joi, 22 martie 2012

Știați că...?

Ziua de 21 martie este:
  • Ziua mondială a teatrului de păpuși
  • Ziua internațională a poeziei
  • Ziua internațională a copiilor străzii
  • Ziua internațională a Sindromului Down
  • Ziua internațională de luptă pentru eliminarea discriminării rasiale
  • Ziua internațională de combatere a insomniei
Iar astazi, 22 martie este: Ziua Mondială a Apei (pe aceasta tema am scris în anul 2011- aici, si în 2010- aici)

Va invit sa publicati fotografii ce ilustreaza una din temele sarbatorilor enumerate mai sus.

Eu am ales câteva fotografii cu teatrul de papusi -din orasul meu, pentru ca "Augsburger Puppenkiste"("Lada cu papusi a Augsburgului") - înfiintat în anul 1948, este un teatru cu renume mondial. In aceeasi cladire, exista si un muzeu, pe care va recomand sa-l vizitati neaparat, daca ajungeti prin Augsburg, într-o zi ploioasa.


Pentru Ziua mondiala a apei, am ales sa prezint cateva fotografii din Apuseni.


Pentru Ziua internațională a poeziei, si pentru ca pe 20 martie s-au împlinit 126 de ani de la nasterea poetului George Topîrceanu, propun sa (re)cititm, poezia Aprilie
Baloane mari de spuma alba prin gradini
(Si zarzarul, si visinul, si perii)
Stau gata sa se-nalte din tulpini
Spre cerul primaverii…
Caisul nostru s-a gatit la poarta
Cu panglici albe, ca-n tablouri vechi,
Si cu zulufi de floare la urechi,
Cum astazi nicaieri nu se mai poarta.
Pe strada mare,
Ies flori înalte la plimbare
În rochii de sezon, usoare,
Cu toate ca-i o vreme asa de schimbatoare.
Ah, fetele - si mai ales cucoanele
Când vine primavara
Sunt dulci si colorate ca bomboanele!
Pe cea care-a trecut o cheama Clara,
Fiindca are
Ochi albastri tare,
Si gura ei cu rouge ca de coral
Surâde vertical…
Un mic vârtej, copil al Nefiintei,
De-a curmezisul strazii ratacit,
Nebun în jurul lui s-a rasucit
Sa-si prinda coada galbena cu dintii.
Departe, în azurul dintre nori,
S-arata bifurcat pe cer
Un sir subtire de cocori,
O escadrila de pe vremea lui Homer…

Sa aveti o primavara minunata!

38 de comentarii:

  1. Ce frumos ati marcat toate aceste zile mondiale si internationale, in o postare d-voastra, absolut toata postare este sublima.
    O zi minunata va doresc, doamna Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Stefania draga!
      sa ai parte de un sfârsit de saptamâna minunat!

      Ștergere
  2. Geniala postare, Carmen!
    Mi-a placut mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoase fotografiile!
    De Ziua Mondiala a apei,noi suntem fara apa de 24 de ore si nu stim,inca,cat va mai dura oprirea ei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oooooo! pai cum asta?!
      s-a spart vre-o conducta principala?!
      tin pumnii sa se remedieze cât mai repede!

      Ștergere
  4. ai uitat ziua echinocţiului?
    aaaa, iata si Ţara apelor dar şi Zâna apelor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am uitat! :) dar despre echinoctiu stie toata lumea ;)
      Esti dragut!ultumesc mult! :)

      Ștergere
  5. Nu stiam... multumesc! Ma duc sa savurez un pahar de apa in cinstea zilei de azi! :)
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hai sa ciocnim un pahar de apa, Noroc!
      PS: chiar ca suntem norocosi, daca stai sa compari situatia celor din Africa!

      Ștergere
  6. Pai nu prea stiam! Multumim! Frumoase si pozele si versurile. Eu am ales sa omagiez Ziua Internationala a Poeziei :) Chiar nu mi-ar fi trecut prin gand ca exista. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Charleville Mezieres, orasul unde locuiesc, este capitala mondiala a marionetelor. Aici este "Institutul International al Marionetelor" si un festival mondial al teatrelor de papusi, o data la doi ani. Urmatorul va fi între 20 - 29 septembre 2013.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa deci?! wow! sper ca vei scrie mai detaliat despre orasul tau!

      Ștergere
  8. Nu prea stie nimeni aceste zile din cauza ca nimeni nu le dedica emisiuni la TV si nici articole in reviste ori ziare. In data de 5 Decembrie de ziua persoanelor cu handicap nu am vazut niciunde sa se vorbeasca de ea public.

    Dar recunosc ca ce-a mai tare din lista zilelor este ziua internationala a copiilor strazi ..
    Oare si-a pus cineva vreodata intrebarea de ce copii fara parinti sant ai strazi dar cateii fara stapan sant comunitari ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mare pacat ca sunt bani alocati pentru talk-show-uri pe teme de "gunoi" si pentru asa ceva nu!
      Mare dreptate ai Ninu draga sa te intrige asemenea ignoranta!

      Copiii strazii - cel putin asa cum se întelege aceasta denumire aici în Germania, sunt acei copii care "fug" de acasa... Ca le lipseste dragoste si atentie, sau doar "o doaga", sunt cam toti inclusi în aceeasi categorie. Orfanii sunt o alta categorie.
      Am vazut un documentar la TV despre "copii ai strazii" în Germania... spre exemplu o mama disperata explica cum cei doi gemeni ai ei, pe când au împlinit 13-14 ani, n-au mai avut chef de scoala si reguli stricte si s-au alaturat unei gasti de copii punk. Cei doi baieti au trâit pâna atunci în casa curata, cu parinti onorabili, au primit educatie asa ca în fiecare casa civilizata, dar... Mama spunea ca singurul lucru bun ce a reusit sa faca in ultimii doi ani, a fost o conventie ca o data la doua luni, copiii accepta sa se întâlneasca scurt cu mama, si pentru ea este mângâiere ca cei doi traiesc (nu au murit de frig, sau în batai, sau în urma unei come alcoolice sau supradoza de droguri). Cei doi povesteau ce le place viata asta "libera" fara obligatii, fara plan. Exista într-o gasca ce se muta din oras în oras, cersesc... când nu primesc nimic, merg la asociatii pentru protectia "copiilor strazii" si sunt îmbracati sau primesc paturi si mâncare...
      O asemenea situatie este cosmarul oricarei mame!
      Deci, repet: copiii strazii sunt ai strazii pentru ca doresc sa duca o asemenea viata "libera"! Orfanii sunt alta categorie.

      Ștergere
  9. habar nu aveam cate semnificatii are aceasta zi :)
    fotografiile din Apuseni sunt grozave...imi plac mult caderile de apa si mai ales zgomotul pe care il fac...

    Ninu: admirabila intrebarea pe care ai pus-o,cu retorica de rigoare,desigur :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. concediul din Apuseni mi-a ramas în suflet! :)
      O seara faina!

      Ștergere
  10. Daca as fi citit acest articol de dimineata cu siguranta participam
    Mai ales poze sa scriu si sa pun poze cu apa :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. niciodata nu e prea târziu! :) nici la anul... eu am scris în fiecare an despre aceasta sarbatoare.
      Seara faina!

      Ștergere
  11. Offf...Carmen, am avut o zi incarcata!!! :((
    Am mai gasit cate ceva prin calculator...
    Am raspuns provocarii !!! :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Sarut mâna !

    Spre rusinea mea chiar nu ştiam . Ştiam doar de echinocţiu şi atât . E uimitor câte se sărbătoresc într-o singură zi şi eu nu am ştiut măcar de una .

    Mulţumesc frumos !

    RăspundețiȘtergere
  13. Am aflat noutăți, mulțumesc draga mea! Îmbrățișări din atelierul de creație! O zi încântătoare! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. N-am auzit poezia asta;
    am retinut, deci m-a surprins Clara care "surade vertical"!

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu știam despre toate... Mulțumesc pentru info! Ziua Apei am sărbătorit-o și eu. :)
    Vă doresc un weekend plin de primăvară, senin și frumos!
    Pupici și îmbrățișări magice! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. prea multe zile intr-una singura...:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Ciprian sunt; te anunt ca, incepand din aceasta duminica, imi mut blogul de pe Blogger pe Wordpress. Sper sa ma citesti in continuare la noua adresa, http://www.blogdedorna.wordpress.com, iar daca ma ai in blogroll, sa schimbi doar linkul. Iti multumesc mult pentru timpul acordat. Toate bune si o duminica de primavara cat mai superba!

    RăspundețiȘtergere
  18. Am trecut sa te salut draga Carmen!
    Sper ca lucrurile cu mutatul merg excelent, iar tu te bucuri de aceasta primavara cum se cuvine!
    Pupici si imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
  19. Pentru toată lumea, un site cu tabelul Zilelor Mondiale (sau Internaționale )
    http://city-star.org/worlddays/ro

    RăspundețiȘtergere
  20. am trecut sa vad ce mai faci...sper ca mutatul merge bine...sunt sigura ca oboseala este maxima dar sunt la fel de sigura ca totul va arata perfect!
    sa ai spor si zile senine! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  21. Sa ai o seara frumoasa si o saptamana minunata de maine! Pupici! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Habar nu aveam si am ajuns si prea tarziu, insa am adus scutire iar, sa stii :-)))

    http://www.printreranduri.com/2012/03/maldive-love-at-first-shark.html

    :-D Te pup, am vrut sa iti scriu doua vorbe de acolo insa ceva n-a functionat cum trebuie la calculatorul hotelului...

    RăspundețiȘtergere
  23. Am venit sa te salut si sa-ti urez o saptamana buna si reusita! :)

    RăspundețiȘtergere
  24. sper ca esti bine si doar ocupata...prea multa tacere ...

    RăspundețiȘtergere
  25. Ce de-a noutati:)
    Ma bucura sa vad fotografii din Apuseni. La sfarsitul lui aprilie ajung si eu intr-un circuit pe colo. Abia astept.
    Cum merge cu mutatul? Sper sa le asezati pe toate la locul lor cat mai curand si mai usor.
    Salutari cu bine si zile senine!

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna Carmen, cum merge cu mutatul? Sper sa reusiti sa le asezati ep toate la locul lor cat mai repede si cat mai usor.
    Zile senina si voie buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  27. Multe zile internationale in luna martie, iar pentru 21 puteam face chiar 6 zile.

    RăspundețiȘtergere