duminică, 9 ianuarie 2011

Meniu pentru o duminica de iarna

Filé de porc cu sos de champignon si piure de cartofi

Se pregateste filé-ul taindu-l bucati potrivite, se pipereaza si se prajeste scurt în unt.
În aceeasi tigaie, se caleste o ceapa si se adauga ciupercile, curatate si taiate felii, potrivind de sare si piper. Se prajesc la foc repede, pâna devin maronii si se adauga smântâna.
Când cartofii sunt gata fierti, în minutele necesare prepararii piureului, se adauga carnea prajita în sosul de ciuperci.
Se portioneaza farfuriile si se presara patrunjel verde peste piureul de cartofi. Pofta buna!
 
Platou cu fructe exotice: baby ananas, pomelo, mandarine si strugure

Un pahar de vin rosu si în final un espresso doppio. Sa va fie de bine! ;)

PING: Vania, Mirela, Carmen, Teo, Cristian, Caius, MadiOnu, Cosmin Stefanescu, Gabriela N, Eul interior, Energia noua, Maramures, Ninu, Zâna, Angi Ghita, Angi, Paul, Elisa, Alina.

15 comentarii:

  1. Despre piureul de cartofi care este specialitatea mea ,vreau sa iti sugerez ca se adauga dupa ce au fost bine zdrobiti ,lapte caldut si unt si se freaca cu lingura de lemn sau mixer, pana ajunge o spuma.
    Daca este zi de post se poate adauga numai ulei de masline bine incalzit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Steliana,
    multumesc pentru completare; eu nu am mai scris despre cum se prepara piureul de cartofi pentru ca presupun ca stie fiecare. Si... eu nu-l frec niciodata cu mixerul, pentru ca devine ca o guma, îsi pierde efectul acela pufos ;)
    O zi frumoasa îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hallo Carmen,

    foarte feinä Mincare si aranjatä super. Compliment.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulțumesc de invitație, am luat atât rețeta, cât și imaginile! Cu siguranță îmi voi răsfăța familia cu un asemenea meniu. Îmi place în mod deosebit ”Platou cu fructe exotice: baby ananas, pomelo, mandarine si strugure”, o foarte bună alternativă de preferat unui desert greoi, cum au fost cele de sărbători, unde...vrei nu vrei, nu poți refuza nici mama, dar nici soacra! Arată apetisant și plin de vitamine, frumos așezat pe fafurioare, pe acela îl fac chiar azi. ;)
    Mulțumesc Carmen, ești deosebită și ai un simț estetic aparte. O zi cât mai reușită! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Wooow, Carmen, nu stiu cum fac de ma uit la astfel de postari tocmai la timpul pranzului... Mi se facu o foameeeee... Si sa stii ca de mult n-am mai facut asa bunatate. Ar fi cazul sa ma pun pe treaba. Sarumana pentru masa! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Yami, yami... mă termini de fiecare dată cu mâncarea. Bunătăţi peste bunătăţi, iar eu stau şi mă uit la ele şi înghit în sec. :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Hallo Joacob,
    un compliment venit din partea ta este o adevarata onoare, multumesc mult!
    Pâna sa semene cu ceea ce prepari tu... mai trebuie sa învat mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mirela,
    de astazi am început serviciul, si sper sa scap repede de kilogramele "luate" de sarbatori. Ai dreptate, peste tot mi-a facut câte ceva "cu ochiul" :)) Acum... o cura de fructe si legume ar fi ideala

    RăspundețiȘtergere
  9. Angi,
    :)) sa-ti fie de bine!
    Daca te hotarasti sa faci reteta de mai sus, îti spun ca merge repede de tot! 30-40 minute maximum!

    RăspundețiȘtergere
  10. Carmen,
    pai las' ca si tu ne faci pofte cu toamna ta de aur :))
    PS: astazi a lapovitat! vreme mai urâta nu exista! :(

    RăspundețiȘtergere
  11. Steliana,
    reteta pentru post nu o stiam... Am sa probez, deci uleiul trebuie deasemenea incins? multumesc pentru tip :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Doamneee , Carmen... nici la Hotel Derag Konigin Luise care e la 15 minute de mers distanta de Alexanderplatz nu au un meniu mai special decat ce ai gatit tu aici... daca o ti tot asa visul de a manca o cina gatita de tine ...o sa devina visul vietii mele :).

    RăspundețiȘtergere
  13. Ninu draga,
    de gatit, gateste sotul meu - sper ca nu ti-am spulberat visul :) Eu sunt doar ajutor de bucatar si ma ocup cu decoratiunile si fotografiatul :D
    Tu stii ca ne esti drag, deci esti oricând bine venit la noi!

    RăspundețiȘtergere
  14. O adevarata arta culinara cu un gust apetisant. Incanta simturile. O sa incerc si eu reteta aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Gabriela,
    pai ai putea sa încerci acum, ca ai forte noi dupa un concediu asa de lung :)

    RăspundețiȘtergere