luni, 14 februarie 2011

Cine este Sf. Valentin?

Se spune că, pe timpul împăratului roman Claudius al II-lea ( 268 - 270) s-a introdus o lege prin care se interzicea soldatilor căsatoria. Împăratul credea ca soldatii care au familie, nu mai luptă cu dăruire, nu mai au curaj si ca un puternic instinct de autoconservare le înlocuieste patriotismul.
Principiul preotului crestin Valentin, a fost că dreptul oamenilor de a sa căsători este dat de Dumnezeu, asa încât, el a căsătorit în secret cupluri, cununiile fiind făcute în locuri tainice.
Într-un final, Valentin a fost arestat, întemnițat și condamnat la moarte. Până în ziua execuției, el a trimis scrisori de adio către prietenii săi pe care le-a semnat scriind "Adu-ți aminte de Valentin al tău."
Legenda spune ca Valentin a fost executat pe 14 februarie în anul 269 sau 270.
Valentin a devenit patronul îndrăgostitilor, iar ziua de 14 februarie, ziua tuturor inimilor.

Multi spun ca " noi ne iubim fara sa avem nevoie de o zi speciala spre a dovedi aceasta" si sunt perfect de acord. Doar ca Ziua Sf.Valentin nu are nimic de a face cu intrensitatea sentimentului. Este la fel cum multi spun "nu ne casatorim, ca doar petecul acela de hârtie, nu spune nimic în plus despre relatia noastra!"
Asa cum aproape toti serbăm Revelionul la miezul noptii de 1 ianuarie, tot asa, toti cei ce iubesc, sărbătoresc Sf. Valentin (sau Dragobete), recunoscători fiind ca au bucuria de a avea alături pe cineva drag. Fiecare are libertatea de a dărui sau nu acestei zile un farmec deosebit.
În România, sărbătoarea tradițională a iubiților este Dragobete, sărbătorită pe 24 februarie. În folclorul românesc Dragobete (nume derivat de la cuvântul "dragoste") a fost fiul Babei Dochia .

Update: am fost întrebata ce am servit, raspunsul este: un pahar de sampanie si melci de Burgundia în unt cu frunze aromate (patrunjel, marar, usturoi). Wikipedia spune ca "Extractul din melc este folosit în tratarea bronșitei. De asemenea, din el este extrasă lectina"

Ping: Costea, Acuarele, Veronicisme, Link-ping, Simona, Daurel, Ninu, Vaca-verde, Iulia, Mariana, Ceska, Alina, Caius, Ulise, Minodora, Vania, Se-cret, Mirela, Teo, Roxana, Flavius, Victoria, Irina, Elisa, OanaClara, Maria, Sophie, Giulia, Zamfir, Florin, Mosu, Dan, Mella, GabrielaN, AngiG, Angi13, Tetris, MadiOnu, Cristian, Nabadaiosul, Paul, Zâna, Lukluk, Has, Florina, Gabriela S, IoanSorinUsca, Anamayana, GabrielaI, Joco, CarmenNegoita, Belle de Jour, Ana Usca, EmaHategan, Cosmin, Cititor, Delani, Vero, AndreiRadu, Vertange,VsR, Andrei, Steliana, Aurelia, L'Automne, Kindchen, Mario, Jacob.

25 de comentarii:

  1. Arata tare deliciosi melcisorii aia :))
    numa bunatati pe blogul tau, si melcisori si buburuze :) .

    RăspundețiȘtergere
  2. Happy Valentine's Day! Ceva meniu afrodiziac? La noi a functionat Lasagna :)))
    Va pupam! xoxoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo tie ca ai sarbatorit. E de anul asta?

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos... si ce trist. Este prima data cand aud povestea sfantului Valentin. Acum ca am aflat nu o voi mai considera o sarbatoare "care vine de la americani".
    Sper ca ati sarbatorit frumos. Noi am fost cu prietenii la restaurant... fara copii :)
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Escargots adevarati sau doar umpluti cu ceva? Frumos ati sarbatorit! Eu am facut pizza, am avut un pahar de vin rosu si am primit flori!

    RăspundețiȘtergere
  6. Hehe,specia din care provine domnul Helmut....e pe cale de disparitie,din pacate. Atata rafinament mai rar! Felicitari! Clar esti norocoasa,iubita!

    Si te pup cu mare drag!
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  7. Ninu,
    este prima data când am mâncat melci :)) Mi-a fost oarecum, hm... ciudat, dar trebuie sa spun ca au fost deliciosi!
    Buburuzele sunt aici sa întâmpine primavara :) care... se cam lasa asteptata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Alina,
    ah, nuuuuu! eu stiam ca scoicile ar fi afrodisiace, dar si alea, daca mânânci câteva kilograme! :))(acum am citit ca si mierea, usturoiul, ciocolata...etc, ar fi! uite aici: http://www.copilul.ro/fertilitate/sex-pentru-conceptie/Alimente-afrodiziace-pentru-o-viata-sexuala-mai-buna-a7013.html) :D
    Va pupam si noi - pe toti Fârtatii si Motanii!

    RăspundețiȘtergere
  9. Minodora,
    :)) bineânteles ca pozele sunt de aseara, cum altfel?!
    Sper ca si voi ati petrecut o seara romantica!

    RăspundețiȘtergere
  10. AngiG,
    ma bucur! asa si trebuie, din când în când parintii se mai si distreaza :)) si nu doar de Sf. Valentin! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ziua voastra cu siguranta a avut mult farmec. Dar am observat ca voi aveti obiceiul sa transformati fiecare zi in ceva special. :)
    La multi ani indragostiti!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ceska,
    indiferent cum si ce, important este ca ziua nu a fost "uitata" si a fost prilej pentru o mica romanta ;)
    PS: am avut Weinschnecke, gata pregatiti, doar de pus 10 minute la cuptor. Au fost ~14 melci într-un pachet(am avut 2 pachete) si... au ajuns exact pentru trei feliute de pâine toastata :)

    RăspundețiȘtergere
  13. L'Automne,
    :) asa este, trebuie sa recunosc, nu îmi merge deloc rau! :D si eu te pup, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  14. Anamayana,
    :) asa este! Sf. Valentin a fost doar pretextul unei mici sarbatori :)
    Am încercat sa petrecem cât mai frumos ceea ce a mai ramas dintr-o zi de servici :) Si am reusit!

    RăspundețiȘtergere
  15. Asa da!
    Eu astept Dragobetele:),fiindca "Valentinul" meu n-a reactionat chiar asa ieri.
    Sa va fie de bine ziua de ieri!

    RăspundețiȘtergere
  16. Angi13,
    :) multumim! si tie, de Dragobete - sa fie asa cum îti doresti! pupici

    RăspundețiȘtergere
  17. Am mai învățat ceva.M-am bucurat mult văzând că l-ați sărbătorit așa cum se cuvine,cu lucruri frumoase și lucruri gustoase și dragoste.Să fie în preajma voastră tot anul,toți anii spiritul acestui sfânt!

    RăspundețiȘtergere
  18. se-cret,
    bucuriile mari vin de obicei din lucrurile marunte :)
    Power-point-presentation-ul vostru m-a impresionat mult! si voi stiti sa serbati frumos! :)
    Toate gândurile bune, înzecit înapoi!

    RăspundețiȘtergere
  19. Carmen, nu stiam istorioara ! Mă bucur că am ajuns pe blogul tău. Este frumos, interesant, instructiv, relaxant şi ... aş lista celor bune ar putea continua încă mult!
    Cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  20. Aurora,
    eu te citesc de ceva timp, cu multa placere :)
    Îti multumesc pentru frumoasele cuvinte!

    RăspundețiȘtergere
  21. frumos....imortant este ca v-ati simtit minunat...fie ca toate zilele sa vi le petreceti astfel...

    RăspundețiȘtergere
  22. Gabriela,
    ai perfecta dreptate! gânduri bune îti trimit, înzecit, înapoi!

    RăspundețiȘtergere
  23. sunteti un cuplu minunat si asta se vede...sa va iubiti din ce in ce mai mult!
    happy Valentine's day!
    pup draga mea,draga!

    RăspundețiȘtergere
  24. Alte amintiri tare frumoase in buchetul de Sf V :)!!
    Cred ca am mancat si eu odata prin anii 90 o cnserva cu melci cand am fost intr-un tur prin Moldova cu niste prieteni (ei avea conserve din astea interesante - mai erau si niste chftelute despre care ulterior am aflat ca erau din carne de cal... tz...dar erau bune .. bine ca nu am aflat inainte. haha). Ei erau belgieni. Noroc cu ei ca altfel nu stiu daca am fi fost prin acele locuri minunate.
    Puuup

    RăspundețiȘtergere