marți, 12 februarie 2013

Iarna ca-n povesti

(completare la "În drum spre castel"si "Castelul din basme")

Dimeineata cu soare a zilei de duminica ne-a facut sa dorim efectuarea unei mici excursii. Am ales ca țintă Castelul Neuschwanstein, nu în ideea de a-l vizita - pentru ca am facut deja turul de câteva ori împreuna cu diversi musafiri de-ai nostri, ci doar pentru a-i admira frumusetea în acea superba zi de iarna.

Regele Ludwig al II-lea a stiut sa-si amplaseze resedintele în cele mai frumoase zone ale Bavariei si Füssen este una despre care se vorbeste doar la superlativ.
Situata la poalele Alpilor, la intersectia râului Lech (afluent al Dunarii) cu Via Claudia Augusta (soaseaua construita de romani sub Împaratul Augustus în secolul 15 î.Ch.), localitatea Füssen este astazi un centru turistic deosebit de îndragit. În lunile de iarna, majoritatea turistilor de aici sunt schiori (alpin sau fond) si însusi contrastul dintre costumele pestrit colorate si neaua perfect alba, ofera un adevarat spectacol. Zapada abundenta, cazuta în ultima saptamâna, a ispitit nu doar schiori ci si numerosi iubitori de drumetii. Cararile din padure ofera peisaje unice! Cine crede ca iarna padurea e adormita, se înseala amarnic! Padurea traieste, e vesela si ofera surprize la fiecare pas, la fel ca în orice anotimp.

Sub mantia alba, amestecul de foioase si conifere se înfatiseaza drumetului ca într-un basm. Ramurile groase ale copacilor par sa cedeze sub greutatea zapezii asezate în forme ciudate, uneori chiar hazlii. Poti vedea o bufnita, o veverita, un sarpe sau un spiridus, depinde din ce unghi privesti si cât de bogata îti este imaginatia. Brazii însa parca s-au înteles toti sa se joace de-a stafiile, acoperiti fiind cu zapada ca de un cearceaf. Am gasit chiar unul care avea parca ochi desenati si gura hlizita - dar nu ne-am speriat, chiar din potriva!

Iarna, pârâiasele ce se avânta la vale au clinchet de clopotei de cristal. Ele transporta departe, ecoul pasilor. Aerul e clar si cerul de-un albastru perfect. Din când în când, razele soarelui reusesc sa desprinda de pe crengi câte o bucata de nea, care cade sub forma unor bulgari sau a unei pulberi de stelute argintii. Este un spectacol mirific, care dureaza doar câteva secunde. Pare a fi o pudra magica, o binecuvântare a padurii pe care doar anumiti drumeti o primesc.

Daca ai ajuns pe coama muntelui, atunci panorama ce se deschide sub privirile tale îti rasplateste din plin efortul de a te afla acolo. Vaile albe despicate de pârtii, râul serpuind argintiu si pâlcul de case legate de cer prin fire cenusii iesite prin hornuri, compun un tablou care-ti da fiori. E atâta frumusete în imensitatea alba!

De vizavi, vârful muntelui vecin poarta coroana de nori si peste toate, se înalta semet Castelul Neuschwanstein. (va urma)

Nota: prima fotografie din acest articol, este fotografia unui poster ;)

20 de comentarii:

1. castelul nu este cumva al Craiesei Zapezilor?
    pot sa jur ca da :)
    peisajul este ca din povesti,te astepti sa apara insasi Craiasa printre copaci calarind un cal alb invaluita in razele acelui soare stralucitor...
    sunt tare frumoase imaginile surprinse de tine Carmen,ma bucur ca le-ai impartasit cu noi :)
    te pupacesc draga mea draga,somn usor!

2. Citesc pe Wiki ca a fost construit din ordinul lui Ludovic al II-lea al Bavariei "ca un refugiu și ca un omagiu adus lui Richard Wagner" Mai sa fie....
    Am vazut si fotografii din interior, este foarte frumos! Atat ca locatie dar si ca arhitectura! Poate am sa ajung si eu vre-o data... :))
    pupici, o zi buna!

3. Splendid, splendid, splendid!!! Ce prospetime reiese din imagini!
    Pupici

4. E chiar ca in povesti! O plimbare superba ai avut. Asta vad eu in imagini....;)

5. Am rămas cu gura căscată la propriu și nu mi-e rușine s-o spun! E fantastic, superb! Poveștile țesute în jurul lui sigur sunt adevărate și nu mă mai mir că poveștile venite din pădurile teutone sunt printre cele mai frumoase din lume. Mulțumesc pentru priveliști! O țintă în călătoriile noastre, cu siguranță. O zi frumoasă să ai! :)

6. Frumos! Eu l-am vizitat toamna...e o priveliste la fel de basm ca aceasta....

7. La munte e frumos tot anul,dar iarna e de basm.Castelul e intr-adevar unul de poveste.Totul la superlativ.

8. Superb! Imi plac foarte mult pozele. Chiar ca este totul mai mult ca perfect!
    Imi imaginez ca daca ar fi fost pe la noi in Romania, copacii aceia ar fi fost inlocuiti de vile si vilute, cabane si cabanute. Imi place ca locurile incarcate de istorie sunt mentinute si ingrijite cum se cuvine.
    PS: Gogosile alea de la carnaval aratau a niste pufosenii numai bune de halit :)) cred ca in weekend o punem si noi de gogosi. Mi-ai facut pofta!
    Pupici multi!

9. Arata incredibil, mai ales iarna, plin de zapada. Aproape nu-mi vine sa cred ca avem din nou iarna ca imi povesti, imi place atat de mult!

10. Castelul Neuschwanstein , castel construit în stil romantic - renascentist este unul dintre cele mai frumoase castele ale lumii, şi nu întâmăplător a fost folosit la turnarea unor filme. Eu i-am văzut copia din Disneyland, şi-mi amintesc că era numit castelul frumoasei din pădurea adormită. oricum sper să il vizitez pe cel adevărat.
    Excepţională excursie ! Cum să nu prinzi forţe noi?

11. Foarte foarte frumoasa postarea, doamna Carmen!
    Cu adevarat ne-ati intampinat cu iarna ca in basme!
    Minunate fotografiile, emana atata prospetime si frumusete, incat nu ma mai satur sa le admir!
    Va multumesc pentru ca ati impartasit cu noi!
    O seara minunata va doresc, cu mult drag! :)

12. Chiar că frumoasă zi de iarnă! Frummoase peisaje, iar natura... miraculoasă şi vindecătoare!
    Mă bucur foarte mult pentru tine că ai o viaţă atât de activă şi de frumoasă!
    pupici mulţi..

13. o, Doamne ce imagini care-ţi taie respiraţiaaa.... :)
    Minunate, sublime! :)

14. Deja te vad intr-o rochie azurie de bal cu pantofiori de cristal si diadema de nestemate...
    Visez cu ochii deschisi.:)

Minuni greu de crezut ca exista in realitate.

15. Ce pot sa mai zic? Daca e pe acolo, pe langa Castel...e minunat. Absolut minunat! Fotografiile sunt fantastice!

16. Minunate fotografii! Arata incredibil de frumos castelul imbracat in zapada si cu piscurile acelea albe pe fundal. De vis!

17. O calatorie documentata,Carmen! Fotografiile imi sugereaza o poveste ! De vis! Nu am eu cuvintele la mine, de obicei, dar acum chiar am ramas fara ele !
    P.S. Vin de la MFC !

18. ce placut sa stau sa privesc fara sa-mi inghete mainile inercand sa fotografie! (vulpea si strugurii! :)) ). am admirat mereu castelul asta, am undeva un puzzle cu el, ii stiu toate crenelurile in amanunt!

19. Superb! Ma bucur ca ai pus link spre aceasta postare pe care, la timpul ei, am pierdut-o!
    Sunt superbe fotografiile si peisajul chiar ca pare desprins dintr-un basm. Aa vazut si "brazii fantoma" si pe cel hlizit! :) Super! <3
    Pupici cu drag! <3

P.S. Despre dorul de zapada nu zic! Anul acesta a fost tare saraca iarna. :)