vineri, 29 iulie 2011

Prea frumos sa fie adevarat

Sunt deja doua zile de când tânara în vârsta de 31 de ani, Jo Swinson, deputat al Partidul Liberal Democrat în Parlamentului Marii Britanii, a reclamat firma L'Oreal - cea mai importantă corporație din industria cosmetică franceza. Intrigata de ultimile spoturi publicitare ale companiei, Swinson a cerut interzicerea pubicarii lor în Marea Britanie.
Fotografia Juliei Roberts pe care concernul o foloseste în reclama Lancôme, este atât de retusata, atât de înfrumusetata, încât se pare ca pe fata actritei, cei 44 de ani nu au lasat nicio urma.
Chiar si fetele în vârsta de 20 de ani pot fi invidioase ;)
Politiciana britanica îsi argumenteaza acuzatia cu exemple din realitatea actuala. Tot mai multe persoane au ca ideal de frumusete astfel de fotografii false, generatia actuala de tinere înregistrând numeroase cazuri de tulburari de alimentatie, bulimie si depresii. Numarul persoanelor care apeleaza la operatii estetice a crescut enorm, dar anomalia fenomenului este ca media de vârsta a celor ce-si doresc facelift, este în scadere!
Aceeasi acuzatie este îndreptata si spre reclama concernului cosmetic al SUA - Maybelline, în care este folosita fotografia extrem de modificata a supermodelului Christy Turlington (42 ani). Efectul pe care aceste produse l-ar avea asupra înfrumusetarii si eliminarii ridurilor este înselator si ca atare, politiciana a cerut interzicerea unor astfel de reclame.(Surse foto )
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ping: Rokssana, Vania, Teo, Lunapatrata, Secret, Max, Pandhora, Dan, Robert, Cristi, Caius, Zina, Daurel, Alexandru, Cleo, Sophie, Cella, Oana, Teodora, Teodora, Vera, Ulise, Pintravel, Linkping, OFZ, Mirela, Mosu, Lukluk, AndreiRadu, Iulisa, Sorin, Aniela, Liviu, Lillee, Ioana, Dana Diaconu.

49 de comentarii:

  1. Sustin actiunea deputatei ! Poyele astea le scrantesc pe bietele femei care vor sa fie si ele la fel !

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite o altă faţă a ştirii pe care o citisem deja! Pe blogurile de grafică pe care le urmăresc, apăruse ştirea că fotograful care a retuşat-o în exces pe Julia a fost concediat, din cauză că "produsul" final ar fi fost prea departe de realitate (ştirea suna ceva de genul "Prea mult Photoshop strică"). Dar cei de-acolo nu spuneau şi de acţiunea parlamentarului britanic.
    Povestea (neplăcută) este că în RO nu există o reglementare care să vizeze reclama mincinoasă. Lucrând pe print, am tot intrat în contact cu tot felul de minunăţii. De fapt, se vede şi la ce apare pe posturile TV. "...cu până la 98% mai...", dar dacă le ceri măsurători, îţi râd în nas.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu iubesc reclamele...sigur pe cele bine facute care au in spate o poveste si pentru ca tangential am legatura cu domeniul...
    totusi...trebuie sa existe o limita in toate...
    tipul asta de produse este creat pentru a fi vandut la nesfarsit....o astfel de crema nu iti sterge ridurile pentru ca o data sterse nu ai mai cumpara-o...ea iti intretine iluzia ca in felul asta ridurile vor ramane la distanta...
    tineretea este o stare....si nicio crema sustinuta sau nu de reclame nu ti-o poate reda...
    si sa nu uitam placerea de a face shopping...cu sau fara riduri :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Max,
    tentatia este mare, suntem tot mai putini care ne opunem! Minciuna ne încolaceste din ce în ce mai strâns. Tot mai multi opteaza pentru imagine falsa... De la Hollywood, moda, cosmetice si pâna la politica!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai dreptate, se simte forţa marketingului fără scrupule făcut de către corporaţii. Politică? Cea mai bună politică este cea a banului, câştigat cu orice preţ, fără să conteze "victimele colaterale".

    RăspundețiȘtergere
  6. Pandhora,
    sincera sa fiu, si eu folosesc o crema buna (Clinique, Vichy sau Dr Grandel), dar asta pentru pentru factorul de protectie solara si pentru ca îmi place efectul hidratant, matasos, pe care îl simt dupa aplicare.
    Ai perfecta drepatate în legatura cu tineretea din suflet. Sunt absolut de acord ca nimic nu poate încetini procesul programat al organismului. Senescenta este interactiunea complexa dintre mostenirea genetica, fiziologia, chimia si comportamentul unei persoane.

    RăspundețiȘtergere
  7. off topic...Dr Grandel nu am folosit si nici nu cunosc marca...eu m-am impacat bine cu Olay cand eram in Canada...acolo se numea Oil Ofolaz...
    am invatat ca cele mai sanatoase lucruri sunt cele simple...din cand in cand o masca cu argila si in loc de crema, ulei de argan...tenul tau va zambi...ai sa vezi...daca vrei sa incerci,desigur :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte bine ! Sa sperăm că acesta este un început în lumea reclamei şi că nu vom mai avea parte de atâta minciună şi înşelătorie .

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca tot e L'Oreal s-o puna pe Madame Bettencourt sa-i faca reclama, doar e firma ei, nu?

    RăspundețiȘtergere
  10. SoriN,
    nici în Germania nu sunt admise reclamele mincinoase sau ambalajele care folosesc fotografii ce atrag ochiul, fara motiv real (ex. iaurt pe care este lipita fotografia unei piersici savuroase, dar în continutul iaurtului nci macar 0,1 frunct nu este folosit, ci doar înlocuitori sintetici sau arome concentrate)

    RăspundețiȘtergere
  11. Dan,
    adevarul este ca "madama" arata excelent având în vedere faptul ca are 89 ani! :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Alice,
    vinovati sunt pâna la urma tot oi, oamenii de rând, ca le acceptam si ne lasam pacaliti...

    RăspundețiȘtergere
  13. Carmen, sunt perfect de acord. Sa se termine cu INFOMETAREA! IN ANGLIA, BULIMIA SI ANOREXIA SUNT FLAGELURI ALE SOCIETATII, IAR ACTRITELE INFOMETATE SUNT LA MARE CAUTARE. E chiar mai grav decat o poza retusata a unei vedete, parerea mea.
    Iar o crema de fata nu va face niciodata minuni, intretine doar. Clar, orice diva are dreptul sa ceara retusuri pentru poze (vezi Elizabet Taylor sau Sophia Loren), dar o firma care face asta doar ca sa-si sustina produsele si sa le vanda, merita sa fie sanctionata. Eu am ramas mirata cand am vazut-o pe Catherine Deneuve la Cluj, la TIFF, acum cativa ani, frumoasa, dar ca o femeie de varsta ei, aproape 70. Cred ca ar trebui alese femei mai putin cunoscute, s-ar evita astfel "modelele", care oricum nu sunt conforme realitatii.
    Weekend frumos, Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Da, Mirela, plus ca multe femei mai putin cunoscute sunt peste vedetele alese pentru promovarea diferitelor probleme.

    @CARMEN: Ati dori un schimb de linkuri cu blogul meu, http://obiectivsubiectiv.blogspot.com ?

    RăspundețiȘtergere
  15. Mirela,
    goana dupa îmbogatire a patronilor de firme le deformeaza la cei mai multi sufletele; foarte multi pierd orice scrupul pentru a-si atinge telul, acela de a vinde mult, cu orice pret! sunt multi printre ei care interzic copiilor lor folosirea sau consumarea unor astfel de produse însa le vând cu cinism, populatiei de rând!
    Si tie, draga Mirela, un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cortizo,
    te rog sa nu o iei ca pe o jignire personala, însa eu urasc cererea de "schimb de link" Consider ca daca doua persoane au afinitati comune, gasesc nefortat un mod de comunicare.
    Daca îmi place un anume blog, il vizitez cu placere si bineînteles las comentarii referitoare la temele pe care le gasesc interesante, astfel încât, posesorul acelui blog va fi cu siguranta curios si ma va vizita la rândul lui. Faptul ca se va abona la blogul meu, va veni cu siguranta de la sine :)
    Sa ai un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  17. Domnul Viteek,neam get-beget,mi-a zis in 1990:Un produs bun,nu are nevoie de reclama!

    RăspundețiȘtergere
  18. Ema,
    scuza-ma, nu stiu cine e domnul Viteek...
    Cât priveste zicala, sunt de acord, este transmisa din batrâni si este perfect adevarata.

    RăspundețiȘtergere
  19. A,scuza-ma:trebuia sa scriu "neamt"....domnul Viteek m-a gazduit o luna de zile in prima mea iesire afara ,in Germania.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ema,
    :)) ni se întâmpla tuturor sa tastam, dar litera sa nu apara.
    Sa ai un weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
  21. Sall Carmen te rog uitate aici
    http://ionutvictorpopa.blogspot.com/2011/07/poze-din-vacanta-mea-castelul-bran.html

    RăspundețiȘtergere
  22. Ionut,
    te sall si eu :))
    minunate fotografii! m-a speriat însa muzica, începe brusc si tare, fara ca vizitatorul sa aiba posibilitatea de a opri fundalul muzical.

    Anul viitor, vin în concediu în tara si mi-am propus o saptamâna în Brasov, unde voi vizita si Branul si Pelesul.
    PS: sunt fotografiile tale? sau...

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu folosesc deloc creme,deci sunt cam pe langa subiect. O masca de fructe,argila...verde sau albastra, dar si asta rar, nu e cazul acum.

    RăspundețiȘtergere
  24. Lunapatrata,
    pâna la 40, n-am folosit nici eu :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Da, sunt pozele mele. Daca vrei sa mergi in Brasov iti zic cam ce poti vizita (eu leam vizitat) poarta schei, biserica neagra, peste cetatii rasnovului, cetatea rasnovului, turnul alb - negru , castelul bran.....si cam atat. :) Sper ca ti-au fost de folos in caz ca daca vrei sa mergi:)

    RăspundețiȘtergere
  26. Foarte bine, sa le interzica, si eu sunt de acord...

    RăspundețiȘtergere
  27. Ionut,
    multumesc mult pentru informatii,însa, tu nu ai de unde sa stii ca mama mea este brasoveanca, iar eu am petrecut o multime de vacante la bunici, în Brasov. Vreau sa spun ca "ma stiu" prin zona, dar sotul meu, care este neamt, nu cunoaste aceste frumuseti transilvanene. De aceea mi-am propus ca vara urmatoare sa i le prezint :)
    Ma bucur mult daca si tu le-ai vizitat dar mai alesma bucur daca articolul este scris de tine si fotografiile sunt facute de tine. Exceptionala prezentare, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  28. Ioana,
    minciuna are picioare scurte :)
    O duminica faina!

    RăspundețiȘtergere
  29. Sincer le dau dreptate d-nelor!in reviste, panouri publicitare, tv, peste tot vedem doar idealuri de frumusete care de multe ori sunt false, iar ca sa le obtii iti trebuie forte multi bani nu o simpla crema cu 10 euro!
    Iti doresc o dumineca placuta!
    ps: ai la mine o lepasa :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Deputata are dreptate.
    Am riduri si cearcane.
    Nu exista nici o crema care sa le repare.
    Poate doar cutitul dar nu o sa ajung acolo

    RăspundețiȘtergere
  31. Carmen, si eu stiu mai multe dar alea le-am vizitat:) Si esti foarte norocoasa ca ai petrecut mult timp in Brasov:) O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  32. Alicee,
    :) multumesc, am sa trec cu placere sa vad despre ce este vorba.
    O duminica placuta în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  33. Theodora,
    numarul ridurilor pe fata unei femei, este direct proportional cu intensitatea sentimentelor traite... O fata neteda, ca a unei papusi reci de portelan, este ca o coala nescrisa...

    RăspundețiȘtergere
  34. ...Carmen, si de ce prefera barbatii fetele de portelan cind gasesc atita sentiment in ridurile celorlalte?Zbaterea asta e inventata de noi femeile care vrem cu forta sa oprim daca nu timpul cel putin barbatl care e cu noi.Secretul e sa placem celor mai virstnici ca noi.O zi buna fara retusare cu mare drag, Lu

    RăspundețiȘtergere
  35. Cumatra Julia, este ea urata, oricum, daca o mai vezi si demachiata, probabil ca nu mai faci copii toata viata. In general, toate "vedetele" astea, sunt acoperite cu tonele de machiaj, ascunzand o uratenie naturala.
    Cat despre Lancome, parfumul este perfect.

    RăspundețiȘtergere
  36. Sall Carmen te invit pe blogul meu unde scriu din capul meu http://prin-bihorul-de-astazi.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  37. Lu,
    barbatii care prefera "papusile de portelan", sunt ori la fel de superficiali ca si duduile, ori doar curiosi cum ar poate fi o astfel relatie :))
    O seara faina! te pup si eu

    RăspundețiȘtergere
  38. Costin,
    din pacate, în zilele noastre, nici macar tonele de machiaj nu mai sunt suficiente, mai toti actorii si actitele sunt taiati si cusuti si întinsi... ca nici ei nu mai stiu ce mai au natural si ce nu! :(
    Firma Lancom nu este acuzata ca ar vinde produse rele, ci pentru faptul ca face reclama falsa. Daca spui tu ca parfumul e bun, te cred :)
    O seara faina! salutari Irinei :)

    RăspundețiȘtergere
  39. Am citit și eu pe yahoo, îs incredibili oamenii ăștia, așa se sare calul cu photoshoparea, ceva de speriat. Pe mine de ex. reclamele astea mă lasă rece, dar pe fetele care intră acuma în adolescență pun pariu că nu...

    RăspundețiȘtergere
  40. O reclama (in proportie de 90%) este mincinoasa. De ce ar face exceptie produsele cosmetice. Oricum, cele mai absurde si mincinoase sunt cele la detergenti si pasta de dinti...

    RăspundețiȘtergere
  41. Dna deputată are dreptate!Reclamele și marketingul dur au întrecut toate limitele!Bunul gust a fost călcat în picioare și publicul este indus în eroare.Sunt din aceia care își dau seama de exagerări și nu sunt păcăliți,dar mulți,mult prea mulți cred orbește în ceea ce le este „servit”.Dacă cei ce fac aceste acțiuni nu-și pot pune limite atunci cred că limitele trebuie puse prin legi!

    RăspundețiȘtergere
  42. Oana,
    adolescentii de astazi cresc asa cum îi educa generatia de adulti de astazi... Si astia din urma, suntem noi...

    RăspundețiȘtergere
  43. Lukluk,
    nu toate mint, dar majoritatea exagereaza...

    RăspundețiȘtergere
  44. Secret,
    asa spun si eu. Cumparatorul, omul de rând trebuie protejat. A încerca sa vinzi un produs mintând, este la fel de grav ca si un furt!

    RăspundețiȘtergere
  45. Si eu sustin aceasta problema. Chiar ca asa ete, apar o groaza de probleme mentale cand vezi pe revista ce tenuri fine si suave..dar nu o fi chiar asa. SUSTIN!!

    RăspundețiȘtergere
  46. Iulia,
    vocile noastre trebuie sa fie mai puternice... abia atunci vom fi luati în seama!

    RăspundețiȘtergere