sâmbătă, 8 aprilie 2023

Ornamente pascale crosetate

Anul acesta am suferit enorm pentru ca magnolii-stelari au înflorit pe vreme de lapovita si ninsoare si ca florile lor spendide au devenit rapid maronii si acum stau atârnate pe ramuri, ca servetelele de hârtie îmbibate în cafea...
Pentru ca meteorologii au anuntat ca joia ce a trecut, ar fi fost ultima zi cu soare (soare cu dinti) din saptamânile calendaristice 14-15, am încheiat orele de serviciu mai devreme si am venit acasa, sa-mi invit baietii (Helmut si Leo) la o plimbare în Gradina Botanica
Ne-am plimbat pâna la ora închiderii pe aleile splendide... Despre plante si flori si plimbare, voi povesti însa în alta postare, acum vreau sa spun ca din loc în loc, gardurile erau decorate cu figurine crosetate. Atât de mult mi-au placut, ca imediat ce am ajuns acasa, am cautat resturi de fire de bumbac, croseta si seara, în timp ce m-am uitat la un film, am reusit sa fac câteva figurine haioase. Asa din imaginatie, fara un tipar sau mod de lucru. La început mai nesigura, apoi, figurile au început sa arate din ce în ce mai bine. Ieri seara am repetat actiunea si astazi, am plasat cele noua figurine pe tije pentru plante - pentru ca noi nu avem gard în fata casei (iar în spatele casei, avem gard viu (arbusti) înconjurati de plasa de sârma. 
Iepurasii mei, puiutii si broscutele, nu se ridica la nivelul figurinelor din Gradina Botanica, însa... mie mi-a facut placere sa le lucrez. Si pentru ca primavara aceasta cu vremea nabadaioasa a facut ca florile sa intarzie sa infloreasca, figurinele crosetate aduc o pata e culoare curtii.  In afara de narcise si zambile, înca nu a îndraznt sa înfloreasca decât o singura lalea, asa ca noile mici ornamete pascale nu au multe concurente in culoare. ♥

17 comentarii:

  1. Wooooow!!! Ce dragut!!!!
    E asa luminos tot articolul :D. Plin de ceva magic - de bucurie, de liniste de frumusete! :)
    Aia astept sa ne plimbam si noi prin intermediul vostru prin Gradina botanica :D.
    Ce idee draguta au avut sa croseteze mici jucarele :D.
    Imi place mult cum te-ai jucat tu!! :D Ti-au iesit foarte bine si imi place si cum le-ai pus. :D
    Narcisele sunt minunate si zambilele la fel. Le iubesc!! E bine si o lalea :D (cine stie, poate mai apar, mai tarziu. hihi)
    Imi pare rau pentru magnolie :(.

    Pup cu drag! Paste Fericit, cu sanatate si bucurii :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vai ce cuvinte frumoaseeeeee ♥♥♥ multumesc! E perfect, nu? Mâine este Sarbatoarea Invierii - Lumina si tihna si pace! Iar in România este Duminica Floriilor. Asa ca ma bucur ca postarea mea ti-a transmis asemenea sentimente!
      Da, o sa scriu cel târziu luni despre plimbarea in gradina.
      Da, dragalase figurinele! Si noua ne-au placut! Dar daca nu zicea Helmut, poate ca nu faceam... pentru ca nu avem gard de lemn, insa Helmut a zis sa le fac mai subtirele si o sa gaseasca el o metoda sa le puna in gradina. Si... asa ma facut ☺☺☺ Ca sa nu stea direct pe tija, am infasurat un servetel de bucatarie din hartie pufoasa. Daca-l ploua, fixeaza figurina bine pe tija... si ploua! A plouat azi in cateva rânduri si mâine va ploua mai aprig! Tja, egal! Noi vom fi happy impreuna in casa frumos decorata, cu mancaruri delicioase pe masa. Si da, fetele au câte un "ou-surpriza" din acelea facute de mine din hartie, umplut cu dulciuri, iar cei doi blanosi, vor primi o jucarioara care tiuie cand e muscata ☺☺☺ Initial am crezut ca e un iepute verde ☺☺☺ dar este magarus! Am luat doua identice, pentru Chico si Leo - le vor primi maine ♥
      Noi avem o magnlie târzie, din aceea violeta. E plina de muguri care stau sa plezneasca, sper ca florile sa se desfaca dupa ce trec ploile... poate vom aveas vreme frumoasa din 15 aprilie incolo! Atunci ne-am putea bucura de frumusetea copacului pentru muuulta vreme! Iar lalelele, vor iesi... ale mele nu se grabesc. Mereu ies mai tarziu... poate asa le este sortul.... Vad mugurasii intre frunzele verzi carnoase...
      Cand eram copil, eram fermecata de parfumul de zambile, liliac si frezii. Doamne cum pluteam... Bunica avea un parfum care aducea cu mirosul de zambile... Poate de aceea imi plac zambilele?! ♥
      Pupici. Noapte buna si vise placute!
      Maine, o Duminica a Floriilor cat mai placuta! :-*
      Pupici

      Ștergere
  2. Hristos a înviat!
    Ce idee minunată au avut la Grădina botanică. Și inspirațională se pare. Și ornamentele tale croșetate au ieși foarte frumoase. Ce mă bucur că Helmut te sprijină în aceste proiecte și vine cu idei ajutătoare! Se impune să primiți amândoi felicitările pentru ornamentele afișate, nu? Și să nu-l uităm pe Leo despre care am citit într-un comentariu că te însoțește în orice activitate.
    Florile tale sunt minunate. Narcisa alb cu galben mă atrage cel mai mult, probabil că nu am mai văzut de mult.
    Și eu am lalele care vor înflori mai tarziu. Mă miră cele deja înflorite, de obicei nu appăreau înainte de Paște la mine. Dar mă bucur de fiecare.
    Am început cu o urare pentru sărbătoarea catolică. Încei cu una potrivită la noi acum: o duminică a floriilor cât mai frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Niko, iti multumim toti trei pentru caldele cuvinte si iti dorim la randul nostru o Duminica binecuvantata, cu pace si liniste sufleteasca.
      La noi este imediat ora pränzului, pana acum am ornat si decorat masa si platourile.
      Te imbratisez si trimit ganduri bune si pupici 😘💞🌷

      Ștergere
  3. Super drăgălașe ornamentele tale croșetate.
    Și mie tot o lalea mi-a înflorit...este roșie, sunt mai multe îmbumbite, dar cred că va mai dura până vor înflori; zambiluțele s-au cam petrecut, mai am narcise galbene și albe în grădină care par a fi mai rezistente. Magnolia mea e foarte micută, nu a înflorit și nici afectată de frig nu pare, însă trandafirii iar au degerat, dar îi voi tăia cand se va încălzi foarte bine afară.
    Îți doresc Paște Fericit! Sărbători cu bine! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult!
      Lalelele satu sa plezneasca... Azi a fost soare cu dinti, maine se pare ca va fi din nou cer senin, si sper ca trece frigul si vremea se stabilizeaza si florile nu vor mai avea de suferit.
      Magnolia... haha, si a noastra a fost mica... ii ziceam "magnolia pitica"... Cred ca mai bine de 5 ani ziceam ca nu mai creste si apoi... de la an la an a devenit copacel! Fori a avut mereu, dar acum este Copac in toata regula! Brusc a inceput sa creasca.
      Trandafirii... noi ii tundem toamna. Pana peste locul unde au fost înnobilati. Apoi ii acoperim cu crengi de brad, sa ii protejam de ger. Primavara, asteptam pana la sfarsitul lui martie cateodata (asa ca anul acesta) si ii dezvelim. Dupa doua saptamani, incep sa dea crengute si frunzulite. Atunci taiem tijele ce par a fi uscate si punem pamant afanat in jurul butaceilor (avem 24 trandafiri nobili, cu flori batute si foarte parfumate). Dupa ce trec ploile de aprilie, Helmut ii stropeste cu o solutie contra ciupercilor. In doua rânduri, la diferente de doua saptamâni. Si gata! Cresc si infloresc pana in noiembrie târziu, depinde cum vine zapada sau gerul.
      Noi curatam trandafirii saptamanal, intreaga vara, taind tijele cu flori scuturate, pana dupa a doua frunzulita pe tija. Imediat se ramifica si dau noi bobocei ♥
      Te pup. O Saptamâna cât mai placuta!

      Ștergere
  4. Plin de lum ina si culoare articolul tau! O idee frumoasa cea cu ornamentele crosetate, imi place cum inveselesc gradina. La noi asa de rar vezi o gradina decorata de Pasti! De Craciun in general luminite, dar acum... inca nu. Toate florile sunt frumoase, dar narcisa alb cu galben mi-a atras atentia pentru ca nu prea am vazut. Mai nou in parcuri, dar nu prea in gradini.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici asa este obiceiul, cu doua-trei saptamâni inainte de Paste sa impodobesti gradina, un copacel sau gardul, cu oua sau alte ornamente tipice Pastelui. Fântanile sunt impodobite de comunitate, cu cununi de bucsus impletit pe care se agata oua. Sunt zone in Bavaria unde acest obicei este tinui cu sfintenie. Ouale sunt oua adevarate, incondeiate dupa obiceiul locului, cu simboluri si culori specifice. Acum cativa ani am facut o excursie (a foat mama mea aici in vizita) si am vazut cele mai renumite fântani - sunt atractie turistica internationala. Am scris pe blog... Daca te intereseaza, poti sa dai cautare "fântâna oua Paste" si vei vedea articolele mele... Eu gasesc obiceiul de impodobire cu oua tare frumos, l-am adoptat imediat ☺☺☺

      Ștergere
  5. Tot ce ai creat au adăugat o bogăție de culori grădiniței 👍
    Multă sănătate 👍
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult, draga Prietena!
      Ganduri bune si imbratisari ♥

      Ștergere
  6. Carmen, m-ai binedispus maxim! Imi plac mult-mult jucarioarele crosetate! Si cred ca poti recidiva pentru ornamente in gradina. Si ti-au iesit foarte frumos. Pe aici se mai gaseste ghem cu fir de plastic. Ma intreb daca nu exista si pe acolo. Ca este un material ce poate sta bine mersi afara!
    Pupici si Hristos a Inviat!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult, Suzana draga ♥
      Nu am auzit de "fir de plastic"... dar, ma rog, asa soare nu este in perioada aceasta a anului ca sa se "coaca" sau decoloreze firul de bumbac, doar ploaia ce il tensoneaza. Insa daca voi putea folosi figurinele inca un an-doi, este ok... abia ce am motiv sa crosetez altele ☺ si cine stie ce experta voi deveni?!? ☺☺☺
      Te pup draga mea. 😘❤️Multumesc!

      Ștergere
  7. Ce frumoase sunt, pline de viaţă! Şi-ţi dau poftă de viaţă prin toate culorile lor. Tare mult îmi plac!
    Săptămână frumoasă, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Potecuta!
      O saptamâna cât mai agreabila iti doresc!

      Ștergere
  8. Ca de obicei - in ultimul timp - ajung la spartul targului. 😊 Chiar si asa, ma bucur sa vad lumina din gradina voastra. Figurinele crosetate pe care le-ai facut sunt extra-dragalase! Mai mult decat pe cele din Gradina botanica pe ale tale am tendinta sa le smotocesc, ca si cum ar fi vietati pufoase. 😊 ❤
    Ce stralucitoare sunt zambila albastra si narcisa cu centrul portocaliu!
    Hm. Imi imaginam ca dupa Paste scot plantele in balcon... Ha! Pe langa ca-i frig, ploua si e umezeala teribila m-am procopsit si cu febra marti! Nu tusesc, nu-mi curge nasul, nu infectie... Cred ca e modul in care organismul ma obliga sa-i dau o pauza. 😄 Ii dau, ca ce sa fac? Am dormit zilele acestea cat cred ca n-am dormit intr-o luna!

    Iti doresc tot ce iti doresti tu, Carmen draga! 💕
    Imbratisari si pupici cu drag de la trio pentru trio! ❤ ❤ ❤

    RăspundețiȘtergere