vineri, 8 aprilie 2011

Plimbare în centrul München-ului (2)

(continuare de aici)
Turnul Primariei vechi poate fi vizitat. Sub arcadele intrarii principale, o poarta din metal, cu bolta, tipica turnurilor medievale, este de fapt usa unui lift modern, care duce pâna la etajul 5. Aici se schimba liftul, care urca înca 4 etaje, pâna la terasa de sub turla, deasupra ceasului. Panorama orasului de la aceasta înaltime, este un spectacol unic!
Veti recunoaste fara probleme, Talburgtor, Frauenkirche, Sankt Peter Kirche si chiar Turnul televiziunii - Olympiaturm.
La coborârea din turn, trebuie sa intrati neaparat în curtea interioara principala a primariei, unde dantelaria cladirii este mai bine pastrata ca pe partea exterioara si unde sunt de admirat jgheaburile ornamentale pentru scurgerea apei de ploaie. Din curte se intra în cantina primariei, cunoscuta pentru preturi deosebit de accesibile, unde însa la ora 12 s-ar putea sa nu gasiti nici un loc, deoarece de obicei, vin angajatii primariei sa serveasca masa de prânz.
Intrarea în renumitul local "Ratskeller" este ceva mai retrasa - pe colt, însa atrage privirea si impresioneaza înca de la intrare. Aici se împletesc eleganta si traditia bavareza, oferind cele mai de calitate sevicii gastronomice.

(va urma)

18 comentarii:

  1. Frumoasă descriere a primăriei Munchen. Am vrut mereu să vizitat Germania. Da, am făcut o dată (zona de tranzit a aeroportului Frankfrut) lol cazul în care consideraţi că, vizita Germania.
    Vă întrebaţi cum am învăţat român într-o singură zi. Transalator pentru manechine. Google. lol

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună dimineața!
    Las, în fugă , un gând bun
    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/04/la-rascruce-de-veacuri.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Sailor,
    it was the prettiest surprise of the morning :))
    Thanks a lot! I wish you a wonderful day!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gina,
    buna dimineata! trec imediat sa citesc. Ma bucur întotdeauna de asemenea mesaje!

    RăspundețiȘtergere
  5. cat este frumoasa...cat este de frumoasa...
    cand vad asa ceva ma gandesc la munca colosoala care a fost depusa pentru fiecare bucatica de piatra modelata...fiecare turn...
    este o bucurie sa o privesti...
    iti multumesc Carmen pentru plecerea pe care mi-ai facut-o in dimineata asta...
    imi imaginez ca sunt acolo in piata,este racoare,aerul este putin aspru,am in mana un pahar cu cafea fierbinte de la Starbucks de preferinta...stau si privesc...si respir...

    RăspundețiȘtergere
  6. Pandhora,
    buna dimineata! ce ma bucur sa-mi beau cafeluta în compania unei doamne atât de sensibila si cultivata!
    Sa ai un weekend de vis!

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc Carmen...cred ca despre tine este vorba in aceasta propozitie :)
    si mie imi face o reala placere sa trec pe la tine...impletirea realitatii tale zilnice (cum a fost baita mierlei) si aceste mici fragmente din trecut asezonate cu minunatele zile de miercuri fac ca saptamana sa treaca altfel...virtualul are farmecul lui...este o...realitate acest farmec :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cat de frumoasa este plimbarea ta Carmen, iti multumesc ca ne-ai luat si pe noi cu tine. Uite asa mai aflu si eu lucruri noi. Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  9. Si asa am "vizitat" si primaria. A-i descris-o asa de frumos de parca am fost chiar eu acol. Multumim pentru ca ne-ai fost ghid!

    RăspundețiȘtergere
  10. Super ! Cel mai indepartat loc in care am ajuns fata de Iasi a fost cred ca la castelul Peles.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pandhora,
    :) completez: si foarte modesta! despre tine era vorba, bineînteles!

    RăspundețiȘtergere
  12. Irina,
    asta-i unul din avantajele pe care le ofera blogul. Poti sa faci, virtual, ocolul lumii, sa vezi spectacole, expozitii, sa admiri fotografii facute în toate colturile Lumii :)
    Ma bucur ca mi-ai fost alaturi!

    RăspundețiȘtergere
  13. Lumi,
    s-ar putea numi: serviciu contra serviciu, tu ne arati America :)
    Un weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
  14. Rares,
    Pelesul l-am vizitat... Iasiul nu :(

    RăspundețiȘtergere
  15. Se-cret,
    daca o vezi cu ochii tai e si mai si!

    RăspundețiȘtergere
  16. Am fost pana si pe You Tube sa vad si eu cum danseaza figurinele din Glockenspiel :) Foarte frumos! Si panorama din turn e superba!

    RăspundețiȘtergere
  17. Alina,
    sa notezi pe lista urmatorului concediu, trebuie neaparat vazut la fata locului! Zona centrului este superba!

    RăspundețiȘtergere