marți, 11 aprilie 2023

(Lasse Wellander R.I.P.) ABBA : Slipping Through My Fingers Live 1981

 
Înca nici nu stiam sa vorbesc engleza, însa cântam melodiile formatiei ABBA... Practic sunt fan ABBA de când ma stiu! Scoteam textele melodiilor cu ajutorul unui casetofon pe care înregistrasem melodia de la radio (nici vorba de stereo pe atunci!). Fâtâiam banda casetei în sus si jos pâna aveam textul complet ☺ Bineînteles ca potriveam cuvintele în context asa cum ma pricepeam mai bine ☺☺☺ 
Când în 1983 formatia a anuntat ca se desparte, am suferit tare. Cunosc toate melodiile si aproape toate textele si sunt la curent chiar si acum, dupa 40 de ani, cu ce este nou în formatia ABBA. Am urmarit în continuare cu admiratie si succesele solo ale fiecarui membru ABBA.
Când am auzit, prin 2016 ca trupa s-a reunit si intra din nou în studioul de înregistrări, tare mult m-am bucurat! 
Am fost printre primii care au avut discul Voyage lansat în noiemnbrie 2021. Melodiile acestui ultim album ABBA ma însotesc zilnic pe drumul de acasa spre serviciu si înapoi si melodia "Ode to Freedom" este marcata ca ton de apel, pe telefonul meu mobil. 
În anul 2022 mi-am cumparat si tricoul "50 jears ABBA" care mi-e tare drag. Ultima data când l-am îmbracat, a fost vara'22. Azi dimineata, cu toate ca afara ploua, am avut chef sa îmbrac tricoul, nu stiu de ce... Înainte de pauza de masa, am citit în mass-media ca Lasse Wellander (n.1952) s-a stins din viata (în Vinerea Mare - calendarul catolic). R.I.P.
Talentatul chitarist a fost pe scenă și în studio alaturi de cei patru Abba, din anul 1974, când grupul a participat la concursul Eurovision desfășurat la Brighton, în Marea Britanie si unde a câștigat cu piesa "Waterloo". A fost alaturi de ABBA si pentru cel mai recent albumul "Voyage"... O viata s-a stins, o Stea s-a aprins...

11 comentarii:

  1. Imi place si mie formatia, insa la tine e mult mai mult.
    Nu stiu de ce nu am intrat mai mult in detaliile despre muzica sau artistii care mi-au placut!
    Sa te bucuri de multa muzica buna, draga Carmen! Pupici! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te imbratisez si iti trimit ganduri bune.
      O saptamana agreabila sa ai 😘❤️

      Ștergere
  2. Chiar fană adevărată eşti, Carmen!
    Aaah, mi-ai trezit amintiri cu înregistrat de la radio pe casete... vai, câte am făcut din astea :D
    Te îmbrăţişez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ☺☺☺ si tu? ei, da, mai târziu am avut magnetofon, stereo! Aveam benzi pe role mari ☺ La scurt timp am avut un magnetofon mai performant, cu role pe verticala, ehei, ma simteam profi ☺☺☺
      Candva au aparut computerele... apoi posibilitatea de stocare date pe dischente ☺☺☺ Doamne, ce demult mi se pare! Tehnica a evoluat rapid!
      Pup Potecuta ☺

      Ștergere
  3. Oh... o veste trista... sa ii uram drum lin in lumina. Muzica celor de la ABBA a avut are si va avea mereu un farmec aparte. Sa fim recunoscatori tuturor celor care au facut posibila aceasta bucurie.

    Si eu am copilarit cu piesele celor de la ABBA - alea putine pe care le aveam pe casete. Apoi, cand au luat parintii primul dvd player... primul nostru CD a fost ABBA Gold (cu negru e coperta). Il ascultam pe repeat, chiar si dupa ce mai cumparasera cateva ... :))))). Intr-un timp reusisem sa imi descarc toata discografia pe laptop - adica o puteama asculta oricand. Piesa aceasta este absolut minunata - stiu ca are si un moment aparte in filmul Mamma mia (primul, pe al doilea nu l-am vazut...), care mi-a placut are mult.
    Nu am insa cel mai recent album. Cred ca am acultat o piesa (poate doua) dar nu am apucat sa ma bucur de el. :) Poate la vara :D.

    Pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, totul e trecator pe Planeta asta... Totul e in schimbare, totul e nou si totul e vechi... Asa e legea firii...
      Te imbratisez si trimit pupici si ganduri bune 😘💞🤗

      Ștergere
  4. Doamne cum era cu casetele. Le derulam cu un creion:)))
    Am înregistrat și eu melodii pe caseta de la radio...
    Îmi plac unele melodii ale formației ABBA...eu sunt fan Queen.
    O seară frumoasă. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si Queen este una din preferatele mele ♥♥♥
      Da... si daca se rupea banda, o lipeam cu banda adeziva ☺☺☺
      Pupici. O seara minunata Mihaela draga ♥

      Ștergere
  5. Mă înscriu și eu în fanclubul ABBA, dar la fel ca Suzana, ceva mai moderat. Ascult cu drag oricand orice melodie a lor, dar nu le-am urmărit evoluția. Nu știuam de acest ultim album al lor.
    Fix cu omelodie de-a lor mă chinuiam și eu să le scot textul în engleză și nu știam să scriu și o tot întrbm pe sora mea și ea nu înțelegea ce spun, nu înțelegea ici ce cântă ei și mă chinuiam să traduc că să-și dea ea seama ce spun ei. Chiar așa, ce vremuri! Și ce ușor pare acum totul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahaha, da... când eram in liceu, avem o "gasca" eram 3 fete si doi baieti (unul din cei doi baieti - este fostul meu sot, tatal fetelor mele, cu care am fost casatorita 13 ani) si muzica noastra pe atunci era un mixt de Beatles, ABBA, Queen, Olivia Newton John si Chick Corea (jazz-rock). Ce vremuri faine! ♥
      Daaa... asa faceam si eu. De aceea am invatat engleza, sa inteleg textele melodiilor! ☺☺☺ Pupici

      Ștergere
  6. Da, și eu am iubit ABBA de când am auzit de ei ! Ce să faci ? Asta este viața 😇😥
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere