sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Vreme trece, vreme vine...



Vreme trece, vreme vine,
Toate-s vechi si noua toate;
Ce e rau si ce e bine
Tu te-ntreaba si socoate;
Nu spera si nu ai teama,
Ce e val ca valul trece;
De te-ndeamna, de te cheama,
Tu ramâi la toate rece.

Multe trec pe dinainte,
In auz ne suna multe,
Cine tine toate minte
Si ar sta sa le asculte?...
Tu asaza-te deoparte,
Regasindu-te pe tine,
Când cu zgomote desarte
Vreme trece, vreme vine.


Nici încline a ei limba
Recea cumpana-a gândirii
Inspre clipa ce se schimba
Purtând masca fericirii,
Ce din moartea ei se naste
Si o clipa tine poate;
Pentru cine o cunoaste
Toate-s vechi si noua toate.


Privitor ca la teatru
Tu în lume sa te-nchipui:
Joace unul si pe patru,
Totusi tu ghici-vei chipu-i,
Si de plânge, de se cearta,
Tu în colt petreci în tine
Si-ntelegi din a lor arta
Ce e rau si ce e bine.

Viitorul si trecutul
Sunt a filei doua fete,
Vede-n capat începutul
Cine stie sa le-nvete;
Tot ce-a fost ori o sa fie
In prezent le-avem pe toate,
Dar de-a lor zadarnicie
Te întreaba si socoate.
Caci acelorasi mijloace
Se supun câte exista,
Si de mii de ani încoace
Lumea-i vesela si trista;
Alte masti, aceeasi piesa,
Alte guri, aceeasi gama,
Amagit atât de-adese
Nu spera si nu ai teama.


Nu spera când vezi miseii
La izbânda facând punte,
Te-or întrece nataraii,
De ai fi cu stea în frunte;
Teama n-ai, cata-vor iarasi
Intre dânsii sa se plece,
Nu te prinde lor tovaras:
Ce e val, ca valul trece.


Cu un cântec de sirena,
Lumea-ntinde lucii mreje;
Ca sa schimbe-actorii-n scena,
Te momeste în vârteje;
Tu pe-alaturi te strecoara,
Nu baga nici chiar de seama,
Din cararea ta afara
De te-ndeamna, de te cheama.

De te-ating, sa feri în laturi,
De hulesc, sa taci din gura;
Ce mai vrei cu-a tale sfaturi,
Daca stii a lor masura;
Zica toti ce vor sa zica,
Treaca-n lume cine-o trece;
Ca sa nu-ndragesti nimica,
Tu ramâi la toate rece.


Tu ramâi la toate rece,
De te-ndeamna, de te cheama:
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera si nu ai teama;
Te întreaba si socoate
Ce e rau si ce e bine;
Toate-s vechi si noua toate:
Vreme trece, vreme vine.
(1883, decembrie)
Mihai Eminescu (15 ianuarie 1850 -
15 iunie 1889)

Citeste si (din 15.01.10):
"Luceafarul poeziei românesti"



Pingback: Vania, Caius, Mirela
Gabriela N, Gabriela I, Gabriela S
Teo, Cristian, Carmen,
Nabadaiosul, Cosmin Stefanescu.

22 de comentarii:

  1. Zi de suflet a poporului roman cand sarbatorim
    pe domnul poeziei romanesti.
    Este suficient sa citesti cateva poezii scrise de Eminescu pentru a simti ca esti un om mai bogat,
    mai implinit, mai intelept.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne,cat de actuale sunt versurile astea...Vremea trece dar lumea se misca in aceleasi canoane,oameni diversi dar cu aceleasi masti,cata dreptate are Poetul!! Acum,la aniversare,sa-i trimitem gandurile noastre de neuitare si sa-i multumim pt mostenirea de suflet lasata! Poetul nostru nepereche are un loc intre zei!
    Felicitari pt postare,draga mea,pt ca nu uiti!!

    Sarutari!
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  3. Steliana,
    câta dreptate ai! versurile lui Eminescu înalta sufletele si sensibilizeaza inimile... O sâmbata eminesciana îti doresc draga mea :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Amanat ta,
    daca te gândesti doar la tine, ai dreptate. Daca lasi egocentrismul la o parte... vezi lumea cu totul altfel :)

    RăspundețiȘtergere
  5. L'Automne,
    si mie mi s-a parut ca versurile descriu lumea 2011 :) de aceea am indicat si anul în care Luceafarul poeziei românesti le-a asternut pe hârtie... au trecut doar 128 de ani!
    Pupici din împrimavarata Bavarie :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Primit pupicii tai primavaratici,multumit frumos si trimis si eu altii,hihi,tot....primavaratici!! Nu stiu cum se face da' exact cum e acolo,departe,la fel e la mine!! Sa nu uiti sa ne zici cand incepe sa ninga din nou pt a ne bucura si noi inainte(stiind ce ne asteapta!).

    Cu mare drag,
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah L'Automne!
    sper ca Föhnul sa nu ajunga si la voi - practic este imposibil, pentru ca este tip de vânt special zonei de lânga Alpi, unde locuiesc eu... :( Eu fac parte din categoriea de oameni ce sufera de asa numita Meteoropathy... La schimbari bruste de clima, la vânt puternic, presiune atmosferica în urcare sau coborâre vertiginoasa, am dureri puternice de cap... Doresc tare mult ca vremea sa se stabilizeze si sa nu mai trebuiasca sa iau tablete...
    Revenind la titlul postarii... îmi fac singura curaj spunându-mi: vreme trece, vreme vine...

    RăspundețiȘtergere
  8. Deosebite si versurile si imaginile care le insotesc. Thx!

    RăspundețiȘtergere
  9. Tot aniversarea lui Eminescu
    http://collector-blogolog.blogspot.com/2010/01/eminescu-la-160-de-ani-de-la-nastere_14.html

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma gandeam eu ca la tine voi gasi versuri de Eminescu. :) Tu esti mereu atenta la urmele si semnele timpului...
    Multumesc pentru leapsa, voi raspunde la ea cat de repede pot.

    RăspundețiȘtergere
  11. Dan,
    multumesc ca ai observat si fotografiile mele! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. se-cret,
    într-adevar interesant! multumesc pentru link :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Sa fii sanatoasa,draga mea! Si eu am niste migrene rebeleeeee da' inca nu mi-am dat seama cat de meteosensibila sunt,foarte posibil sa aiba stransa legatura. Meteosensibilitatea asta e o alarma a organismului,semn ca anumite lucruri se petrec deosebit...si s-ar datora spatiilor inchise de lucru....organismul nemaiputandu-se adapta corect factorilor naturali de mediu. Asa apar perturbarile in biocamp,de la oscilatii ale tensiunii arteriale,ameteli,insomnii,iritabilitate si pana la dureri mari de cap sau reumatice. Depinde de fiecare cum le resimte insa cred ca toti acuzam cate ceva,mai mult sau mai putin. Migrenele mele sunt teribile....mai ales la furtuna!

    Te pupic si-ti doresc sa fii mereu asa cum vrei,mai ales sanatoasa!!!!
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  14. Anamayana,
    ai luat o vacanta cam lunga de la blog! :) ma bucur sa te reîntâlnesc pe-aici, în lumea noastra virtuala :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Poezia marelui nostru poet este atat de actuala...alegerea este, intr-adevar, foarte potrivita!
    Iar fotografiile atasate sunt extraordinare!
    Ziua aceasta, de 15 ianuarie, este pentru mine, una dintre zilele de meditatie si poezie, o celebrare pe care nu uit niciodata sa o sarbatoresc asa cum se cuvine...
    Gand bun!

    RăspundețiȘtergere
  16. L'Automne,
    :)) nu sunt prea pretentioasa, îmi doresc doar ce vrea fiecare: mai bine sanatoasa si bogata, decât bolnava si saraca! :)) Glumesc, deci nu-mi merge chiar asa de rau, nu? Te pup

    RăspundețiȘtergere
  17. Ana micuta-tartoras,
    ti-am dus dorul! chiar reciteam postarea de anul trecut si mi-am amintit cu drag de tine. Esti din ce în ce mai rar prezenta în lumea virtuala. Cum este cu scoala? e gata sau mai ai ceva examene.
    Numai gânduri bune si din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  18. Cum zici tu dar... mai bine sanatoasa decat bogata! Bogatiile sa le strangem in suflet pt a nadajdui la Rai,eu asa iti doresc,draga mea!
    Seara frumoasa si calda(aici sunt deja 10 grade)!!!!!

    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  19. Azi e ziua poeziei romanesti. Fara Eminescu, am fi mai putin romantici.
    "Cand cu gene ostenite, sara suflu-n lumanare
    Si ceasornicu-si urmeaza lunga timpului carare..."
    Sunt bune momentele acestea sa ne intoarcem ochii sufletului spre bogatia ce o purtam in noi, cu fiecare vers ori fiecare carte citita.

    RăspundețiȘtergere
  20. Frumoase cuvinte ai spus Gabriela!
    Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere