vineri, 29 martie 2013

Vinerea Mare

Linistea din-naitea sosirii musafirilor ;)

La masa - "seria unu" si "seria doi"

... în atelierul de creatie ;)

Am vopsit ouale! :)

Va dorim un sfârsit de saptamâna minunat!
pentru rubrica Happy Weekend - tabel de inscriere la Blind love - Elly Weiss

36 de comentarii:

  1. Frohe Ostern!
    Sa aveti un Paste minunat si plin de lumina!
    Va îmbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Minnie, iti doresc deasemenea un Paste fericit! si la voi se serbeaza acum, nu-i asa? Vrolijk Pasen! îmbratisari si pupici

      Ștergere
  2. Wow! Ati petrecut Vinerea Mare minunat, intr-o atmosfera fermecatoare, plina de caldura si eleganta. Tare mult mi-a placut.
    Ouale vopsite sunt foarte frumoase. Mi-au luat ochii cele in culori usor metalizate, nu stiu cum sa le numesc, dar asa par. Sunt culori mai speciale, nu?
    Iepuroiul de zapada inca se vedea pe fereastra...nu s-a topit complet :)
    Fröhliche Ostern, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult, Elly draga. ma bucr ca iti plac ouale noastre ;) cumpar in fiecare an ceva vopsele noi, pentru ca sunt curioasa cum si vreau sa experimentez tot timpul ceva nou, dar cele aurii - care spui ca ti-au placut, le cumpar in fiecare an, pentru ca sunt intr-adevar spectaculoase. Se numesc "oua marmorate" oul fiert si înca fierbinte, se coloreaza in mana - in cutia de carton sunt livrate 4 culori de baza, 4 foite aurii (sau argintii) si manusi. Se toarna din culoare pe manusa si se joaca oul fierbinte din mana stânga în dreapta :) pana cand culoarea incepe sa se solidifice, apoi foita aurie se impature peste ou si oul preia ici colo, pete aurii.Cum spuneam, vopsim cu acest tip de vopsele in fiecare an, pentru ca sunt deosebite!
      Iepuroiului :) ieri la amiaza ii cazusera dintii (morcovii) si ochii (2 cartofi). Astazi a plouat fara pauza... dar sfera de zapada înca se mai vede :)

      Ștergere
    2. :) Multumesc mult pentru raspuns :) Vazusem eu ca sunt culori deosebite :)

      Ștergere
  3. Paste Fericit va doresc, doamna Carmen, impreuna cu toti cei dragi ai dumneavoastra! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. ce frumos si elegant ai aranjat totul,eleganta si bun gust care iti sunt caracteristice de fapt...
    casa plina,masa bogata,fete zambitoare ce ar mai fi de dorit?:)
    cat nu imi place mie pestele dar cel pregatit de Helmut imi face cu ochiul ca sa nu mai spun de frumoasele oua inrosite in acele culori pastel metalizat...sunt tare frumoase!
    nu-mi ramane decat sa va urez Paste Luminat si Sarbatori cu bucurie!
    pup draga mea draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea draga, iti multumesc si pentru felicitare si pentru frumosele cuvinte pe care mi le-ai adresat aici. Tu esti intotdeauna atenta si tare draguta!
      Adevarat, am avut casa plina si tare frumos a fost! Nepoteii lui Helmut, fratele meu si fetele...
      Te imbratisez. Pupici

      Ștergere
  5. Frumoase pregătiri. Paște minunat! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Să-ţi dea Dumnezeu lumină!
    Paşte fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti multumesc mult! doar ganduri bune transmit, cu drag, înapoi.

      Ștergere
  7. Paşte fericit, draga mea, cu multă bucurie!
    E minunat la tine, iar tu arăţi superb! :)
    Să ne povesteşti cum aţi vopsit ouăle, sunt foarte frukoase!
    pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti multumesc draga mea Anastasia.
      esti o draguta ca întotdeauna!
      Nu este niciun secret, cumpar culori speciale pentru oua si niciodata nu am dat gres. Culorile sunt exact cum sunt descrise pe ambalaj.
      te pup draga mea.

      Ștergere
  8. La vopsitul oualelor ati "abuzat" de arta si originalitate... poate aflu si eu secretul suprapunerii desenului (creionat?). Decorul festiv l-ati creat. Timpul acordat asteptarii se scurteaza... Au mai ramas cateva ore pana la miezul noptii...
    Iti doresc tie si familiei tale, ca Sfanta Noapte a Invierii sa va umple sufletul si casa de lumina si liniste. Sa aveti un Paste fericit si imbelsugat, multa sanatate si bucurie in suflet alaturi de toti cei dragi tie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Gina, iti multumesc mult pentru urari si gandurile bune! trimit inzecit înapoi, cu drag.
      Vopselele de oua despre care intrebi, sunt testate nou anul acesta :) In cutiuta am avut patru culori lichide, de dizolvat în apa rece si trei "creioane" din ceara transparenta. Oul fiert trebuie introdus într-o culoare, apoi desenat ceva pe el, cu ceara aceea invizibila :) (greu sa memorezi pe unde ai trecut si pe unde nu) apoi, oul se introduce in alt borcan cu culoare. Operatiunea se poate repeta de 3-4 ori si fiecare nou desen, capata o alta nuanta, obtinându-se în final, un "ghem" de linii si modele divers colorate :) Copiii s-au distrat de minune cu acest mod de vopsire a oualor.
      Cu culorilele marmorate "s-au jucat" fetele cele mari, pentru ca oul trebuia vopsit in stare fierbinte si pentru cei mici nu a fost posibil :)
      Am avut 40 oua albe si pentru ca ni s-au spart cateva la fiert (le-am fiert in fierbator special, pe abur) am mai fier inca 10 cu coaja maronie. Ne-a fost teama ca acestea nu se vor vopsi frumos, dar... au iesit perfecte! :) Culorile acopera excelent coaja, indiferent daca oul este alb sau maro.
      Gina draga, inca o data multumiri.

      Ștergere
    2. Ooo, foarte interesanta metoda cu creioanele de ceara, poate in curand voi avea si eu ocazia sa aplic ceea ce m-ai invatat (cu conditia sa se importe si la noi produsele). O "joaca" cu adevarat placuta si constructiva, atat pentru cei mari cat si pentru prichindei. Multumesc pentru informare.
      Modelul marmorat il folosesc si eu de cativa ani.
      PASTE FERICIT!

      Ștergere
  9. Foarte frumos arată totul!Felicitări și un Paște fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult, Simona! doar ganduri bune transmit înapoi.

      Ștergere
  10. Sărbători frumoase!
    Văd că iepurele de zăpadă încă rezistă şi n-am mai văzut niciodată un copăcel împodobit cu ouă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreia draga, multumesc mult pentru urari.
      Nu ai mai vazut pomisori impodobiti? eu am afisat in fiecare an, aici la mine pe blog, fotografii din ajun de Paste si am explicat multe din obiceiurile catolicilor. Eu am adoptat multe, deoarece sotul meu este catolic si vecinii mei sunt toti nemti (catolici în majoritate, sau evanghelici) si obiceiul acesta il gasesc nespus de frumos. Paralel cu pregatirea casei pentru Sarbatoarea Luminii - curatenia generala si decorarea cu ornamente de Paste, se impodobeste si curtea. Iepursi, mieluti, pui, cuiburi cu oua, se gasesc pe toate scarile la intrare, iar in curte, cel putin un copacel este impodobit cu oua colorate. Este intr-adevar o atmosfera sarbatoreasca, se vede bucuria celor care serbeaza Pastele.

      Ștergere
  11. Paște luminat, Carmen !
    Ce frumos ai împodobit pomul din curte !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Zina draga! ma bucur ca iti place - o fac în fiecare an si mentin ornamemtele pana la Pastele ortodox :) Anul acesta ne despart 5 saptamâni!

      Ștergere
  12. Sarbatori fericite, Carmen!
    Cat de bine este alaturi de cei dragi! Se simte dragostea si caldura cu care ai asteptat si intampinat musafirii, din fiecare detaliu!
    Te imbratisez !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Nicol draga! te imbratisez si trimit 1000 pupici

      Ștergere
  13. Intr-un cos cu iarba am pus si eu ouale anul trecut. La fel voi proceda si anul acesta, pentru ca a fost de efect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) eu am avut intr-un an rabdarea si grija de a pune grau la încoltit, pe o tava de inox si un strat de vatelina, imbibata în apa. Wow... acela a fost decorul ideal!

      Ștergere
  14. Sărbători fericite! Deja intru în atmosfera pascală, privind fotografiile, deși mai am de așteptat o lună până să îmi pun la încercare talentul:).Îmi plac mult ouăle decorate cu ceară. Oare aș putea folosi și creioane colorate cerate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult, Irina!
      oare creioanele de ceara vor acoperi porii fini ai cojii oului? hm... nu stiu. Dar de incercat, sigur ca nu stica! :)

      Ștergere
  15. Paste fericit! :) nu stiu cum se spune in olandeza asa ca raman la limba romana :d

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru gandurile tale bune!
      :) nici eu nu stu cum se spune in olandeza... am tradus cu google, pentru prietenii din alte tari :) Eu locuiesc insa în Germania, si Paste fericit se spune asa cum am scris în postarea de astazi, Duminica Pastelui - Frohe Ostern! http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2013/03/frohe-ostern.html

      Ștergere
    2. Nu stiu de ce aveam impresia ca locuiesti in Olanda...in cazul asta Frohe Ostern! :)

      Ștergere
  16. Deoasebit arata totul !
    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere