marți, 13 martie 2012

Dacă statuile ar putea vorbi...

Alte imagini din Palatul Ludwigsburg (al Ducelui Ludwig Eberhard von Württemberg)



"Logicienii se vor apleca asupra statuii pe care ai facut-o, pentru a stabili numarul motivelor pentru care statuia ta este frumoasa. Si nu se insala, pentru ca statuia este intr-adevar frumoasa. Numai ca logicienii au aflat pe alte cai, nu prin logica, despre frumusetea statuii." - Antoine de Saint-Exupery
"Cred ca nimeni n-ar trebui sa citeasca poezii sau sa priveasca picturi ori statui, daca nu este in stare sa gaseasca in ele mai mult decat a exprimat poetul sau artistul." - Nathaniel Hawthorne
"Toti bambusii cresc în padure, dar dupa soarta, dintr-unul se face schelet de statuie pentru zeu, si dintr-altul se face cos de gunoi." - Anonim

24 de comentarii:

  1. Am avea de ascultat muuuulte povesti!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca statuile ar putea vorbi, nu cred ca ne-ar ajunge o viata de om pentru a le asculta povestile... O noapte frumoasa, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat Alice! cel putin acestea pe care le-am fotografiat eu, stau acolo si vad totul, din anul 1730 :))
      Sa ai o zi minunata!

      Ștergere
  3. ...ar povesti cum e sa fii piatra si apoi cum e da devii o minune din piatra...
    se spune ca fiecare statuie pastreaza o farama din sufletul cretorului ei...
    interioarele sunt ireal de frumoase...
    o noapte buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu cred ca fiecare lucrare de arta împrumuta ceva din sufletul artistului...
      Sa ai o zi minunata!

      Ștergere
  4. De acord cu toti, dar le-ar durea si piatra din care s-au nascut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar poate ca... la fel ca la oameni, s-ar potrivi zicala: „Suferă baba la frumuseţe” :))

      Ștergere
    2. Karma police, asa este! daca vreodata ai ocazia sa vizitezi resedinta Ludwigsburg, nu ezita!

      Ștergere
  5. Frumos, fara cuvinte...
    Dar cum azi e marti, tot spun cateva. E o frmusete de muzeu. Parerea mea e ca noi, oamenii obisnuiti, ne uitam "cu gura cascata" la aceste palate iar "ei", stapanii palatelor, fac excursii sa se uite, muti de uimire, la oamenii obisnuiti din Ardeal...
    Nu spun "eu am dreptate", fiecare are aspiratii, vise, mahniri. Dar nicaieri nu m-am odihnit cu adevarat asa cum se intampla cand ajung "acasa", la casa copilariei... Presuri, apa calda pe aragaz, nu la robinet, spalatul pe dinti se face in curte, dar e o pace, o tihna, o impletire de amintiri si de mangaieri sufletesti... Icoanele, fotografiile, tavanul din scandura, cu crapaturi in care imaginam harti "magelaniene"...
    Oricum, postarea e "de clasa", felicitari, probabil eu am traversat prima ora "rea"...
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stapânii acestui palat - întreaga dinastie, ma refer - au trait în secolele 17 si 18. Apoi, palatul a devenit muzeu, si uimeste zeci de mii de vizitatori, în fiecare an; plus ca sala de concerte este una cu acustica de renume si gazduieste cam 10 concerte pe an.
      Asta aproba oricine: mai bine ca acasa nu e nicaieri! totul este relativ si pentru fiecare, acasa înseamna altceva.
      Eu spre exemplu am avut bunici care au locuit la casa în orase mari (Sibiu, Brasov), dar am petrecut cu placere concedii, rustic, asa cum descrii tu. O viata asa însa nu mi-as putea imagina sa traiesc :)
      Descrierea ta - amintirea casei, este tare frumoasa, apreciez sensibilitatea ta.
      Sa ai o zi minunata - chiar daca e marti :)

      Ștergere
  6. poate nu ştim noi să auzim ce ne spun ele, aşa... tăcut!
    o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... acesta este marele handicap al omenirii! daca am putea întelege limbajul pietrelor, plantelor, animalelor...ar fi paradis!
      Si tie draga Anastasia, o zi minunata! :)

      Ștergere
  7. adevarata arta:) doamna Carmen imi cer scuze ca va intreb..dumneavoastra banuiesc ca stii foarte bine germana?ca m-am apucat si eu de studiat si mi se pare cam dificila:)daca aveti vreun sfat sa imi dati...v-as fii tare recunoscator.multumesc mult!o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sfat?! greu sa dai sfaturi... Din proprie experienta îti spun doar ca nimic nu e greu pe lumea asta, daca îti doresti cu adevarat! ca sa inveti germana cât mai repede si corect, trebuie sa locuiesti în Germania si sa fii nevoit sa te întelegi/exprimi. Doar asa poti învata în mai putin de un an! Cu cât incepi mai de tânar, cu atât este mai usor de învatat o limba straina. Copiii mei au învatat în trei luni :))
      Succes si o zi minunata, îti doresc.

      Ștergere
  8. Poate, e mai bine că nu vorbesc. Câte gesturi şi câte şoapte se vor fi prelins pe lângă ele ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Extraordinar...pentru mine sunt o adevarata incantare. Multumesc, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  10. Doamne, cu ce minunatii ne rasfatati din nou, doamna Carmen. Uluitoare imaginile. Am ramas fara cuvine...
    Ce mult mi-ar placea sa vizitez Palatul Ludwigsburg...
    Va multumesc mult ca ati impartasit cu noi aceste frumuseti.
    O seara minunata va doresc, doamna Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca au vazut multe aceste statui;in primul rand au vazut chipurile celor care le-au creat; apoi secole de-a randul au vazut drame sau bucurii. Acum sunt exponate de muzeu si se perinda prin fata lor alte chipuri. Ele, statuile, raman consecvente: tacute malc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Dar vorbesc ! Frumusețea lor vorbește despre măiestria celor care le-au creat, despre gusturile celor care le-au comandat, despre epoca în care au fost dăltuite și câte și mai câte. Trebuie doar să deschizi ochii și sufletul !
    O zi minunată, Carmen !

    RăspundețiȘtergere