miercuri, 23 mai 2018

Miercurea fara cuvinte (s.21) - La muzeu - Castelul Hohensalzburg - Salzburg / Austria

(februarie 2018)

Va reamintesc ca singura regula la "Miercurea fara cuvinte" este ca postarea pe care o înscrieti în tabel sa nu contina text scris. În rest este orice permis :-) Happy WW! ☺
PS: Tema saptamânii urmatoare este "Ce am facut de Rusalii?"

35 de comentarii:

  1. Happy WW!! [ Rux e la faza de tusit, pe care spera sa o poata sari... pfff]
    Prima imagine din muzeu mi-a amintit de Laputa in the sky ... un taram plutitor. Si apoi si celelalte imagini <3.
    Eu am altfel de "muzeu"... :). Dar sper sa fiu iertata pentru ca azi e o data aparte :P. Oricum... ca vreau ca nu... tot muzeu e acum. :P.
    Imbratisari cu drag !!! <3

    ps: am pregatit deja si urmatorul articol, dar voi incerca sa fac o poza de Rusalii [ pana atunci sper sa fiu mai prezentabila.. hahah] special pentru MFC. :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea, sanatate iti doresc si tie si Micutului N!
      cat despre "tema"... nimic nu e batut în cuie! orice deviere este acceptata :-) orice alta interpretare, e o noua provocare! ;-)
      vin sa vad, rapid! :-)
      Saptamana viitoare... important este sa ne simtim bine de Rusalii! Sarbatori fericite! pupici
      Happy WW! ☺

      Ștergere
  2. Happy W.W.
    Super fotografii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit in blogosgers, Domnule Io draga! Happy WW 😊

      Ștergere
  3. Impresionante exponatele. Cred ca pe 'viu' a fost deosebit.
    Musteste de istorie pe acolo! :)
    Multumesc de prezentare, draga Carmen!
    Happy WW! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, Suzana draga! Orice castel care se respecta, transmite o emotie speciala celor ce-i trec portile :-)
      Happy WW! ☺

      Ștergere
  4. Pe gustul meu! Ador castelele medievale, sunt fermecătoare.

    Happy WW, dragă Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Castelul din Salzburg are o poveste fascinanta!
      Happy WW, Zina draga!

      Ștergere
  5. O zi de miercuri, fericita! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesante fotografiile tale!
    O zi de miercuri cât mai plăcută îți doresc,dragă CARMEN!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
  7. frumos! nu am vizitat din Austria decat centrul si cateva obiective din Viena, mai mult am stat intr-un satuc minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. orice tara are atractiile turistice speciale. Nu e neaparta placut sa vizitezi orasele mari, din cauza aglomeratiei, insa macar o data trebuie vazute aceste palate unice!

      Ștergere
  8. Frumos!

    Revin saptamana viitoare! Sunt in concediu medical cu fiica-mea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Unii din Evul Mediu aveau multa imaginatie!
    Happy WW!

    RăspundețiȘtergere
  10. Interesantă incursiunea propusă de tine, mi-ar plăcea să vizitez muzeul ăsta.
    O zi frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. neaparat sa o faci, daca ajungi prin Salzburg.
      O zi minunata sa ai, deasemenea!

      Ștergere
  11. Sus, pe seaua unui deal! :) Si mie-mi plac castelele medievale.
    Mi-a retinut atentia masca cu nas de Pinocchio. :) Imediat langa e ceva din lemn, cu gauri - e vreun instrument de... tortura?! M-a dus gandul la asa ceva pentru ca are acele gauri... :)
    Happy WW, Carmen draga!
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact Diana draga :-) esti prima care da semne ca a inteles despre ce este vorba in imaginile selectate de mine din vizita la acest castel. Este sala care prezinta instrumentele de tortura "uzuale": masti metalice, pentru mincinosi, sau certareti, centura de castitate, jug pentru cap si picioare intr-o pozitie total incomoda si jug pentru maini sau picioare... probabil pentru condamnatii care urmau sa fie biciuiti...
      Din cele mai vechi timpuri, mintea umana a nascocit metode pentru schingiuire si de tortura. Ca le.au folosit pentru vinovati adevarati sau doar dusmani incomozi... nimeni nu poate sti cu precizie. Exista ici si colo cate o legenda, insa... Evul Mediu a fost una din perioadele istorice cele mai crude ale societaii umane!
      Te pup si eu si timit ^mbratisari d´si gânduri bune, de la trio pentru trio <3
      Happy WW! ☺

      Ștergere
  12. Nu prea am cand sa ies din casa, si cand ies, ies in natura. Nu prea mai am timp de mine pentru ca luptatul cu viata imi ocupa tot timpul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se spune ca atunci cand vrei cu adevarat ceva, gasesti timp. Si eu stiu cu siguranta ca este adevarat! ☺ Fara cultura, fara un contact cu arta, sufletele se abrutizeaza... aceasta este arerea mea.
      Bineinteles ca importante sunt si iesile in mijlocul naturii! nu mi-as putea imagina viata fara aceste mici escapade din rutina zilnica!

      Ștergere
  13. Daca nu mi-as fi pierdut abilitatea de a picta, mi-as fi facut un fel de muzeu virtual cu picturile mele. Aveam o gramada de picturi pe lemn pe vremuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum sa pierzi ablitatea de a picta?! nu inteleg asa ceva... exprimarea prin pictura este o nevoie sufleteasca. Toti incercam... Unii au talent si altii mai putin, insa important este sa lasam imaginatia sa zboare, sa nu ne constrângem aceasta necesitate de exteriorizare. Neaparat sa reiei aceasta minunata indeletnicire! Curaj!

      Ștergere
  14. Agreez vizita la muzee, mai ales cele care pastreaza marturii ale unor timpuri de mult apuse...
    Chipul lui Pinocchio e de-a dreptul amuzant, are urechile supradimensionate incat ar putea tine loc de aripi...penultima imagine expune un model de centura de castitate?...
    Happy WW cu imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact asa este Gina draga. Doar tu si Diana ati observat ca aceste exponate sunt instrumente de tortura. Acea masca Pinocchio era o metoda de batjocura...
      Este infricosator sa vezi ce obiecte au fost inventate de mintile omenesti! Din cele mai vechi timpuri, a existat aceasta tendinta de a maltrata, de a chinui, de a "scoate cu clestele" anumite informatii de la cei ajunsi in camerele de tortura! Meseria de calau a existat... Cel mai imspaimantator pentru mine este faptul ca istoria zice ca anumite torturi erau facute in piata, ziua in amiaza mare, in fata intregii comunitati si prostimea jubila... Era un adevarat spectacol! Precum pe vremea romanilor "Pâine si circ"! (panem et circenses)
      Te imbratisez. Pupici si ganduri bune! <3

      Ștergere
    2. Intr-adevar atrocitatile vremii erau ridicate la rang de spectacol in vazul lumii ca si mijloc de coercitie, intimidare, suprematie ...
      Nu gaseau alte motive de distractie, mai recreativa, mai constructiva?
      Slava Domnului ca de-a lungul timpului acest comportament aberant nu s-a mai perpetuat!
      Seara placuta!

      Ștergere
  15. Foarte interesant muzeu, dar unele exponate ne aduc aminte de trecutul plin de acte inumane, al înaintașilor noștri. Pe acolo aveau instrumente înfricoșătoare de tortură, pe aici se trăgea în țeapă, răutatea era peste tot! Cred că și centura de castitate (chit că are inimioare pe ea!), era de fapt tot o cale de a tortura persoanele feminine. Avem de învățat multe din aceste vizite la muzee.
    Mă bucur din suflet că am reușit să postez, până la urmă, cu toate că am întârziat mult...
    Zile frumoase și vesele, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
  16. Beautiful photos. Thanks for sharing them. Thanks for hosting and I hope that you have a wonderful week.

    RăspundețiȘtergere
  17. Salzburg is one of the places on my bucket list....ahhhhh someday!

    Thank you for sharing!

    - Lisa

    RăspundețiȘtergere
  18. Am venit și eu ultima la petrecere :-)
    Am pregătit postarea de duminică, am planificat-o și îmi rămăsese doar să trec pe la tine ieri și să particip. Dar cum planurile nu se aliniază cu realitatea, ieri a fost atât de aglomerată încât n-am ajuns.
    Ma mângâi cu gândul că astăzi am expunere mai mare fiind mai puțini nou-veniți :-D
    Mie prima ta imagine îmi amintește de Carcassonne (jocul, nu orașul).
    O săptămână frumoasă îți doresc ție și musafirilor tăi virtuali!

    RăspundețiȘtergere