miercuri, 9 februarie 2011

S-a ridicat ceata...

Dupa ceasul meu, zorii de zi nu erau departe, însa noaptea rămăsese parcă încâlcita între ramurile golase ale copacilor si ceata extrem de deasă, conferea un plus de mister strazii. Ciudat era si faptul ca în afară de mine, nu mai era nimeni pe drum, nu trecea nici măcar o masină! Umbre fantomatice cresteau si se micsorau, sub lumina lăptoasa a lămpilor si parca si pasii mei pe trotuarul plin de pietricele, produceau un ecou ciudat. Sentimentul ca totul era altfel decât normal, crestea pe măsură ce mă apropiam de statia de autobuz. Aveam senzatia ca imediat se va întâmpla CEVA... Mi-am continuat însa linistita drumul, m-am bucurat sa inspir aerul rece si umed si am privit ca vrăjită, vălul de diamante ce acoperea gazonul parcului de vizavi. Efectul de ireal s-a majorat odata cu aparitia luminitelor din capătul străzii. Farurile autobuzului ce se apropia încet de mine, pareau doi Sori iesiti în toiul noptii la plimbare. Motorul suna silentios, chiar înfundat, dar în momentul în care a frânat lângă mine, autobuzul a oftat adânc, din toate îmbinările. Usile au pufăit puternic la deschidere, am urcat cele doua scări din dreptul soferului si... am înmărmurit. Doi ochi de mops obosit si nervos, ma priveau de sub sprâncenele cărunte si stufoase. Cearcanele atârnau în pungi de diverse mărimi, până în dreptul mustătii lungi si pleostite, ce depăsea cu mult lungimea bărbii - si ea răvăsită si neîngrijită. Câteva suvite de păr lungi si unsuroase, coborau peste gulerul cămasii, completând aspectul grotesc al celui ce stătea cu mâinile pe volan... Puterea obisnuintei a învins stupoarea, altfel nu-mi pot explica de unde am avut forta de a spune "Bună dimineata". Pret de câteva secunde m-am gândit că am păsit într-un film în care tocmai se turna tabloul cu transportul detinutilor spre Sing Sing. Am privit spre călători, dar am recunoscut figurile celor cu care sunt obisnuita în drumul meu matinal spre servici. Cu o voce de "cave man", soferul mi s-a adresat: "Eliberati zona de închidere a usilor!" Primul impuls a fost sa cobor, dar zâmbetul călatorului de pe a doua bancheta mi-a dat curaj să avansez. În timp ce mă asezam lânga el, mi-a soptit chicotind: "Si eu am fost la fel de socat... Până acum a condus impecabil!" Si asa a condus pâna la statia mea de destinatie.
Apoi întreaga zi s-a derulat fără a se fi întâmplat acel CEVA! Dar mâineeeee.... De fapt asta voiam sa va spun încă de la început :)) Ce sa va mai plimb prin ceata?! Mâine plecam într-un mini-concediuuuuu! La schiiiiiii! Va pup si sa ne recitim sănătosi peste câteva zile! ;)

36 de comentarii:

  1. Drum bun,concediu plăcut și dacă se poate fără peripeții!

    RăspundețiȘtergere
  2. Rasfat total va doresc si eu!Sper sa gasiti drumul spre casa si sa nu va rataciti in ceata asta groasa...nu de alta,pagina ta pe net trebuie scrisa.Pusi! LU

    RăspundețiȘtergere
  3. Drum bun, vacanta placuta si partie buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Woooww, ce ma bucur pentru tine. Te rog eu, fa o coborare si pentru mine. Nu de alta, dar a devenit deja certitutine faptul ca iarna asta nu vad muntele si nu pun picioarele pe schiuri :( Te pup si te astept cu imagini de-acolo.

    RăspundețiȘtergere
  5. :)
    Buna de dimineatza, spre amiaza!
    :)
    Mi-a placut naratiunea, parca-l si vedeam in fata ochilor pe nenea-monstru, iar ceata este EXTRAORDINARA, mi-a adus aminte de filmul "The Mist" din 2007!
    :))

    Sa aveti un sfarsit de saptamana MINUNAT.
    dedicatie de sfarsit de saptamana

    RăspundețiȘtergere
  6. Wau!la ski?ce bineee!!!
    Va fi minunat Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  7. Distracție faină la schiiiiii!!! Ceața nu îmi place de nici o culoare oricât de fain ai putea tu să o descri :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Distractie placuta si asteptam transmisiuni in direct de pe partie.
    Aseara am avut si eu parte de atmosfera asta de Londra a la Jack the Ripper. Veneam din satul vecin pe bicicleta cam pe la 18:30 si am ales din instinct ruta eco/bio, pe langa rau. Asta nu e iluminata public si dinamo-ul de la bici a intrat in greva. Am bajbait prin intuneric si noroc ca trenul care trece paralel cu raul a aparut din nimic,un ochi de lumina sinistru, chiar cand reintra traseul de biciclete in civilizatie, si eram sub lumina unui stalp. Brrrrr!

    RăspundețiȘtergere
  9. Iubita,vis sau...realitate?! Frontiera e subtire intre. Asa de frumos ai transpus ceata in cuvinte incat o simt,ador ceata,da senzatia de ireal,de basm,de...alt timp pe care ni-l putem imagina oricum.
    Mi-a placut enorm faza cu "ce sa va mai plimb prin ceata?!,hihi! Super tare! Si n-are ce sa strice o calatorie in plus,imi iau bilet!
    Sa va fie bine unde mergeti si sa nu ne lipsesti mult,ok?!
    Pa,iubita!

    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  10. Miniconcediu placut sa ai ! ... Si schiaza in siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca s-a ridicat ceata,atunci vremea e numai buna de schi!Distractie si odihna la maxim!(Cum se
    impaca astea "doua"?).

    Mi-a placut povestea ta de dimineata.Parea atat de reala incat am crezut ca e o scena dintr-un film de groaza:).

    RăspundețiȘtergere
  12. wow,ce ceata!!! La mine e soare de vreo saptamana si 10 grade minim in fiecare zi.
    Distractie placuta la schi

    RăspundețiȘtergere
  13. Cu siguranta o sa ai ce povesti la-ntors, poate fotografii... Minunat, astept :)

    RăspundețiȘtergere
  14. i do not envy you the snow but it is a nice picture. makes me feel a little chilly though. i think i need to go outside and take a swim in the pool to warm up ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. se-cret,
    multumim! peripetii au fost multe, dar toate cu happy end ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. Lukluk,
    pârtia nu a fost ideala, dar mi-am astâmparat putin pofta de schi :)

    RăspundețiȘtergere
  17. AngiGhita,
    nici eu nu am fost anul trecut...M-am gândit la tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  18. andreiradu,
    multumesc, dedicatia e excelenta! Trebuie sa mai exersez cu postarea linkurilor ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. Mariana,
    asa a fost, super-minunat! pupici

    RăspundețiȘtergere
  20. Cristian,
    e clar! Nici mie nu-mi place când sunt la volan! ceata e faina pentru cei ce au timp sa faca plimbari... si pentru cei ce sunt un pic cu capul în nori, ca mine ;)

    RăspundețiȘtergere
  21. Ceska,
    din pacate, transmisiunea a fost întrerupta...total. Intentie am avut, dar am carat degeaba laptopul si internet-stick-ul :(

    RăspundețiȘtergere
  22. L'Automne,
    esti o draguta! multumesc mult! si eu te pup :-*

    RăspundețiȘtergere
  23. Minodora,
    multumim! am avut noroc de multa zapada!
    în orasul nostru avem +7°C

    RăspundețiȘtergere
  24. Ninu,
    multumim! nu port casca de schi, dar nici nu ma aventurez, iar Helmut nu s-a simtit sigur pe zapada înghetata si a renuntat; concediul s-a încheiat fara pagube :D

    RăspundețiȘtergere
  25. Angi,
    îti multumesc mult! Asa este :D ai dreptate, am venit din concediu si acum trebuie sa ne odihnim :)) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  26. Zamfir,
    :D daca se desfasoare totul prea limpede e... plictisitor!

    RăspundețiȘtergere
  27. Victoria,
    în orasul meu, au fost saptamâni în sir în jur de -10°C; peste noapte ne-am trezit cu +10°C... ceata s-a produs tocmai pentru ca s-a încalzit prea brusc :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Teo,
    multumesc! ma grabesc si eu sa votez si sa vad cine a câstigat runda anterioara :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Elva,
    you can take a hot drink :) it really help!
    a sauna is also good :D

    RăspundețiȘtergere
  30. Pai daca esti si tu cu capul in nori,declarat,atunci sigur imi iau bilet langa tine,ne potivim la fix!

    Pup fata scumpa!
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  31. L'Automne,
    ce ma bucur ca nu sunt singura si ca ma întelegi atât de bine! ;) te pup si eu draga mea

    RăspundețiȘtergere