luni, 10 ianuarie 2011

Despre carti

 Leapsa a ajuns la mine de la Vaca-verde si Donca si contine câteva întrebari:
1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieţi biografia, cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina aceasta?
- presupunând prin absurd ca ar fi cazul sa-mi fie scrisa biografia, atunci l-as ruga pe Ioan Usca ;)
2. Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa lui sarcina aceasta?
- îmi place spontaneitatea, umorul si nota usor ironica cu care scrie de obicei :)
3. Este sfârşitul lumii. Ce carte aţi pune în capsula cosmică pentru a păstra o « urmă» a umanităţii?
- "Micul Print" (Antoine de Saint-Exupéry)
4. Cum arată pentru dvs. pauza ideală pentru a citi o carte?
- care pauza?! daca am o carte buna, caut un colt linistit si nu pot sa o las din mâna pâna când nu o termin...
5. Dacă aţi avea puterea de a « şterge » un personaj de roman care ar fi acesta?
- nu m-am gândit niciodata la asa ceva!
6. Care sunt motivele pentru care aţi scoate acest personaj?
- din respect pentru scriitor (sau... din lipsa de imaginatie?!)
7. Câţi kilometri aţi merge pentru a găsi o carte ?
- hm... exact atâtia cât ar fi necesar :))
8. Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut ce scriitor aţi vrea să întâlniţi?
Jules Verne
9. Care ar fi primele cuvinte care i le-aţi adresa (în afara de « Bună ziua »)?
- "copil fiind am fost fascinat de"...  ajung primele patru? :D
10. Descrieţi biblioteca visurilor voastre.
- rafturi din lemn de nuc, care sa acopere peretii camerelor, de la tavan si pâna la podea; carti de toate genurile, îngrijite si aranjate dupa nume de autor :)

Dau leapşa mai departe către: Alina, Ceska, Sophie, Carmen, Mirela, Anamayana, Daurel, Ninu si Vania.

14 comentarii:

  1. Si eu tot Micul Print am ales :)
    Pun pariu ca si pe tine te-a dat gata pasajul cu vulpea, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tetris,
    daca "Micul Print" n-ar mai exista, ar disparea o importanata etapa a copilariei...
    :D se pare ca suntem toate îndragostite de print, Alina a facut aceeasi alegere :)

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. fascinantului scriitor Gala Galaction
    2. pt profunzimea si misterul cu care scrie
    3. "Singur pe lume" de Hector Malot
    4. intr-o zi in care ploaia nu se mai sfarseste,sub patura si aproape de-un geam
    5. Iago
    6. pt ca asa mi-a venit pe moment
    7. nu mi-am pus niciodata problema
    8. Gala Galaction
    9. i-as spune ca il ador,ca nu se compara cu niciun alt scriitor si ca sunt extrem de onorata sa traiesc atat de-aproape de locul sau natal
    10. visul tau este exact visul meu,asa mi-am imaginat asta dintotdeauna,asa arata locul in care m-as pierde si-as putea sa traiesc fara alte nevoi,doar sa pot simti mirosul aspru de nuc amestecat cu cel al filelor ingalbenite de vreme...si sa citesc in tihna!

    Cu drag,
    L'Automne

    RăspundețiȘtergere
  4. Esti grozava L'Automne!
    minunate raspunsuri! multumesc mult pentru participare :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc pentru oreluare, carmen, interesante raspunsuri!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc de luare in seama.
    De cativa ani urmaresc si compar comentariile biblice ale diferitelor culte crestine; inclusiv http://ioanuscateol.wordpress.com/
    Am inceput cu Pavel...

    Daurel

    RăspundețiȘtergere
  7. Aurel,
    mie-mi place mai mult blogul "civil! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Încerc poimâine, că-i ziua cu număr fatal...

    RăspundețiȘtergere
  9. Vania,
    treis'pe joi - aduce noroc :)

    RăspundețiȘtergere
  10. CICI raspunde întrebarilor din Leapsa:

    1. Mircea Cartarescu
    2.Imi place cum argumenteaza, cat de limpede se exprima, stie sa convinga.
    3. Charles Baudelaire "Les fleures du mal"in editie bilingva (delectarea va fi dubla, atat in franceza cat si in romana).
    4. este unul din visele mele frumoase: in primul rand sa fie decuplate si inchise telefoanele, soneria, singura acasa, cu o muzica blanda care sa curga libera fara sa se opreasca, cufundata intr-un fotoliu, cu o ceasca de ceai aburit in preajma, o veioza buna...sa uit cat e ceasul.
    5. nu mi-am dorit niciodata asta
    6. ele trebuiesc pastrate pentru echilibru; nu exista bine fara rau, alb fara negru...daca nu ar exista ele, celelalte nu ni s-ar parea atat de frumoase, va sa zica cel putin antitetic, ele cele care unii le vor sterse trebuie pastrate.
    7. nu cred ca trebuie sa masuram dorinta noastra de a citi cu numarul de Km parcursi pentru a avea o carte; trebuie sa stam sa cugetam ce trebuie sa facem pentru a o putea citi; in momentul in care am stabilit strategia, s-o punem in aplicare, nu?
    8.mie mi-ar place sa ma intalnesc cu mai multi(daca asta ar fi posibil, desigur) cu Hortensia Papadat Bengescu, cu Liviu Rebreanu cu Alexandre Dumas, Honore de Balzac, Paul Verlaine, George Calinescu, Lev Nicolaeveci Tolstoi...dar pentru ca trebuie sa ma limitez la unul singur, raman tot la Charles Baudelaire
    9. Ce l-as intreba? Cum vede azi o dupa-amiaza de toamna in Cluj in care aromele se amesteca cu culorile iar sunetele armonizeaza imaginile. Cum ar descrie astazi acesta ora de incantare?
    10. O Biblioteca ideala? In primul rand nu cu foarte multe carti, dar cele Alese sa fie in editii bine redactate. Rafturile sa fie de sticla groasa(se pot curati de praf ata de bine si nu ies in evidenta, lasa cartile sa ma cheme)
    Sa nu lipseasca albumele de arta, enciclopediile si partiturile de pian(dar accesibile asa incat sa le pot canta). Peretii sa fie de sticla si inconjurata de o gradina cu flori, pasari, fluturi.

    RăspundețiȘtergere
  11. CICI draga,
    ai luat foarte în serios întrebarile si ai pus mult suflet în raspunsuri. MINUNAT!
    Îti multumesc mult!
    Ooooo, biblioteca ta este un adevarat paradis!

    RăspundețiȘtergere