duminică, 30 noiembrie 2014

Sfârsit de noiembrie


S-a facut frig, aerul e umed, văluros si albicios. Cerul are aspect lăptos, ceata învaluie totul si se încapatâneza sa dainuie ziua întreaga. Pentru a schimba peisajul urban, iesim pentru o plimbare la marginea orasului.
În padure linistea este parca mai adânca decât în orice alta luna a anului... Pare ca timpul s-ar fi oprit!
Pe crengile golase ale copacilor ceata se transforma în picaturi ce sclipesc precum cioburile de cristal. Ici colo, câte o frunza se străduie cu îndârjire sa se opuna desprinderii de pe ram. Ramâne sa fluture victorioasa precum steagul zdrentuit pe turnul unei cetati medievale... Pâna la primul înghet.
Singurul loc animat este lacul. Doua lebede plutesc gratioase pe luciul apei, neimpresionate de zgomotul pe care îl fac pescarusii adunati în cerc. Este semn ca pescarii le-au aruncat resturi...Vine o perioada grea pentru pasarile cerului. Trebuiesc rasplatite pentru onorul pe care ni-l fac ramânându-ne alaturi spre a înfrunta iarna cea lunga.
Mâine este întâi decembrie, începe ultima luna a anului... Sa fie una fericita, pentru fiecare din noi!

18 comentarii:

  1. Noua ne lipsesc lebedele,in rest aceeasi atmosfera...ceata,ploaie,noroi,mult cenusiu...

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) esti o dulce! :-* Daca pupicul meu te mai înc´veseleste un pic, mai trimit unul :-*

      Ștergere
  2. Pozele arata foarte frumos! Se potrivesc foarte bine cu vremea de acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu prea înteleg formularea, însa iti multumesc pentru ca ai trecut pe aici.

      Ștergere
  3. Oh, peisaj minunat pe acolo. Linistea adanca pe care o compari cu oprirea timpului am simtit-o pe drumul care duce spre Poiana BV. Se auzea zapada inghetata sub pasii excursionistilor dar intrand in padure totul se cufunda in tacere... Doar din cand in cand padurea parea ca se frange,pentru ca sub greutatea apei inghetate copacii gemeau.
    Zilele acestea BV parea un oras de cristal, aproape totul fiind inghetat. In zori de zi am auzit troznind copacii din zona, si unii s-au rupt sub greutatea ghetii sau au pierdut crengi. O cotofana a gasit o bucatica de paine si s-a asezat pe o creanga inghetata a teiului din fatza geamului, ciugulind de zor, mutandu-se de pe o creanga pe alta. Privesc teiul inghetat si ma doare sufletul pentru crengutele lui inghetate - am lasat geamul deschis toata ziua (aproape), in dorinta - si speranta (desarta) - de a-l incalzi. :)
    Pomii, asa imbracati in gheata, par din cristal, dar si fragilitatea lor devine cea a cristalului...
    Frumoasele lebede par a nu fi preocupate de atmosfera inceputului de iarna, dar aici, azi dimineata, n-am auzit niciun ciripit - doar cotofana parea sa se simta bine si, curajoasa, a iesit plecat sa caute mancare. :)
    Seara minunata sa va fie! Imbratisari cu drag, de la grup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ooooo... ploaia urmata de înghet brusc nu este buna deloc... îmi pare rau, însa sunt sigura ca natura stie cum sa lupte cu interperiile; cotofana este curajoasa si tare înfometata se pare. Este bine ca oamenii ajuta pasarile cerului în acest anotimp rece.
      Caldura spre tei cred ca te va costa mult, cand primiti chitanta de gaz, Cotofana te va certa! ;)
      Va pup si va transmit gândurile noastre bune :-*

      Ștergere
  4. Frumoase imagini! Gata, s-a terminat toamna! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. la noi a nins putin azi-noapte...e doar o pojghita de gheata si zapada...
    imi place padurea si am ascultat si eu in imaginatie acea liniste inghetata...
    ai surprins niste imagini atat de potrivite, sunt ca o invitatie facuta iernii :)
    pup draga mea draga! *

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la noi e doar frig, dar nici gând de precipitatii... O ninsoare m-ar bucura :)
      Te pup draga mea draga :-*

      Ștergere
  6. la mine e frig si ploua! ploaia asta cred ca s-a indagostit de locurile astea sau ceva ca nu mai are de gand sa plece! maine iar alerte peste alerte! asa ce m-am saturat!:)
    la tine e o incantare pentru ochi, plimbari si poze.....:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. of, ploia este oribila in nordul Italiei... cata nenorocire aduce. In loc sa se pregateasca oamenii de sarbatori, tre sa curete noroiul ce ramâne dupa alunecari de teren sau inundatii... Groaznic!
      Tu insa nu locuiesti intr-o regiune de pericol, nu-i asa? te pup draga mea :-*

      Ștergere
  7. Esti tare harnica! Dupa ce ai decorat casa,ai aranjat gradina,ti-ai facut timp pentru o plimbare in decor.Natura e frumoasa si te incanta indiferent de temperatura.Tu o descri atat de artistic,ca parca e o zi de vara.Totul pare minunat.Azi am bagat si eu o cursa prin oras,vreo doua ore.Frig,chiciura,ploaie marunta,dar a fost frumos ,pentru ca mi-am luat o parte din oras,eram cam singura. Toate bune !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la weekend, daca nu mai e nimic de facut prin gradina, stam mai mult in casa si... un picut de aer proaspat trebuie sa inhalam. Deci o plimbare este nu doar placuta ci si necesara :))
      Nu am mai fost prin oras, dar maine am programare la un medic si cred ca voi mai ramane un pic pe bulevard, sa admir vitrinele. Toate cele bune si din partea mea. Start bun în luna decembrie!

      Ștergere
  8. Acelaşi cenuşiu e şi la noi, dar în casă e tare bine! Ceai de fructe şi o carte bună - deliciul anotimpului!
    Sunt convinsă că vom avea o lună minunată, indiferent de vreme şi eventualele mici probleme.
    Sănătate, draga mea. O zi minunată să ai şi la mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o, astazi a început sa ploua si... sunt doar doua grade - înca un pic mai frig si poate ninge si pe la noi :)
      Cine stie sa traiasca în bucurie, gaseste preocuparea potrivita oricarei clipe, ai dreptate, draga mea.
      Sanatate sa fie" La multi ani pentru 1 Decembrie!

      Ștergere
  9. Ce frumos chiar si cu ceata ! :)
    Am fost la munte in acest weekend. Cand am sosit , am gasit muntele cand in ceata cand cu un soare sfios! Cand am plecat l-am lasat nins ! :) Mi-a placut si ceata misterioasa si ninsoarea jucausa ! pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu pot sa zic ca mi-e dor de zapada, pentru ca în drum spre vapor am trecut culmile Alpilor si mi-am desfatat privirile. Dar parca în Târgul de Advent este nevoie macar de pudra de zapada :)) Dar eu sper ca pâna de Craciu sa fie alb si pe la noi. Deocamdata e doar ceata si frig. Pup

      Ștergere