joi, 15 decembrie 2011

Balet

Ca la fiecare sfârsit de an, verisoara mamei - singura mea ruda aici în Germania, a organizat si anul acesta "Spectacolul de Craciun al scolii de Balet si Coreografie" ce-i poarta numele.
Peste 250 de copiii, adolescente si tinere domnisoare s-au angajat întrun grandios spectacol, ce a durat peste trei ore. Am încercat sa concentrez totul în doar zece minute...

Balet - arta desavârsirii trupului, este articolul pe care l-am scris anul trecut, pe aceasta tema:
Orice balerina a fost odata începatoare. Înainte de a avea voie sa poarte "poante"(pantofi de balet) si "tutu" (corsetul strâmt pe talie si fusta scurta de dantela scrobita), micutele balerine au avut de a învăţa o mulţime de lucruri: controlul ţinutei, respiraţiei, poziţiei braţelor si picioarelor, atitudinea eleganta si plina de gratie a întregului corp, prezenta artistica, pastrarea echilibrului în timpul piruetelor şi sariturilor, muzicalitate şi senzaţiea de spaţiu...
Matusa mea a fost prim-solista a unui teatru de renume din Bucureşti si dupa ce si-a încheiat cariera de balerina, a deschis propria Scoala de coregrafie si balet în Ulm. Nu a avut de la început clasele pline, acum însa are peste 300 de copii si adolescenti, care la fiecare sfârsit de decembrie evolueaza pe scena, dovedind cu multa placere progresul dobândit în cursul fiecarui an. Alaturi de cei peste 700 de spectatori, în cea mai mare parte parinti mândrii, am încurajat cu aplauze stângaciile pline de dragalasenie ale celor din grupele mici (4-10 ani). Am urmarit impresionati micutele balerine (11-16 ani) care au cochetat cu publicul, savurând lumina rampei fara a putea disimula. O evolutie plina de emotie si profesionalism au prezentat tinerele balerine (17-25 ani) în dansuri de grup sau numere solo. Spectacolul s-a desfasurat într-o atmosfera de înalta clasa, încheindu-se ca si pe scenele mari, cu aplauze furtunoase si multe flori. Noi, prietenii si rudele inimoasei profesoare, am încheiat seara la restaurant ... vezi tema urmatoare :)

30 de comentarii:

  1. frumos slide-show-ul cu imagini de la spectacol

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pt prezentare!Mi-am mai indulcit parerea de rau ca nu am putut fi cu voi!Esti acasa?Pusici! Lu

    RăspundețiȘtergere
  3. Un reportaj extrem de bine pus la punct, precum al unui critic de spectacol.
    Filmul 1: Excelente explicaţiile scrise ("În sală spectatorii sunt tot mai nerăbdători..." :))şi secretele de culise.Fond muzical superb: "Serenada" de Toselli.Numere şi costume variate, pe categorii de vârstă.Nerv, dăruire şi pasiune!La final, un french can-can tumultuos!
    Filmul 2: Fond sonor din "Lacul lebedelor".Vedem costume şi dansuri diverse, intuim ritmuri de pe multe meridiane, chiar şi iberice.Tema muzicală celebră din "Lili" (1953), apoi un medley de Crăciun cu graţioşii îngeraşi ca din fulgi nea.Emoţionant pentru mine a fost banner-ul uriaş cu urarea de "Crăciun fericit".Şi lor, şi vouă, la fel!
    Mulţumim "regizorului" şi "directorului de imagine" (Bild- und Tonschnitt :) ) pentru aceste momente încântătoare!Succes copiilor şi rezultate frumoase!Numai bine tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitări, Carmen, ai redat excepțional atmosfera, m-am simțit acolo, printre spectatorii mândri de micuțele lor balerine.

    PS Ai un ping la ARTE !

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici cuvintele, nici poezia, nici teatrul nu ma impresioneaza atat de mult ca si baletul! Foarte frumos reportajul si felicitari protagonistelor si profesoarei. O familie deoesbita ai, Carmen. Te imbratisez! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitări pentru micuţele artiste, pentru că le merită! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. :) se vede pasiunea si dragostea domnei profesoare:). felicitari balerinelor....chiar merita!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. cate ore de munca stau in spatele rezultatelor frumoase; felicitari micutelor balerine

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte drumos! Numai când ma gândesc la minunile de balerine pe care le-a avut România si-ti dau dreptate!

    RăspundețiȘtergere
  10. Superb! Doamne, cata munca! De la profesor, pana la elev si nu in ultimul rand, pana la parinti. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nici nu iti imaginezi cat de mult mi-a placut postarea!
    Multumesc Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  12. felicitari "inimoasei profesoare" dar si micutelor si mai putin micutelor balerine :)
    ne-ai facut sa simtim ca am fost acolo,prezenti la spectacol :)
    te imbratisez...o noapte frumoasa iti doresc...pup dulce...

    RăspundețiȘtergere
  13. Mircea,
    multumesc :) eu stiu însa ca este "joc de copil", pe lânga ce slide-show-uri realizezi tu!

    RăspundețiȘtergere
  14. Lu,
    nuuuu, sunt la birou, zilnic de la 7 la 17! mânie însa doar de la 7 la 13 ;)
    Direct de la serviciu, la fitness, ca trebuie sa transpir kilogramele puse la ULM datorita bunatatilor cu care ne-ai servit! Pupici
    PS: postarile sunt programate sa apara la diverse ore, sa nu fie doua, la aceeasi ora ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Marco Polo,
    ma impresionezi cu bogatele tale cunostinte! exact asa am ales fondul muzical :) în final este Enya cu Merry Christmas. Fantastic ce bine ai recunoscut fiecare piesa muzicala!
    Multumesc mult pentru complimente! De câte ori ma vizitezi, aduci multa buna dispozitie, îti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Zina,
    multumesc ca mi-ai fost alaturi :) si multumesc mult pentru atentia pe care mi-o acorzi!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mirela,
    multumesc mult pentru frumoasele tale cuvinte. Asa simt si eu, ca baletul reda emotia tuturor artelor! Noapte buna. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. Max,
    :) atât de dulci au fost mogâldetele! Asa este, ai dreptate! indiferent de domeniul de exprimare, talentul ori îl ai, ori nu! Profesorul poate doar sa slefuiasca diamantul...

    RăspundețiȘtergere
  19. Geanina,
    a fi profesor bun, dovedeste adevarata daruire! Nu oricine are atâta rabdare cu copiii. Câte odata chiar si noi, acasa, doar cu unul sau doi copii, suntem suprasolicitati :))

    RăspundețiȘtergere
  20. darul din inima noastra,
    ai perfecta dreptate! doar daca exista pasiune si placere, totul devine usor :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Dan,
    asa este! si nu doar balerine...

    RăspundețiȘtergere
  22. Alina,
    parintii? aici nu prea s-au implicat... dar si-au privit mândrii, superbii copii, rasplatindu-i cu aplauze. De muncit pentru spectacol, au muncit doar Geta si copiii. Enorma daruire!

    RăspundețiȘtergere
  23. Vera,
    cât de bine îmi fac vorbele tale! eu îti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  24. Pandhora,
    :) a fost un spectacol atât de placut, ca nici nu am simtit trecerea orelor! Multumesc pentru aprecieri.
    Pupici înapoi - dublu! Somn usor, draga Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
  25. karma police,
    ma bucur mult ca ti-a placut! multumesc ca ai avut rabdare sa vizionezi slide-show-urile!

    RăspundețiȘtergere
  26. Vai cat de frumos!!! Nu stiu daca ti-am mai spus, dar eu mi-am dorit mult sa devin balerina cand eram mica :). Am facut si lectii (pana cand din cauza conditiilor nu tocmai ok am facut o pneumonie, exact inainte de debutul meu in rol principal si aia a fost .. si asa nu ma prea simpatizau cei de acolo [ ca sa vezi cat de ingusti la minte: aveam costumul bleumarin cu dungi albe si nu alb cu dungi rosii... Duh... pentru ca ala imi venea. il luasem de la magazinul sportul... magazin romanesc, costum romanesc.. ce pot sa zic:)) ].

    Ce spectacol frumos si minunat <3.

    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred ca nu exista fetita care sa nu fi incercat cativa pasi de balet si piruete macarco data in viata.
      Matusa mea este o Doamna adevarata, fetitele invata langa ea nu doar balet vi si bunele maniere.
      In ziua de azi se gaseste orice, cand ma gandesc cu ce sacrificii imi faceam ceva ce semana cu un original vazut printr o revizta sau in film... tja. Asa e viata... nu as putea spune insa ca acum e mai frumos 😁
      Pupici

      Ștergere
  27. Cât de drăgălașe sunt fetițele-balerine! Foarte frumos articol. Este minunat ce face mătușa ta cu acești copii!

    RăspundețiȘtergere