luni, 7 noiembrie 2011

Perlele iubirii


Acesta este unul din numele sub care este cunoscut arbustul ornamental din fotografie, iar denumirea lui latina este Callicarpa giraldii. I se mai spune si "Fructul-Frumos chinezesc" pentru ca acest minunat copacel aparut mai peste tot în Europa, provine din China, unde creste salbatic, din centru pâna în vestul Chinei si rezista pâna la altitudinea de 3400 de metri.
În primavara, arbustul are frunze de un verde străucitor. În timpul verii, apar flori mici - roz pal, care se transforma spre toamna în fructe sferice violete, ca nişte mărgeluţe. Acestea rezistă până târziu în iarnă. Frunzele îngalbenite cad si spre sfârşitul anotimpului rece, bobiţele se sparg, împrastiind seminţe cu care se hrănesc păsările.
L-am descoperit în plimbarea mea de sâmbata, de-a lungul râului Wertach si prin fotografiile pe care le-am facut, am stârnit curiozitatea prietenei mele Alina. A placut si Pandhorei, Verei, lui Alicee, Mirela, Ema, Geanina, AngiGhita, Angi13, Iulisa, LePetitPrince, Zina, Max, Ninu si lui SoriN. Cu siguranta si Stelianei si lui Marco Polo. Se ma înscrie cineva pe lista admiratorilor? :))

38 de comentarii:

  1. ce culoare intensa..mi-as dori niste ochi de culoarea asta :))
    tu faci si dintr-un lucru banal ceva iesit din comun...o seara in culori mov iti doresc cu tot dragul...pup >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Carmen draga! Ireal de frumos :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Și eu ca și Pandhora am rămas impresionată de culoarea puternică de violet...
    Nu știam de acest fruct.Mulțumesc dragă Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sigur. Este minunat, are culoarea safirului.
    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant arbust, sa ai o saptamana placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună dimineaţa.
    E tare frumuşel în ceea ce priveşte combinaţia culorilor. Bobiţele de culoare lila sunt scoase în evidenţă de frunzele verzi, iar "perechea" de culori devine plăcută.
    Uite că am mai învăţat ceva...

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna draga mea, sunt o mare admiratoare a tuturor plantelor
    in orice colt al naturii s-ar afla,
    iar diversitatea speciilor este uluitoare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce isterie mov.. Ornamental intr-adevar :)

    RăspundețiȘtergere
  9. interesant arbust, nu am mai vazut asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  10. Ametist vegetal ! Ce splendoare ! Stie toamna sa compenseze pierderea florilor verii !

    RăspundețiȘtergere
  11. A incercat cineva oare sa faca tuica din fructele astea ?... Daca ar fi bune de tuica ar avea milioane de admiratori... Am vazut de ceva vreme un fruct ciudat care se numeste Akebia fruit si care creste in Japonia... dar totusi la "fructe ciudate" recordul al detine supermarketul Real unde am vazut 5 tipuri de fructe pe care nu le mai vazusem niciodata, si de un soi am si cumparat , fructul se numeste Lychee si este ...foooarte exotic...
    @ zile am regretat ca nu mi-am luat ciocolata de banii dati pe el :))))

    RăspundețiȘtergere
  12. Cum să nu ne placă această minunăţie inedită a naturii, mai ales că arbustul apare contrastiv, aparte şi într-o culoare nemaiîntâlnită, ca de primăvară, în decorul atot-stăpânitor galben-arămiu al molcomei toamne instalate suveran peste toată firea...O binevenită desfătare a privirii pentru care mulţumim "ochiului" ager al..."fotografului"! :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. se spune ca Liz Taylor ar fi avut ochi violeti... Dar astazi, este posibil sa variezi culoarea ochilor în functie de toane :)) lentilele de contact - fara dioptrii, dar cu culoare, se gasesc în toate nuantele si se pot asorta la îmbracaminte :)))
    În ce lume nebuna traim!!!!
    Te pup, Pandhora draga. Si tie, o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  14. Alina,
    :) si eu am ramas fascinata de frumusetea lui si... nu m-am putut abtine sa nu rup o crenguta. Acum îmi zâmbeste din vaza, în sufragerie :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  15. Vera,
    :)) am spus eu ca suntem un trio perfect! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  16. Anastasia,
    :) adevarat, atunci când safirul contine cristale de Vanadiu, atunci acest minunata mineral are culoarea violeta. Mie îmi plac cele albastre, care contin titan.
    Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  17. Lumi,
    multumesc la fel! o zi vesela! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Max,
    ai dreptate, natura ne da cele mai bune exemple de combinatii ale culorilor. Mie îmi place mult combinatia de lila cu verde, cu maro sau cu roz-pal. Sunt exact culorile pe care acest "pitic" le detine: scoarta copacului e maro, frunzele au cele mai potrivite (la mov) nuante de verde si florile... sunt superbe si sunt roz pal :)
    Sa ai o zi vesela, colorata si luminoasa!

    RăspundețiȘtergere
  19. Steliana,
    ai dreptate, natura este minunata! un proverb japonez spune "Prin observarea naturii, se nasc sentimentele"
    Te pup. Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mircea,
    si eu am aflat acum, ca este raspândit în toata Europa (în Germania, precum si în România)

    RăspundețiȘtergere
  21. Zina,
    cât de frumos spus! asa este... perioada de toamna, este înfrumusetata de culorile naturii ce se pregateste de hibernare. Apoi, când totul a amortit, începem sa ne pregatim de Craciun si împodobim totul cu stelute si globuri colorate :)) Apoi... apar gingasii ghiocei.

    RăspundețiȘtergere
  22. Nini,
    NUUUUUU! am citit ca bobitele ca si frunzele, consumate in cantitate mare, sunt otravitoare! deci... sa pastram distanta, sa admiram tufisul de la departare!
    Lychee este compotul meu preferat, când servesc masa la asiatici. Fructul e bun, dar se arunca mai mult de jumatate... coaja si sâmburele poate câtaresc mai mult decât masa de fruct propriuzisa. 100 g. fruct proaspat contine 40 mg. vitamina C... dar ai dreptate, e foarte scump!

    RăspundețiȘtergere
  23. Marco Polo,
    dragut/a ca de obicei, multumesc! Multumesc mult pentru toate recomandarile muzicale, dar mai ales pentru minunatele cuvinte cu care înveselesti acet blog.

    RăspundețiȘtergere
  24. Sarut mana, Carmen!
    Frumoase fructe intr-adevar. O culoare deosebita. N-am vazut pe la noi, asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  25. Doamne ce culoare arae!
    Si mie mi-ar place sa-l am in parculetul meu!

    RăspundețiȘtergere
  26. Nici cele mai scumpe mărgele nu ar putea să aibă aşa culoare superbă! N-am mai văzut asemenea minunăţii.

    RăspundețiȘtergere
  27. frumos, culoarea e impresionanta! o seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  28. Wooow, e superb. N-am mai vazut pana acum asa ceva.. Multumim ca le impartasesti cu noi, Carmen. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  29. Victor,
    si eu am descoperit abia acum minunatia :) dar arbustul exista în toata Europa.

    RăspundețiȘtergere
  30. Angi,
    da, si mie mi-ar place :) este o adevarata bijuterie de gradina.

    RăspundețiȘtergere
  31. Alexandru,
    ai dreptate! bobitele lucesc ca sideful perlelor.

    RăspundețiȘtergere
  32. Angi,
    bucuria este mai mare , alaturi de prieteni.

    RăspundețiȘtergere
  33. Geanina,
    hm...ai dreptate. Oare din ce îsi trage planta aceasta , o asemenea fantastica culoare?!
    te pup, sa ai o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  34. Eu cred că nu poate nimeni să se sustragă dinlista admiratorilor !
    Farmecul celor scrise de tine și a celor văzute în fotografie este irezistibil !
    Despre mine,eu sunt acolo,pe listă sunt admirator deja !!!

    RăspundețiȘtergere
  35. Ma inscriu si eu pe lista. Bobitele au o culoare ireala, exotica si sint fantastic de decorative. In realitate, n-am vazut asa ceva. Mersi de cunostinta !

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna seara, Carmen! Si fara indemnul tau tot m-as fi inscris pe lista comentatorilor. Minunat e copacelul asta, iar culoarea fructelor e rar intalnita in natura. Il trec pe lista de cautat si achizitionat.

    RăspundețiȘtergere