sâmbătă, 16 aprilie 2011

Levisticum officinale

Scaietina si Dan m-au invitat la Concursul leusteanului de diasporă - “Ba, al meu e mai frumos” si am acceptat :)
Anul acesta, în orasul în care locuiesc eu, primavara s-a aratat foarte generoasa si toate plantele în gradina mea au luat un start precoce. Când s-a deschis concursul, leusteanul meu era deja marisor... deci din jurnal, lipsesc fotografiile de început din spectaculoasa lui evolutie.
Îl înscriu pe lista concurentilor si sunt sigura ca la sfârsitul verii va fi încoronat ca "Leustean Împarat" :D

Alti posesori de leustean, înscrisi în concurs: Scaietina, Dan, Sisiphe, Cora, Zamolxis.


28 de comentarii:

  1. Waw! Are trăsături de împărat, nimic de zis!
    Lupta devine strânsă, ritmul alert, alegerea juriului dificilă!
    Mă duc să-l mai descânt pe al meu, poate mai creşte oleacă:))
    Mult succes, Carmen!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai si leustean?
    Te rog sa nu mai folosesti termenul de "curtea mea" ci sa-l inlocuiesti cu "domeniul meu" sau "mosia mea" :)

    Week-end frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Scaietina,
    :D prima fotografie dateaza din 2 aprilie, când, dorind sa imortalizez narcisele, am surprins si leusteanul într-o faza incipienta. Celalalte doua fotografii sunt de astazi.
    Succes tuturor participantilor! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tetris,
    :) zau ca nu am curte mare! 300 m² cu gazon si câteva rasaduri de flori si verdeata/zarzavat de ciorba/sosuri: marar, patrunjel, cimbru, cimbrisor, tarhon, arpagica, busuioc, menta, melisa... capsuni si atât! nu facem agricultura, dar iubim florile :)
    Si tie un sfârsit de saptamâna minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Era cât pe ce sa nu vad comentariul, l-ai pus la un post mai vechi, de fapt acolo unde trebuia, n-am fost eu atent. Singura mea grija este ca al meu se numeste "leustean" si nu "Levisticum officinale".
    Pai atunci, în leustean sa ne duelam!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dan,
    conform regulamentului, postarea de înscriere, veche sau nu, este singurul loc unde vom comunica în legatura cu concursul leusteanului. Pentru fotografiile noi, se va face un update, asa a precizat Scaietina, deci... unde era sa-ti scriu?!
    Leusteanului meu i se spune "Liebstöckel" ca "s-a nascut" în Germania :)) dar toti au un singur stra-stra-stra bunic - latinul Levisticum officinale ;)
    Am ridicat manusa. En garde!

    RăspundețiȘtergere
  7. Odă leuşteanului aici :))
    Am auzit că altii (mă refer la străinătate) nu au leuştean şi că românii şi-l cultiva personal acolo. Aşa este ? sau e doar legenda ? pentru că nu înţeleg de ce nu le-ar place gustul deosebit si unic al leuşteanului . Dar dacă gustă din ciorba tradiţională cu leuştean le place ?
    Sunt curios !

    RăspundețiȘtergere
  8. Carmen, sa-ti traiasca leusteanul! abia astept finalul concursului , sa vad care va fi leusteanul castigator. Numai sa ne spuneti si nou cum jurizati.

    RăspundețiȘtergere
  9. SoriN,
    :) n-am auzit niciodata despre o astfel de legenda! Cred ca peste tot în lume leusteanul este cunoscut ca o planta puternic aromata, folosita în supe, ciorbe si sosuri. Ba chiar are faima ca odata semanat, nu mai scapi de el! :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Minoki,
    eu am aflat despre "concurs" mai deunazi, prea multe amanunte nu cunosc nici eu. Scaietina a formulat invitatia si a stabilit un regulament de înscriere, mai multe presupun ca vom afla pe parcurs. Esti si tu înscrisa? :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ştiu că mai pe la începutul plecărilor către Italia la muncă , majotitatea luau cu ei leuştean şi floarea soarelui motivând că italienii nu consuma aşa ceva . Acum se aprovizionează mult cu floatrea soarelui şi mă gândeam că şi-au schimbat gusturile de nu mai este leuşteanul în preferinţele lor.

    RăspundețiȘtergere
  12. SoriN,
    tocmai am citit pe Wikipedia ca într-adevar, în Italia, leusteanul "è una specie rara" :)
    In Germania este foarte raspândit ca si planta, si foarte iubit ca mirodenie în mâncare.

    RăspundețiȘtergere
  13. Aici nu gaasesc in magazin leustean, nici nu creste leusteanul, probabil ca efoarte cald si umed, eu am numai uscat, dar e 100% romanian product, organic; pot intra in concurs?

    RăspundețiȘtergere
  14. Chiar azi vorbeam la masa, in timp ce dregeam borsul cu leausean, ca s-a intamplat in plecarile in strainatate sa constatam ca nu exista leustean. Noroc cu romanii care-l cultiva, poate reusim sa-l facem vedetea :) Bravo, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  15. Lumi,
    da, si eu cred ca leusteanul iubeste clima europeana, cu 4 anotimpuri. Cumperi leusteanul în America, sau îl aduci dinn tara, când vii în concedii?
    Cât priveste participarea la "concurs" :) te rog sa o întrebi pe Scaietina - ea este initiatoarea.

    RăspundețiȘtergere
  16. Alina,
    aici nu am nici un merit, eu nu a trebuit sa fac reclama leusteanului în Germania, pentru ca este foarte cunoscut, foarte raspândit si iubit în toate mâncarurile. I se spune Liebstöckel sau Maggikraut.
    La fel si în Anglia din câte stiu eu - cunoscut sub denumirea de Lovage... Poate ca denumirile bastinasilor deruteaza, dar leusteanul este foarte raspândit.

    RăspundețiȘtergere
  17. Your garden is fantastic! I don't know how you get all the time to take care of a great garden, your regular job and blogging. People with beautiful mind can do many beautiful things everyday.

    You made me smile with the Music you sent with the comments. Thanks a lot and you always give me something special with every visits.

    You have a nice weekend!

    RăspundețiȘtergere
  18. Sailor,
    to maintain the garden is not hard at all! I still find time for everything :) thank you!

    RăspundețiȘtergere
  19. o sa urmaresc cu atentie "batalia leusteanului" :))
    nu stiam ca ai si tu in gradina...pe la Dan am trecut si am luat asa de-o ciorba...acum ma opresc putin si la tine :)
    imi place la nebunie mirosul de leustean si marar :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Pandhora,
    eu sunt darnica, poti veni la mine sa-ti iei ce zarzavat de ciorba vrei :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Chiar ca-i regal. L-as boteza Carol-Ferdinand :D

    RăspundețiȘtergere
  22. Zamo,
    :) de ce un nume... hohenzollern-ic :))
    Tu cu ce leustean te lauzi? ia sa trec sa verific! ;)
    O zi faina, multumesc pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  23. Impresionant si foarte ordonat, neamtu' de leustean!
    Interesanta rozeta aia, asa ceva n-am mai vazut, s-a gindit neamtul la toate...:)
    Felicitari, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  24. Monica,
    :) multumesc! rozeta aceea ajuta ca frunzele care la vara vor atârna sub greutatea plantei sa nu mucegaiasca si deci sa afecteze întreaga planta. Folosim metoda pentru toate plantele care cresc în buchet: maci turcesti, bujori, margarete...leustean :))

    RăspundețiȘtergere
  25. Carmen,
    Si mai buna ideea! Am crezut ca-i doar pentru estetica, sa arate buchetul frumos si ordonat :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Creste, nu gluma! Hristos a inviat, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  27. Scaietina,
    Adevarat a înviat!
    Leusteanul meu creste... la noi este ca vara, asa o primavara nu-mi mai amintersc sa fi avut :)

    RăspundețiȘtergere