Pe 8 decembrie 2025, Beverly Hilton a fost din nou împodobit cu lumini orbitoare, dar în spatele strălucirii s-a simțit gustul amar al unui spectacol care își pierde credibilitatea. Nominalizările la Golden Globe Awards No. 83 au fost prezentate cu fast, dar au lăsat în urmă mai multe semne de întrebare decât certitudini.
Ceea ce ar fi trebuit să fie o celebrare a artei s-a transformat într-un exercițiu de PR. Nominalizarea unui film ne-lansat — Avatar: Fire and Ash — a stârnit suspiciuni și a provocat murmure ironice în sală!!! Absurditatea de a nominaliza un film pe care nimeni nu l-a văzut a fost dovada clară că Globurile joacă după reguli obscure! Cum poate fi recunoscut ceva ce nu există încă pentru public? Răspunsul nu ține de merit artistic, ci de forța marketingului și de jocurile de culise.
Introducerea categoriei pentru podcasturi a fost prezentată ca un pas „vizionar”, dar a părut mai degrabă o încercare disperată de a atrage atenția asupra unei gale care își caută relevanța.
În loc să fie un gest de deschidere culturală, a fost perceput ca un artificiu extravagant, menit să mascheze lipsa de transparență din categoriile tradiționale.
Nominalizările au confirmat câteva titluri puternice, dar chiar și acestea au fost eclipsate de scandalul absențelor. „One Battle After Another” a dominat cu 9 nominalizări, „Sentimental Value” a surprins cu 8, iar „Sinners” a intrat în cursă cu 7. La televiziune, „The White Lotus” și „Adolescence” au atras atenția, dar discuțiile au fost mai degrabă despre cine lipsește decât despre cine a fost inclus.
Absența unor titluri iubite și respectate a fost dureroasă pentru public. Musicalul „Wicked: For Good”, cu Cynthia Erivo și Ariana Grande, a obținut cinci nominalizări, dar a fost exclus din categoria centrală „Best Motion Picture – Musical or Comedy”, unde era considerat favorit. Această omisiune a fost percepută ca un afront direct și a stârnit mari discuții. În același timp, „Severance” (sezonul 2), deși aclamat, a primit mai puține nominalizări decât se aștepta, iar „Blue Moon”, film independent apreciat la festivaluri, a fost complet absent din lista Globurilor! Ca urmare, seara de 8 decembrie 2025 a fost, în esență, un spectacol al contrastelor — glamourul covorului roșu și zâmbetele forțate, amestecate cu suspiciuni de corupție și decizii care au aprins rețelele sociale. Beverly Hilton a devenit oglinda unei lumi unde Globurile aurii nu mai cântăresc talentul, ci influența.
Nominalizările Globurilor de Aur 2026 nu au adus doar o listă de titluri, ci au expus fragilitatea și corupția sistemului. În loc să fie o celebrare, seara de 8 decembrie a fost un avertisment clar ca atunci când premiile uită să celebreze arta și se lasă conduse de marketing, ele devin o farsă strălucitoare. Iar publicul, cel care dă viață poveștilor, nu mai poate fi păcălit de lumini și aplauze...
Cine va primi cu adevărat aceste premii vom afla pe 11 ianuarie 2026. (Sursa foto)
Ceea ce ar fi trebuit să fie o celebrare a artei s-a transformat într-un exercițiu de PR. Nominalizarea unui film ne-lansat — Avatar: Fire and Ash — a stârnit suspiciuni și a provocat murmure ironice în sală!!! Absurditatea de a nominaliza un film pe care nimeni nu l-a văzut a fost dovada clară că Globurile joacă după reguli obscure! Cum poate fi recunoscut ceva ce nu există încă pentru public? Răspunsul nu ține de merit artistic, ci de forța marketingului și de jocurile de culise.
Introducerea categoriei pentru podcasturi a fost prezentată ca un pas „vizionar”, dar a părut mai degrabă o încercare disperată de a atrage atenția asupra unei gale care își caută relevanța.
În loc să fie un gest de deschidere culturală, a fost perceput ca un artificiu extravagant, menit să mascheze lipsa de transparență din categoriile tradiționale.
Nominalizările au confirmat câteva titluri puternice, dar chiar și acestea au fost eclipsate de scandalul absențelor. „One Battle After Another” a dominat cu 9 nominalizări, „Sentimental Value” a surprins cu 8, iar „Sinners” a intrat în cursă cu 7. La televiziune, „The White Lotus” și „Adolescence” au atras atenția, dar discuțiile au fost mai degrabă despre cine lipsește decât despre cine a fost inclus.
Absența unor titluri iubite și respectate a fost dureroasă pentru public. Musicalul „Wicked: For Good”, cu Cynthia Erivo și Ariana Grande, a obținut cinci nominalizări, dar a fost exclus din categoria centrală „Best Motion Picture – Musical or Comedy”, unde era considerat favorit. Această omisiune a fost percepută ca un afront direct și a stârnit mari discuții. În același timp, „Severance” (sezonul 2), deși aclamat, a primit mai puține nominalizări decât se aștepta, iar „Blue Moon”, film independent apreciat la festivaluri, a fost complet absent din lista Globurilor! Ca urmare, seara de 8 decembrie 2025 a fost, în esență, un spectacol al contrastelor — glamourul covorului roșu și zâmbetele forțate, amestecate cu suspiciuni de corupție și decizii care au aprins rețelele sociale. Beverly Hilton a devenit oglinda unei lumi unde Globurile aurii nu mai cântăresc talentul, ci influența.
Nominalizările Globurilor de Aur 2026 nu au adus doar o listă de titluri, ci au expus fragilitatea și corupția sistemului. În loc să fie o celebrare, seara de 8 decembrie a fost un avertisment clar ca atunci când premiile uită să celebreze arta și se lasă conduse de marketing, ele devin o farsă strălucitoare. Iar publicul, cel care dă viață poveștilor, nu mai poate fi păcălit de lumini și aplauze...
Cine va primi cu adevărat aceste premii vom afla pe 11 ianuarie 2026. (Sursa foto)
(sursa lista cumulată: https://en.wikipedia.org/wiki/83rd_Golden_Globe_Awards)
PS2: Cine e Nikki Glaser? Nikki este o comediantă americană de stand-up, actriță și prezentatoare TV, cunoscută pentru umorul acid și stilul direct. Este una dintre cele mai vizibile voci din comedia contemporană, iar rolul de gazdă la Golden Globes a transformat-o într-un nume central al culturii pop. A fost nominalizată la Premii Emmy și a primit în 2025 Comedy Impact Award de la Variety. A debutat ca moderatoare a Globurilor de Aur în 2025 și va reveni în 2026 pentru ediția a 83-a, fiind apreciată pentru glumele tăioase și capacitatea de a transforma gala într-un spectacol de comedie.

Unele titluri le-am auzit și atât. Pare că n-am pierdut mare lucru necautand să văd filmele... Mai toate "competițiile" de gen par a fi... marketing. 😔
RăspundețiȘtergereAm văzut Avatar (1) și mi s-a părut... mult zgomot pentru prea puțin... Adevărat: efectele speciale sunt super - altceva nu m-a "impresionat" = Avatar care nici n-a fost difuzat mă interesează spre deloc.
Lotusul alb am văzut primul sezon - am zâmbit; nu e o comedie spumoasă, dar mi-a plăcut (oarecum).
Zootropolis (1) mi-a plăcut de numa'! 😍😍😍 Am vrut să-l revăd la TV, dar... era dublat de niste români care nu-mi par deloc potriviți... Plus că, in mai toate "dublajele" mie-mi pare că sunt aceleași voci care sună extraordinar de fals! 😔 Altfel spus, nu pot vedea desene animate la TV! 😃 Poate voi reuși să văd Zootopia...
Mulțumesc pentru prezentare, Carmen dragă! 🌹
Îmbrățișări și gânduri bune de la quattro pentru trio! 😘🐾💞🍀💕☕💗
da, nici eu nu am vazut...nici macar jumatate din filmele nominalizate! nu sunt accesibile pe platformele pe care eu le frecventez. Daca ar fi sa am abonament la toate, ar trebui sa platesc un salariu!!! Dar...incet incet, filmele vor fi preluate si pe platformele accesibile muritorilor de rand. Insa, sincer spun, nu ma mai intereseaza sa vad filem nominalizate! Nici macar cele premiate nu sunt toate pe gustul meu! Daca ma uit 15-20 minute si nu ma pasioneaza, inchid pur si simplu! Sunt foarte derutata/dezamagita de alegerile juriilor din ultimii ani! Adevaraul este ca seara, asta e ocupatia mea de baza - paralel cu alta activitate (hand-made - tricotaj, cusut-carpit, modelaj, desenat, pictat, etc) ascult si privesc cu un ochi (daca merita, atunci privesc cu ambii ochi 😂🤣😂🤣 dar tot mai rar in ultima vreme!) televizorul... Ba cateodata, am laptopul pe genunci in pat si blogaresc, paralel. Bineinteles Leo este in partea mea dreapta! mereu, cuibarit - el nu face mofturi la filme - important este doar sa nu plec de langa el! 😂🤣😂🤣
ȘtergereEu deja de 25 de ani, vizionez in mare majoritate filme dublate. Extrem de rar vad un film cu ton original!
Ma bucur ca ai lasat aici un mesaj - multumesc. Rubrica aceasta "Clubul cinefililor" era alta data saptamanala si avea multi comentatori... acum, scriu poate de trei-patru ori pe an si nu mai are deloc rezonanta in blogosfera româneasca! ...
Pupici si imbratisari, de la trio pentru quattro 😘🐾💞🍀💕☕💗
Ah, tocmai vă pizmuiam pentru inserarea unui tabel și am constatat că m-ați păcălit.🙂
RăspundețiȘtergere😂🤣😂🤣 Când platforma Blogspot va permite inserarea de tabele cu linkuri, eu nu voi mai fi cu siguranță bloggeriță – voi fi deja mult prea bătrână pentru asemenea preocupări! Totul se modernizează, dar aici lucrurile rămân încremenite. Și nu, nu pentru că Blogspot ar iubi designul vintage sau ar dori să conserve un aer de epocă, elegant și atemporal… Nu, nicidecum! Pur și simplu pentru că stagnarea a devenit marca lor de stil... Nici macar nu sunt in stare sa reactiveze "creionul" acea metoda care permite autorului sa intre rapid in postare sa faca mici modificari!
ȘtergereA sharply argued and timely submission that captures the growing disquiet around the Golden Globes, framing the 2026 nominations as less a celebration of cinema than a revealing case study in influence, optics, and institutional fragility.
RăspundețiȘtergereI’m glad you grasped the core of the text: the nominations are no longer a festive ritual, but a symptom of institutional fragility. Unfortunately, the Golden Globes no longer celebrate cinema, but merely the spectacle of appearances.
Ștergere