirma! Numai bine si sa ninga in prima zi de Advent!

1. draga mea Silvia, fara tine habar nu as fi avut cum este la Sfântu Gheorghe! pupici si îmbratisari ♥

9. Frumoase amintiri din vacanţa voastră minunată! Pentru zilele friguroase de iarnă care vor urma, asemenea imagini călduroase sunt bucurii nepreţuite, până la vacanţa viitoare.
    Să aveţi un weekend frumos şi vesel, dragă Carmen! :-)

1. m-am necajit ca nu am reusit sa scriu imediat dupa concediu, insa in tot raul este un bine :)) parca imi face o mai mare placere acum la inceputul iernii, sa-mi amintesc de zilele minunate petrecute la mare :)
      O duminica tihnita sa aveti, Alex draga!

10. Mie imi plac la nebunie genul acesta de plaje naturale, nealterate de mana omului si le caut peste tot pe unde merg. Am auzit numai de bine despre aceasta plaja, mai ales ca in Romania au mai ramas putine neamenajate.
    Al meu sot ar fi super incantat sa pescuiasca in Delta. Ma intreb cum or fi reglementarile prin zona...
    Un weekend frumos iti doresc!

1. si visul lui Helmut a fost sa mearga la pescuit, dar daca nu ii aveam pe Silvia si Virgil, vacanta noastra nu ar fi fost nici pe jumaatte asa de reusita!
      La primarie, în centrul satului, se plateste o taxa de rezervatie si permis de pescuit, pentru zile sau saptamâni, cum doresti. Nu este o suma exagerata, este ok. Exagerat este ceea ce cer satenii sa te plimbe cu salupa! Pentru doua ore doua sute de lei... nu vreu sa calculez cat costa sa te insoteasca o zi la pescuit! Mare noroc a avut Helmut cu Virgil, din acest punct de vedere. Nu doar ca a avut barca, dar a cunoscut si locurile unde numai localnicii stiu - la ce "dai" si cu ce momeala.
      Noapte buna si o duminica tihnita ti doresc!

11. Locul este deosebit, doar lacomia strica cand te gandesti sa rezervi cazare. De aceea ma gandisem la varianta cu cortul.