miercuri, 15 februarie 2012

Miercurea fara cuvinte (7) - Cantina păsărilor

(acasă - în curte)

(în parcul Kongresszentrum)



(în Grădina Botanică)


Te invit sa participi la MIERCUREA FARA CUVINTE. Este simplu si amuzant! Nu trebuie decât sa afisezi pe blogul tau o fotografie (sau o serie de fotografii) care "sa vorbeasca fara cuvinte" si apoi sa introduci linkul în tabelul de mai jos. Este WORDLESS WEDNESDAY... mai stai mult pe gânduri? Înscrie-te!

134 de comentarii:

  1. Ce oameni frumosi si buni sunt cei ce au facut acest gest pentru pasarele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. anu acesta este o iarna grea! pasarile au mult de suferit!
      (noi avem mini-cantina de când locuim la casa cu curte)

      Ștergere
  2. Sper ca nu au inghetat pasarelele.
    Caldura multa tuturor. Inca e ... iarna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) este o iarna grea nu doar pentru oameni... pasarile au tare mult de suferit!
      La noi ninge de ieri noapte fara pauza...

      Ștergere
  3. I-am admirat întotdeauna pe oamenii care se gândesc iarna și la păsărele. Eu am o cutie mereu plină cu boabe de grâu și hrănesc, la ferestrele mele de bloc, o mulțime de porumbei !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este o adevarata stiinta, sa hranesti pasarile ce nu migreaza... atât din punct de vedere al sortului grauntelor, cât si din felul casutelor si stilul de sustinere în timpul hranirii... Noi taiem si jumatati de mere, pentru mierlele din cartier.
      Mare placere ne face sa vedem ca portia a fost consumata si o înlocuim cu drag :)

      Ștergere
  4. Ce pasari fericite ! Au o multime de oferte. Bravo !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, sunt tot atâtea tipuri de mâncaruri si platforme-cantina, câte tipuri de pasari ce ierneaza exista :) Si eu ma bucur ca actiunea nu este una izolata...Toate parcurile au. Si multe curti private :)

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. cu siguranta au fost si vor mai fi victime... Selectia naturala este un mecanism al evoluției speciilor.
      însa, în iernile grele, când saptamâni la rândul termometrul indica sub -20°C, pasarile trebuiesc ajutate! mai ales ca... poate cartierele noastre au fost construite pe locul unei paduri în care au trait strabunicii lor! suntem cumva datori sa le ajutam!

      Ștergere
  6. Iarna este greu şi pentru ele. Au suflet bun cei care se gândesc şi la micile înaripate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este Max, iarna aceasta este grea si pentru oameni, dármite pentru pasari si animalele mici.

      Ștergere
  7. ce pasarele frumoase!
    la noi in gradina vin mult vrabiute, din cauza vremii nu putem iesi afara prea mult cu cei mici,insa le ducem paine mereu ca sa ibe ce manca si in perioada asta grea pentru ele :)
    imi plac mult pozele

    RăspundețiȘtergere
  8. si noi faceam in generala casute pentru pasari...acum nu prea am mai vazut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pacat! aici exista de cumparat... nu sunt exagerat de scumpe si, daca stai sa socotesti, o cumperi o data - ca pasarile nu o strica. Saci cu graunte si plase cu vitamine gasim deasemenea la magazinele specializate cu mâncare pentru animale si pasari. Ne face mare placere sa cumparam si sa ajutam pasarile ceierneaza aici, macar un pic :)

      Ștergere
  9. omul bun are mereu pus ceva deoparte si pentru vrabiute si alte pasarele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este; cine iubeste natura, iubeste si pasarile si animalele :)

      Ștergere
  10. De s-ar isprăvi odată iarna asta grea...să vină vremea bună și să le auzim minunatele cântece...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu cred ca de 1 martie vom avea ghiocei :)
      PS: la noi ninge de ieri noapte, fara pauza...

      Ștergere
  11. Porumbelul meu ar fi fericit acolo, arata bine locul si sunt convinsa ca pasarile sunt ingrijite :) Happy WW.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. peste tot sunt locuri de acestea, amenajate. în general scolile sau gradinitele întreprind astefel de activitati :) este frumos ca cei mici invata sa-si dezvolte dragostea pentru natira.
      Si tot mai multi oameni au în curti, pe timp de iarna, casute cu graunte.

      Ștergere
  12. Am sa trimit acolo la tine cotofenele care-mi manânca mie ciresele în iunie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si ciresele mele sunt mâncate de cotofene, mierle si veverite :)) dar... e loc pentru toate, sub SOARE :))

      Ștergere
  13. Frumoase poze!
    Mie mi-e tare drag de porumbeii ce-mi bat in geam, chiar daca ma mai supar cateodata pe ei ca fac mizerie :-D
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. porumbeii se aduna mai ales în cartierele de locuit.
      Adela- fetita mea, de bebelus, nu putea adormi decât cu o paturica, în tivul careia îsi introducea un degetel si cu coltul paturicii, se mângâia la nas, pâna adormea. La început m-am bucurat ca de, nu sugea degetelul si nici suzeta nu-i trebuia :)) dar... ce scandal era când spalam paturica! Pe la doi anisori, taiasem paturica în patru, sa am de schim, ca se murdareau la coltul pe care-l șomoiogea :) Abia pe la 3 anisori am scapat de acest tic! i-am spus ca porumbeii care vin la noi pe pervaz (si noi îi hraneam) au puisori si nu au patura sa-i înveleasca... am intrebat-o daca nu este de acord sa le dea paturica ei, ca ea e deja mare si nu mai are nevoie ;) a fost de acord si... gata! din seara respectiva nu a mai cerut paturica :))

      Ștergere
  14. Ohoo, ce varietate de păsărele! Sunt un barometru al aerului curat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) da, asa se spune. La fel ca si algele din apele curgatoare - care dovedesc ca apa e curata si oxigenata.

      Ștergere
  15. Carmen, m-au incantat mult fotografiile, pentru ca uite, sunt oameni buni, iar asta conteaza si pentu ele si pentru noi!
    Acum, ca m-am delectat cu imagini placute, poate imi trece insomnia asta. Te pup! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirelus draga, nu te-ai culcat înca?! mâine dimineata la serviciu, au sa-ti pice ochii-n gura si tie, ca si mie ;)) Pupici, noapte buna!

      Ștergere
    2. Casutele din curte sint pentru orice pasarele vin prin zona sau sint pentru ceva pasari anume?

      Ștergere
    3. :) sigur ca da. Invitate sunt toate pasarile din împrejurimi. Casuta din cires, este joasa si permite accesul doar pasarilor de talia vrabiilor, sticletilor, pitigoilor... În casuta cu picior (de pe gazon) incap si mierlele si porumbeii :)

      Ștergere
  16. :))) Recunosc ca e mai frumoasa cantina ta decat a mea...
    dar anul asta o sa o imbunatatesc si eu ! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ninu draga, aici n este vorba de frumusete ci de eficienta! important este ca te preocupa si oferi mâncare pasarilor cerului... este lucru mare, acum în aíarna asta grea!

      Ștergere
  17. Tare frumos e rezolvată problema cantinei păsărelelor.Am vrut și eu să fac ceva asemănător dar n-a mers.În primul rând pe aici iarna nu-i că iarna în Europa și păsărelele se descurcă și singure tot anul(vara,în schimb, le trebuie apă!),apoi „dracii” de pisoi le hărțuiesc mereu.Oriunde am încercat să pun ceva pentru păsărele pisicile merg în control și păsărelele nu vin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) la noi pe aici, pisicii nu sunt hoinari, ci pisici de apartament! deci pasarile nu au dusmani ;) vara le punem "piscina" Doamne ce placere e sa le vezicum se balacesc!

      Ștergere
  18. Frumoasă şi dotată cantină. La mine vin tot felul de păsări în vişinul de la colţul casei unde au rămas vişinele neculese şi găsesc hrană din belşug.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oooo! da-mi adresa, la anul vin eu sa-l culeg! ador gustul acrisor-amarui al visinelor! :)

      Ștergere
  19. oameni cu suflet bun, sunt si pe la mine...sunt fel de fel de casute cu mancarica pt ciripitoare :). noapte faina...

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu nu am amenajat asa garsoniere in miniatura,
    in schimb intr-o camera unde depozitez mancarea
    pasarilor mele de curte si a animalelor, las pe geam
    graunte si firimituri de paine si usa intredeschisa,
    intra vrabiutele si o singura pasare foarte viu
    colorata, se ospateaza ,apoi pleaca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce frumos! Steliana draga, orice fapta buna va fi cândva rasplatita, asta este sigur!

      Ștergere
  21. Am adus îm miercurea tăcută reflexia unui Sibiu însorit de acum doi-trei ani ...
    Toate cele bune să se adune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-a placut extraordinar Sibiul prezentat de tine :) realitatea curata!
      Saluta Sub Arinul din partea mea ;)

      Ștergere
  22. Somnoroase pasarele pe la cuiburi se aduna,se zaresc din ramurele neata buna. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) când m-am apropiat sa fac fotografiile, din toate tufisurile au zburat, o multime de pasarele... mi-a si parut rau ca le-am deranjat.

      Ștergere
  23. brr... cam friguț pt locatarii de acolo :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de locuit, locuiesc pe sarma de telegraf - cred ;) Aici vin doar la masa :)

      Ștergere
  24. Bună CARMEN!
    Sunt superbe pozele tale!
    O zi de miercuri cât mai plăcută!
    Te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elena draga! si tie, o joi vesela si plina cu noroc! pupici

      Ștergere
  25. Iarna grea,dar cu oameni ca voi,vine ea,Primavara!
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) asa speram si noi, ca Primavara nu se va lasa asteptata!
      pupici

      Ștergere
  26. Sunt minunate pozele!Admir pasarelele atat in realitate, cat si in imagini.
    Mai asteptam si altele !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa fotografiez pasari nu am prea avut de multe ori norocul; se pare ca sunt urâta râu pentru neamul lor; de câte ori ma întâlnesc, "fug" de le sar penele ;))

      Ștergere
  27. Ce frumos! Si ce idee buna! Mai ales acum pe iarna asta friguroasa...
    Buna inspiratie ai avut sa ni le arati si noua:)
    Zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vara nu le servim - ca nici noi nu primim "mura-n gura" :) dar iarna... e necesarr sa le ajutam!
      multumesc, si tie deasemenea!

      Ștergere
  28. Today I participate for the first time in your beautiful meme.
    I like your winter photos.

    Regards and best wishes

    RăspundețiȘtergere
  29. E clar,inca nu a plecat iarna!e bine si frumos!Zi buna si vesela de iarna va doresc la toti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ah, nuuuuu! nici vorba! Doamna Iarna mai are 2 saptamâni de concediu, aici pe la noi ;)
      Toate cele bune!

      Ștergere
  30. E de apreciat initiativa celor care se ocupa de pasari pe timpul iernii. Happy WW, Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este o datorie pe care o indeplinim cu multa placere!
      Happy WW, Cristi draga!

      Ștergere
  31. am gasit si eu de dimineata cateva pasarele care cauta un cuib calduros, le primesti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din câte stiu eu, pasarile îsi fac cuib doar atunic când depun oua, în rest, traiesc libere... ca "pasarile cerului" :)

      Ștergere
  32. Casute la inaltime, putin probabil sa le ajunga nametii. Happy WW,Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar fi si pacat ca zapada sa acopere bunatate de seminte!
      toate cele bune! :)

      Ștergere
  33. Un adevărat rai al zburătoarelor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce bine ca cineva s-a gindit si la ele

      Ștergere
    2. ca peste tot în lumea asta: unele au noroc, altele nu...

      Ștergere
    3. cel mai frumos este sa le vezi cum se bucura si-si anunta suratele despre meniul gustos ;)

      Ștergere
  34. Ce drăguţ! Mi le şi imaginez, gureşe şi nătăfleţe! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gurese, oh! si înca ce gurese! dar nataflete? de ce? sunt chiar istete! :)

      Ștergere
  35. si noi avem cateva sub geam, spre deliciul motanilor mei :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ah! sper ca motanii tai sunt gentelmen! doar se prefac ca le prind, asa-i?!

      Ștergere
  36. Răspunsuri
    1. daa, ai vazut ce turturi lungi s-au format?! nu e mirare, ca doua saptamâni am avut in fiecare noapte -20°C !

      Ștergere
  37. chiar ieri vorbeam cu mama care a amenajat o cantina pe balcon, pentru vrabii. acum cand vad ca e intradevar o problema pt pasari, mi-am inghitit comentariile ironice. vezi, datorita tie devin un om mai bun! multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) sa duci mamei un buchet de ghiocei si cojile de pâine ce-ti ramân ;) pupici

      Ștergere
  38. Ce bine ca cineva se gandeste si la ele! :)
    Zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  39. Ce ospat regesc! Bravo! Foarte frumos ca oamenii au grija de pasari.
    Frumos si interesant subiect pentru WW. Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca-ti place! poate se va lua modelul si în România ... la anul.
      Somn usor! :)

      Ștergere
  40. Sunt şi ele înfometate intr-o iarnă care ne-a acoperit cu zăpadă şi ne-a îngheţat complet nasurile!! O cantină este numai bine venită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. s-au dezobisnuit si ele, ca si noi-oamenii, de ierni lungi, reci si cu zapada!

      Ștergere
  41. F frumos gestul celor care au facut asta! happy WW!!

    RăspundețiȘtergere
  42. Stie careva de ce la noi semintele pregatite pt pasari ramin neatinse?Am sa mult ,,cantina,, in cires poate acolo da de hrana.E adevarat ca avem pisici pasagere.Sa fie vina lor?Un ceai? Cu drag, LU

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga de tine, multumesc pentru ceiut!
      chiar asa? nu vin pasari la cantina voastra?! ah, noi nu razbim sa umplem casutele! dar mâte nu am vazut în preajma...
      Pupici (la jumatatea lui martie ne mutam si n-ati apucat sa ne vizitati inca, aici!)

      Ștergere
  43. Răspunsuri
    1. trebuie întreprins ceva în sprijinul lor, ele sunt atâta de mici si fragile!

      Ștergere
  44. My snow and ice suddenly disappeared! Nice pictures.

    RăspundețiȘtergere
  45. Daca acum scapa de iarna asta grea,la primavara o sa va incante cu veselia lor.
    Initiativa care trebuie luata ca exemplu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hansi si Grete - sunt numele pe care le-am dat celor doua mierle care locuiesc în gardul nostri viu -tuia. Sunt vecinii nostri de ani de zile si zau ca ce serenede ne face Hansi în zori de ziiiii!... dar mai ales la asfintit cânta superb! alege cel mai înalt punct al acoperisului si nu-i mai tace ciocul! :))

      Ștergere
  46. Ce casute vesele! Macar de mancare sa nu sufere. Din pacate, la noi multe au murit din cauza gerului; le-am gasit cazute in zpada chiar si in parcarea de la bloc :(
    Pupici din Bucurestiul inzapezit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. saracutele!
      ce va face puiutul? creste? sa-l mai fotografiezi sa ne arati progresele ce le face, te rugam! cât este de dulce!
      Pupici, din Augsburgul deasemenea înzapezit :)

      Ștergere
  47. :)
    Sarut'mana,Carmen!
    Cantina pasarilor, in Bucuresti, se afla in balcon...
    :)
    Suntem primitivi si nepasatori. Vad cum ne-au invadat pescarusii, hamesiti,insa nimeni nu se gandeste la ei. Le mai arunca cate o persoana bucati de paine, insa nu este suficient, din pacate.
    De altfel... ce pretentii sa avem, noua nu prea ne pasa ce se intampla cu vecinii nostri, dar'mi'te cu pasarile...
    O zi minunata, iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probleme sunt peste tot... te doare sufletul!
      îmi place mult atitudinea pe care o adopti! multumesc!
      Noapte buna! :)

      Ștergere
  48. Era intr-o duminica atunci cand am dat peste doamna care hraneste porumbeii la noi in oras. Iar ei, au recunoscut-o si atunci cand s-a aplecat sa-i ia in brate, n-au zburat, cum fac la alti oameni care vor sa-i atinga. M-a impresionat.
    Pasarile tale mi-au amintit de aceasta intamplare. Imi place ca cineva se gandeste la ele, pt ca din poza, am vazut specii superbe. Happy WW! O sa-mi pun si eu poza de participare, dar momentan trec pe la cei care au pus poze, sa admir :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ce frumos! imi plac astfel de povesti!
      Noapte buna, Xaara draga!

      Ștergere
  49. Carmen,

    As recomanda ca toate fotografiile sa fie facute de persoanele care le posteaza, nu luate de pe net!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa ar fi cel mai frumos, dar... Prea multe reguli strica cheful, stii si tu cum este. Am spus "fara cuvinte" , tema o las la alegerea fiecaruia si faptul ca sunt sau nu folosite fotografii personal facute, nu se poate impune... sunt multi care nu au un aparat de fotografiat propriu, dar au ochi artistic si le place întâlnirea de miercuri :) Parerea mea...

      Ștergere
  50. Hhmmm... ce răsfăț! Și mie îmi place să le răsfăț zilnic, punându-le pe pervaz firimituri...
    O seară cu multă căldură vă doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e bine si frumos Sara draga! oricât de putin, dar tot ajuta, decat de loc! :)

      Ștergere
  51. Cand vad asemenea casute mititele si dragute, gandul ma duce la sufletul cald si sensibil al omului care le-a construit, al oamenilor catora le pasa. Minunate imaginile! Va multumesc pentru ca ni le-ati impartasit si noua- ele vin ca si o lectie de viata.
    O seara minunata va doresc doamna Carmen. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca aceste casute sunt realizate de oameni cu handicap fizic; este o indeletnicire ce cere migala si daruire.
      Noapte buna, Stefi draga!

      Ștergere
  52. sweet! eu tot in mare parte pasari am surprins

    RăspundețiȘtergere
  53. N-as vrea sa fiu pasare iarna asta...nici nu vreau sa ma gandesc ce li s-a intamplat pe frigul asta...iarna e buna doar la Polul Nord....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate! niic eu nu as vrea... O ducem extraordinar de bine!

      Ștergere
  54. Ce frumoase sunt!
    Seara placuta Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  55. imi plac atat de mult casutele pentru pasarele...e bine cand stim sa fim grijulii...

    imi pare rau ca am ajuns atat de tarziu miercurea asta...dar sub nicio forma nu as fi lipsit de la "intalnire" :)
    din pacate saptamana asta ma dolicita atat de mult ce am de facut la serviciu incat nu mai am timp nici sa gandesc...
    pup Carmen...o seara perfecta iti doresc >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-ai lipsit! mi-am facut griji... dar iata ca ai aparut!
      pupici. Somn usor, dulce Pandhora!

      Ștergere
  56. Ce frumos este când oamenii se gândesc şi la aceste mici vietăţi, care ne fac viaţa mai frumoasă. Căsuţele pentru păsărele îmi amintresc de cele pe care ne căzneam să le facem în copilărie, la şcoală, la orele de atelier şi pe care le agăţam în pomii din curtea şcolii.
    O seară cât mai frumoasă, dragă Carmen! Numai bine tuturor! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este Alexandru! nu ne ia mult timp sa le ajutam zilnic! sunt at^ta de micute si fragile...
      Noapte buna, Alex draga!

      Ștergere
  57. Impresionant... Ferice de acele pasarele.. din pacate, am vazut niste imagini cutremuratoare in Bucuresti.. pasarele inghetate pe ramuri.. ceva absolut incredibil! Ce bine ca mai exista si oameni cu inima buna sa se gandeasca si la ele... O seara minunata, Carmen si felicitari pentru postare!

    RăspundețiȘtergere
  58. http://naturligating.blogspot.com/2012/02/trangt-vid-fagelmatarna.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru recomandare! din pacate nu am înteles nici un cuvânt, dar am lasat un comentariu ;)

      Ștergere
  59. Kommt ein Vogerl geflogen,
    Setzt sich nieder auf mein Fuß,
    Hat ein Zetterl im Schnabel,
    Von der Mutter einen Gruß.

    Lieber Vogel, fliege weiter!
    Nimm ein Gruß mit und ein Kuß,
    Denn ich kann dich nicht begleiten
    Weil ich hier bleiben muß.
    Adolf Bäuerle (1786-1859), 1822

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. heeeeeei! lume noua! bine ai revenit, draga Marco Polo!
      Cantecelul acesta il cântam cand eram mici... habar n-aveam ce inseamna :)

      Ștergere
  60. Bietele pasarele, ce bine ca cineva se gandeste si la ele. Macar putine faramituri am putea sa le aruncam fiecare dintre noi.
    Nu stiu de ce aceasta iarna ma intristeaza, poate si numai la gandul celor ramasi inzapeziti. E trist sa vezi atata neputinta si suferinta.

    RăspundețiȘtergere
  61. Wintervogel...
    As avea probleme sa numesc 5 (cinci) pasari de iarna din Romania, in romaneste...
    PS. In Germania nu sunt ciori ?

    RăspundețiȘtergere