luni, 23 decembrie 2019

A trecut Adventul...

În Bavaria, perioada de Advent este deosebit de animata. Curatenia generala se termina înca de la sfarsitul lunii noiembrie, pentru luna decembrie sunt lasate doar treburile marunte. Fursecurile se coc la începutul lunii decembrie si vor fi servite pâna în seara de Ajun.

În Advent, toate firmele organizeaza mese festive pentru angajati, deasemenea toate asociatiile sportive sau culturale organizeaza serbari de Advent, dar si vecinii si prietenii obisnuiesc sa initieze seri vesele, cu povesti lungi la o cana de vin fiert, turta dulce si fursecuri. Abia faci fata la atâtea invitatii ☺

Ma las cuprinsa de spiritul Craciunului treptat, pe masura ce fac fursecuri, decorez casa si particip la activitatile de Advent.
Mie îmi face deosebita placere sa fac fursecuri, consider a fi cea mai agreabila pregătire mentală pentru sarbatoarea de Craciun. Cu toate ca am avut o perioada foarte aglomerata la serviciu (cu 42-45 ore lucrate în fiecare saptamâna), mi-am facut timp sa fac 7 tipuri diferite de fursecuri (nu doar într-o zi, nuuuu...în cateva seri la rând).

Am servit în casa aproape zilnic, am dus în câteva rânduri la birou, am dus si la Ulm - fratelui meu, matusii si verisoarei si totusi am avut înca mult prea multe! Asa ca sâmbata seara, am plecat cu fiica mea spre târgul Christkindlesmarkt din centru orasului si am împartit pungute cu fursecuri tuturor cersetorilor de pe bulevard. Ce fete luminoase am vazut! Cât de bine ne-au facut zâmbetele lor însotite de multumiri!
Dupa aceasta actiune, parca si luminitele din brad au fost mai puternice si cele câteva ore petrecute în târg ne-au priit mai bine!☺

În dimineata celei de a IV Duminici de Advent am fost cu Leo la un azil de batrâni, sa daruim fursecuri celor care locuiesc aici. Actiunea nu a fost asa usoara cum ne-am închipuit... a fost nevoie de o cerere scrisa la administratia azilului (câteva zile înainte) si aprobarea a sosit doar la interventia unei colege de serviciu, al carei tata este îngrijit in acest camin. Dar activitatea s-a meritat! Câta bucurie a adus Leo acestor vârstnici, doar prin faptul ca s-a lasat mângâiat ♥
La amiaza am intrat la biserica din localitate, pentru înca un gând bun si câte o lumânare...

Dupa-amiaza am fost invitati la o familie-prieteni - ultima invitatie a acestui Advent 2019. Mâine este Ajunul de Craciun. Doresc prietenilor virtuali si tuturor vizitatorilor acestei pagini de blog sa petreceti un minunat Ajun de Craciun, cu bucurie in sufet si luminite în ochi, alaturi de cei dragi. Sanatate si La multi ani!

9 comentarii:

  1. Superb! Totul!
    E mai mult decat o prezentare ceea ce ai realizat: sunt urari de bine! Felicitari filmate, intre altele. :)
    Imi plac foarte mult "jucariile" si bradutul care canta! Si intalnirea mama-fiica si actiunile voastre din suflet pentru suflet. <3
    Urmarind videoclipul "fursecuri si covrigei" mi-am imaginat cum ar fi fost sa lucrezi in ritmul muzicii. :) Esti o albinuta! Eu stiu sa fac doua feluri de fursecuri si covrigei, dar n-am mai facut de ani! Am o lene de ma doare - vorba cantecului. :)) A! Sa nu uit! Intalnirea cu vecinii e super! Vecini buni nu are toata lumea.
    Inca ceva si te-am lasat. :) De-ai sti cat ma bucur sa vad ca Leo are acces in atat de multe locuri publice!
    Craciun fericit va dorim, Carmen draga! Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! ♥ ♥ ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea, sa vezi ce am patit! ☺☺☺ Meniul pentru zilele de sarbatoare era deja scris (tu stii cum fac eu, îl scriu artistic si il tiparesc si laminez ☺)... era 23.12 dupa-amiaza si Adela mea îmi trimite - ca gluma, sau ca "elogiu", o frantura dintr-o conversatie de-a ei pe whatsapp cu o prietena din copilarie, prietena ce locuieste acum în Paris, e medic stomatolog. Ana o cheama... si zice Ana "mi-a trimis maica-mea vinete, salata de boef, tocanita de vitel si cozonaci" Adela zice "o ce fain! maica-mea nu mai face mancare ca pe vremuri..." Ana zice "pai nici eu nu cred ca voi mai face, asa e viata! Dar maica-mea e femeie simpla, maica-ta este intelectuala, e sefa, e normal" Si cum zic, Adela mea mi-a trimis acest pasaj, ca sa vad Doamne, ce ma apreciaza prietenele ei... Tiii si ce m-am suparat! Am sunat-o pe Adela mea si am certat-o ca de cate ori facem mai multe feluri de mancare, nu reuseste sa termine din farfurie si aruncam atata mancare! Pacat mare! De aceea am stabilit anul acesta sa facem meniu cu 3 feluri, atat! Fara aperitive si prajituri sau cozonaci. Si in plus, tocanita nu e un fel de mancare festiv. A intors-o Adela mea cum a putut, a virat vorbele, dar eu tot suparata am fost. Si imediat ce am pus telefonul jos, m-am imbracat si am dat o fuga la magazinul alimentar din cartier Mi-am cumparat tot ce am avut nevoie si m-am apucat sa coc vinete, sa fac salata de boef, sa coc pâine si cozonaci (am facut unul cu nuca si unul cu stafide). M-a apucat ora 3 noaptea! Si astazi... i-am servit aperitive, pe lânga felurile de mancare stabilite de comun acord ☺ ( am avut supa de gaina cu galuste de gris, friptura de iepure de camp cu sote de morcovi si cartofi natur si la felul trei inghetata de vanilie cu piure fierbinte de zmeura). Nu am comentat nimic, a facut ochii mari si am inceput sa râdem cu lacrimi! Nu au putu manca atatea feluri... Le-am dat acasa la ele ambele salate (de vinete si de boef) si o bucata de paine de casa. Sa manance la noapte ☺☺☺ ca maine avem alt meniu ☺☺☺ Maine avem la felul intai supa de vita cu taietei, felul doi friptura de gasca umpluta cu stafide si mere, cu sos de portocale, varza calita rosie si galuste de cartofi. La felul trei avem Crème brûlée. Si cozonaci ☺☺☺

      Draga Diana, va pupam cu drag si va dorim sarbatori fericite! Imbratisari cu drag, de la trio pentru trio!

      PS: m-am luat cu vorba si nu am zis ce e cu accesul cateilor in locurile publice, aici la noi. Da, ai dreptate, mare bucurie este ca il putem lua pe Leo cu noi aproape peste tot. Dar este si foarte cuminte. In restaurant spre exemplu, a motait acolo pe salteluta lui si nu l-a interesat ce mancam noi acolo, ce mirosuri il invaluie din toate partile ☺ El nu "cerseste", nu mananca decat din castronul lui si doar mancarea lui speciala. Nu i-am dat niciodata mancare de la noi din farfurie. Mai sunt 3 vecini care a catei, dar unul este... adica nu este social (se ascunde, ii e frica de oricine), altul sare si musca de picior cand nu te astepti, asa din senin (☺ chiar si persoane pe care le cunoaste!) si alt catel cere sa manance si daca nu ii dai, cerseste la ceilalti comeseni. De aceea, Leo a fost foarte laudat ♥
      In biserica aici avem voie sa intram, sa punem o lumanare, nu cand este aglomerat, cand este slujba spre exemplu. In rest, avem voie cu el cam in toate magazinele, mai putin in cele alimentare si farmacii. In Italia insa, ti-am spus, chiar si in alimentara si in farmacie am avut voie cu Leo... mai mari iubitori de catei decat italienii, cred ca nu exista in Europa.
      In Romania este mentalitatea invechita... ☺ daca acum 100 de ani catelul pazea ograda, acolo e locul lui si azi! Pupici Diana draga <3

      Ștergere
  2. Eeee, Carmen, așa cum a zis și Diana, este puțin spus un intro în atmosfera de sărbători :)

    Mulțumesc că deșii ai muncit atât de mult la servici și totuși ai gasit cu cale să împărtășești cu noi din bucuriile pregătirii..
    Mi-a plăcut filmulețul cu luminile și acel instrumental superb de pe fundal, dar și celelalte clipuri..

    Sărbători Fericite din partea mea și poate ne vom întâlni si mâine la un mfc..Numai Bine vă Doresc !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Stef!
      Sarbatori fericite iti doresc deasemenea. Craciun fericit!

      Ștergere
  3. Craciun fericit, draga Carmen!
    Petrecere frumoasa alaturi de cei dragi! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
  4. Om cald si bun si cu suflet esti tu, Carmen!
    Craciun minunat sa aveti! Faptele bune pe care le-ati facut sa vi se intoarca inmiit!
    Sarbatori fericite! <3

    RăspundețiȘtergere