sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Parfum de cafea



Pentru mine, nu exista zi care sa înceapa fara aroma de cafea! Cafeaua este mai mult decât o bautura revigoratoare, cafeaua cheama simturile si trezeste amintirile si fiecare pauza de cafea este un concediu microscopic... Cu cât beau mai multa cafea, cu atât mai multe sunt orele de vacanta! ;)
Pentru ca în multe din articolele mele am prezentate deja aspecte legate de placerea de a servi cafea (Cea mai buna si mai scumpa cafea din lume, Ziua Kopi Luwak, Buna dimineata!, Astazi, pe biroul meu, Invitatie la cefea, Dozatorul de zahar), în postarea de astazi am sa ma refer doar la câteva parfumuri ce au ca aroma de baza esente de cafea.
Fiecare sort de cafea, are propria aroma si fiecare tip de prelucrare a fructelor de cafea, induce calitati deosebite boabelor cafenii finite. Faptul ca seducatoarea mireasmă s-a impus în atentia creatorilor de parfumuri nu este o mirare!Jo Malone, celebra parfumiera, povesteste ca se afla la cumparaturi în New York, în magazinul cu delicatese Dean & DeLuca învaluit în aroma fina de cafea, când, aplecându-se peste o masuta decorata cu crini Casa Blanca a simtit ca aceasta este combinatia care va fermeca parfumeriile! Din aceasta experienta a fost creat Black Vetyver Café, parfumul în care caracterul intens amarui al boabelor de cafea este combinat cu esenta pământului: vetiver, tămâie, ulei citric, crin, vanilie, piper verde şi Sequoia. Flaconul are forma unei boabe de cafea si este îmbracat cu frunze aurii. Este un parfum unisex, recomandat în primul rând celor îndragostiti de aroma de cafea. (100 ml. costa ~80 euro)
Tânarul Jean-Jacques, pianist de jazz şi parfumier la Takasago (aici puteti citi un interviu interesant), a fost contactat în anul 2001 de Maison Torrente pentru a crea un nou parfum. Din dorinta de a combina clasica esenta de trandafiri cu ceva deosebit, el s-a oprit la cafeaua Mokka, proaspat râsnita. Aceastei arome intense si catifelate, i-a adaugat un buchet de flori orientale: mandarine, portocale, litchi, kiwi, coacaze negre si magnolii. Rezultatul a fost seducatorul L'or de Torrente, parfumul ce întareste si scoate în evidenta eleganta si rafinamentul purtatoarelor si produce un sentiment copleşitor de bine, fericire si încântare.
Café-Café pour Homme, creat de parfumierul Landi Arturetto, este un parfum pentru bărbaţi. Asa cum deja dezvaluie denumirea, nota de baza a parfumului este aroma de cafea - espresso. Aceasta este completata cu nuante de mosc, frunze de pere, grapefruit si lamaie, iar ca note de mijloc, se simte aroma de nucsoara, lemn de santal, muşcată şi chihlimbar.
Dupa ce Landi Arturetto a absolvit Facultatea de chimie, s-a stabilit temporar în Anglia din dorinta de a învaţa limba. S-a angajat provizoriu întro companie de parfum si impactul cu aromele, i-a schimbat total orientarea profesionala. S-a specializat în crearea de parfumuri si cariera lui i-a purtat pasii din Anglia, pe continentul Australian, apoi din nou în Europa, în Viena şi Hamburg, impresionând designerii prin talent. Acum locuieste si lucreaza în Germania, iar creatiile lui inspirate din copilaria pe litoralul italian, sunt grandioase si complexe. Aroma de cafea este una din notele preferate, pe care o foloseste deseori, evidentiind aroma cremoasa a unui cappuccino, cea blânda de Latte macchiato sau cea intensa a boabelor de cafea prajita.
Intenso - este un parfum cu aromă puternică şi... intensă, este un parfum frapant şi senzual în acelasi timp. Compoziţia se deschide cu note de mere, mandarine, grepfrut şi bambus si se rotunjeste cu arome de crini si lotusi. Notele de bază sunt vanilie, lemn de santal, mosc şi cafea.
Iced Cafe Pour Homme este un parfum de cafea si citrice pentru bărbaţi. Notele de top sunt mandarine, portocale şi bergamota; notele de mijloc sunt levantica si iasomie, notele de bază sunt lemn de santal, vanilie, vetiver, cedru si bineînteles, boabe de cafea.
Café-Café Adventure, este un parfum pentru bărbaţi, creat de parfumierul Henri Bergia. Notele de top sunt mandarin portocaliu, salvie, bergamota si lamâie; notele de mijloc sunt nucsoara, iasomie şi crin, notele de bază sunt lemn de santal, mosc, cedru şi boabe de cafea verde.Parfumul Café este un parfum de tip oriental, pentru femei. Creatorul este Jean-Jacques Dierner. Parfum combină contraste cu elemente fantezie pentru a atinge un efect unic, feminin, valoros şi elegant.
Contine pe lânga aroma putenica de cafea, mângâieri suave de ramurele de rozmarin si arome de scortisoara, patchouli si vetiver.
********************************
 
PS: Un calduros LA MULTI ANI celor ce astazi serbeaza ziua de nastere: Adriana, Ioana si Xaba.

29 de comentarii:

  1. pauza de cafea = concediu microscopic... ce mi-a placut asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nici tu nu dormi la ora asta?! bag de seama ca ai baut muuuulta cafea ;)
      multumesc!
      Noapte buna! pupici

      Ștergere
  2. Carmen, draga noastra draga! Nu pot sa ma dezlipesc de articolul tau,ai adus aici SI parfumurile cu aroma de cafea, care sunt deosebite! Car despre imaginea Povestii parfumate, alcatuita de tine din boabe de cafea, nu mai am cuvinte! Pur si simplu nu am cuvinte...Cu permisiunea ta, o voi prelua, dand link spre tine si o voi posta in fruntea articolului meu!
    E o dovada vie a faptului ca meriti (daca unii se mai indoiau) pozitia 4 in top si o pozitie fruntasa, aproape de locul I in Blogosfera. Te felicit!
    Multumesc pentru urari, Xaba iti multumeste, el nefiind prea vorbaret, si trimitem inzecit urari de bine tie si celor dragi! Imbratisari cu miile! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce ma bucur, Mirela draga - ca surpriza mea, ti-a facut o asemenea placere! Aseara, în timp ce faceam în gând planul despre ce voi scrie la povestea parfumata, m-am amuzat, jucându-ma cu boabele de cafea :)) a luat ceva timp, dar daca efectul este cel pe care l-am dorit (ju-huuuu!) atunci, timpul nu a fost pierdut!
      Multumesc mult pentru cuvintele frumoase!
      Serbeaza-ti sotul, o petrecere de vis va doresc!

      Ștergere
    2. comentariul tau, draga Karma police, te tradeaza! esti o mare iubitoare de cafea, asta e CLAAAAR! ;))

      Ștergere
  3. Postarea ta despre parfumul de cafea este minunata,
    ea reda gingasia si dorinta de bine unul pentru altul,
    iar eu prefer consumarea mai multor cesti de cafea aromata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ca ieri seara -pâna când eu am scris aceasta postare....s-a facut dimineata ;) astazi m-am trezit tâtziu, cred ca era 10:30! în mod normal, pâna la ora aceea, am baut deja doua cafelute :)) Dar recuperez portia, nu pierd nimic! aroma cafelei este senzationala!
      Îmi amintesc, înca de pe vremea când eram copil, adoram mirosul cafelei proaspat râjnita sau a cafelei fierte, pe care mama o turna cu grija, în cestile musafirilor.
      Pe când aveam vreo 14 ani, aveam voie sa frec nessul... era o adevarata placere sa simt aroma spumei ce crestea si se albea în ceasca. Cât despre prajiturile cu ness... hmmm! de Craciun, am fost sa vizitez o fosta colega de birou si ea - gospodina "de moda veche", avea facute asemenea fursecuri! mi-a dat si la pachet! :)
      o duminica minunata îti doresc Steliana draga!
      PS: ma întrebai ce cafea pentru esspresor cunosc, care sa faca spuma cremoasa si groasa, noi folosim: caffè crema - Tschibo arabica, Sana sau Espresso Barista, Guatemala Grande, Privat Kaffee Brazil... Toate sunt bune! Pupici

      Ștergere
    2. Tschibo mai multe sortimente am incercat
      dar este o cafea prea mult prajita ,mie
      imi place cafeaua un pic maronie ,iar
      sortimentele pe care mi le-ai recomandat
      in continuare nu cred ca am sansa sa le
      gasesc in orasul meu natal.
      Iti multumesc mult pentru amabilitate si
      am o reteta super cu ness ,o sa ti-o trimit
      personal,dar sa stii ca nici nessul nu mai e
      cum era odata.
      Te imbratisez cu multa caldura sufleteasca!

      Ștergere
    3. daca stau sa ma gândesc, ai dreptate, Steliana draga. Magazinele Tschibo, au aici o varietate mare de tipuri de cafea, nu doar ca sort sau provenienta a boabelor, ci, tocmai pentru ca asa cum spui tu, durata si felul prajirii confera aroma. Unele sunt moi, slabe, dar totusi cremoase si aromate; altele sunt intense si mai amarui... depinde de gustul fiecaruia. Orasul meu are zeci de filiale Tschibo si fiecare pune în vânzare, atât pachete preambalate, cât si vrac - oferind posibilitatea cumpararii pentru testare de jumatate de pfund (~125 gr). În plus, filialele din centrul orasului au si tejghea pentru servirea cafelei la ceasca, deci... posibilitatea de a proba noi arome este multipla. Îmi pare rau ca nu te-am putut ajuta cu informatii mai utile.
      Un weekend tihnit, Steliana draga!

      Ștergere
    4. Carmen draga, m-ai ajutat enorm,
      am si dat telefon la Bucuresti
      sa-l rog pe verisorul meu(unde a stat Pusi)
      sa caute aceste sortimente, el nu a auzit
      pana la tine de ele ,asa ca ,suntem incantati
      de indicatiile tale pretioase.
      Pupici

      Ștergere
    5. pentru putin, Steliana. Cu drag

      Ștergere
  4. ce de arome...ce de mirosuri...nici nu stiam de existenta acestor parfumuri...ca de obicei, sarguincioasa tu :) te-ai documentat , ai facut poze (si cred ca te-ai distrat aranjand boabele)...esti fantastica ! ti-am mai spus ca mi-esti draga ? :)

    zi frumoasa si parfumata sa ai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O bucurie! pentru ca sentimentul este reciproc, Rokssana draga! :)
      La noi a nins toata noaptea, astazi totul e alb... voi profita de aceasta minunata schimbare de vreme si voi face o plimbare în Gradina Botanica :) O duminica minunata si tie, pupici

      Ștergere
  5. Cat de frumoase au fost cuvintele insirate mai sus; mi-ai adus un zambet! Felicitari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur mult ca ti-a placut aceasta mini-incursiune în lumea parfumurilor de cafea :) Zâmbetul ti l-au provocat fotografiile mele? ;) multumesc.
      O duminica de vis, îti doresc.

      Ștergere
    2. nu imaginile, pe cat mi-au adus un zzambet cuvintele! Multumesc si pentru link!

      Ștergere
  6. De când citesc "poveştile parfumate", am început să mă interesez şi eu de parfumuri... :))
    Straşnică idee ai avut, cu boabele de cafea. Felicitări
    Şi un "La mulţi ani" pentru cei aniversaţi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) simpatica remarca! :))
      povestea parfumata a boabelor de cafea în imagine ;) a fost gata înainte sa o demarez pe cea scrisa. Dar mi-a facut mare placere si ma bucur ca a fost asa apreciata! :) Multumesc mult!

      Ștergere
  7. CAFEA: putem vorbi si bea în fiecare zi! Dimineata nu pot demara fara doua cani de cafea. Iar noaptea nu pot adormi din cauza lor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ;)) nici eu nu pot demara diminetile fara o cafea si "alimentarea" se desfasoara în mod ritmic, pe tot parcursul zilei, cam din 2 in 3 ore, asa încat pe la ora 19 am deja 6 cesti de cafea "la bord" dar asta nu ma împiedica sa dorm îngereste ;)) Mai ales de când mi-am cumparat cele mai bune dopuri-împotriva sforăitului, pentru urechi :))

      Ștergere
  8. O mulţime de arome îmbietoare...

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce surpriza deosebita i-ai facut Mirelei cu imaginile postate! :D

    Tocmai am publicat si eu un articol la aceasta tema;
    http://gabryellehelen.wordpress.com/2012/01/21/imoralitate-cu-aroma-de-cafea/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ma bucur ca ti-a placut!
      multumesc pentru invitatie!
      am sa adaug imediat linkul spre povestea ta parfumata :)

      Ștergere
  10. chiar daca acum am ajuns acasa (am fost la Constanta azi unde m-am intalnit cu marea iarna dar si cu prima ninsoare)parca ma ispiteste o ceascuta cu cafea...
    postarea ta are o aroma atat de puternica incat...:)
    jocul tau din boabe de cafea este o idee excelenta si inteleg pe deplin entuziasmul Mirelei :)
    te pupic draga mea si iti urez o noapte frumoasa si maine o dimineata cu aroma buna de cafea :)
    somn usor >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. minunat! este un vis al meu, de a vedea marea iarna... Am fost o data în luna aprilie, pentru o saptamâna la Constanta (pentru o competitie sportiva), dar iarna era de mult trecuta.
      :) eu astazi am baut ultimul espresso si înca doppio, la ora 21! :))
      Ma duc imediat la culcare, somn usor! te pup si eu

      Ștergere
  11. O postare minunata, cu arome divine!
    P.S. Nu am reusit sa comentez atunci pentru ca am avut calculatorul "invadat" de un virus de pe net, dar am venit acum fuguta sa savurez cu tine o cafeluta virtuala... :)

    RăspundețiȘtergere