sâmbătă, 8 decembrie 2012

Abia a început iarna...

... si deja va este dor de flori intens colorate? Atunci, haideti la plimbare în gradina botanica :)





Ati vazut vreodata cum reactioneaza o MIMOZA?
Mimoza este o planta ornamentala speciala si neobisnuita, extrem de sensibila la atingere, la schimbare de temperatura sau de intersitate a luminii, ce-si retrage rapid frunzulitele spre ramuri... De aici vine expresia "sensibila ca o mimoza" :)
Pe timpul zilei, doar partea plantei afectata reactioneaza, însa noaptea întreaga planta se aduna "în pozitie de relax" si nu mai reactioneaza atât de sensibil ca ziua. Are aspectul unei ferigi minuscule, este vesnic verde si înfloreste o data pe an. Începând din iulie si pâna în octombrie, mimoza are flori mici, roz - liliachiu - palid, adunate în inflorescente rotunde, de forma unei mingiute pufoase. Este o planta tropicala, provenita din America de Sud (foto inflorescenta Mimoza - wikipedia)




si doua bancuri:
*Doua sotii de politisti stau de vorba. Una zice:
- Draga, sotul meu are post langa o florarie. Niciodata nu mi-a adus vreo floare...
- Si ce?! Al meu are post langa conservator. O conserva n-am vazut pâna acum!...
*Un tip intra într-o florarie cu o fata lunga lunga, trist de-i plângeai de mila.
Vânzatorul: Doriti cumva un buchet de flori pentru o înmormântare?
Tipul: Nu, pentru ziua sotiei.
Vanzatorul: Am notat! Si cind doriti sa livram buchetul?
Tipul: Ieri...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nota: înscriu postarea la rubrica Happy Weekend - initiat de Elly si îndragit de: Anastasia, Vienela, Catrim, Mirela, Minnie, Dan, Diana, Pandhora, Carmen Pricop.

19 comentarii:

  1. Ce poze minunate! La început de iarnă, când frigul ne împresoară, o plimbare la Grădina botanică este de vis! Ce de minunăţii exotice!
    Iar Mimoza....e tare gingaşă. Sper să reuşesc să am vreodată o asemenea floare deosebită. Nu ştiu dacă se pretează la clima noastră.
    Mulţumesc şi pentru porţia de umor!
    Un sfârşit de săptămână frumos, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am auzit ca nu e greu de intretinut si se preteaza la tempertura camerei, doar ca trebuie asigurata o umiditate ridicata; deci, nu ar fi un vis imposibil, Alex draga. Poate-ti aduce Mos Craciu, o mimoza! :)
      Un weekend minunat si tie!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. :) asa este! in orice luna a anului, gasesti ceva deosebit!

      Ștergere
  3. Nu m-am prins de prima glumă, dar pozele sunt reușite!

    RăspundețiȘtergere
  4. Florile sunt foarte frumoase! Dar si bancurile, mai ales cel cu livarea "ieri" este super! Iti doresc un weekend frumos draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un weekend minunat si tie, Minnie draga! :) iesi un pic la zapada. Pupici

      Ștergere
  5. Gradina botanica e un mic Paradis. Mie imi era foarte dor de culorile verii. Sufar ca e vreme rece, ca umai sunt flori... De-abia astept sa treca iarna desi inca nici n-a inceput bine :)
    E foarte draguta mimoza, am mai vazut odata, mai demult, la televizor. Atunci am inteles exact si exprsia "ca o mimoza" :)
    Glumele, scurte si la obiect, mi-au placut ambele. Excelente! Mai ales a doua...Parca as fi vrut sa vad figura criminala a sotiei cand i-a reprosat ca n-a fost in stare sa-si aminteasca de ziua ei. :))
    Happy Weekend, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte faine pozele si eu ador gradinile botanice. Foarte amuzante si bancurile :)). Weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumoase fotografiile si florile!!
    Si la mine venit iarna, insa doar cu frig,brrrr
    Haha, bune poantele!
    Te imbratisez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. acum am inteles sensul expresiei "sensibila ca o mimoza" :)
    ce frumoase flori ai ales draga Carmen...minunt de proaspete :)
    deci asa?langa conservator si nicio conserva :))
    te pupacesc draga mea draga,un w-end linistit iti doresc :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Carmen dragă, la noi ningggeeee!
    Atât de frumos, de ireal, de pufos, că abia am venit în casă, e splendid! Se vede că voi ați avut deja zăpadă, că ți s-a făcut dor de flori, ca vara! ;) Dar sunt splendide, superbe...Iar bancurile de nota 10 cu felicitări! Mai ales cea cu conservatorul, hahahahaha!!!
    O seară cât mai bună și un weekend plin de bucurii să aveți! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Splendide florile, doamna Carmen. Mi-au incantat sufletul si va multumesc mult de tot!
    Foarte amuzante si bancurile pe care le-ati ales!
    O seara minunata si-un week-end superb va doresc, doamna Carmen, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. super! :))) I le-am citit şi soţului meu şi s-a amuzat copios ("mi separe normal, omului îi place mâncarea gătită!")
    Un weekend de poveste, Carmen! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. Bunica mea obisnuia sa ma necajeasca uneori, cand eram copil, spunandu-mi ca ma port ca o mimoza. Nu stiam ce este mimoza, dar nu parea sa fie de bine si eram prea fudula ca sa intreb pe cineva. :))
    Cred ca eram la liceu cand am aflat ca mimoza este o floare sensibila. :))
    Spuneam mai devreme pe un alt blog ca nu imi este dor de vara, dar vazand florile expuse de tine, simt ca iarna va dura o vesnicie. Si nici nu a inceput. La noi ploua cu galeata.
    Happy weekend, Carmen!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte frumoase florile, oriunde am stat am nimerit in locuri prea intunecoase pentru a avea flori in casa..

    RăspundețiȘtergere
  14. Chiar că mi-era dor de flori, de culori...
    La noi e totul alb acum...
    Vă doresc o duminică plină de frumos și senin!

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna! As vrea sa știu ce floare este sub descrierea mimozei? Cea alba cu perosori și vârfuri galbene. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere