miercuri, 17 aprilie 2019

Notre-Dame de Paris - Miercurea fara cuvinte 16/2019



Curaj, înscrie-te! ☺ Vei cunoaste o multime de bloggeri ce au pasiunea fotografiatului. Nu exista teme pentru fotografii, nu exista obstacole. Singura regula este ca articolul pe care-l înscrii în tabelul "Miercurea fara cuvinte" sa nu contina text scris. În rest, orice este permis. Alatura-te noua ☺ Happy WW!

28 de comentarii:

  1. Carmen draga, timpul pare ca trece peste tine! :)
    *
    La primul videoclip... mi-a intrat ceva in ochi si cateva lacrimi s-au ivit. Ai ales si melodiaaa... :) Cata frumusete! De-ai sti ce greu mi-a fost sa nu "dau cu cenusiu si negru" peste tot ce am vazut! cat de greu a fost sa vad culoarile la ferestre nu niste gauri ca niste orbite fara ochi... (inca ma "bantuie" imaginile vazute luni) Gata! Mi-a placut mult ce am vazut! Multumesc. :)
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ironia soartei... pe timul si datorita lucrarilor de restaurare s-a produs incendiul! imaginile ne-au afectat si pe noi... Am privit infiorati transmisiunile tv... Mare pierdere pentru omenire! Este un simbol al crestinismului, distrus de flacari si apa! Notre-Dame a fost unul dintre putinele monumente ale Parisului ce se putea vizita fara taxa de intrare, usile catedralei erau deschise oricui, indiferent de origini culoarea pielii sau de religie.
      Pe de alta parte este impresionant si sa vezi cum raspund oamenii in asemenea situatii! O multime de firme si persoane private au facut donatii pentru reconstruirea catedralei. Emotionant!
      Pupici si îmbratisari <3

      Ștergere
    2. Desi nu am cautat sa citesc despre acest incendiu si tot mi-au ajuns sub ochi texte stupide in care se face comparatie intre razboiul din Siria si incendiu, si se scriu fel si fel de bazaconii... Unii (cei care-si spun "atei") si-au manifestat bucuria! Inteleg ca sunt "atei" dar ce legatura are istoria, de exmplu, cu credinta sau necredinta intr-o divinitate...? Am senzatia ca unii nu stiu ce sa mai faca pentru a atrage atentia. :(

      Am inteles ca si o firma din Ro a donat un milion de euro pentru reconstructie, si au donat si cei de la consiliul judetean Cluj - despre aceste doua donatii am auzit, dar or fi mai multe si din Ro).
      Pupici si imbratisari! <3

      Ștergere
    3. de data aceasta a fost vorba despre un accident stupid, cu urmari catastrofale.
      Infiorator este si ceea ce povestesti tu... cum poate sa fie cineva bucuros, ca s-a întâmplat asa ceva?! Mie mi se blocheaza mintea, nu pot sa concep asa ceva! Ai perfecta dreptate, aceasta manifestare nu are nimic cu credinta! in ochii mei aceste persoane sunt de o prostie uluitoare si de o rautate enorma!
      Ceea ce s-a întâmplat acum doua zile, in Sri Lanka... are legatura cumva cu religia, dar de fapt, cei care au infaptuit masacrele, sunt fanatici, persoane care nu merita denumirea de "oameni"! Este abominabil ceea ce au facut! înfiorator si incredibil.....................

      Diana draga, te imbratisez cu drag si dor. Numai ganduri bune <3

      Ștergere
  2. :) Am si eu cateva poze "umile" din excursia din 96, cu scoala... dar nu le am la indemana. Atunci oricum era in pliiiina renovare. Dar un tip mai curajos (era mai mare) mi-a facut o poza in interior la vitralii. Numai bine ca mi-a pierdut o doamna profesoara exact acel film :(. Nu i l-as fi imprumutat daca nu venea acasa la noi sa il ceara.

    Imbratisari cu drag si multumiri pentru imaginile minunate (mai ales cu vitraliile superbe <3).

    Pupici cu drag si happy WW!!

    ps: oamenii distrug prea mult... prea mult :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prima mea excursie in afara granitelor a fost in 1992, la Istambul. Apoi cu fetele mici, nu am mai plecat decat prin tara, in concediu - la mare si la munte. In 1999 am fost pentru cateva zile la Budapesta, apoi, in 2000... m-am dus de tot si m-am stabilit in Augsburg. De aici... in fiecare an, macar doua concedii in strainatate. Asa am ajuns sa vedem intreaga Europa. In America nu am fost niciodata si in Africa, doar in Egipt. Nici în Australia nu am ajuns, cu toate ca suntem invitati de ani de zile la fostii vecini de cand eram copii.
      Revenind la Paris... da, dupa cum se observa, si fotografiile mele din 2004 sunt demodate - aveam un aparat analog. Insa, am filmat toata excursia cu camera video cu mini-caseta. De aceea am puitine fotografii - am filmat mult.

      Catedrala a fost distrusa de foc si... apa, insa incendiul nu a fost voit, nu a fost o mana criminala. S-a intamplat o nenorocire, precum catastrofele naturale... eu asa vad. Pe mine m-au impresionat imaginile transmise la tv cu multimea de parizieni, privind neputinciosi, rugandu-se cu lacrimi in ochi. Total emotionant!
      Apoi, dupa ce si-au tras rasuflarea, crestinii au demarat sesiunea de strângere de donatii, la fel de emotionant! Sute de milioane s-au adunat în mai putin de 24 de ore! Nici nu stiu ce sa zic! Chapeau!!!

      Ștergere
  3. Pretioase amintiri! Cine ar fi putut sti ca vor deveni si mai pretioase intr-un context atat de 'inflacarat'! Probabilitatea de a se intampla asa ceva evident ca exista, dar cand chiar se intampla, cred ca iti regandesti filozofiile de viata, pe orice palier de responsabilitate sociala te afli!
    Iar reactia oamenilor, cu adevarat emotionanta!
    Multumesc, draga carmen, pentru dragi amintiri! Pup!<3
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mare dreptate ai... Eu traiesc dupa principiul "savureaza fiecare zi si straduieste te sa faci cat poti de bine, in orice situatie te ai afla" Poate este singura sansa sau ultima, de a trai asa ceva.
      Happy WW Suzana draga 😀

      Ștergere
  4. Frumoase amintiri din Paris, iar fondul muzical te plimba pe acolo.
    N-am vazut catedrala, dar o vad prin ochii vostri.
    Dureros sa pierzi un asa mare simbol spiritual al umanitatii, un monument arhitectonic superb.
    In aceste momente functioneaza unitatea si Domnul sa-i ajute sa poata reface ce a ars.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. astazi citeam ca s au adunat 700 milioane euro! ma bucur ca oamenii s au mobilizat atat de serios, pe de alta parte ma gandesc ca exista atatia milionari si miardari, ale caror conturi in banca cresc si cresc si nu le ar ajunge 10 vieti sa cheltuiasca ce au, si exista deasemenea o multime de copii flamanzi, care nici nu stiu ce inseamna sa mergi la scoala, sa tii o carte in mana! Daca lumea s ar mobiliza si in directia aceasta tot asa de serios ca in cazul Catedralei Notre-Dame, lumea ar fi un loc mult mult mai frumos.
      Happy WW Ina draga.

      Ștergere
  5. Emoţionant şi dureros. Sunt frumoase tare imaginile, dar pe toţi ne-au marcat cele cu incendiul şi cumva se suprapun. Oricum, mobilizarea, cum ai şi spus, e o lecţie pentru noi toţi.
    Numai bine îţi doresc, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este Potecuta draga! exact ce scriam mai sus...
      Gânduri bune si imbratisari.

      Ștergere
  6. Un concurs de imprejurari i-a fost fatal acestei bijuterii arhitectonice, religioase si istorice...o secunda doar a trebuit pentru lipsa vigilentii, sa declanseze aceasta teribila drama...neagra ironie a sortii!
    Absolut cutremurator si emotionant ceea ce mi-au vazut ochii.
    Mult cenusiu asternut in atmosfera si sufletul publicului martor consternat, doar magnoliile inflorite din apropiere anima speranta refacerii.
    Multumesc pentru plimbarea oferita si impartasirea emotiilor! In astfel de cazuri solidaritatea este esenta.
    Happy WW, Carmen draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e Gina draga.
      Daca te gandesti ca saptamana aceasta este Saptamana Mare la catolici, parca te infiori o data mai mult... Teribila drama!
      Ganduri bune, pupici si imbratisari 🤗

      Ștergere
  7. Nu am material de postat saptamana asta, dar nu pot sa nu ma gandesc ca eu nu am iesit niciodata din tara. Felicitari, vad ca ai fost in multe excursii ca ai multe poze din locuri diferite :) Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Alex, Miercurea fara Cuvinte nu are tema impusa. Poti sa alegi si sa publici ce Fotografie doresti. Te asteptam 😊

      Ștergere
  8. Am avut parte de un dus rece interior când soțul mi-a dat veste incendiului de la Notre-Dame. Ana (cea mică) îmi povestea ceva cu aplomb și, pur și simplu, n-am mai auzit-o. Nu mi s-a mai întâmplat așa ceva, la toate veștile proaste din trecut simțurile mi se acutizau - auzeam inclusiv cum respirau oamenii din jurul meu. De data asta s-a lăsat liniștea și m-am așezat.
    Notre-Dame și Mont Saint Michel sunt pe lista locurilor pe care e musai să le văd înainte să mor, dar pe care le-am tot amânat din motive, sunt sigură, bine întemeiate. Și acum ...
    Nu mă gândesc la creștinătate când văd o astfel de catedrală impunătoare, realizată de oameni într-o perioadă în care utilajele de care se puteau ajuta erau rudimentare față de ce avem azi, așa cum nu mă gândesc la religia politeistă când mă uit la Acropole. Văd oameni care au creat împreună lucruri impresionante și sunt plină de admirație față de ei.
    (m-am emoționat, firește)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate Maria draga.
      eu sunt plecata din tara de 20 de ani si locuiesc intr o regiune in care majoritatea crestinilor sunt catolici, nu exista in orasul meu nicio biserica ortodoxa, si ce ar fi insemnat sa nu mai intru in nicio biserica?! Dumnezeu e peste tot, e acasa la tine si e cu tine oriunde pleci.
      Toate monumentele de cult sunt bijuterii arhitecturale si contin o multime de informatii istorice si exponate de arta, ele sunt dovada genialitatii omenirii si pot fi vizitate ca si muzee. Atunci cand spui o rugaciune, pui o lumanare si iti faci cruce, asa cum ai invatat de la strabunii tai, o faci pentru sufletul tau. Si orice biserica crestina are usile deschise pentru oricine. Asta apreciez in mod deosebit, mai ale la bisericile catolice.
      Salutari si numai ganduri bune, Maria draga. Happy WW 😊

      Ștergere
  9. Da, trist.... M-a impresionat unitatea francezilor in momente de criza!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, practic intreaga lume a fost profund impresionata. O mare pierdere pentru noi toti.

      Ștergere
  10. Frumoase imagini.....Unitatea francezilor....da, a fost nevoie de o tragedie pentru ca aceasta sa iasa la suprafata...pacat...

    Happy WW, Carmen !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cativa ani Parisul ofera lumii vesti si imagini triste... Spre exemplu, de ani de zile cele mai importante monumente sunt pazite de patrule antiterro; un alt exemplu, de luni de zile "vestele galbene" manifesta pe strazile capitalei Frantei, nelinistea si nemultumirea exista si creste... Pentru turism, sunt semnale alarmante! Turismul în Franta este o sursa importanta de venituri.

      Numai ganduri bune, Eddie! Salutari din Bavaria!

      Ștergere
  11. Stiu ca am citit pe blogul tau despre concediul tau in Paris.Eu nu am fost,dar la citirea stirei ,am zis ca e gluma.Am dat pe tv. si chiar m -am emotionat,cu lacrimi am renuntat sa ma uit.Mare pacat de-o asa distrugere!
    P.s.sunt la fete si nu am fost prezenta,dar voi reveni.Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Floarea, ma bucur mult ca esti aici, langa noi si te inteleg ca ai obligatii si placeri, care te impiedica sa participi la MfC din cand in cand. Iti multumesc pentru mesajul tau! pupici

      Ștergere
  12. Frumoase amintiri, și foto și video! mare păcat pentru ce s-a întâmplat, este o adevărată bijuterie a istoriei, a artei, a religiei și a întregii omeniri.

    Am ajuns în 2016 acolo. Am rămas tare impresionați și de interior și de exterior.

    Gânduri frumoase și weekend liniștit! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Izabela draga, sunt sigura ca biserica se va reconstrui si peste cativa zeci de ani, acest episod gri va fi incet incet dat uitarii... asa e mersul omenirii. De-a lungul secolelor au fost distruse irecuperabil o multime de monumente si cladiri impresionante, despre care istoricii au aflat doar din scrierile vechi. Unele au fost distruse de catastrofe naturale (cutremure, incendii, inundatii, interperii, etc) altele de mainile oamenilor - cu sau fara intentie criminala...

      Te imbratisez si trimit ganduri bune din Bavaria.

      Ștergere