joi, 21 august 2014

Doamna din apă

Am vazut de curând filmul "Lady in the Water" (2006) - un basm pentru adulti, pentru aceia carora le place sa descopere simboluri, sa interpreteze scene, sa nu se multumeasca doar sa priveasca imaginile. Este un fantasy-thriller, scris si regizat de , cel care deasemenea a semnat regia si scenariul filmelor Al șaselea simț (1999), Signs (2002), The Village (2004) si The Last Airbender (2010), filme ce abordeaza fenomene misterioase, evenimente melodramatice din viata unor familii, filme în care temele centrale sunt auto-determinarea, cercetarea, credința și religia. Tipice acestor filme sunt semnificațiile culorilor, povestile alambicate, subplots (intriga secundară în scenariu, cu trimitere la back-story) si finalul surprinzator.
Câstigator a numeroase premii la festivalurile internationale de film, a obtinut atât nominalizari la Oscar Award (2000) si Golden Globe (2000), cât si la Golden Raspberry Award, la categoriile: "Best Director", "Best Screenplay" si Best Writing. Simpatica mi se pare pozitia pe care regizorul o abordeaza vizavi de critici, în filmul "Lady in the Water" :)) Acorul Bob Balaban (deasemenea regizor si scenarist) joaca aici rolul unui critic de film apatic si insensibil si este singurul personaj care dispare în mod tragic pe durata filmului ☺ Fiecare personaj este un simbol si filmul prezinta o varietate de culturi, categorii sociale si rase umane, traind sub acelasi acoperis si acceptând sa se implice cu seriozitate într-o actiune "mai altfel", cu mult peste granita normalitatii.
Prologul filmului mi-a captat atentia în mod deosebit. Gasesc mesajul fermecator!

"Once, man and those in the water were linked. They inspired us. They spoke of the future. Man listened and it became real. But man does not listen very well. Man's need to own everything led him deeper into land. The magic world of the ones that lived in the ocean and the world of men... separated. Through the centuries, their world and all the inhabitants of it... stopped trying. The world of man became more violent. War upon war played out, as there were no guides to listen to. Now those in the water are trying again... trying to reach us. A handful of their precious young ones have been sent into the world of man. They are brought in the dead of night... to where man lives. They need only be glimpsed... and the awakening of man will happen. But their enemies roam the land. There are laws that are meant to keep the young ones safe... but they are sent at great risk to their lives. Many... do not return. Yet still they try... Try to help man, but man may have forgotten how to listen..."

12 comentarii:

  1. Da, oamenii au uitat sa asculte - nu se mai asculta nici unii pe ceilalti. :( Si au ajuns sa auda numai ce vor... :)
    Daca gasesc filmul pe net il voi viziona. Imi place genul. :) Multumesc.
    Ziua minunat sa o petreci! Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am abonament la Watchever, e practic :) Când am chef sa vad un film bun, aleg din toate timpurile :) Au o colectie grozava! Pe genuri, ani, actori, regizori... selectezi exact ce vrei. Si daca alegerea nu e cea asteptata, inchizi filmul si alegi altul :)
      Pup si eu, dragele mele

      Ștergere
    2. Si mie mi se pare foarte interesant, captivant si profund. Dincolo de noi se intampla multe lucruri de care nu suntem constienti.

      Ștergere
  2. Sper sa il gasesc si eu pe net.Mai e putin din concediu si sper sa vad cat mai multe filme bune. Pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper ca este genul care îti place ... E alambicat, nu e un film pentru relaxare :) pup si eu

      Ștergere
  3. Profund si inteligent mesajul...mi-ai dat o idee exceptionala pentru filmul din seara aceasta! Multumesc draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie vazut dincolo de imagini... înteles, exact ca si mesajul din prolog :) pupici

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. precis o sa iti placa, Nima draga. Legendele stravechi, credintele, prietenia si bunatatea sufleteasca sunt teme care stiu ca te pasioneaza. :-*

      Ștergere
  5. atragator scenariu! o idee minunata pentru un weekend ploios ce ma asteapta... :)
    e pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi ploua in fiecare noapte, dar ziua iese soarele si... nu este extrem cald, este doar placut. Vara însa a trecut...:P

      Ștergere
  6. Carmen, ca de fiecare data realizezi niste recenzii exceptionale. Am ascultat prologul si cu siguranta filmul va fi pe lista de vizionare.
    Cred ca regizorul fiind de origine indiana, cel putin asa cred, ei au o cultura si o istorie vasta in spate. Mai ales cultul misticului... dar ma rog, eu nu ma pricep foarte bine la cronici sau cuvinte alese. Dar cred si mai ales cu siguranta ca am ceva de invatat

    RăspundețiȘtergere