vineri, 29 iulie 2011

Duminica ploioasa în München (2) - Deutsches Museum

Râul Isar - afluent al Dunarii, strabate München-ul si formeaza Museuminsel - insula pe care în anul 1906 s-a pus piatra de temelie a Muzeului German. Fondatorul este inginerul Oskar von Miller - pionier al energiei hidroelectrice. Deschiderea oficiala a muzeului a avut loc în anul 1925 însa douazeci de ani mai târziu, în urma bombardamentelor din timpul celui de-al II-lea razboi mondial, acesta a fost distrus în proportie de 80%, importante exponate pierzându-se definitiv.
În anul 1948, portile muzeului au fost redeschise si obiectele colectiilor, ascunse mare parte în biserici, si-au reluat locul în expozitii. Astazi "Deutsches Museum von Meisterwerken der Naturwissenschaft und Technik" - numele oficial al Muzeului German - reprezinta cel mai mare muzeu tehnico-stiintific din lume!
Este împartit pe aproximativ 50 de sectiuni ce prezinta circa 28.000 de exponate. Fondul muzeului cuprinde o colecţie de studiu de aproximativ 96.000 de obiecte, o bibliotecă specializată pe istoria stiinței și tehnicii cu 850.000 de volume, precum și o arhivă cu numeroase documente originale. O statistica arata ca în mod constant, în ultimii 30 de ani, muzeul a fost vizitat anual de 1 milion-1,5 milioane oameni din lumea întreaga.
Scopul declarat al Muzeului German este sa stârneasca în mod inteligibil interesul mirenilor pentru tehnica si ştiinţa, încearcând sa exemplifice totul, cât mai real posibil. Prin intermediul exponatelor selectate, este prezentata evolutia cronologica a ştiinţei şi tehnologiei, în directa legatura cu dezvoltarea tehnică şi socială. Granita de vârsta pentru vizitatorilor nu exista si muzeul este locul ideal pentru petrecea timpul liber, mai ales atunci când vremea este urâta.
Dupa cum am spus, exista sali enorme dedicate fiecarei ramuri ale stiitei si tehnicii în parte. Noi am vizitat de data aceasta doar 4 din cele 50 de sectiuni:
navigatie/transport marin, aviatie, tehnica aerospatiala si exploatarea miniera (care include un walk-in exponate, o interesanta incursiune în subsolul minelor, copie fidela a unor instalaţii subterane reale) .
De jur-împrejur, impresionante exponate, unele originale, altele reproduceri la scara 1:1 si altele miniaturi didactice. Am trecut din sala în sala, de la etaj la etaj, am citit, am pipait, am fotografiat si, când la statia de amplificare am fost anuntati ca este ora de închidere nu ne-a venit a crede! Ne-am îndreptat dezamagiti spre garderoba si am iesit în parcul muzeului, unde am servit câte o bere si ne-am odihnit picioarele. Apoi am coborât la metrou si odata ajunsi în gara, n-am mai avut timp decât pentru a cumpara în fuga câte un cârnacior prajit cu chifla si mustar
. Trenul spre Augsburg ne astepta pe peron. În mai putin de o ora, am fost din nou acasa, obositi dar foarte bine dispusi. Am mai pertecut o minunata zi!

20 de comentarii:

1. Excelenta prezentare!Va multumim!
    Dar daca tot a fost ploaie si Isar-ul e in poza, va propun ceva vesel : Adi Stahuber und seine Isartaler Blasmusik & Plattler - Die lustigen Holzhackerbuam (1994)

2. Sărut mâna! Mulţumesc pentru excursie! Chiar m-am dus pe site-ul muzeului, să văd ce fel de tehnică au.

3. Marco Polo,
    multumesc mult! de câte ori apari aici, ma uimesti prin informatiile pe care le dai, multumesc!
    Clipul este o idee excelenta pentru atunci când am sa scriu despre Plärrer sau Oktoberfest, Blasmusik fiind muzica obligatorie la toate sarbatorile folclorice, aici în Bayern.
    Ich wünsche Dir ein wunderschönes Wochenende!

4. Max,
    muzeului nu-i lipseste nimic! este cel mai mare si mai dotat muzeu al tehnicii si stiintei din lume!
    Ma bucur ca ti-am stârnit curiozitatea, poate ca la urmatoarea vizita în München ai sa-l pui pe lista obiectivelor ce trebuiesc vazute. Atâta doar ca... ai nevoie de mai mult de o saptamâna :))

5. Ich danke Dir ebenfalls, tschuess und alles Gute allen Deinen Mitgliedern der Familie!

6. exista si in Bucuresti Muzeul Tehnic integrat Parcului Carol dar nu l-am mai vizitat din scoala generala...poate anul viitor cand va fi noaptea portilor deschise la muzee o sa mergem sa-l vedem...

asta da excursie si prezentarea este excelenta...sunt sigura ca esti un ghid mai mult decat priceput :)

7. Faină excursie virtuală...
    Urmează si partea a treia?

8. Pandhora,
    nici eu nu am mai fost în Muzeul German de vreo 6 ani. Sunt familii care cumpara oferta "10 bilete" (sunt mai ieftine) si asa, vin câteva zile la rând si reusesc sa viziteze mare parte a muzeului, Daca cineva a chiar reusit sa vada totul...habar n-am. Cred ca foarte putini. Muzeul este enorm! Greu este si când esti în grup, pentru ca trebuie sa te uiti tot timpul unde au ramas ceilalti. Daca i-ai pierdut din vedere, nu mai exista nicio sansa de a te reîntâlni, decât poate la iesire :))
    Te pup. Sa ai un weekend minunat!

9. Lukluk,
    :) ma bucur ca ti-a placut!
    Nu, nu mai urmeaza nicio plimbare în ploaie, din seria aceasta. Alina si familia ei a plecat spre Bucuresti luni, îninte de amiaza.

10. Noi anul trecut am fost acolo si stiu ai sa zici ca sintem nebuni dar am reusit si am vizitat totul. Am ajuns la muzeu pe la ora 10 parca dimineata. Era o zi ploioasa si oricum nu puteam vizita altceva. Am iesit de la muzeu aproape de ora 4 dupa amiaza. Dar la prinz am mincat ceva la restaurantul muzeului, sau era mai mult o cafenea si am stat si jumatate de ora pe internet, ca aveau internet la cafenea.

11. Nici nu se putea mai corect, cel mai mare muzeu tehnic in Germania. Aici e dupa dreptate ! :D
    P.S. Maine ai o invitatie pe blogul meu cu lecturi !

12. Anonim,
    :)))) ha-ha-ha :))) este cea mai buna gluma pe care am auzit-o saptamâna aceasta!

13. Zina,
    ai dreptate:) cu toate ca megalomania este atribuita în general americanilor :)
    Multumesc de pe acum si abia astept sa vad despre ce este vorba!

14. Il iubesc la nebunie, este unul dintre muzeele mele preferate in ze whooole world :-P

15. Ioana,
    asa deci?! ma bucur mult sa aud aceasta!
    Sa ai un weekend minunat! :)

16. multumesc...si w-end-ul asta voi lucra de acasa...dar ma voi stradui sa ma si bucur putin :)
    un w-end fain iti doresc la randul meu si o noapte frumoasa....pup :)

17. Da este un foarte important muzeu,un mare muzeu și esteobligatoriu de vizitat!Frumoasă trăire să-l vezi.

18. Pandhora,
    sper ca ai avut weekend usor, daca tot l-ai sacrificat la munca...
    Te pup si eu.

19. Secret,
    neaparat trebuie vazut, mai ales daca ploua, pe timpul vizitei în München :)

20. La multi ani si un 2013 cat mai bun, cu sanatate, liniste, bucurii si impliniri!

Nici nu stii ce amintiri frumoase mi-ai trezit cu aceasta prezentare, mie, dar, mai ales, sotului meu!! Am descoperit-o in aceasta frumoasa seara de inceput de an, in timp ce ne delectam cu postari de pe blogul nostru preferat!
    Am vizitat si noi Muzeul German si am scris si eu cu mare drag pe blog despre experienta noastra de acolo: