marți, 25 iunie 2024

"Acasa" la mare

Am regasit satul de vacanta din Rosolina Mare neschimbat! La fel de bine organizat, la fel de însorit.
Ne-a fost repartizat exact acelasi bungalow ca si anul trecut, asa ca ne simtim un pic "ca acasa". Chiar si Leo a fost foarte fericit când coborând din masina, dupa epuizanta calatori de 7 ore a recunoscut "casuta noastra".
Anul acesta vizavi de noi sunt cazati fostii nostri vecini. Dupa ce Golden Retrieverul lor Jerry s-a mutat in ceruri, au înfiat-o pe Molly, o maidaneza neagra si dolofana, de aceeasi vârsta cu Leo. Este prima lor vacanta cu Molly... Asa ca, prima saptamâna de concediu o vom petrece în compania lor. Saptamâna viitoare, ei se vor întoarce acasa în Bavaria iar în satul de vacanta vor veni prietenii nostri de anul trecut - Diana, Gelu si Tommy. Abia îi asteptam!
Astazi, Magdalena, Reinhard si Molly s-au simtit înca obosiți dupa călătorie si nu au venit cu noi la plaja. Sunt de mers doar cinci minute pe jos, noi abia am asteptam sa revedem marea... Pe când coboram scările spre limba de nisip, am observat o femeie care zâmbea larg si făcea cu mâna în direcția noastra. M-am întors sa vad cui face asa o întâmpinare călduroasă dar... nu era nimeni in spatele nostru... Tânără doamna era alaturi de trei copii si atunci, m-am gândit ca poate am întâlnit-o ieri seara sau azi-dimineata la plimbarea cu Leo. Se întâmpla deseori sa întâlnim familii cu copii mici si... majoritatea copiilor, în inocenta lor, se reped la Leo si vor sa îl mângâie, spre disperarea parintilor care nu stiu ca Leo este pasnic si foarte tolerant. Iar noi ne facem timp si permitem copilului sa primeasca lectia de la parintii lor, sa invete cum sa se apropie de un catel si cum sa ceara voie sa fie mângâiat. Copilul este fericit si parintii ne sunt recunoscatori. Asa, Leo este un pic vedeta ☺☺☺ Si zau ca m-am gândit ca mamica aceasta care gesticula tot mai puternic pe masura ce ne apropiam de ea este asa una. Însa când am fost lânga ea, ne-a spus "Ciao, che bello rivederti!" m-a îmbratisat apoi i-a întins mâna lui Helmut si în final, l-a mângâiat pe Leo... M-am uit mai atenta si daaaa, mi-am amintit! Anul trecut, pe plaja lânga noi, a aparut cândva o tânara familie: mama în brate cu o bebelusa de cateva luni si de mâna cu un baietel de trei anisori si tatal, carând un carucior, o plasa plina cu jucarii si de lesa, un câne mare, foarte blând. Nu au avut decât un prosop pe care s-au asezat toti (ca unde era sa mai care si scaune de plaja?!)... I-am observat asa cum se face la mare ☺ Mama a ramas pe plaja cu bebe si catelul iar tatal s-a dus sa se joace cu baietelul in apa. Când au iesit, l-au învelit pe baietel in prosop iar mama cu bebelusa a stat în picioare. Mi-a fost greu sa vad asa ceva, noi cu doua sezlonguri, umbreluta, masuta, cearceaf si alte acareturi... am oferit cu drag mamei sezlongul meu. Ne-au multumit si din acea zi, ne-am salutat de câte ori ne-am întâlnit. Noi atunci am mai avut doar câteva zile de vacanta si în ultima zi, le-am daruit suportul nostru metalic pentru umbrela. Ca umbrela lor zbura deseori, la cea mai mica adiere de vânt... Ei urmau sa mai stea o saptamâna la mare, asa ca s-au bucurat. Nu i-am întrebat cum ii cheama, dar ne-am luat ramas bun îmbratisandu-ne. Si ca sa nu mai lunges povestea, ei erau cei care s-au bucurat asa sa ne revada! Ce coincidenta sa ne reîntâlnim! Si ei au sosit tot ieri, ca si noi. Anul acesta "bebelusa" merge si stie sa faca din nisip castel si prajiturele! Baietelul este mai nazdravan ca anul trecut si pe lânga batrânul câine, au anul acesta inca un catel! Ne-au spus ca cel de al treilea copil nu este al lor ci al unei prietene plecata sa cumpere ceva. Ce întâmplare draguta! Tare ne-a emotionat! Un proverb german spune ca "în viata, oamenii se întâlnesc de doua ori" /"Man trifft sich immer zwei Mal im Leben" cu acelasi sens al proverbului românesc "culegi exact ceea ce semeni"...

1. Chiar frumoasă coincidenţa, se leagă prietenii frumoase în vacanţe. Distracţie frumoasă, vreme bună şi relaxareeee!

1. Asa este. Prieteniile de concediu pot deveni la fel de trainice.
      Ieri a fost furtuna...un uragan! Nu a fost rece, dar vantul iti taia rasuflarea. Si a plouat cam toata dimineata. Dar azi e soare si cer senin, doar marea aduce la mal lemne si rumegus de te mir de pe unde! Chiar am fotografiat tulpina unui palmier!
      Apa e atat de placuta, insa valurile uriase te darama, asa putere au. Echipa de salvamar e in actiune, mereu fluiera pe cate unii care se avanta prea cu curaj.
      Pupici si zile frumoase asemenea! 😘🤗

2. Ieri am citit aceasta frumoasa postare si mi-a mers la suflet. Aseara inca ma gandeam la ea si la anii copilariei, cand mergeam cu parintii la Venus si eram cazati la casute. Era o placere seara cand adultii savurau cate un sprit, iar noi, copiii ne jucam.
    Amintiri care mi-au adus zambetul pe buze.
    Concediu placut in continuare.

1. Si eu mergeam cu parintii in concediu, dar mai mult imi amintesc ca me trimiteau in tabere. Era fain, dar nu era "libertate" eram tinuti cam ca in armata 😉
      Eu am fost cu fetele mele in fiecare an o saptamana doua la mare (la Marea Neagră) vara si o săptămână la munte, la Patinis, iarna.
      La mare luam bilete prin sindicat. Locuiam in hotel si vecini ne erau colegii de serviciu. Era haios si asa... Tin minte ca intr un an nu mi am permis decat cazare si am luat o pe verisoara mea cu noi, sa ma ajute cu copiii (fetele erau miculute). Am luat in bagaje mancare cu noi 😂 ce se poate transporta vara... Branza de burduf, branza topita ambalata, branza telemea.... Sloganul era "nicio masa fara brânza" 🫣😂 Cumparam cate o franzela si rosii pentru masa de dimineata si seara iar pentru pranz, mergeam la "impinge tava" si ne luam cate o farfurie cu salata mixta. Pentru fetite luam tot ce trebuia, noi insa... baza era branza carata din Sibiu 😂🫣😂 Vremuri grele dar haioase. Faceam mereu haz de necaz.... Si eram in concediu la mare, na! 😊🤗🌞
      Te pup Ioana. O vara frumoasa sa ai!

2. Și părinții mei, tot prin sindicat luau bilete și mergeam odata la doi ani la mare, pentru că era alternativ cu concediu la bai, la tratamente. Împreună cu sora mea, abia așteptam anul cu mare, pentru că, așa cum spui și tu, stăteam doar o săptămână, deci urma sigur și ceva munte. Când era anul de mers în stațiune, acolo rămâneam 3 săptămâni 🤣🤣🤣. Doamne, ce ne mai plictiseam. Ne știau toate vânzătoarele de la cofetarii și librarii🤣🤣. Iar când am mai crescut, iar părinții au reușit să ia mașină, mergeam la mare cu cortul, împreună cu un unchi. Ce de liste se făceau, ce de planuri începând de la mâncare și până la mese, scaune, butelii de voiaj, perne, plăpumi, etc
      Într-adevăr, vremuri grele, însă frumoase. Pline de amintiri care ne aduc zambetul pe buze.
      Și ție îți doresc la fel!😘😘

3. Am citit postarea cam când ai publicat-o, doar că... tableta mea are voința proprie și nu am putut comenta; într-o zi nu se incarcau paginile - excepție Wiki... Puff! 😣

Privind fotografiile mă gândeam că tare intim și fain e in acea căsuță. 😍 Cu marea aproape mă gândesc că seara, mai ales, se aude foarte fain foșnetul valurilor.
    Mi-e tare dor de mare! 😊 Din primul an de viață și până pe la mijlocul anilor 1990 am fost in fiecare an... Acum... nu mai pot pleca prea departe de casa pentru mai mult de una- doua zile pentru că nu are cine sa mă înlocuiască in îndatoriri. Nu mă plâng! 😊 Doar zic că mi-e dor de vacante. Mă consolez cu gândul că am bântuit când s-a putut! 😃

Întâlnirea cu familia de anul trecut cred că a fost emoționantă, cumva. Și mi-a mai trecut ceva prin minte. 😊 Voi ați făcut un bine, și ați uitat (pentru că așa se face binele). Ei au primit binele și nu v-au uitat (pentru că binele primit nu se uita - chiar daca unii se fac că uită binele primit) 😊
    Zile faine va doresc, Carmen draga!💗
    Îmbrățișări și gânduri bune de la quattro pentru trio! 💗🍹🐾🍀😘

4. AAAA dar ce inceput minunat. Nu doar ca stati in aceeasi casuta, dar v-ati reintalnit cu oameni draguti, alaturi de care ati petrecut momente frumoase si anul trecut.
    M-a bucurat faptul ca Molly a fost adoptata si ca aduce bucurie - e minunat cand oamenii fac asa ceva. Un bine si lor, si unui suflet aflat in adaopst. Dar si faptul ca pentru noul prieten al catelusului in varsta - sigur il va intineri un pic :D

Abia asteptam sa vad cum v-ati cazat si cum este. In ultimele zile au fost multe intamplari, nici acum nu sunt eu intr-o forma excelenta dar ce bine ca am reusit totusi sa intru - aveam nevoie de vesti asa frumoase.