luni, 13 noiembrie 2017

Povestea unei duminici pline-ochi

Este luni si griul devine din ce în ce mai tulbure. Ploaia se transforma încet-încet în lapovita. Astazi de dimineata, în drum spre serviciu mi s-a parut chiar ca vad câtiva fulgi de nea lipindu-se pe parbriz… Iarna nu mai e departe.
Cu cât mai frig este afara, cu atât mai adânc ma cuibaresc în patura pufoasa si cu atât mai dulci îmi par amintirile duminicii care a trecut… O zi plina de diversitate!
Daca pâna sâmbata vremea a fost frumoasa, de duminica dimineata, toamna a aratat ca poate fi si rea, cruda si implacabila. Vântul a smuls ultimele frunze ale copacilor si ploaia a biciuit fara mila tot ce i-a iesit în cale - chiar si un catelandru de un an si o zi, iesit ca de obicei în parc la plimbare împreuna cu prietenul lui biped. ☺ Plimbarea celor doi s-a transformat în tur scurt si baietii mi-au revenit acasa înfrigurati si uzi pâna la piele.
Dupa ce s-au uscat cu foenul, pe cel mic l-am consolat cu un os cu vitamine si celui mare i-am oferit o cupa mare cu infuzie de ghimbir si lamâie, îndulcita cu miere de salcâm (este cea mai rapida reteta pentru întarirea sistemului imunitar). Apoi mi-am zis “ Si ce daca ploua si e frig?! În sfârsit e timp pentru mesterit!". Patru rame canvas asteapta de câteva zile sa fie curatate de hârtia ce a folosit ca mediu pentru transferul de imagine si... mai departe nu am avut timpi-morti! În timp ce pânzele s-au uscat, am încins fierul de calcat si am netezit o fata de masa si patru servetele de damasc, pentru ca la ora amiezii am avut musafiri. Sub pretextul “zilei de nastere a lui Leo”, i-am invitat la masa pe vecinii care o au pe Clara – cea mai buna prietena de joaca a lui Leo.

Ca de obicei, de gatit s-a ocupat sotul meu. La întâmpinarea oaspetilor am servit sekt si prune uscate prajite în mantie de sunca. La aperitiv rösti de cartofi cu file de somon si crème frâiche si ca fel principal de mâncare, file de porc învelit în foite de jambon, cartofi gratinati si legume calite. La desert am avut “Iubire fierbinte” – piure din fructe de padure încins în sos caramel, plus câte trei sfere de înghetata de vanilie.
Leo si Clara au alergat prin toate camerele, au sarit pe canapele si pe fotolii, s-au hârjonit si noi nu am intervenit în joaca lor cu vreun repros, ca doar motivul petrecerii a fost ziua lui Leo! ☺
Dupa ce au plecat musafirii, am repus urgent ordinea în casa, apoi cam în aceeasi viteza, am scos din dulap “la petite robe noire”, mi-am aranjat parul si mi-am retusat machiajul. Seara de duminica am petrecut-o la teatru, în München.

Din fericire a condus „ginerica“ asa ca am folosit calatoria pentru a reveni la starea de calm si comfort. Biletele le-am primit cadou de la fiica si logodnicul ei. Celalalta fiica a ramas acasa, dadaca la Leo. Poti sa comentezi ceva legat de o asa perfecta organizare?! ☺
Das Deutsche Theater avea covorul rosu rostogolit din boulevard si pâna la intrarea somptuoasa, pentru a marca deosebitul eveniment - premiera musicalului “Cocosatul de la Notre-Damme”. În fata fotografilor si jurnalistilor pozau surâzatori protagonistii serii. Noi am predate pardesiile la garderoba, am servit câte un cocktail “Notre-Dame”, apoi am intrat în sala, alaturi de ceilalti 1500 de spectatori.

A fost o vreme – cam pe când eram de vârsta actuala a fetelor mele, când adoram acest gen de spectacol. Încet-încet, spectacolele de opera si muzica clasica mi-au captat tot mai mult atentia si m-am departat de musical. Îmi face însa placere sa vad din când în când punerea în scena a unui musical clasic. Acesta a fost un show reusit, cu atisti si decoruri de înalta calitate. Am petrecut o seara deosebit de agreabila.
Leo abia ne-a asteptat sa revenim acasa. A motait el, dar de dormit, nu a putut sa doarma linistit decât când ne-am asezat si noi în pat. La ora 24 am dat stingerea. Am adormit instantaneu.
Când am redeschis ochii, era luni… Si griul este din ce în ce mai tulbure.

16 comentarii:

  1. Zile pline cu oameni si fapte ,diversificarea atinge cote inalte.Vad ca totul a fost o placere.Frumos stilul tau de viata,chiar daca va fi frig si vine iarna.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. astea sunt activitatile mele preferate pentru vreme rece si umeda... E aproape iarna si in Bavaria, abia astept prima zapada! Noapte buna!

      Ștergere
  2. O iesire la un spectacol bun te umple mereu de energie si îti da o stare de bine! Cred ca a fost superb spectacolul!
    Ce senazatie placuta este aceea cand te întorci acasa si gasesti pe cineva care sincer se bucura ca te vede, în cazul vostru Leo! El nu poate sa minta, este sincer mereu! :)
    Iti doresc o saptamana frumoasa, chiar daca este gri si mai si ploua uneori!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intreaga duminica m-a umplut de energie :-) si da, mare dreptate ai când spui ca tare placut este sa gasesti acasa un sufletel care se bucura sincer ca te-ai reîntors acasa. Leo aduce multa bucurie în viata noastra!
      Te pup si iti doresc deasemenea sa ai o saptamana cat mai placuta!

      Ștergere
  3. Nici nu mai conteaza gri-ul de luni dupa o asa superba duminica!
    Ghimbirul, lamaia si mierea de salcam nu le-am unit vreodata. O fi crescand sistemul imunitar, dar cred ca bautura are un gust delicios!
    O astfel de zi te energizeaza pe toata saptamana! Si inteleg ca Leo e nelinistit daca e singurel? Il vegheati mereu, sau il mai lasati libertin?
    O saptamana minunata sa ai, draga Carmen, acum ca bateriile s-au incarcat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu iubesc ghimbirul si iubesc lamaia ☺☺☺ am pomenit pe blog de mai multe ori. Recomand aceasta infuzie - este delicioasa!
      Pe Leo nu il lasam singur acasa decat cu mari exceptii. Este mic si tare tare dependent de noi. Si adevarul adevarat este ca noi ne-am dorit un catel, nu ca sa-l folosim ca garda de corp sau pentru a speria curiosii de pe la garduri, ci pentru a avea o companie simpatica. Leo este ca si copilul nostru ☺☺☺ fetele mele chiar râd si îl numesc "fratior" :-) Este membru al familiei si toti il iubim.
      O saptamana minunata sa ai si tu, Suzana draga. Te pup

      Ștergere
  4. A-ha! :) Deci a fost si Clara! :) De fapt, altfel nici nu se putea. :) In una dintre poze seamana la capsor cu Miki (Clara pare de doua ori mai mare decat Miki).
    Carmen draga, e marti!!! Randurile tale mi-au facut pofta de culcuşit, de citit, de orice activitate relaxanta, nu de lucru! :) Oooof! Si afara e ca primavara! :) E soare, e caldut, nu bate vantul... In teiul de langa fereastra stau turturele; un sticlete (pentru prima data!) a poposit pe pervaz si-a ciugulit ce-au lasat turturelele (care s-au "batut" cu porumbeii - care porumbei au locul lor de mancare dar se baga si peste turturele). Dimineata m-a trezit o cotofana care ţipa pe o creanga din tei. :)) Cum sa mai muncesc?!! :))

    Prune uscate prajite in mantie de sunca?! Aoleu! Afara nu ploua, dar vaaaai! ce ploaie e in gura mea! Si dupa ghimbir cu lamaie si miere tanjesc! :) Imi place ghimbirul de-as manca si gol! :))

    Iti doresc sa iti fie saptamana lina! :) Imbratisari si pupici cu drag, de la trio pentru trio! <3

    (Leo pare hotarat sa pazeasca tabloruile) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dadadada, fara Clara nu se putea ☺☺☺ Apropo Clara, vecinii mei au contactat un "mare cunoscator de câini" care le-a zis ca aceasta Clara, are foarte multe din rasa Akita-Inu! Ei mai-mai sa ceada... însa Clara este maidaneza din România si Japonia e tare departe! ☺☺☺ Eu nu pot sa-mi inchipui ...
      Ce frumos ai descris parcul de langa fereastra! <3 Soarele... are dinti, in lunile cu R ☺ Si la noi ieri a fost un soare, orbitor! dar nu mai mult de 8°C... Dimineata am avut parte de primul ghetus! Însa strazile au fost pregatite cu nisip si sare, nu s-au intâmplat accidente (nu mai mult ca de obicei).
      Mancarea pregatita de Helmut este laudata de oricine a gustat-o vreodata, nu il laud degeaba ;-)
      Te pup si eu si iti doresc o saptamana cat mai placuta!
      salutari de la trio pentru trio ♥

      Ștergere
  5. o saptamana buna cu cat mai multe activitati frumoase! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Intai de toate weekend minunat! Si la fel de plin ca si cel care a trecut! Este grozav sa fie momente atat de active, dinamice si cu mare impact psihic. Astfel, zilele trec repede, cam "gri" pe alocuri, cum ai si mentionat la final de postare... Imi place atmosfera surprinsa la spectacol si cred ca v-ati simtit super toti impreuna. Cum am zis sper sa reintru pe un fagas "normal", sa reusesc sa merg la teatru ca in zilele de odinioara. :) ultima oara am mers la "Nunta lui Figaro", acum un an si ceva, cred, lol... sunt atatea pe care vreau sa le fac... mai ales ca mi-am reluat activitatea profesionala, am urmat un program de training si programul este incarcat, zilele acestea. Domeniul este din sfera relatiilor publice, ca operator retele de telecomunicatii si ma solicita ca stare psihica. Insa, vad partea buna a lucrurilor si cred ca intotdeauna exista un raspuns la ceea ce ne dorim. Ca doar vorba aceea "universul conspira"... trebuie doar sa ne dorim... (*-*) Asta fiind zise cu sanatate, totul este posibil...
    Toate din cele dragi si frumoase si un weekend placut! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alexa draga, ma bucur mult ca profesiunea iti face placere - altfel serviciul ar fi o adevarata corvoada!
      Cat despre spectacole - draga mea, profita cat poti. Stiu de la mama, cat de ieftine sunt biletele la spectacolele de teatru sau balet (5 -10 lei?!) Este superb ca statul incurajeaza cetatenii spre cultura, prin subventii.
      La noi - datoorita cererii extraordinare, biletele cele mai ieftine sunt la cinema (8 euro). La spectacole live, sunt intre 70 si 200 de euro. Ma refer la bilete de categorie medie - nu la loje sau locuri de prim rang!
      La spectacolul la care am fost - pentru ca a fost premiera - un bilet la parchet (categoria III) a costat 85 euro! Iti dai seama ca noi facem eforturi financiare sa vedem un show de calitate. Când vin artisti cunoscuti, biletele costa peste 200 de euro! (noi avem salariile mai mari, in comparatie cu Romania, insa si taxele si celalalte cheltuieli auxiliare sunt mult mai mari decat in Romania. Spre exemplu, pentru masinuta mea Suzuki - deci cu motor mic, platesc peste 500 de euro asigurare Teilkasko si peste 300 impozit anual... Si aici fara masina, nu poti sa supravietuiesti!)
      Repet, mergi cat poti de mult la spectacole! Mai ales toamna si iarna, cand zilele sunt atat de scurte si serile luuuuungi si gri :-) Sufetul are nevoie de hrana!
      Te pup. Un start bun in noua saptamana!

      Ștergere
  7. Oh nuuu....sunt scumpe biletele; tocmai, ce m-am interesat!! Au preturi vai, vai ....Culmea, trebuie sa faci drum expres sa iei, cu mult timp inainte, sa faci rezervare, chiar!
    Nu mai sunt timpurile acelea, cand biletele erau ieftine! Sigur, pentru pensionari exista cred facilitati (la spectacole anume, nu din cele speciale), dar, pentru adulti, biletele la spectacole de teatru, opera, spectacole speciale, concerte, preturile sunt foarte, foarte ridicate. Incat, ma si intreb, cum ar mai putea sa mearga o familie cand, spre exemplu, recent m-am interesat si pretul general era de 200 Ron, la "Lacul Lebedelor" cu coreografie Petipa,"St.PetersburgClassical Ballet of AndreyBatalov" cu reprezentatie, asta seara.
    Si aici, situatia sta la fel, preturile spectacolelor sunt foarte mari; se vand, se epuizeaza repede si este bine sa fie luate din timp. Ori, de cele mai multe ori, nu este un lucru benefic, pentru ca nu stiu daca peste o luna, cateva saptamani nu intervine ceva si se da programul pest cap. Culmea ciudateniei, ca la biletele luate in avans. ca pentru concedii, bilete de avion cu rezervare!!... Este avantajat acela care poate fi fff sigur ca este disponibil, liber, etc. In principiu, cu rezervarea nu prea ma avantajeaza. Asa ca nu stiu cand voi reusi sa iau bilete si sa fiu sigura ca am ziua libera sau ca acasa nu apare vreo urgenta (cam dese din pricina sanatatii, in cazul alor mei)...
    Dar, nu ma dau batuta si o sa vad cum procedez...cert este ca s-ar putea pentru perioada urmatoare sa fie deja epuizate biletele la spectacole de teatru si opereta, ramanandu-mi sa vad cum sta treaba cu teatrele independente ce au reprezentatii in diverse sali, tot la preturi mari, dar, poate reusesc sa prind loc...:) :)
    Cat despre job, nu este ceea ce ar fi trebuit sa fac, dar, optiunile cu varsta se schimba (din nefericire) si ne adaptam la circumstante. In principiu, programul este de 8 ore si pot sa am weekendul pentru activitati casnice, atat de necesar.
    Si tare adevarat, cu venirea iernii, a serii care se lasa iute... avem tot mai putin timp... totul devine "gri" *-*, dar vedem... trebuie ca totul sa fie bine, cum imi place adesea sa spun... in nota de optimism pentru o stare de bine!! :) :)
    Start excelent in noua saptamana, asemenea! Si cu multe bucurii in avans de sarbatorile ce vor veni...
    ps. abia astept sa vad cand se va deschide si la noi targul, dar cred ca in jur de 1 decembrie...
    Salutari cordiale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aha, nu mi-am inchipuit, pentru ca mama are abonament si merge aproape saptamanal - ori concert, ori balet, ori piesa de teatru... E drept ca este pensionara.
      In Germania pensionarii nu au reduceri. Doar la patinoar ☺☺☺ dar cati pensionari se incumeta pe gheata?!☺☺☺ stiu ei la ce sa faca reducere (=praf in ochi). Dar, asa e viata, are bucurii si greutati, trebuie sa o luam zilnic, asa cum vrea ea sa ne surprinda. Fiecare clipa trebuie traita intens, ca nu se mai intoarce. Sanatate sa avem!
      Saptamana trecuta a fost Queen la München, in Olimpyahalle. Un coleg de serviciu a avut bilete, dar cum spui tu, luate cu 3 luni inainte. Si in seara spectacolului, el a avut febra... A plecat nevasta-sa cu o prietena!
      Un alt coleg, a primit cadou pentru ziua lui 2 bilete la Pink. Pe stadion in München. O jumate de an inainte de a avea loc spectacolul. Ce s-a mai bucurat, abia astepta ziua cea mare. Si in ziua spectacolului, a plouat cu in reprize ☺☺☺ A fost pe la mijlocul lui septembrie. Cum zici tu, dai o gramada de bani pe bilete si nu ai garantia ca totul se va derula dupa plan ☺ But, no risk no fun!

      Legat de targul de Craciun, la noi în oras este o regula de peste 50 de ani: târgul se deschide in vinerea din-naintea primei zile de Advent. Si se inchide punct ora 12, in u´ziua de Ajun. Cam asa este in toate orasele Germaniei. Aici pe strazi se serbeaza Adventul iar Craciunul se serbeaza acasa, cu familia si prietenii. In perioada de Advent, toate localurile sunt inchiriate, fiecare firma obisnuieste sa-si invite angajatii la o masa la restaurant. Noi vom avea serbarea joi, pe data de 14 decembrie! De la ora 17 la ora 24 ☺☺☺ si vineri, la serviciu ☺☺☺ (dar de imbatat nu se imbata nimeni!).
      Te pup Alexa si iti doresc sa petreci un sfarsit de an de poveste!

      Ștergere
  8. Chiar și aceste zile ploioase și mohorâte, pot fi atât de frumoase, mai ales când petreci cu oameni dragi, în casă, la căldură.
    E simpatic foc „Cuțulache”! Are o față așa de amuzantă, cu boticul lui lung și blănița creață. Cred că aduce numai bucurie în casă.
    Numai bine la toată familia! Și salutări... „târgoviștene”! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leo este un foxterrier si a fost adooptat in familia noastra din ianuarie, anul trecut. Nu ne mai putem imagina viata fara el! A adus intr-adevar multa bucurie in familie. Toti ne cunosc acum cu caine - prietenii, rudele ☺ toti stiu ca daca ne invita undeva, venim doar daca are voie s Leo sa vina ☺☺☺ E tare cuminte, chit ca e inca mic si jucaus. Nu ne-a facut de rusine pe nicaieri, nici in vizite si nici la restaurant. Este un membru al familiei.
      Salutari din Bavaria, spre frumosul oras Târgoviste! Ganduri bune!

      Ștergere