vineri, 7 iunie 2024

O experienta senzoriala exceptionala - Partea II

Chiar daca primul articol pe aceasta tema nu a avut deloc succes, continui totusi sa scriu... Macar pentru Rux 💔 Multumesc Multumesc ca-mi esti alaturi!
Dupa turul printre exponatele originale Dalí, sagetile ne-au indicat intrarea în sala amenajata exact ca platoul de filmare pentru scena visului, din filmul "Spellbound"/"Fascinație" - pe vremea marilor Alfred Hitchcock si Salvador Dalí. 
Cel mai impresionat obiect, bineînteles scaunul de regizor, cu numele Mr. Hitchcock - unul dintre cei mai mari creatori de film din istoria cinematografului. Apoi, de la stânga spre dreapta, un pian... sprjinit pe membrele unei gimnaste executând podul (😮) si o dansatoare aurie ce se ridica din corzile pianului, precum sunetele muzicale. Urmatoarea piesa decorativa - "Omagiu Terpsihorei", grupul sculptural cu doua siluete feminine, caruia m-am alaturat si eu, pentru o poza (😜). A urmat o serie de stații-video, cu secvente din "Fascinație", filmul american realizat în anul 1945 si apreciat ca fiind unul dintre cele mai reprezentative filme din opera lui Alfred Hitchcock. În Spellbound, Hitchcock a abordat teoria psihanalitică, evident îmbrăcată în trama unui thriller plin de suspans. Este povestea unui cuplu de medici psihiatri, în care El este acuzat de crima. Eroul principal, interpretat de Gregory Peck, se dovedeşte amnezic şi chinuit de coşmaruri inexplicabile. Împreuna cu colega şi iubita sa - rol interpretat de Ingrid Bergman, vor reuşi sa descifreze misterul si în final, dovedesc ca dragostea si sentimentele pure sunt singurele adevaruri ale aceste lumi. Filmul a fost nominalizat la șase premii Oscar și partitură orchestrală semnata de Miklós Rózsa a câștigat la categoria "Cea mai bună muzică originală". Spre partea dreapta, au urmat înca doua sculpturi exceptionale în bronz: "Elefantul spatial" si "Lady Godiva si fluturii". Puteti sa credeti ca scaunul si cele patru sculpturi au umplut scena filarmoniei?! DA! Regizorii acestei expozitii merita deasemenea un premiu pentru ceea ce au reusit! Peretii proiectati cu ochi uriasi care privesc misterios si te urmaresc, portretele celor doi giganti ai artei marcând capetele scenei si peste tot, spoturi luminoase si muzica aceea care patrunde sub piele si face sa ti se zbârleasca parul 😇 
Am iesit din sala si ne-am îndreptat spre iesire, crezând ca asta a fost tot! Ceea ce a urmat însa, a întrecut orice asteptare! (povestea va continua)

12 comentarii:

  1. Va trebui neaparat sa vad candva filmul. Are o distributie grozava. Si imi place concluzia la care ajung cele doua personaje. M-am uitat la filmuletele de la final.... Hmmm cred ca a fost un film deosebit.
    Eu am vazut ceva din pasarile (imi amintesc si acum secventa cand incep sa atace). Si parca si unul cu o tipa atacata in baie, dar nu sunt foarte sigura (a fost demult si eram si mica).
    Iti multumesc pentru filmuletul si pozele realizate de voi - pentru ca sunt personale si am senzatia ca v-am insotit si eu. Abia astept sa vad si continuarea (si ma bucur ca am reusit sa intru in seara aceasta sa vad - in ultima vreme abia reusesc sa ma strecor - nu ca as dormi cine stie ce noaptea.. haha, dar nu mai apuc sa ajung la laptop si sa stau suficient. Abia reusesc sa adaug poza zilei.. lol si doua trei randuri )

    Pupici cu drag!

    ps: sunt foarte curioasa ce surprize v-au asteptat:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Pasarile am vazut si eu... probabil ca am mai vazut cândva la TV în anii '80/'90 la Telecinemateca dar nici eu nu imi amintesc exact. De aceea mi-am comandat la Amazon, DVD-ul "Spellbound"/"Fascinație" si în seara când a fost livrat, am si vazut filmul. Chiar si acum, dupa aproape 80 de ani, filmul mi s-a parut foarte interesant. Este alb-negru si stilul acela tipic timurilor, însa, mi-a facut mare placere sa il vizionez.
      Te pup si trimit îmbratisari ♥

      Ștergere
  2. Ce experienţă excepţională! Foarte interesant e totul şi am urmărit cu interes filmuleţele. Aştept şi eu continuarea!
    Te pup, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesant! Trebuie să-mi fac timp să mă uit la toate filmuleţele pe îndelete. Iar continuarea o aştept şi eu cu nerăbdare!
    Duminică frumoasă, dragă Carmen! 😘🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca îti place Dalí atunci merita sa vizionezi videoclipurile e care le-am recomandat eu aici.
      Multumesc Vero draga. O seara de duminica minunata!

      Ștergere
  4. "nu a avut deloc succes" - succesul poate însemna diverse lucruri, este un concept subiectiv. Nici nu cred că are același sens pentru toți. Poate fiecare dorește altceva.🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei, când am zis "succes" bineînteles ca m-am referit la comentariile la aceasta postare. Si daaaa, mai subiectiv ca aici nici ca se poate , este blogul meu si bineînteles ca privesc totul din perspectiva mea.
      Pentru mine, un articol are succes atunci când are multi cititori si multe comentarii.

      Ștergere
  5. Video nu pot accesa (nici pe cele cu trimitere pe yt)... 😔
    "Fascinație" nu cred că am văzut... dar știu din alte ocazii ☺️ că filmele lui A.H. îmi plac.
    Incerc să îmi imaginez cam cum a fost prezentată aceasta expo, dar... nu cred că-mi reușește chiar dacă știu cam cum arată "razele luminoase". Mă bucur, însă, de bucuria voastră. 💞
    Seara frumoasa in continuare, Carmen draga! 💗
    Gânduri bune și pupici de la quattro pentru trio! ☕🍮🐾😘💞🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca din cauze tehnice de la tine... ca Rux a a vazut videoclipurile... Primul este al meu, celalalte sunt preluate de pe Youtube. Imi pare foarte rau, nu am nicio explicatie...
      Multumim Diana draga. Pupici si îmbratisari pentru quattro de la trio 🙂🐾😘💞

      Ștergere
  6. Ce bine imi pare ca ai postat asa ceva. Avem si aici o expozitie cu exponate create de Dali. Am fost o data, insa anumite poze nu mi-au placut. O sa mai reiau. Tot pentru un viitor MFC. Multumesc pentru detalii. Oricum, filmele nu le cunosc. Insa mi-au placut detaliile prezentate. O sa mai revin si eu.
    Pupici si o saptamana frumoasa! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca citesti in Partea I , am scris ca nici mie nu-mi placea Dalí... Între timp il ador! ♥
      Eu am vizitat multe expozitii Dalí. Cu exponate originale. Dar cel mai cel a fost Teatro Museo Dali din Figueres - Spania.
      Aceasta expozitie a fost mai mult dedicata artei cinematografice si colaborarii dintre Dalí si Hitchcock.
      Noapte buna Suzana draga! ❤️😘

      Ștergere