joi, 1 decembrie 2011

Afara-i toamna

Mihai Eminescu - Afara-i toamna

Afara-i toamna, frunza 'mprastiata,
Iar vântul svârla 'n geamuri grele picuri;
Si tu citesti scrisori din roase plicuri
Si într'un ceas gândesti la viata toata.

Pierzându-ti timpul tau cu dulci nimicuri,
N'ai vrea ca nimeni 'n usa ta sa bata;
Dar si mai bine-i, când afara-i sloata,
Sa stai visând la foc, de somn sa picuri.

Si eu astfel ma uit din jet de gânduri,
Visez la basmul vechiu al zânei Dochii,
În juru-mi ceata creste rânduri-rânduri;

De odat'aud fosnirea unei rochii,
Un moale pas abia atins de scânduri...
Iar mâni subtiri si reci mi-acoper ochii.

14 comentarii:

  1. Un minunat sonet depănat încet la gura sobei cu pala şi cu umbrele jucăuşe ale focului neostoit...Noapte bună!

    RăspundețiȘtergere
  2. e domnita iarna care se furiseaza incet cu frumusete-ai rece...
    Eminescu...cuvintele lui,chiar daca sunt obisnuite la el suna altfel...
    o noapte buna iti doresc Carmen...te pupic :)

    RăspundețiȘtergere
  3. vad schimbari d esezon pe blogul tau; eu mai vreau zile de toamna

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragostea este ca o inchinaciune pe care ingerii o fac stelelor ,iar eu
    ma inclin in fata operelor"Luceafarului poeziei romanesti"

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce versuri frumoase ai ales! Versurile lui Eminescu sunt un balsam pentru sufletul romanilor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am recitit-o cu plăcere, nici nu mai ştiu de când n-am mai auzit această mică odă închinată naturii.

    RăspundețiȘtergere
  7. MarcoPolo,
    ce ne-am fi facut fara Eminescu?!

    Sa ai un sfârsit de saptamâna minunat!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pandhora,
    doar unu-i Eminescu!

    te pup si eu, sa ai un weekend minunat! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Adriana,
    :) decembrie e prima luna de iarna... ca vrem sau nu ;)
    Mie îmi plac toate anotimpurilor, iar luna decembrie este preferata mea, datorita sarbatorilor :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Steliana,
    toti românii se închina în fata operelor"Luceafarului poeziei romanesti"

    RăspundețiȘtergere
  11. Alina,
    m-am gândit ca nu poate trece Ziua României, fara câteva versuri semnate de Eminescu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Max,
    eu citesc prea putine versuri în ultimul timp...

    RăspundețiȘtergere