duminică, 12 iunie 2011

Top 10, destinatii turistice

VertAnge, cea care ne calauzeste în excursii minunate pe Pin Travel, a raspuns provocarii lui Badge si Renu de la Travelbadge. Pentru ca ploua de câteva zile si gândurile-mi zboara la minunatele zile de concediu, voi completa si eu lista cu cele mai frumoase destinatii turistice:
1. Insula Madeira / Portugalia - supranumita si "Vasul floral plutitor" sau "Gradinile Domnului" Fascinanta insula din Oceanul Atlantic este locul în care mi-as dori sa petrec anual macar o vacanta! Insula de origine vulcanica, ridicata din ocean spre cer, ofera de la plaje exotice, cu nisip negru, la dealuri si platouri cu vegetatie luxurianta, pâna la munti cu înaltimi impresionante (Pico Ruivo cu altitudinea de 1.862 m). Petrecând vacanta aici, simti ca este pacat sa pierzi timpul prin orele de somn!
Am înotat si m-am lasat mângâiata de soarele blând, am privit ore în sir fascinata, spectacolul valurilor spargându-se în stânci, am admirat diversitatea plantelor si florilor, explozia culorilor, formelor si miresmelor, ambitia lor de a exista pe fiecare piatra seaca. Am facut drumetii prin paduri de dafin, de tise si ienuperi, m-am simtit ca un pitic între tufele de afinele (înalte de pâna la 6 metri) sau cele de feriga, am fotografiat fiecare floare, uimita de soiul urias. Am trecut la pas prin nori, ceata sau arsita soarelui, urmând drumul Levadei - impresionantul sistem de irigatie al insulei. Am admirat caracterul prietenos si sociabil al localnicilor - gazde perfecte, am baut zilnic un Poncha (bautura traditionala din suc de lamaie, miere si alcool din trestie de zahar) si înca mai simt aromele deosebite ale specialitatilor gastronomice locale: Filete de Espada ( peste spada file), Espetada (carne de vita la grill), Bife de Atum (ton cu porumb prajit), Carne Vinho e Alhos (carne de porc sos de vin si usturoi)... În Madeira, fiecare zi este o aventura, fiecare pas este o fascinatie!
2. Barcelona /Spania, metropola situata pe coasta Mediteranei, ofera combinatia ideala de vacanta pe litoral cu incursiuni în arta, istorie si cultura! Doar aici ai posibilitatea de a alterna orele de plaja, mare si soare, cu plimbari în care sa descoperi minuni ca: Fontana Magica, Sagrada Familia, Santa Maria del Mar, Parc Güel, Casa Mila, Casa Battlo, Casa Vicens, Bario Gotica, les Arenes, Monumental, Satdionul FC.Barcelona, Les Rambles, Plaça de Catalunya, Plaça Portal de la Pau si statuia Cristofor Columb, seri Flamenco, muzee -orasul e campionul muzeelor inedite (Muzeul national de arta catalana, Muzeul Frederic-Marés, Muzeul figurilor de ceara, Muzeul Picasso, Muzeul Marinei, Muzeul Ciocolatei, Expozitia Dali, etc.). La doar o ora departare de Barcelona, pe Muntele Sfânt, între cer si pamânt, acolo unde parca uriasii s-au jucat, construind un castel din nisip-picurat, se ridica Mânastirea Monserrat - simbol al libertatii si identitatii nationale a catalanilor. O vacanta în Barcelona îti creeaza impresia ca timpul s-a dilatat, datorita multiplelor si diverselor posibilitati de a petrece clipele.
3. Paris / Franta, "orasul luminilor", este metropola de pe malul Senei, unul din cele mai romantice orase ale lumii, este orasul care farmeca fara diferenta, zi si noapte. Încarcat de istorie, Parisul copleseste prin frumusetea cladirilor, bulevardelor si vrajeste prin sarmul scuarurilor, cartierelor sau stradutelor, prin magazinele cochete. Champs Elysee, Notre Dame de Paris, Sacre Co
uer, Turnul Eiffel, Domul Invalizilor sunt unele din cele mai impunatoare cladiri din lume. Parisul este orasul în care maretia si grandoarea arhitecturii, face sa uiti durerea picioarelor ce te poarta prin muzee, palate si parcuri, cuprins de dorinta cunoasterii. Versailles, Luvru, Musee d’Orsay, Carnavalet, Fontainbleau, Barbizon, Muzeul Brâncusi, Centrul Pompidou incita si satisfac setea de cultura si arta.
Parisul decide ce înseamna moda dar accepta si nu se sinchiseste de milioanele de turistii neglijenti si ciufuliti.
Metropola pariziana a fost si este o mare atractie mondiala.
4. El Quseir /Egipt, statiune turistica la Marea Rosie, oaza de lux, cu plaje de nisip auriu şi ape turcoaz, recife de corali si pesti exotici
în forme si culori care depasesc mult imaginatia unui european. Localitatea este situata la câtva kilometri de Luxor - cândva capitala faraonilor. Karnak, Teba, Valea Regilor, Templul lui Hatshepsut, Valea Reginelor, sunt locuri în care izul istoriei este înca puternic, locuri în care fiecare piatra detine cel putin un secret al lumii Egiptului antic.
5. Venetia, Verona, Lacul Garda / Italia.

Venetia
este oraşul romantelor, oraşul misterelor, orasul în care s-a nascut Casanova, este orasul carnavalului... Veneţia este un oras unic, minunat si plin de surprize!
Verona,
orasul îndragostitilor, un oras plin de istorie. Un oras tipic italian, romantic si linistit, departe de aglomeratia marilor metropole. Doar plimbandu-te ai parte de lectii de istoria arhitecturii... piazzete, strazi, cladiri, statui, stradute înguste cu miros de veac...
Lacul Garda
,
situat în nordul Italiei, este un lac alpin, format în urma topirii ghețarilor la sfârșitul ultimei glaciațiuni. Este cea mai frumoasa combinatie pe care natura a reusit-o: munti ce zgârie cerul cu vârfurile ca sulitele, împrejmuind lacul enorm (cel mai mare al Italiei) limpede si de un albastru ireal!
6. Anatolia / Turcia, situată între Marea Neagră la nord și Marea Mediterană la sud, cu Marea Egee și Marea Marmara la vest, este una din regiunile cele mai vechi locuite din lume. Mira - orasul Sfântului Nicolae, Hierapolis, Perga, Efes - metropole ale lumii antice, Templul Zeitei Artemis - una din cele 7 minuni ale lumii, Pamukkale - cu izvoare termale si terase de calcar, monument UNESCO. Turcia este tara unde soarele rasare.
7. Muntii Apuseni / România,
sunt munti tineri, de încrețire, formați în orogeneza alpino-carpato-himalayana, cu un relief salbatic, superb! Ofera posibilitatea unor drumetii reconfortante, prin pădurile de foioase şi conifere, pe poteci mai mult sau mai putin batatorite, unde ochii si sufletu-ti sunt încântate de peisaje idilice. La fiecare pas, pesteri pline de mister, platouri, cascade impresionante, izvoare si stânci de o frumusete unica, paduri larice, fânete, dealuri mioritice, într-un cuvânt, un peisaj de vis.
8. Bodensee / Germania, cel mai mare lac din Alpi, apartinând Germaniei, Austriei si Elvetiei. Frumusetea locurilor poate fi admirata în fiecare din anotimpuri, statiunile de jur împrejur fiind deosebit de pitoresti. Una din cele trei insule ale lacului este Insula Mainau, supranumita "Insula Florilor" un paradis al plantelor, pentru vizitarea careia nu-ti ajunge o zi!
9. Salzburg / Austria,
este unul dintre cele mai frumoase orase ale Europei, locul unde s-a nascut unul din geniile muzicii clasice W.A. Mozart , este locul de bastina al celui mai mare dirijor Herbert von Karajan, este un centru cultural si educational, un oras al festivalurilor. Salzburg-ul are un farmec de nedefinit, atmosfera de vis a orasului contemporan, dominat de frumusetea baroca a trecutului atrage în fiecare an mii de turisti.
10. Bayern / Germania, având un relief divers si impresionant, cu munti de pâna la 3000 metri (Alpii, Zugspitze, 2962 m.), cu peste 100 de lacuri deosebit de frumoase, cu fluvii (Dunarea, Main) si multe râuri. Este o zona încarcata de isorie, tradiții, o zona în care folclorul și religia joacă încă un rol important în viața majorității locuitorilor.
Numeroase sunt urmele lasate de imperiul roman pe acest teritoriu, dar mai multe sunt palatele, castelele si resedintele regilor din secolele trecute, frumusetea lor fiind recunoscuta pe plan mondial. Conform unui studiu, unul din patru unitati hoteliere germane se afla în Bavaria.
Bavaria are o cultură de peste 1000 de ani, numeroase teatre, opere, sali de spectacol, muzee, parcuri, gradini botanice; este o zona în care este imposibil sa te plictisesti!
Este un land mai altfel decât oricare în Germania - se spune ca, în Bayern chiar si ceasul bate altfel :)
******************************************************************************************************************************
Tare curioasa sunt sa vad top-ul 10 al concediilor voastre. Provoc pe toata lumea, linkurile vin pe masura înscrierilor! :)
Zamfir - invita pe Cheile Turzii; Ioana - invita la Herrenchiemsee;

55 de comentarii:

  1. Super blog! Am aflat de la Zina (nu stiu daca o sti). Zina are blogul Lecturi povestite pe scurt. Bine hai sa ne intoarcem la subiect super blog!!!
    Mia placut foarte mult postarea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Coctail de cuvinte,
    :) nume simpatic mai ai! sigur ca o cunosc pe Zina! e una din prietenele mele virtuale mai vechi.
    Multumesc mult pentru compliment! am sa te vizitez si eu... Prietenii prietenilor sunt si prietenii mei :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant, insa stiind ca nu pot pleca deocamdata in vacanta, ma intristez. :) Dar imi trece...

    RăspundețiȘtergere
  4. Lunapatrata,
    hm! eu nu sunt trista, nici eu nu voi mai putea pleca vara aceasta, cu toate ca aveam rezervare la Marea Baltica, dar... acum important este ca sotul meu sa se refaca :)
    Vacantele vin si trec... locurile ne asteapta vesnic!
    Un pupic, sa-ti treaca mai repede :-*

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulțumim frumos Carmen, topul tău a intrat în concurs pe travelbadge®s
    Succes, numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Zina este una dintre cele mai bune prietene ale mele :D Ea ma ajutat sa-mi fac un blog! Si inca odata succes in continuare (ai un blog foarte bun). Abea astept urmatoarea postare! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Coctail de cuvinte,
    am avut un soc, vazând ca ai copiat textul postarii mele, l-ai expus pe blogul tau si nu ai cerut voie si nici nu ai precizat sursa de unde ai copiat! NU-MI VINE SA CRED! ce nu înteleg în toata actiunea asta?! http://ionutvictorpopa.blogspot.com/2011/06/top-10-destinatii-turistice.html
    Te rog sa-mi dai imediat explicatii!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce surpriza nu as fi crezut ca Portugalia e pe primul loc :)

    RăspundețiȘtergere
  9. La 7. Munţii Apuseni, poţi pune un detaliu: Cheile Turzii!
    http://zamfirpop.wordpress.com/2009/10/25/haladuire-autumnala/

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru Coctail de cuvinte: Roagă pe Zina să fie amabilă să te înveţe şi ortografia limbii române (abia, m-a ajutat) şi ... bunul simţ. Furtul se numeşte hoţie şi când are substratul unei bune intenţii.

    RăspundețiȘtergere
  11. Gruess Gott, geehrte Carmen!
    "So ein Tag so wunderschoen wie heute" , das war fuer mich eigentlich das Moment, als ich Ihr sehr interessantes und eindrucksvolles Blog entdeckt habe.Das machte mir sehr viel Spass und es bleibt mir jetzt nichts anderes als Ihnen und Ihrem Blog : "Hoch soll er leben" recht herzlich zu wuenschen ! Recht schoene Gruesse aus Galati/Rumaenien :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte ducomentat articolul. Felicitări

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen,la ultimile trei-Bodensee(si insula Mainau),Salzburg si Bayern subscriu si eu,mai ales ca am fost acolo de mai multe ori.Foarte frumos.
    Cat despre celelalte,imi este foarte greu,pentru ca mie mi-a placut peste tot pe unde am fost si sunt mai mult de 10 destinatii.
    O zi minunata sa ai tu si familia.

    RăspundețiȘtergere
  14. Madeira si Venetia sunt doua dintre locurile pe care imi doresc cu ardoare sa le vizitez...imi mai doresc sa vad si desertul...dar nu pe cel turistic :)
    ca intotdeauna convingator si documentat articol...tu reusesti mereu sa imbini frumosul cu informatii pertinente...felicitari draga Carmen...te imbratisez...un inceput de saptamana cu mai mult sore iti doresc :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Alicee,
    daca ar fi sa aleg un loc în care îmi doresc sa locuiesc, ar fi Madeira :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Zamfir,
    :) frumoasa invitatie! am notat recomandarile, pentru urmatorul concediu.

    RăspundețiȘtergere
  17. Zamfir,
    eu am ignorat greseala, se mai întâmpla, daca te grabesti sa tastezi. Dar ca sa copiezi o postare fara sa precizezi autorul si fara sa ceri voie, se numeste plagiat! si se pedepseste!
    ma intriga si obraznicia cu care mi-a spus ca-i place postarea mea si ca abia asteapta urmatoarele (sa le copieze probabil!) Este culmea obrazniciei! exact ca atunci când faci "treaba mare" la usa vecinului si suni sa-ti dea hârtie igienica!

    RăspundețiȘtergere
  18. Marco Polo,
    :)danke für die wunderschönen Worte! liebe grüße nach Galati!

    RăspundețiȘtergere
  19. Zodrac,
    :) bineînteles, cum altfel? se bazeaza pe trairi proprii - si linkurile duc la dovezile necesara ;)
    Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  20. Carmen,
    Imi dau seama ca am gresit. O sa sterg postarea. Doar te rog iarta-ma. Si nu te supara pe pe Zina.

    RăspundețiȘtergere
  21. Carmen,
    Desi as vrea sa pastrez postarea stiu ca tu nu ai accepta. Sunt foarte suparat ca o sterg dar te rog iarta-ma./

    RăspundețiȘtergere
  22. Scorpio,
    asa deci? ma bucur ca avem "gusturi" comune.
    Cât despre întocmirea top-ului 10, nici mie nu mi-a fost usor... Cu mici exceptii, pot spune ca si mie mi-au placut toate concediile pe care le-am petrecut pâna acum, însa cel mai mult... cele 10 :) Anul acesta ramâne lista valabila :)) de la anul, cine stie?!
    Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  23. Draga Carmen, abia acum am intrat aici si am vazut ce a starnit acel Copil. Va rog pe toti, luati-o ca pe o prostie din partea unui copil de 1o ani, care nu stie sa respecte regulile si nici nu vrea sa le invete... Am crezut ca doreste sa invete, m-a rugat foarte frumos sa il ajut sa isi faca un blog, cam asa cum i s-a adresat lui Carmen la inceput acestor comentarii. Iar despre blogul tau, Carmen, a aflat din blogrollul meu, pe care il poate citi absolut oricine.
    Sper ca reiese de aici clar ca nu am nici o legatura cu actiunile prostesti ale acestui copil, caruia i-am spus ca a copia fara permiciune si fara a pune link este echivalent cu a fura din buzunarul omului. Nu a inteles, ce putem face?...

    RăspundețiȘtergere
  24. Pandhora,
    fiecare avem vise de concediu... eu doresc sa vad Mexico - Yukatan (cultura Maya ma fascineaza), India - Taj mahal... si China si Dubai si Japonia si Australia... :)) si câte si mai câte! sanatosi sa fim!
    Desertul...am citit foarte mult despre Sabera Neeltje Machat. De multe ori am vrut sa scriu pe blog despre aceasta impresionanta femeie - fiica desertului. Poate ca o sa o fac într-o zi, pentru ca merita!
    Te pup si-ti doresc o a II-a zi de Rusalii tihnita si o saptamâna minunata în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  25. Zina,
    stiu ca tu nu ai nicio vina! Dar daca îl cunosti pe "Coctail de cuvinte" si spui ca e înca un copil, trage-l de urechi, poate ajuta... Daca e adult, nu se mai poate face nimic!
    Rafinat stil... eu am un program care protejeaza copierea articolelor pe blogul meu... dar el a reusit! ma întreb cum?!
    Oricum Zina draga, te asigur ca prietenia dintre noi doua nu va fi afectata de acest incident.

    RăspundețiȘtergere
  26. Marius... daca tu esti Coctail de cuvinte,
    atunci învata ca nu este permis sa faci asa ceva! asa ca si în lumea reala, si aici în lumea virtuala, exista dreptul de autor! daca doresti sa preiei ceva - texte sau fotografii, trebuie sa precizezi si sa faci trimitere prin link la original! Trebuie sa o faci acum, daca doresti sa pastrezi postarea pe blogul tau!
    Te iert, daca pui linkul si uitam, considerând ca ai gresit fara intentia de a face ceva rau; în schimb... destainuieste-mi te rog tehnica prin care ai copiat textul.

    RăspundețiȘtergere
  27. Nuti pot zice aici ca poate mai copiaza cineva ca mine. Nuti pot trimite pe privat cumva? Sau pe mess? Daca pe mess ionutvictorpopa@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  28. Carmen, te rog baga-ma pe Messenegr ti0am facut un cadou. Doar sa ti-l dau si gata. ionutvictorpoap@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  29. Carmen...crezi ca ai putea face din nou o miercurea fara cuvinte?

    RăspundețiȘtergere
  30. Zodrac,
    nu înteleg întrebarea ta...
    Rubrica "Miercurea fara cuvinte" apare în fiecare miercuri... Pana acum, nu a lipsit din nicio saptamâna.

    RăspundețiȘtergere
  31. Marius,
    ti-am scris un mail pe adresa de mai sus

    RăspundețiȘtergere
  32. Ma pot inscrie in Miercurea fara cuvinte?

    RăspundețiȘtergere
  33. Marius,
    asteapta pâna miercuri si ai sa vezi conditiile. Pregateste pâna atunci o fotografie pe cere ai facut-o TU, sa poti participa. Daca doresti!

    RăspundețiȘtergere
  34. Marius,
    bine ai facut!
    Chiar daca doresti sa devii un as al computerului, am sa-ti atrag atentia ca trebuie sa pui mâna pe cartea de gramatica si sa înveti ortografie!!! Zamfir a avut dreptate... Tu habar n-ai ce înseamna cratima!

    RăspundețiȘtergere
  35. Doar pentru ca nu scriu cu cratima nu insemna ca nu stiu! La scoala se scrie cu cratima si nu pe net!

    RăspundețiȘtergere
  36. Carmen,
    Și o invitație într-un loc minunat-

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/06/mit-si-legenda.html

    RăspundețiȘtergere
  37. Carmen, si eu sunt fan Bayern :-) Deocamdata nu am scris decat de Herrenchiemsee, dar o sa recuperez curand :-)

    http://www.printreranduri.com/2010/08/herrenchiemsee-un-castel-pentru-un-idol.html

    RăspundețiȘtergere
  38. Gina,
    minunata povestea ta... Multumesc pentru invitatie!

    RăspundețiȘtergere
  39. Ioana,
    :) frumoasa descrierea ta! citindu-te, m-am revazut în palat...
    Descrierile concediilor si locurilor vazute de mine, se pot citi accesând linkurile din postarea de fata :) Chiemsee lipseste... nu aveam blog pe atunci :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Pentru Marius: nu există ortografie pentru şcoală şi alta pentru net. Ori o ştii şi o foloseşte peste tot, ori ... laşi pe cititori să creadă că habar n-ai! Hic Rhodos! (vezi: http://de.wikipedia.org/wiki/Hic_Rhodus,_hic_salta)

    RăspundețiȘtergere
  41. Ma gândeam la scurta sau chiar inexistenta mea lista de vacante. Da... Barcelona, câteva ore si apoi ce ma plâng, am marea la doi pasi, desi parca niciodata nu o simt ca si un loc de concendiu. Pup la tine superba blondina calatoare!

    RăspundețiȘtergere
  42. Giulia,
    pentru ca Barcelona este sub nasul tau, nu stii sa apreciezi norocul pe care îl ai!
    Mai iesi si tu din casa, profita de orasul ce ti se întinde la picioare!
    Te pup si eu draga mea blondina! ;)

    RăspundețiȘtergere
  43. foarte interesant topul
    la mine pe primul loc este insula Capri -Italia; ma intreb daca cei care locuiesc acolo isi dau seama cat de norocosi sunt sa vada in fiecare zi acele peisaje

    RăspundețiȘtergere
  44. Am hotărât să-mi întocmesc și eu un top list-ul.Va dura puțin timp și va fii mai mult un whish list.

    RăspundețiȘtergere
  45. Wow! Imi place foarte tare topul tau, Carmen! Toate destinatiile in care am ajuns si eu din topul tau mi-au placut foarte mult, asa ca nu imi ramane decat sa le adaug si pe restul pe lista. :)

    RăspundețiȘtergere
  46. Sophie,
    de cele mai multe ori se întâmpla ca bastinasii sa nu aiba habar de frumusetea locurilor în care-si petrec viata, zilele decurgând monoton si rutinat... ca peste tot în lume. E recunoscut faptul ca cei nascuti la mare, sunt nebuni dupa munte si viceversa :))
    Nu am vizitat Capri înca, dar mama mi-a povestit multe, stiu ca este un minunat loc de concediu.
    Deci locul 1 Capri...mai departe?! Sophie, unde e restul topului?! ;)

    RăspundețiȘtergere
  47. Secret,
    regulamentul este sa întocmim un top cu locuri vizitate. Ei, hai ia-ti timp si scrie lista, vin sa ma desfat citindu-te.

    RăspundețiȘtergere
  48. Vertange,
    da, si mie îmi place topul tau... Pentru viitoarele concedii ne inspiram unii de la altii, ca de fapt asta e scopul topului :)

    RăspundețiȘtergere