luni, 8 aprilie 2013

Kambutsue


Kambutsue (japoneză 灌 仏 会) este un Matsuri, adica un festival budist,  ce are loc în Japonia, în fiecare an la data de 8 aprilie. Ocazia acestui festival este ziua de naștere a lui Buddha. Festivalul mai este cunoscut si sub denumirea de Hana Matsuri, adica "Festivalul florilor".
În temple se organizeaza Hanamido - "Sala Florala" unde se prezinta o statuie a nou-întrupatului Buddha, împodobita cu flori. Vizitatorii templului aduc petale de flori și stropesc capul statuii cu Amacha, un ceai din frunze fermentate de hortensii. Conform legendei, atunci când s-a născut Buddha, a plouat cu Amacha. Se spune că acest ceai are puteri magice, asigurând protectia fata de spiritele rele (Oni), de șerpi și insecte.
Traditia este de a organiza parade festive, în care altarul împodobit cu flori este purtat pe strazi si participantii poarta kimono-uri vesel colorate. Deseori altare prezinta statui reprezentând un elefant alb ce îl poarta pe Buddha.
Străzile sunt decorate cu lampinioane și bannere cu flori de cires.
Totodata, data de 8 aprilie este aproximativ momentul în care florile de cires înfloresc la Tokyo. Festivalul Hanami este în plina desfasurare si întreaga Japonie serbeaza Sakura, delicatetea florilor de cires.

16 comentarii:

  1. Ce frumos este! Cred ca printre atatea flori omul nu ar putea sa fie decat bucuros si fermecat!

    P.S.Apropo de Japonia, am vazut chiar aseara un film, Memoirs of a Geisha, un film emotionant, elegant, grozav filmat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos, chiar nu am stiut, nu am vazut nimic pe la televizor. Inainte ne mai aratau macar scurte reportaje... dar, uite si asa am reusit sa aflu ceva din aceste traditii minunate

    RăspundețiȘtergere
  3. splendid anul asta organizez excursii in israel si thailanda, dar la anul mergem in japonia...nu am cuvinte

    RăspundețiȘtergere
  4. superb!
    o mare de flori! iar unde sunt flori sunt si oameni frumosi...:)
    pop!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh,da! Imi place modul in care se strang in jurul florilor de cires si sarbatoresc mancand bento sau facand alte activitati placute. Tineri alaturi de batrani, e sarbatoarea tuturor.
    Daca Vera si-a amintit de Memoriile unei gheise, eu imi aduc aminte de un Kirschblüten hanami.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa de mult îmi doresc sa vad o data un mic colt de Japonia!
    Te pup draga mea Carmen, seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  7. Waii si e vreau acolo, mai ales pentru ca iubesc florile si ciresii :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos acest festival! Imi plac mult astfel de evenimente, in care domina armonia intre oamnei si frumusetea.
    Va multumesc mult pentru ca ati impartasit cu noi.
    O seara minunata va doresc, doamna Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cata frumusete!Cat rafinament!
    Iubesc acest popor cu florile lor de cires cu tot!:)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. O mare de flori.
    Cultura, modul de viaţă şi mentalitatea joponeze mi se par atât de interesante şi deosebite.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frumos! Mi-ar place să ajung odată acolo :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Cu siguranta este ceva frumos, deosebit. Atatea flori...e superb!
    O noapte buna, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  13. Atmosfera este atat de placuta, din cate vad eu... Dar stii ca imi plange sufletul la gandul ca atatea flori frumoase mor de dragul unei festivitati?

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu stiu daca ti-am mai povestit, dar in cartierul in care am copilarit era un cirez japonez maaaaare. Cand era inflorit imi placea asa de mult sa ma plimb pe sub el.... ningea cu petale. <3.
    Apoi apareau frunzele care se inchideau la culoare devenind visinii. Cred totusi ca era ornamental. Pentru ca nimeni nu consuma fructele :).

    Pupic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt superbi cand sunt in floare. Noi avem o strada plina cu acesti ciresi ornamentali. Cand incep sa se scuture... vanzatorii magazinelor trebuie permanent sa mature petalele cazute pe trotusre... Insa nu e nimeni suparat 😀
      Te pup si eu 😘

      Ștergere