vineri, 28 noiembrie 2014

Croaziera - Pavilionul cu oglinda, Marsilia

În anul 2013, orasele Marsilia si Košice (din Slovenia) au fost investite cu titlul de capitale Europene ale culturii.
Cu aceasta ocazie, pentru a înfrumuseta aspectul portului vechi din Marsilia, firma londoneza Foster + Partners, a facut cadou orasului un pavilion cu tavan-oglinda. Astfel în Vieux-Port a fost ridicat un acoperis subțire cu suprafețe conice, sustinut de piloni zvelti inoxidabili. Având dimensiunile 46x22 metri, pavilionul oglindeste atât portul si casele plutitoare, cât si tot ce se întâmpla sub acoperis. Rezultatul este un spatiu public în inima orașului vechi, ce farmeca deopotriva localnicii și turiștii.
La inaugurarea din martie 2013, Spencer de Grey - șeful biroului din Londra, a numit proiectul "o invitație adresata tuturor locuitorilor din Marsilia spre se bucura de locul magnific si de a organiza festivaluri, târguri, expozitii sau alt gen de evenimente".




pentru rubrica "Reflexii în Oglinda"

13 comentarii:

  1. Foarte interesanta idee! Oglinda uriasa e nemaipomenita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si perfect amplasata aceasta oglinda uriasa! în zona aceasta se intâmpla permanent ceva :)

      Ștergere
  2. Ce idee originala ! Da, astea reflexii ! Imi inchipui ce frumos se vede la un targ !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. efectul enormei oglinzi este deosebit, tare mi-a placut! Precis un târg sau un spectacol de dans ar oferii reflexii inedite! :-*

      Ștergere
  3. inedita idee...imi inchipui cat de frumos trebuie sa fie cand acolo se desfasoara un targ, asa cum spune Nicol...
    cred ca din punct de vedere tehnic e foarte greu de realizat asa ceva...

    pup draga meaa draga, un w-end perfect iti doresc! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca a fost foarte scump acest cadou :) Oglinda are forma de acoperis (pentru scurgerea ploii sau eventual a zapezii) însa prin efecte speciale, optic muchiile apar ca ale unei bucati de tabla :) O constructie deosebit de ingenioasa! cât despre efect... wow!
      pup si eu draga mea draga :-* pupici si pentru bolnavior :-*

      Ștergere
  4. Ce ingenios! Cred ca un targ organizat sub oglinda imensa ar fi tare interesant, un joc inedit de oglindiri si culori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu imi pot inchipui cum este aici într-o zi cu soare :) Cred ca tare tare frumos! :)

      Ștergere
  5. Uite ,tu ne preziti ceva nou pentru noi.Foarte mare aceasta suprafata cu oglinda.Banuiesc ca e din mai multe bucati asamblate maestos.O reflexie unica pentru mine.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este într-adevar ceva deosebit, si eu fost uluita, ma bucur ca am reactionat repede si am facut cele câteva fotografii :)) Din mersul autocarului.
      Un weekend minunat îti doresc!

      Ștergere
  6. ideea e inedita! tare imi place! parca imi si imaginez cadre pe care le-as putea ochi!:))
    pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu am reusit decât aceste cadre, prin fereastra autocarului :) Cred ca fiind la fata locului si într-o zi fara ploaie, tre sa fie fantastique! ☺ pupici si-un weekend minunat!

      Ștergere
  7. Interesant ! Păcat că nu era nici o manifestare în pavilion când ați fost voi. Am căutat pe net și, în mod ciudat, am găsit numai fotografii cu oameni veniți la plimbare, să se oglindească în acel tavan. Cred că ideea festivalurilor și expozițiilor nu a prins, din vreun motiv oarecare. Păcat !

    Duminică plăcută, Carmen !

    RăspundețiȘtergere