duminică, 24 iunie 2018

Zile de plaja / Piombino

Iubesc vacantele la mare. Nu stiu daca mi-ar fi placut sa locuiesc undeva pe malul marii, dar stiu ca fara sa vad marea macar o data pe an, mi-ar lipsi ceva, nu as mai avea liniste spirituala, nu as mai fi în balans. De când ma stiu, în fiecare vara am petrecut macar o saptamâna la mare.
Pe timpul comunismului, nu cunosteam alta mare decat Marea Neagra. Copil mic, am fost cu parintii, pe vremea când am fost eleva, am mers în tabere- la Navodari, Mamaia sau Eforie. Ca studenta la Costinesti, apoi ca familisti - cu copiii, luam bilete prin sindicat unde se nimerea: Mangalia, Saturn, Venus, Jupiter, Eforie... niciodata Neptun - ca statiunea era pe-atunci doar pentru straini! Cât priveam cu jind cele trei hoteluri ridicate direct pe plaja - Panoramic, Amfiteatru si Belvedere! Pe vremea aceea mi se pareau un lux pe care nu voi putea sa-l simt niciodata... Acum îmi vine sa râd (sau sa pâng?!) ca mi-am împlinit visul si am petrecut o vacanta în Hotel Amfiteatru (am scris aici si aici). Pot sa ma laud ca am prins si vremurile bune ale Hotelului Neptun din Neptun! În verile anilor 1999 si 2000, acest hotel era înca unul din cele mai luxoase si daca nu ma însel, era singurul care avea piscina cu apa de mare. Tja... în anul 2007 era deja închis si lasat în paragina. Am petrecut concediul în acel an la H.Cocor (din Neptun).
Din 2012 nu am mai fost deloc pe litoralul românesc si probabil nici nu o sa mai merg... nu mai are nimic care sa ma atraga! Nici macar nostalgia nu mai are suficienta putere...
Din 2001 am vazut si alte litoraluri: Marea Nordului si Marea Baltică, Marea Mediterana - Marea Egee, Marea Liguriană, Marea Adriatica, Marea Tireniană, Marea Cretei, Marea Libiei, Marea Mânecii, apoi Oceanul Atlantic si Marea Roșie...
Ador aerul umed cu gust sarat-amarui si iz de alge. Ador si vuietul marii. Întotdeauna mi-am dorit sa aud doar valurile spargându-se de tarm, fara muzica din difuzoare sau voci murmurând în jurul meu. Sa fie plaja doar a mea... Dar unde sa gasesc asa ceva?!  În general, acolo unde e frumos, vor toti sa fie!
Ei, anul acesta am reusit sa traiesc aceasta liniste mult jinduita, în Piombino, pe "plaja din golful cu roci", cum am botezat-o noi. La doar zece minute de mers pe jos de la frumoasa noastra casa de vacanta. Plaja e îngusta si la reflux aproape ca-si dubleaza latimea. Lungimea plajei este data de peretele de stânca din stânga si platforma înalta a plajei artificiale a Hotelului Esperia, în partea dreapta. Norocul nostru a fost ca acest hotel, efectua operatii de renovare si nu avea clienti aproape deloc. Liniste deplina! Barul era deschis - asta a fost pentru noi important, pentru ca am putut servi din când în când câte o cafea, Cola, Limo sau bere.

Pe limba îngusta de plaja nu a fost loc decât pentru maxim 10 persoane. Noi, pentru ca suntem matinali, am ajuns mereu primii si am ales locul care ne-a placut. Cei care au venit dupa noi - doar bastinasi - au venit în general dupa ora zece si au plecat la orele amiezii. Seria a doua a venit pe la ora 15. Pe niciunii nu i-a deranjat Leo, care a fost liber (nu a fost legat în lesa). Noi am ramas deobicei pâna dupa-amiaza târziu.
Am montat cortul - scoica la baza peretelui de stânca, pentru a avea umbra si cu scaunele de plaja ne-am mutat unde ne-a picat mai bine. Eu spre exemplu mi-am pus de cele mai multe ori scaunul direct în apa, în asa fel încât valurile sa nu-mi treaca mai sus de jumatatea gambei.
Am stat ore în sir privind orizontul, ascultând valurile si pescarusii... Am înotat (intrarea în mare printre pietre nu este deloc anevoioasa când ai slapi de baie), am rasfoit reviste de moda, am dormit la ora amiezii în cort, ne-am jucat, am construit Stone-Balance, ne-am relaxat total.,,
Între doua zile de plaja am facut câte o zi de excursii, asa încât sa luam soarele doar în portii mici, pe piele ☺
În cele doua saptamâni de vacanta, doar de doua ori am fost pe plaja speciala pentru catei, restul zilelor am preferat acest golf pierdut de lume si totusi... în mijlocul orasului :-)

23 de comentarii:

1. Sunt la muncă acum. Dar citind, am simţit că mi-am luat o vacanţă scurtă şi am alergat desculţă pe plajă.
    M-am topit de dragul inelului tău!

1. Hahaha, si eu sunt la munca acum... fizic 😊. Ca pana acum am povestit in diverse compartimente cum a fost concediul meu 😘
      Multumesc ca ma urmaresti ❤
      Inelul si bratara sunt amintiri dintr-un concediu de acum cativa ani pe insula Creta. Spirala e motiv cretan. Culorile opalului sunt pt. mine cele mai frumoase nuante ale curcubeului 😍
      Te pup si iti doresc o zi placuta.

2. N-am mai văzut marea din 2012 și mi-e atât de dor! Îmi amintesc cum, la 15 ani, m-am aruncat în mare complet îmbrăcată și la finalul vacanței mi-am luat apă de mare pentru acasă în sticle de 0,5 ml. Nu știu ce mi-a plăcut mai mult, fotografiile cu voi sau textul care le-a însoțit. Vacanță plăcută în continuare! :)

1. Vaaaai 👍😊 asta da idee! Nu am luat niciodata apa de mare ca amintire. Data viitoare am sa fac, neaparat. Multumesc pentru tip.
      Nisip am luat de pe multe plaje, si il pastrez intr-o vaza lunga si ingusta, transparenta, prin peretele careia se vad frumos diversele nuante ale straturilor de nisip.
      Scoici si pietre cu forma sau culoare interesanta adun de peste tot 😊 Am acasa in curte o fantana decorativa cu trei piloni de granit pe care curge apa. Baza fantanii am acoperit o cu aceste scoici si pietre adunate din lumea intreaga, mare sau munte, locuri frumoase de care mi amintesc cu drag.
      Iti multumesc mult pentru cuvintele frumoase.
      O zi placuta iti doresc.

3. Weeeeeeee ce portie de vacanta mi-am luat azi. Nu degeaba e luni ziua gandurilor bune. Naaa ca mi-a revenit zambetul pe buze dupa ce mi se trambase la propriu din cauza .. dar mai bine nici nu-i mai pomenesc pe needucatii astia care strica ZEN-ul si nu numai.
    N-am mai fost la mare din 2008 (OMG se fac 10 ani .... :((((((] si mi-e un dor!
    Si eu tanjesc dupa liniste si un locusor placut. Uite aici vreau eu sa merg: la granita dintre olimp si neptun, unde e o fasie ingusta de nisip fin si apa are curenti calzi si imbietori. Am gasit o vila unde mi-ar placea sa ajung.
    Cand eram mici mergeam la Mamaia (la butoaie la capat de linie era genial - acum au cosntruit hotel si pe plaja. Deh, vorba celor de la Holograf: Banii vorbesc. Mai mergeam si la Modern - pe atunci traiau strabunicii si locuiau in apropiere <3.
    Am mai fost la eforie (in trecere, dar nu sunt fan al locului), la costinesti (dar cat am stat acolo am facut naveta in fiecare dimineata la olimp pentru plaja si baie.. haha), la saturn (idem cu plaja si baia) si evident la Olimp si Neptun la ... vreo doua din hotelurile mari din olimp si unul mai micut din Neptun. Adoram sa ne plimbam seara pe la Amfiteatru si Panoramic <3. Si desigur... plaja mea preferata (a noastra) era chiar langa cea care este "ingradit" ;).

Imi plac tare mult fotografiile voastre - ce draguuuuuti sunteti!! Si Leo cu nasul pudrat de nisip :* si langa inimioara. O sa vin sa ma incarc pozitiv azi toata ziua, caci se anunta cu nori si la propriu (ceea ce nu e deranjant) dar si la figurat [si asta combat cu bucurii surprinse in foto :D]
    Pupici

1. pai fa bagajul si du-te la mare, vorba ta, vara abia a inceput!
      Excelent link, multumesc... este ca si cand te-ai uita pe geam ce mai face marea :-)
      Multumim Rux draga :-) Avem atat de multe poze... ca de, cand era analog, faceam economie, acum nu mai conteaza!
      La noi e placut, nu mai e sufocant de cald. A plouat mult pe aici cat am fost noi plecati :-)
      Chiar zicea Helmut azi dimineata (ca m-a dus el la servicu, masina mea a avut programare la verificarea tehnica de doi ani): "uite ce peisaj frumos are Bavaria! Nu seamana de loc cu Toscana :-)"
      Si intr-adevar, soarele tocmai se ridica si invaluia totul într-o lumina dulce. Campurile sunt de smarald, lanurile de cereale aurii se leagana usor, porumbul este verde si înalt cat mine... Superbe covoare naturale :-)
      Concediul a fost foarte frumos, dar inca o saptamana nu mi-ar mai fi placut :-)
      te pup. O seara placuta sa ai <3

4. Ce frumos ai scris, Carmen si ce minunate fotografii!Imi place acel albastru marin de la bijuteriile tale! <3. Seara frumoasa!

1. multumesc mult Florina draga, multumesc!
      Inelul acela si bratara le port mereu vara, cand sunt foarte bronzata :-) imi place atat de mult contrastul argintului si al turcuazului cu pielea maro-aurie :-) Si contrastul pielii bronzate cu siraguri de perle imi place mult :-)
      O seara placta si tie, cu drag!

2. Da, contrastul este foarte frumos!De fapt mi-ai dat o idee. Imi doresc sa cos o perna traditionala greceasca ce am vazut-o pe pagina de la MET(e un codou proiectat in viitor:))))))) , dar este alb negru fotografia. Acum ma gandeam ca ar merge perfect acest turcuaz cu nuanta maronie. Ma gandesc ca aceste nuante sunt specifice lor :) :* . Si eu multumesc!

3. uite aici ceva poze cu mostra de perne grecesti:
      Si aici:
      Abia astept sa ne arati cum a iesit! <3 Succes!

4. Multumesc, Carmen!Da, cand va fi gata, am sa o arat cu drag! :)

5. abia astept. Spor la cusut! <3

5. am simțit şi eu mirosul apei şi zgomotul valurilor... foarte frumos ai descris tot ce ai trăit în această minunată vacanță ! foarte frumoase fotografii ! m-am îndrăgostit iremediabil de Leo !!!
    vă doresc o seară plăcută ! pupic !

1. multumesc mult, Prietena draga!
      O seara placuta si tie, cu drag! pupici :-*

6. Am rasfoit aceasta colectie de fotografii din vacanta, de cateva ori mi-am plimbat privirile de sus in jos, ca sa-mi alin dorul de mare pe care nu am mai vazut-o din anul 2012...Toate sunt absolut minunate, Leo are o atitudine foarte echilibrata...imi place tinuta lui in ultimul grup de poze cand se ridica cat poate de mult pe labute (cocotat pe stapana lui) si scruteaza orizontul ca un matelot.
    Imi plac la fel de mult chipul razaret construit din pietre...piramida din pietre Stone-Balance...pescarusul surprins in zbor...iar ca o minune, cea de a treia piesa a setului de bijuterii din Creta, pandantivul in forma spiralata se afla la mine...l-am primit in dar in anul 2014 :)
    Noapte buna, draga Carmen si zi reusita maine!

1. multumesc mult pentru cuvintele tale calde, ca intotdeauna minunat comentariu Gina draga <3
      Leo ne-a surprins si pe noi prin comportament. A fost cat se poate de cuminte, ne-a urmat peste tot si în special de mine se simte foarte atasat <3 Chit ca ii era foarte cald, venea la soare si se ghemuia sub mainile mele, cumva sa ii fac umbra :-) In cort la orele amiezii cand trageam amandoi cate un pui de somn, îl înveleam cu un prosopel umed, ca sa îi racoreasca blanita ☺ Leo e un scump, mereu isi gasea pozitii haioase cand se rezema de mine ☺☺☺ Fata de anul trecut cand am fost la mare in Slovenia - Porto Roz, când l-am tinut aproape tot timpul în lesa si doar rar l-am lasat sa se zbenguie pe plaja, cand nu mai era nimeni la soare. Cand ii dadeam drumul, nu se mai lasa prins :-) Ce se amuzau turistii privind cum alerg eu sa il prind pe obraznicul de Leo ☺☺☺ Anul acesta... Leo nu a mai fost bebelus, a dovedit ca intelege si e ascultator. Totul a functionat perfect! :-)
      Vai Gina draga, ce surpriza faina! Chiar ai un pandativ-spirala, din argint placat cu opal?! Tre mi-as dori sa îl vad, poate ca imi trimiti o poza pe email, te rog <3 Ma bucur mult pentru tine, sa îl porti sanatoasa!
      Eu port de cativa ani la gât lantisorul de aur cu cruciulita, primit de la bunica mea cand am implinit 16 ani (Dumnezeu sa o odihneasca!) si alternez cu lantisorul cu pandativ o perla. Perla imi place mult vara, pe pielea bronzata (am mai scris sus) face contrast deosebit...
      Noapte buna Gina draga. Vise placute! xoxo

2. >:D< MUltumesc! O incantare!
      :D Pe aratatorul mainii stangi, din 2000, port inelul din argint in forma dublei spirale .

3. wow! frumooos! ma bucur pentru tine, spirala este simbol sacru ce aminteste de schimbarea continua si evolutia universului, fiind totodata forma pe care o are galaxia noastra - Calea Lactee.
      Am scis aici despre inelul meu si simbolistica:
      >:D<

7. O-la-laaa! Cu ce sa incep n-am idee! :)
    Si mie-mi place la mare doar ca... nu pot sa stau la soare - ma inroseste soarele oriunde ma prinde. :) Dar tot nu ma las. Imi plac si plajele aproape pustii - ceea ce pe litoralul nostru nu prea mai gasim - in plin sezon (pana prin 1998 era o plaja aproape pustie, la Gura Portitei - undeva pe langa Tulcea - dar au dat turistii de ea) :)
    Ce pietre frumoase pe plaja aceea din Piombino! (imi place "masca" imaginata de tine). Si ce fain e contrastul intre bijuteriile tale si piele! Unghiile date cu alb par scoici. :)
    Una langa alta: privind aceste fotografii si aruncand o privire pe fereastra aproape ca ma incrunt! :) Acolo soare, cald, mare, plaja si aici... umed, fara soare si cam racoare (azi mai caldut, totusi, decat zilele trecute).
    Zi frumoasa iti doresc, Carmen draga! Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3
    P.S. Te voi urma in amintirile despre vacanta. <3 :)

1. Diana draga, ma crezi ca m-am uns cu crema cu factor de protectie 50?! Nu m-am ars, dar sunt neagra-neagra! Si nu am stat pe plaja (nu "la" plaja!) decat patru zile si jumatate! ☺ Nici eu n mai am rabdarea pe care o aveam la 20 de ani, sa stau lungita pe nisip de la primele raze ale soarelui si pana la apus (Doamne, oare cum rezistam?!). Mereu fac cate ceva, rasfoiesc o revista, merg la o cafea/suc, ma joc cu Leo, constuiesc castel sau turn de pietre, ma balacesc, apoi ma intind un pic la soare si o iar o iau de la capat. Practic ma bronzez din mers :-)
      Cat am fost plecati in Italia, fetele ziceau ca e racoare si ca ploua aici la noi (mi-au trimis si videoclip cu rafale de plooaie), de cand ne-am intors, s-a facut iar frumos :-) Eu practic port aceleasi haine ca in concediu si nu folosesc nici macar dimineata pulover sau jachetica. Fusta mini, tricou, sandale, de dimineata pana seara. Trebuie insa sa recunosc ca aici aerul e respirabil, in Toscana era o zapuseala groaznica.
      Si cand te gandesti ca vara abia incepe! ☺☺☺
      Zi frumoasa si tie draga mea! Îmbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

8. Daca nu am comentat pana acum,nu inseamna ca am scapat ceva din minunatul tau concediu.Prin felul tau de a ne prezenta,de a ne povesti ne faci fericiti,ca si cum noi te-am insotii.Eu cel putin asa simt!Sunt ani buni de cand sunt alaturi de voi,sau mai bine zis,pe urmele voastre si ne-am imbogatit sufleteste cu fiecare vacanta.Multumim pentru tot Carmen!

1. draga Floarea, multumesc mult pentru acest comentariu, ma bucur mult ca ti-ai facut timp, pentru ca zau, am crezut ca esti suparata pe mine... De mult nu ai mai scris nimic. Nici macar la MfC!
      Aprecierea ta ma face sa rosesc, ma simt flatata.
      iti multumesc <3 Te pup

9. Minunat ne-ai povestit și de astă dată, dragă Carmen! Frumoase poze, locuri de vis, liniște și pace. Dar poza nr 1 este (după opinia mea) cea cu Leo cu năsucul plin de nisip. Are o față drăgălașă, de-ți vine să-l mănânci!
    Numai bine la toată familia. Mă bucur mult că ați avut o vacanță atât de frumoasă!