miercuri, 15 octombrie 2014

Miercurea fara cuvinte (42) - Primaria din Augsburg

Sala de aur - 14 octombrie 2014

Dorești să participi la MIERCUREA FARA CUVINTE? Este simplu si amuzant! Nu trebuie decât să afisezi pe blogul tău o fotografie sau o serie de fotografiicare "să vorbeasca fără cuvinte" și apoi sa introduci linkul în tabelul de mai jos.
Este WORDLESS WEDNESDAY... mai stai mult pe gânduri? Înscrie-te! :)

61 de comentarii:

  1. Impresionante fotografii! Salutari Carmen! Salutari tuturor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit, Tudor! Ne bucuram sa te avem din nou in grupul MfC :-)

      Ștergere
  2. Superb și impresionant !
    Clădirea e minunată iar fotografiile o arată perfect :)!
    Happy WW

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cladirea reprezinta simbolul Augsburgului, impreuna cu turnul de veghe - Perlachturm, aflat imediat alaturi. Fotografiile le-am facut cu telefonul mobil ; -)

      Ștergere
  3. Sperb! Mai degrabă pare un muzeu decât o primărie :). Noapte linistita Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sala de Aur se afla la etajul doi si este o sala festiva, ce poate fi inchiriata atat pentru serbari scolare, cat si pentru concerte sau vernisaje si este permanent deschisa spre vizitare.
      O zi frumoasa, Larisa!

      Ștergere
  4. :) ...ce amintiri frumoase mi-ai trezit ! Te pup !
    Happy WW !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... au trecut doi ani de cand am fost impreuna pe aici... Te pup si eu.
      O zi faina! Happy WW! :-)

      Ștergere
  5. Impresionantă primăria din oraşul vostru! Ce arhitectură superbă şi ce interioare deosebit de frumoase. Aveţi cu ce vă mândri acolo.
    Happy WW, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cladirea initiala, in stil renaissance a fost inaugurata in anul 1624... La bombardamentele din al doilea razboi mondial a fost distrusa total, nu a mai ramas decat peretele din fata! A fost reconstruita respectandu-se originalul, dedus din acte, fotografii si amintirile supravietuitorilor... Primaria \Rathaus a fost redata in folosinta in anul 1980.

      Ștergere
  6. Cu o asa primarie,mai ca mi-ar placea sa se rezolve treburile ca la noi,sa merg mai des.Asta e o capodopera de primarie.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De la geamul care se vede deschis la etajul doi, am facut fotografia spre piata Rathausplatz. Peste cateva saptamani, aici va fi locul pentru Târgul de Advent... Abia astept :-)
      Fantana arteziana din care se vede ceva in piata, are in centru statuia Imparatului roman Augustus, cel care a intemeiat orasul Augsburg. Augsburgul este al treilea vechi oras al Germaniei, atestat in anul 15 i.Ch.

      Ștergere
  7. Superba la interior, tavanul e impresionant, peretii, usile... arta!
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este intr-adevar una din cele mai frumoase edificii ale orasului.
      O zi faina! :)

      Ștergere
  8. Bună dimineaţa !
    De cu noptea în cap te-ai dus cu treburi la "primare"
    Să ai o zi fină şi liniştită !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ieri am fost cu cumnata si cumnatul meu in plimbare in centrul orasului si le-am aratat cate ceva din ce are mai frumos Augsburgul. Ei locuiesc in Berlin ;)

      Ștergere
  9. Câtă frumuseţe şi bogăţie. Plafonul este absolut impresionant, aş fi crezut că reflectă sticul baroc, dar m-am dus să citesc şi am văzut că este construită în perioada Renaşterii, în vremea în care oraşul era într-un avânt economic şi comercial. Superbă clădire, vorba lui Flori, să tot mergi pe-acolo!
    Happy WW, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, Mihaela draga- Rathaus-ul a fost construit intre anii 1615-1624, Augsburgul a fost foarte bogat, aici desfasurandu-si activitatea numerosi bijutieri, bancheri, oameni influenti si cu averi mari care au sprijinit dezvoltarea culturala, sociala si economica a intregii regiuni. Unul dintre acestia, pe nume Fugger a finantat si instituit primul cartier pentru ajutorarea saracilor din lume. Cartierul care ii poarta numele, functioneaza si azi, si chiria pentru un apartament de cca. 60m patrati (unul din cele 150), costa 80 centi pe luna! O suma simbolica, pentru oameni care se considera ca sunt indreptatiti sa fie ajutati social.
      Te pup si eu, draga Mihaela. Happy WW!

      Ștergere
  10. Ptiu, a intrat linkul de două ori, scuze, şterge-l tu pe primul dacă poţi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. of, nu pot pentru ca scriu de pe tel.mobil... Deseara poate, daca ajung la laptop ;-) dar nu e grav. Pupici

      Ștergere
  11. Impresionantă clădire și interiorul este superb!
    O zi de miercuri cât mai frumoasă îți doresc,draga mea!
    Cu tot dragul te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
  12. E primarie muzeu? Mai mare dragu sa ai treaba la primarie..:)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, exact asa este, sala se la et.doi - Sala de Aur, functioneaza si ca muzeu (2,5 euro intrarea)
      Pup. O zi faina.

      Ștergere
  13. Splendidă clădire ! Asta da, primărie ! Impune respect și ascultare numai prin aspect. Dacă și oamenii care lucrează înăuntru sunt pe măsură, ferice de locuitorii orașului Augsburg !

    Happy WW, Carmen ! ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o cladire pusa intr-adevar in slujba comunitatii. La parter se organizeaza permanent expozitii' chiar si fiica mea a expus acolo de doua ori, odata pictura, impreuna cu liceul de arta si o data fotografii, cu clubul din care facea atunci parte.
      Tot la parter exista mai multe sali pentru comemorarea eroilor orasului, precum si un rezumat al istoriei orasului, exemplificata in cateva obiecte si catva cuvinte... Superb!
      Happy WW, Zina!

      Ștergere
  14. wow, minunata cladire. Imi este ciuda ca in Berlin nu puteai vizita primaria si pe exterior arata fenomenal desi era in reconstructie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma mir! Toate orasele din germania permit intrarea spre vizitare in primarii... Toate sunt deschise publicului in slujba caruia lucreaza. Precis ca a fost o exceptie...ai avut ghinion ...

      Ștergere
  15. Răspunsuri
    1. ... este marmura adevarata, lemn pretios si foita de aur...

      Ștergere
  16. Ce cladire impunatoare, adevarata primarie! Istorie si civilizatie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cladirea simbol a orasului, cu care intr-adevar ne mandrim :-)

      Ștergere
  17. O cladire impresionanta! Arata mai degraba ca un muzeu in interior!

    RăspundețiȘtergere
  18. multumesc ca m-ai inscris :)
    ma bucur sa-l revad pe Tudor, primul ca intotdeauna :)
    primaria, sobra arhitectura dar interioarele wow! admirabile, admirabile...
    eleganta si opulenta de bun gust, minunat!
    pup draga mea draga, happy ww!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, draga mea draga... Cam tarzior am facut-o dar... Am avut trei zile in vizita pe fratele lui Helmut si sotia acestuia si iti dai seama ca m-am ocupat de ei in primul rand si povestile noastre s-au depanat pana tarziu, cand ne-am dus direct in pat, deci pentru blog nu mi-a ramas timp de loc... Ne vedem rar, pentru ca locuim la distanta de 750 km... E pup draga mea draga. Happy WW!

      Ștergere
  19. Impresionant arhitectura !
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti plac fotografiile mele, multumesc.
      Happy WW!

      Ștergere
  20. N-ai zice ca e primarie, pare mai degraba un muzeu. Ce frumos arata totul, imi place!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce cladire impresionanta! M-au fascinat mereu cladirile cu arhitectura frumoasa si pline de atmosfera unor vremuri de demult!
    Eu nu m-am inscris saptamana asta la MFC, pentru ca sunt tare prinsa cu treburi la birou, dar bineinteles ca am intrat sa admir toate imaginile. :) Revin miercurea urmatoare cu siguranta.
    Sa ai o zi frumoasa, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Raluca, înca o data La multi ani pentru Bebe! sa fiti sanatosi si fericiti, sa va vedeti toate visele împlinite!
      O saptamâna placuta si usoara sa ai încontinuare, draga mea!

      Ștergere
  22. Se vede că vremea avea răbdare cu oamenii. Fiecare clădire publică era o operă de artă. Și, pe de altă parte, e evidentă tradiția. Un burg german nu e un biet sătuc transformat la iuțeală în oraș. Îți doresc zile minunate și frumuseți la tot pasul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. alese cuvinte, mai potrivite nici ca se puteau! ai mare dreptate, in multe multe privinte!

      Ștergere
  23. Foarte frumoasa cladire! O arhitectura veche deosebita, un monument istoric. Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, Rathaus reprezinta "emblema" orasului. Happy WW!

      Ștergere
  24. Impresionanta cladire. Ma tot gandesc daca reflecta ceva din spiritul oamenilor ce traiesc ina cel oras sau daca ii modeleaza in vre-un fel ...
    Zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o întrebare profunda... Oare cladirile din secolul 17 ne marcheaza pe noi, cei moderni, ne modeleaza spiritul?! uite ca asa serios, temeinic si pătrunzător nu am analizat acest aspect.
      Multumesc, o zi minunata si tie!

      Ștergere
  25. O cladire incantatoare si felicit din toata inima
    pe fiica ta ca a avut ocazia sa-si expuna creatiile
    intr-o neasemuita bijuterie arhitecturala!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult, draga Steliana, pentru caldele tale cuvinte.
      te pup. Sa ai o seara placuta în continuare!

      Ștergere
  26. Frumos, vreau să vizitez. Sunt sigur că are mai puţine trepte decât edificiul fotografiat de mine :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Ah, tipic german si atat de frumos.. Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  28. Târzior, dar am ajuns şi eu :)
    Impresionant, într-adevăr! Încerc să-mi imaginez cum m-aş simţi eu să lucrez acolo zilnic... poate m-aş obişnui, dar, cu siguranţă, stilul de viaţă mi-ar fi influenţat cumva :)
    Seară frumoasă, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  29. Să-ţi spun ceva: Nu mă dau în vânt după clădiri... dar fotografiile astea...
    M-au transportat direct acolo, în minunăţia asta!
    Piaţa îmi aminteşte un pic de Sibiu... greşesc?
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  30. Ce frumooos!Cred ca fiecare oras are cate o cladire veche.
    Si ce sa vezi?!Si eu tot despre o primarie am scris....intuitia asta....
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere