duminică, 20 ianuarie 2013

Parfumul unei seri pe care nu o pot uita

articol înscris la rubrica saptamânala "Povestea parfumata" - initiata de Mirela
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pentru ca fratele cel mic al sotului meu este "ein berliner", ne-am obisnuit ca pe timpul vizitelor la el si sotia acestuia, sa ramânem câteva zile în Berlin si într-una din seri sa participam neaparat la un spectacol cultural. Anul trecut am ales de comun acord sa mergem la Madame Buterfly si ciudat mi-a fost ca în timp ce ne dichiseam pentru reprezentatie ni s-a atras atentia mie si sotului meu, sa nu folosim niciun fel de parfum. Seara, în drum spre Opera, la fel de mult ne-am mirat când am oprit la KaDeWe (Kaufhaus des Westens, Magazinul vestului, cel mai mare magazin universal din Europa Continentala). Cei doi zâmbeau conspirativ si ne-au invitat sa îi urmam, fara sa punem întrebari. Ne-am îndreptat spre raionul cu parfumuri si una din vânzatoarele-consilier s-a apropiat imediat de noi, salutându-ne entuziast. Am înteles ca era o prietena a cumnatilor mei si ca stia din-nainte de ce ne aflam aici. Ne-a condus direct spre rafturile brandului Amouage, unde pe etajerele de cristal straluceau veritabile bijuterii olfactive ambalate în flacoane elegante cu capace si inscriptii aurii si decorate cu podoabe Swarovski."Va voi pulveriza Honour la încheietura mâinilor" a spus însotitoarea noastra si seriozitatea cu care a facut-o, a semanat mult cu respectarea unui ritual. "Este ultima creatie a parfumeriei Sultanatului Oman. Fiecare floare din buchetul acestui parfum, are o semnificatie aparte. Tuberoza reprezinta pericolul, iasomia loalitatea, gardenia exprima dragostea secreta, crinul puritatea inimii, iar garoafa alba simbolizeaza inocenta. Notele fine de tamâie, opoponax si chihlimbar, simbolizeaza un sfârsit tragic... este povestea gingasei Cio-Cio-San. Va doresc o seara placuta!" a încheiat aproape soptind. Învaluita în aromele florale si emotionata din cauza placutei surprize, m-am îndreptat mai mult plutind spre iesirea din magazin si gândul la povestea Doamnei Fluture a devenit tot mai prezent. Acest parfum a reusit sa ne rupa din ritmul zilnic si sa ne introduca în cadrul unei lumii speciale, pregatindu-ne pentru o noua percepere a artei, a muzicii, a dansului. Din starea de visare nu mi-am revenit nici când am pasit pe scarile somptuoase ale Operei din Berlin si nici când a încetat acordarea instrumentelor si dirijorul a urcat la pupitru, salutat cu aplauze. Aceasta stare de spirit indusa de parfum s-a amplificat pe masura ce spectacolul s-a desfasurat si de nenumarate ori am închis ochii si mi-am mirosit mâna. Fermecatoarea muzica este întradevar transpusa acor-cu-acord în acest parfum, numit simplu Honour. O afinitate muzicala speciala si un plus de  emoţii, de melancolie confera purtatorului, acest parfum eletist.
Chiar si acasa, ajunsa în pat, parfumul mai persista si ultimul gând înainte de a adormi a fost la Cio-Cio-San. De atunci mi-e gândul la acest parfum romantic, în care creatoarele Alexandra Carlin si Violaine Collas au amestecat "în joaca" vise cu esente fine si rare, volatilităţi cu emoţii, muzica, destine cu perfectiune si lux. "In honour of truth and beauty, her poetic and sorrow echo eternally" este mottoul brandul Amouage, pentru parfumul Honour, pentru onoarea doamnei Butterfly. De pe capacul ambalajului încearca parca sa se desprinda fluturasi gingasi si fragili...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aria "Un bel dì vedremo" din Madame Butterfly, în exceptionala interpretare a Mariei Callas - http://www.youtube.com/watch?v=sLcbfF9ypmM. Acompaniamentul este asigurat de corul si orchestra la Scala - Milano, dirijata de Herbert von Karaja. Imaginile videoclipului sunt secvente din transpunerea artistica în film a operei lui Giacomo Puccini.

18 comentarii:

  1. un parfum asociat in mod direct cu o capodopera nu poate fi la randul lui decat o capodopera...
    pot doar sa-mi imaginez profunzimea acestui parfum care a facut ca o seara la Opera sa fie cu adevarat de neuitat,atinsa fiind de aripi de fluture...
    ai scris cu multa sensibilitate despre ceva cu adevarat sublim,parfum si muzica...

    RăspundețiȘtergere
  2. Fin, fein...
    Parfum si situatii pentru visatori; deci pentru oameni frumosi !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai plutit pe aripi de fluture intre "vis si realitate".:)
    Frumoase amintiri.
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase amintiri! Iar voi doi arătaţi minunat!
    Noapte bună!

    RăspundețiȘtergere
  5. Carmen, aș fi în stare să mă urc într-un avion (al sultanului din Oman sau al altui sultan...ha ha ha, glumesc, dar mai știi?!) și să zbor la Berlin...să mă parfumeze consiliera de la raionul acela de lux cu Honour și să ascult în transă ”Un bel di vedremo” sau altă arie celebră, dar să fie în aerul serii acel parfum care te duce și te aduce pe un covor fermecat... din cele 1001 de nopți! Am avut mostre de Amouage, dar niciodată o sticluță întreagă, adevărată. Ce binefacere e vocea celebrei La Callas oricând...Splendid! O noapte plină de vise parfumate îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Superb ritual! Era firesc sa ramaneti extrem de placut impresionati de asemenea tratament special. Opera lui Puccini e o opera deosebit de frumoasa care impreuna cu acel parfum cred ca a fost si mai placuta ochilor si urechilor. Imi place mult cum ati fost imbracati, aratati perfect! :)
    O saptamana minunata, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  7. buna dimineata!
    inceput parfumat de saptamana, vad!

    RăspundețiȘtergere
  8. E un parfum foarte bun pentru ca eu deja l-am achizitionat si sunt foarte multumita de el.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut!
    Ai un blog interesant. Te astept pe la mine http://filmandotherstories.blogspot.se/.
    Un an nou fericit iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cand citesc ce scrii si cum scrii,simt in nari parfumul descris si as fi in stare sa merg sa vad Madame Buterfly,chiar daca nu am o asa cultura muzicala.Traim si noi prin descrierile tale.Frumos!

    RăspundețiȘtergere
  11. Un oftat adanc... S-a auzit pana la tine? :)
    Sunt seri pe care - si sa vrem! - de uitat nu le uitam!
    Pe aripi de vis implinit ai plutit spre infinit!
    Zile fericite!

    RăspundețiȘtergere
  12. Parca as fi citit o poveste dintr-o carte... Surpriza pe care ati avut-o, sentimentele pe care parfumul vi le-a trezit, atmosfera de la opera, totul m-a facut sa visez... Scrii atat de frumos, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cred ca a fost o seara fermecata ! Doua capodopere : Cio-Cio-San si Honour !
    O saptamana parfumata, Carmen !

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte frumoasa povestea ta....
    Sa ai o saptamana la fel de frumoasa!
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce obiceiuri culturale interesante! Aproape de necrezut.
    Altă galaxie aceste ţări...

    RăspundețiȘtergere
  16. Cred ca ai putea foarte bine sa faci prezentarile unor celebre marci de parfumuri. Cu ce poti asocia mai bine rafinamentul si pretiozitatea unui parfum decat cu o seara de opera? Iti doresc o seara placuta parfumata si cu reverberatii muzicale discrete in fundal!

    RăspundețiȘtergere
  17. Frumoase amintiri cu parfum de operă!...
    Mi-e dor și mie de un spectacol... :)
    O zi senină vă doresc!

    RăspundețiȘtergere