vineri, 5 ianuarie 2018

Ultima zi a anului la cota cea mai înalta

continuarea articolului "O telecabina si trei recorduri mondiale"

Am constatat cu uimire ca o cladire complet noua era ridicata pe locul celei construite in 1930. La intrare era coada, însa pâna când am facut câteva fotografii, am ajuns la caserie. Trei bilete - doi adulti si un catel, au costat 94 de Euro (45 Euro/adult)! În sala de asteptare era foarte cald si noi eram infofoliti cu hanorace matlasate cu puf de rata, caciuli, fulare, manusi... Ne-am zis "nu are rost sa ne dezbracam acum, telecabina soseste imediat si în 10 minute suntem sus, pe vârful muntelui"... Telecabina a sosit, dar si aici era la fel de cald. Si cald a fost si în cladirea bazei Zugspitze!
Prima bucata de drum este "obisnuita"... peisaj montan normal. De la primul pilon însa, spectacolul devine impresionant! Urcarea este aproape verticala si distanta dintre geam si stânca pare foarte mica! Dupa cum am scris mai la inceputul articolului, pe traseul telecabinei nu este decât un pilon. Am filmat momentul în care telecabina a ajuns în acest punct ☺☺☺ Cunoasteti senzatia când stomacul ramâne câteva secunde sus dar corpul coboara rapid?! Ce mai chiote, ce mai tipete s-au auzit în telecabina! ☺☺☺

Pe vârful muntelui, apare cladirea cu patru etaje din beton si sticla. Coborârea din telecabina se face la etajul unu si de aici poti sa mergi fie pe scari, fie cu liftil la celalalte etaje. La etajul patru, exista o alta linie de telecabina care face transportul spre pârtiile de schi si sanius.
La etajul trei se iese pe terasa. Suntem preveniti de personalul de serviciu ca vântul bate în rafale si ca viteza variaza între 70 si 110 km/h! Între cladiri (statia meteo si baza turistica si telecabina) vântul aproape ca nu se simte. Cum iesi însa din zona protejata, cum simti ca ti se taie respiratia! La înaltimea lui Leo aerul era respirabil, însa blanita lui a fost cuprinsa instantaneu de chiciura. Nu a nins, însa viscolul a "aruncat" ace de gheata. Balustradele metalice par a atrage acele de gheata precum un magnet, pilitura de fier.

Cerul era albastru intens si vizibilitatea vasta. Incredibila întinderea aceea de vârfuri de piatra acoperite cu zapada alba-alba-alba! Te afli pe cupola lumii si senzatia este magnifica! Cerul pare ca se curbeaza si tu esti deasupra orizontului! Greu de exprimat în cuvinte senzatiile care te cuprind! Privesti mut de uimire... Câta forta a avut natura sa încreteasca scoarta Pamantului într-un asemenea mod! Cât vânt si câta gheata au ros rocile de granit pâna când au dat forma de fierastrau crestelor muntilor?! Gândul m-a dus la metafora lui Blaga "corola de minuni a lumii", la imaginea perfecţiunii, a absolutului, la ideea de cerc, de întreg, de mister universal...

Crucea straluceste în bataia soarelui, împodobind înca din 1851 cel mai înalt vârf de munte al Germaniei (cu doua restaurari la activ). Are înaltimea de 4,88 metri, este relizata din fier aurit si reprezinta un simbol al vârfului Zugspitze si al Bavariei. Toti cei care ajung aici doresc sa se fotografieze cu crucea în fundal. (vezi continuarea)

1. Nu am citit cronologic, dar recunosc ca albastrul in combinatie cu zapada sunt de vis! Cred ca Leo s-a bucurat din plin de zapada! Sper ca si voi!
    Pupici si cat mai multe peisaje superbe sa vedeti!

1. Nu in orice zi pe Zugspitze cerul este albastru! Chiar si vara, aici sunt nori sau bate vântul, e lapovita sau ninsoare... Trebuie sa ai noroc sa prinzi o asemenea zi cu vizibilitate de sute de kilometri! De obicei, iarna acolo nu vezi mai departe de primul stâlp! :-) Ziua aleasa de noi a fost ca un 6 in LOTO ☺☺☺
      Pupici si impratisari. Weekend minunat sa ai!

2. Spectaculoasa constructie! Un cuib de vulturi! :) Si spectaculos peisaj! Cred ca numai vazand in mod direct as putea intelege exact sentimentul, dar chiar si numai privind fotografiile simt emotia maretiei acelui peisaj!
    Leo e tare interesat de peisaj! :) Se simte in siguranta alaturi de voi! Ce dragut e micutul! <3
    Cat de clar e aerul!
    Iti doresc sa ai un weekend minunat, Carmen draga! Pupici! <3

1. Diana draga, marturisesc ca m-am uitat pe web-cam de doua sau trei ori pe zi, am cautat sa inteleg cum evolueaza vremea si eram cât pe ci sa plecam pe data de 30. Insa o seara inainte am vazut ca aerul va fi tulbure deci... la ce te ajuta sa stii ca esti undeva sus, la 3000 de metri dar sa nu vezi nimic sub tine sau la 10 metri lânga tine?! Si tam-taaaam! Ziua de 31 preconiza sa aiba soare si vizibilitate peste 150 km! Ce sa ne mai dorim mai mult?! Frig nu pot sa zic ca a fost prea tare... -2°C, insa un vant napraznic! Am fost insa îmbracati corespunzator si a fost totul ok!
      Cand am coborat treptele metalice de la Statia meteo spre platforma inferioara, micutul Leo si-a agatat cumva labuta :-( A tipat si de cate ori se simte in pericol, ne priveste direct in ochi. Ti se rupe sufletul, sari imediat sa il ajuti. Spre fericire, nu s-a intamplat nimic rau! Ne-a fost teama ca s-a ranit, ca s-a taiat sau ceva de genul acesta... Doamne mulțam! A mers mai departe sprinten, a uitat imediat durerea... nu stim exact ce a fost, dar a trecut imediat dupa ce l-am luat in brate si l-am mangaiat. Ca un copilas care si-a julit genunchii... pupa mama si gata, trece buba ☺
      Te pup Diana. Weekend minunat sa ai draga mea <3

3. maiestrie desavarsita impletita intre tehnologia de varf si frumusetea unica a peisajului... poate functiona telecabina chiar in conditii de vant puternic cu rafale de 70-110 km/ora?...interesant modul de pastrare a vitezei constante de 10,6m/sec. la coborare...fara sofer si frana :))
    Seara placuta, draga Carmen!

1. Peisajul este unic! Alpii sunt superbi si in acea zi, zapada si cerul albastru au intregit tabloul! Vantul a fost foarte puternic, dar... totul a functonat in mod normal. Ieri am auzit la radio ca linia de telecabina a fost inchisa din cauza vantului si mai putenic. O saptamana intreaga a trecut un uragan peste Bavaria! Curent de aer cald, insa extrem de turbat! S.a topit toata zapada din munti, raurile s-au umflat si Dunarea s-a involburat. In plus, ultmele doua zile a si plouat - fara pauza! Cotele apelor au atins maximul... mi-e teama ca pana ajunge Dunarea in România, va fi si mai infuriata! Cred ca va asteapta inundatii mari...
      Telecabinele au insotitor. Exsta legatura radio permanenta intre cabina si baze. Sunt 8 cabine pe aceasta linie reconstruita (si nou data în folosinta), avand parte de tehnologia cea mai perfecta. Ei stiu cand vremea ar putea deveni periculoasa, oamenii muntilor au experienta indelungata. Noi orasenii ne bazam 100 % pe ei ☺
      Te pup Gina draga. O seara placuta si un weekend agreabil!

4. Surprinzator loc! Minunate peisaje! super drumetie de sfarsit de an! Ce placere sa observi astfel de cadre...
    multumim de "voiajul" oferit, impartasit cu noi la inceput de an via foto colaj; superb!! imbratisari si salutari cordiale!! <3 Alexa

1. privind înapoi la aceste doua saptamani de concediu, vremea a fost ciudata tare de tot. Mai intâi au fost sarbatorile de Craciun - si indiferent cum ar fi fost vremea, am fi stat acasa, pentru ca am avut copiii la masa, in fiecare zi. Apoi am avut putina zapada si am folosit exact timpul cel mai frumos pentru plimbare... Zapada frumoasa a trecut si s-a împrimavarat. In oras, ca pe vârful muntelui, zapada mare însa ba ceata, ba vânt... O singura zi a fost cu soare si vizibilitate maxima si exact acea zi am folosit-o pentru excursia noastra ☺ Apoi a fost revelionul si din data de 2 a inceput urganul. Ieri in sfârsit a fost iar vreme placuta - insa atipica pentru "gerul Bobotezii" :-) Azi ca si ieri, au fost peste 10 grade plus!
      Asa ca ma declar foarte multumita, am folosit timpul la cel mai perfect mod!
      De maine reincep serviciul...
      Te pup si iti transmit urari de bine si ganduri bune. Sa ai un start bun în saptamana ce urmeaza! <3

5. Ti se taie respiratia (admirativ) doar privind fotografiile. Pe viu imi imaginez ca este magnific. Parca ar fi Taramul Craiesei Zapezilor.
    WoW
    <3 Multumesc mult pentru ocazia de a va insoti virtual intr-o aventura atat de minunata si inedita!!
    Pupici!! :)

1. peisajul este superb! dar trebuie sa spun ca am avut noroc de o zi cu vizibilitate. Pentru ca acolo la 3000 de metri nu in fiecare zi e asa. Iar daca este inconjurat de ceata, atunci habar nu ai ca esti in cel mai inalt punct al Germaniei... norii si ceata stirbesc tot farmecul inaltimii.