luni, 5 februarie 2024

Planuri de vacanta

Ca în fiecare an, am planuit prima noastra vacanta 2024 în preajma zilei Sfântului Valentin.
Pentru ca nu obisnuim sa ne facem cadouri de Ziua Indragostitilor, de 18 ani (exceptie februarie 2021), petrecem împreuna un sfârsit de saptamâna prelungit, ne relaxam si ne rasfatam de obicei într-un centru SPA (pentru ca februarie este înca o luna de iarna, cu zile scurte si vreme instabila).
Anul acesta vom merge în statiunea balneo-climaterica Bad Gööging - una dintre cele mai vechi stațiuni din Germania. Faimoasele izvoare cu sulf erau cunoscute si utilizate din vremea romanilor. Împăratul Traian a construit aici prima baie termală, în anul 110 d.Hr.
După plecarea romanilor, izvoarele sulfuroase si izvoarele curative au fost din ce în ce mai uitate. Abia în Evul Mediu izvoarele au fost "redescoperite". Pe vremea ducelui Ludwig cel Bogat de Landshut (Herzog Ludwig den Reichen von Landshut) izvoarele termale au fost din nou - în anul 1470, documentate. Din pacate, în secolele care au urmat, Bad Gögging a fost în mod repetat devastata de războaie. Abia în anul 1880 s-au pus bazele decisive pentru utilizarea izvoarelor termale, odată cu construcția clădirii balneare „Römerbad” (Baia Romana).
În ultimii 130 de ani, locul a înflorit într-o stațiune balneo-climaterica de elita. Tratamentele SPA au fost extinse si modernizate constant, astfel încât astăzi, fiecare oaspete al statiunii sa poata beneficia din plin de efectul benefic al izvoarelor de apa cu concentratie ridicata în sulf, al izvoarelor termale foarte bogate în minerale sau de puterea benefică a namolului natural local. Namolul de Bad Gögging nu promoveaza doar sanatatea ca produs medicinal, ci este folosit si în sectorul cosmeticelor si frumusetii pentru curatarea profunda a pielii si regenerarea celulara.
Pentru o experiență cu totul specială, pe lânga centrele SPA, în Bad Gögging s-a dezvoltat o gamă largă de activități de agrement, cafenele confortabile și restaurante cu bucatarie traditionala, precum si alte multe atracții în jurul localitatii.
Asa ca, saptamâna 6/7 o vom petrece departe de stresul vieții de zi cu zi. Ne vom relaxa corpul, mintea și sufletul în Bad Gögging, la Hotel Monarch. Nu este prima noastra vizita la Bad Gögging, noi am petrecut ani la rând multe zile la sfârsit de saptamâna în complexul Römerbad (înainte de a avea propria sauna în pivnita). Obisnuiam sa luam bilete pentru o zi întreaga la saune si piscine, plecam de acasa imediat dupa micul dejun si ne întorceam târziu, spre miezul-noptii. Acum este prima oara când vom petrece un sejur întreg si când, pe lânga SPA/wellness (avem rezervat "un pachet" cu masaje, bai si câteva tratamente cosmetice), vom lua contact cu localitatea si împrejurimile. Ne-am înscris la o vizita cu degustare la manufactura de bere Kuchlbauer, precum si la vizitarea turnului Hundertwasser și a Casei Artelor din Abensberg (la 10 minute cu masina de Bad Gögging) - ultimele clădiri concepute de celebrul artist Friedensreich Hundertwasser.

Pentru rubrica Citate faorite (tabel de înscriere la Suzana), câteva gânduri inteligente, simpatice si adevarate depre vacante si calatorii
"O călătorie de o mie de kilometri începe cu un singur pas." – Lao Tzu
"Lumea e o carte, iar cei care nu călătoresc citesc o singură pagină." – Sfântul Augustin
"Călătoriile sunt singurul lucru care costă bani și ne face mai bogați." – autor necunoscut
"Oriunde ai călători, acel lucru devine o parte din tine într-un fel." – Anita Desai
"Călătoriile au proprietatea de a ne lărgi mintea." – Ralph Crawshaw
"Când ești plecat mult timp te întorci schimbat, o altă persoană. Pentru că nu te întorci niciodată cu totul înapoi." – Paul Theroux
În plus, vreau sa va întreb daca stiti ce înseamna SPA? daca nu stiti... este prescurtarea dictonului latin: „sanus per aquam“ - adica "sanatate prin apa"!

1. Deci asta ineamna... ma gandeam eu ca e ceva legat de sanatate si chiar acum doua zile, in timp ce m-am lovit iar de SPA pe cand ii citeam lui Buni cartea aceea cu Adultii, am zis ca trebuie sa ma uit sa vad exact. Uite - LA FIX ai venit cu raspunsul :*. Pentru ca eu nu am apucat sa caut :)

Citatele alese sunt foarte faine! Pe primul il cel putin l-am retinut inca de cand am citit cartea despre Tao.
    Suna foarte bine planul de vacanta!! Oare au si pentru Leo o zona de relaxare? :D
    Va doresc inca de pe acum sa aveti vreme buna si sa va simtiti revigorati si relaxati !!

Pupici cu drag!!

1. wow ce ma bucur ! chiar la fix.... Eu am mai scri ce inseamna, ca scriu despre SPA si Wellness de cand ma stiu ♥
      Pentru Leo... hahaha, intrarea lui in hotel ne costa 35€ pe noapte! Si nici macar nu i se ofera vreo salteluta sau un castron din care sa bea apa! Tja... asa sunt hotelurile de lux! Dar ma bucur ca are voie cu noi, luam salteluta lui, castronasele si mancarea, jucariile si pentru masina, vom lua si cuseta de transport. Masina va fi jumatate plina doar cu lucrurile lui Leo ♥
      Multumim mult Rux draga ♥ Pupici si pentru Kouki!

2. Sa aveți un sejur minunat și totul sa meargă perfect. Pare foarte interesant tot ce ai planificat. Nu obișnuim sa mergem cu câinii în vacanta, nici nu i-am crescut în casa, nu sunt tocmai obișnuiți cu mersul prin oraș la plimbare. Nici nu as ști ce aa fac cu ei când merg sa vizitez ceva.

1. Cu Leo am plecat in concediu la mare, in Slovenia cand era bebelus neascultator 😂 ce m a mai fugatit pe plaja crezand ca ne jucam, nu pot uita niciodata! Leo are acum 7 ani si l am luat cu noi peste tot, in toate excursiile de sfarsit de saptamana si in toate concediile.Cand vizitam ceva unde Leo nu are voie, intram pe rand si unul ramane afara( la o cafea pe terasa sau pur si simplu,la umbra pe o banca). Nu l am lasat niciodata singur acasa mai mult de 3 ore ( daca am fost la un concert spre exemplu). Este asa invatat cu noi! Spre norocul nostru, in toate tarile in care am facut concedii, Leo a avut voie in restaurant. Iar in hoteluri, platim taxa care se cere, camb15-20 euro... Acum la Bad Gögging este cel mai scump hotel, platim pentru Leo 35€ pe noapte! 🐾🤗

3. Ce frumos! Sa aveți o vacanță minunată!
    Imi plac foarte mult citatele in special al treilea
    Nu stiam ce înseamnă SPA, ma gândeam la ceva răsfăț pentru corp.
    Să ai o zi de luni ușoară și o săptămână minunată! Pupici

1. Multumim mult draga Mihaela.
      O saptamana placuta si tie. Pupici. 🤗😘

4. Ah, ce frumos! Să aveţi parte de zile pline de răsfăţ şi bucurie! Şi Leo să fie şi el răsfăţat, că la cât e de iubit, merită să simtă ziua iubirii din plin!
    Te pup, Carmen!

1. multumim Potecuta draga! si voua o zi minunata de ziua iubirii ♥😘

5. Iti doresc un sejur plin de rasfat si bucurie si abia astept sa citesc postarile, pentru ca sunt sigura ca ma voi "rasfata" si eu putin.

6. Frumoase planuri, mă bucur pentru tine că te vei răsfăța.
    Cât adevărate citatele, pe primul îl știam și eu, al doilea mi se pare cel mai interesant.

1. multumesc Pompilia draga!
      Ma bucur ca ti-au placut citatele!

7. Excelente gânduri despre călătorii!
    Vă doresc un sejur minunat, reconfortant!

1. multumim Zina draga! ♥
      Ma bucur mult ca ai revenit aici. Te pup

8. Sa petreceti cat mai frumos, draga Carmen! Imi place cum iti planifici astfel de evenimente deosebite!
    Ai ales citate aparte despre calatorii. Cred ca ideea lui Lao Tsu a primului pas s-ar putea extrapola la orice activitate mai complicata, pe care ne-o propunem.
    Este deosebita si ideea lui Paul Theroux. Se spune ca pe unde mergem lasam bucatele de suflet. Poate de aceea devenim alte persoane la intoarcere!
    Multumesc, draga Carmen! Pupici si o saptamana frumoasa!❤️😘

1. multumim Suzana draga!
      ma bucur mult ca ti-au placut citatele! 😘

9. Ce bine sună! O idee excelentă. Mai ales vizita la fabrica de bere, casa artelor...