sâmbătă, 6 ianuarie 2018

Un albastru infinit

continuarea articolului "Ultima zi a anului la cota cea mai înalta"

Statia meteorologica si antenele ce o înconjoara, plantate în imensitatea de gheata, piatra si zapada, creeaza cumva o imagine de science-fiction. Tot ce vezi este impresionant si doresti sa explorezi mai mult. Totul pare salbatic însa esti constient ca te afli într-o zona lipsita de primejdii. Întâlnesti oameni de toate vârstele si din toate națiunile pământului, veniți să se bucure si sa simtă înaltimea, libertatea, puritatea. Deasemenea sunt si multi catei (☺ Leo a marcat cota 2964☺).

Am coborât scara de metal spre terasa inferioara si cu tot vântul acela puternic, am facut totusi o tura.
Apoi ne-am refugiat la etajul doi, în cladire, la restaurant. Am gasit o masa libera direct lânga fereastra. Am servit un gulaș fierbinte si iute, sa ne încalzim rapid si am admirat prin fereastra sclipirile de diamant ale muntilor încarcati cu zapada, mângâiati de razele soarelui.
Am iesit din nou pe terasa si am trecut podetul pe partea austriaca. Si aici tot atât de multi turisti! Ne-am reîntors în Germania (☺) si am coborât cu telecabina peste ghetar în Platoul Soarelui.

Cu sufletul si ochii încarcati de albastru si alb-pur, ne-am reîntors la statia Zugspitze si am urcat în cabina care ne-a coborât la cota 1000. În vale soarele tocmai îsi retragea ultimele raze. Ceata forma pâlcuri si plutea usoara în aer, aproape de suprafața pămîntului acoperit cu o patura subtire de zapada. Daca la cota 2964 metri, înaltimea zapezii depasea 2,7 metri, aici la Eibsee, zapada abia daca mai avea 20 centimetri.
Am traversat padurea si ne-am regasit masina parcata la margine de sosea. Pe drum, ne-a depasit trenuletul care asigura transportul turistilor în parcarile mari din alte localitati, cei care au fost nevoiti sa îsi lase masina mult mai departe decât norocosii de noi ;-)

Drumul spre casa a fost superb - am surprins câteva imagini si le-am postat în articolul "În Ajun de Anul Nou"

1. Ce frumoooos! M-am entuziasmat de la distanta! :) Chiar daca imi pare cam frigut pe acolo! Peisajele sunt splendide. Cateva dintre ele ar fi faine ca postere!
    Multumesc de privelisti, draga Carmen! Chiar mi-au priit! Pupici si petrecere frumoasa - frumoasa in continuare!

1. nicaieri nu e frig daca esti imbracat corespunzator ☺ Eu asa zic mereu.
      De aceea iubesc in egala masura iarna si vara, toamna sau primavara... pentru ca ma imbrac exact corespunzator zilei.
      Saptamana asta la noi a fost un vant extrem de puternic - uragan, ce mai! Si ultimele doua zile a si plouat! Dar in fiecare zi amiesit cu Leo la plimbare cel putin 30 minute, de doua ori pe zi! Avem hanorace impermeabile, captusite bine, avem pantaloni impermeabili si cizme sanatoase... pai de cine sa-mi fie frica?! ☺☺☺
      In ziua excursiei, pe vârful multelui au fost -2°C insa datorita vântului extrem de puternic, parea mult mai frig. A fost o zi superba insa :-)
      Te pup Suzana draga. Un weekend minunat!

2. Intalnire canina la nivel inalt! <3 Era improbabil ca Leo sa nu marcheze zona! :)
    Primul video imi place foaaaarte mult! Se aude glasul vantului puternic si se vede zapada viscolita! Ce dor imi e de iarna! Aici e o zi de primavara friguroasa, cu soare stralucitor (dar cu dinti)!
    In foto 3 vad intr-o stanca un profil de caine! :) Unul care pare ca zambeste satisfacut si si-a lasat urechile spre spate! :)
    Atmosfera e superba - am senzatia ca simt "ciupiturile" frigului pe obraji! :) Combinatia alb-albastru e vesela, insenineaza sufletele!
    In unele faze, fotografiile si filmarile par a fi facute sub telecabina care duce in Postavaru. :)
    Fascinant mi se pare totul! Si-mi place imaginea (in ultimul video) cu cei doi baieti veseli care se plimba la margine de padure (si de sosea), supravegheati video. :)
    Multumesc pentru aceasta excursie virtuala fascinanta, Carmen draga! :) Multe as avea de scris dar nu prea mi se leaga cuvintele... Am prea multe cuvinte gen "uau! superb, splendid, fascinant"! :)
    Weekend minunat iti doresc! Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio!

1. hahaha, tare am mai râs ca Leo a marcat cota 2964! Insa dupa cum vezi, nu a fost singurul - in acea zi ☺☺☺
      In primul video, facut direct in bataa vântului - in portiunea neferita de cladiri, sincer... mi-a fost greu sa filmez si sa fotografiez. A trebuit sa tin telefonul cu ambele mâini si cu forta! o data mi-a zburat! Noroc ca a cazut intr-o gramada de zapada si nu a cazut pe gheata, ca... nici nu am husa de protectie (nu imi place ca ingroasa carcasa telefonului! mofturi... dar ce suarata as fi fost sa-mi distrug telefonul! Nici nu as mai fi avut cum sa imortalizez superbele momente ale excursiei!). Când m-am rotit cu fata în bataia directa a vântului, nici nu am mai putut respira, asa puternic a fost vântul. Dar... zona turistica este protejata de cladiri. In vale, nu se simtea nici o pala de vânt. Nu am schiat niciodata în zona dar imi inchipui ce grozav este. Ziua de 31.12 a fost superba! Ce de chori au fost! i-am invidiat... insa de cand il avem pe Leo - avem alte prioritati ☺☺☺
      Leo s-a comportat deosebit de bine - nu ne face de minune nicaieri, in restaurant sau telecabina, urmeaza exact se i se supune. Singura noastra problema este ca Leo nu ia constient pericolul ce-l reprezinta un autoturism... In cap'sorul lui, masina este un obiect acolo, in preajma lui! Nu ii este frica deloc! Si in plus, ii place sa calatoreasca si cred ca ar sari pe bancheta, oriunde i s-ar deschide o usa! E inca mic (are 13 luni) dar nu vad niciun fel de retineri la el! Hmmm, la asta trebuie sa mai lucram! :-)
      Astazi in sfarsit s-a oprit ploaia si vântul. Astazi zau ca a fost ca primavara! La ora 13 am iesit doar in rochita de casa (cu maneca scurta) si in papuci de casa in curte. O jumatate de ora nu mi-a fost frig de loc!
      Acum ca nu a mai ramas decat duminica din concediu... nu mai vreau zapada. Decat la weekenduri :-) Si asta o pot gasi la munte, in excursie - nu trebuie neaparat sa ninga in oras ☺☺☺ Dar oricum va fi, vremea va veni asa cum vrea ea, nu o putem comanda ☺☺ De luni reincep serviciul si deci voi pleca inainte de 7 si ma voi intoarce putin inainte de ora 18!
      Te pup draga Diana si transmit de la trio imbratisari si ganduri bune, pentru trio <3 Weekend fain!

3. ne-ai transmis un buchet de amintiri frumoase de pe acoperisul Germaniei, de dimineata am deschis web cam-ul Zug ca sa surprind peisajul montan in diverse momente ale zilei...ore ale astrului solar...
    creste montane valurite, poleite in lumina soarelui...
    imaginile captate se intrec in frumusete, nu stii care iti place mai mult, pe care sa o alegi in top...chiar cu riscul de a-ti amorti obrajii ai capturat excelente poze (zapada viscolita iti sfasie ochii)
    ultimul clip, la intoarcere, cel cu imagini mult mai pamantene, atrage prin dinamica drumului...trafic auto si feroviar.
    Cuvintele mele de multumire sunt mult prea infime fata de cele trei postari oferite in dar noua!
    Un weekend pe masura sufletului tau generos! Pupici si imbratisari, draga Carmen! Mi-ai umplut sufletul de incantare si ochii de imaginile cristaline!

1. Gina draga, ce pacat ca locuim asa departe una de cealalta... cred ca te-ai fi alaturat cu placere aventurii noastre in vârful muntelui, la 3000 de metri! Cred ca esti si tu mare iubitoare a naturii si cred ca iti plac la fel de mult ca si mie, toate cele 4 anotimpuri.
      Ma bucur mult ca ti-a placut excursia virtuala si iata acum, poti accesa linkul spre Zugspitze si poti singura sa observi cum evolueaza vremea si vizibilitatea atmosferica în vârf de munte.
      Iti multumesc mult pentru cuvintele tale calde si pentru faptul ca imi esti prietena, insotindu-ma de ani de zile aici, virtual. Tu esti una din prietenele mele speciale <3
      Te imbratisez si iti dorescun weekend minunat! <3

4. Foarte frumos,rivelisti minunate!

2018! Un An Nou, un nou început… Uitaţi ce a fost rău, bucuraţi-vă de ce a fost bine! Vă urez din inimă să aveţi un an bun, norocos şi fericit. La Mulţi Ani!

1. Sevus Iulisaaaaaaa! OLa multi ani! ce surpriza placuta imi face vizita ta!
      Ganduri bune si salutari, din Bavaria! >:D<

5. Cu adevarat splendide imagini, de carte postala!😍
    Zapada si cer albastru de clestar, asa arata minunata iarna🙂
    Leo e un rasfatat si mai ales e companionul perfect, mereu vesel si jucaus
    Cred ca pe drumul de intoarcere a dormit ca un copil🙂🤗

1. am avut noroc e o zi minunata! Nu am fost 100% siguri pentru ca la munte vremea se poate schimba rapid, însa iata! da, albul zapezii este mai pur ca oriunde si albastrul ceerului mai limpede ca oriunde în Germania ☺☺☺ Zugspitze fiind cel mai inalt vârf de munte.
      Leo este un dragalas si un rafsatat - nici nu ne mai putem imagina viata fara el!
      Daca a dormit?! nuuuu.... a motait el un pic, dar cand am ajuns pe drumul care despartea luna si soarele (stii tu la ce ma refer) mai sa fiu! credea ca am chef de joaca, sarea mereu cu boticul in telefonul meu si abia am reusit sa fac fotogarfiile acelea. Ca masina zbura cu minimul 140 km/h si ca nu puteam sa tin fereastra deschisa decat pentru un click de poza! ☺☺☺
      Acasa a dormit la mine in poala - avem noi ritualul nostru ;-) isi aduce osul (cu vitamine) si mi-l arata... acesta este semnalul ca eu trebuie sa ma asez pe canapea la tv. El sare la mine in poala, se invarte o data cercetand exact locul cel mai comod si isi arunca poponetul la mine in poala. Apoi roade pentru cateva minute osul-concentrat la os si mangaiat de mine. Daca ma opresc din mangaiat, se intoarce si ma priveste mirat ☺☺☺ Il scarpin mai departe si apoi el adoarme... iar eu nu ma mai pot misca nicaieri! Daca imi trebuie un pahar cu apa, ochelarii sau telefonul, Helmut trebuie sa imi aduca... Uite asa "ne-a dresat" Leo pe amandoi ☺☺☺☺☺

2. bebe mic <3
      dar si asa arata fericirea pentru ca dragostea lor este totala si de asta avem nevoie
      si ei, si noi :)

3. Da ai perfecta dreptate.
      Te pup. O saptamana frumoasa sa ai! 😘

6. Deobicei cand ma uit la astfel de imagini (cu munte, zapada, vant etc) parca simt frigul [ se spune ca frigul este "molipsitor" ] dar voi sunteti atat de calzi si transmiteti atata frumusete si bucurie incat pur si simplu m-am "teleportat" asa in puloveras si m-am jucat prin zapada cateva minute si a fost tare bine :D.

Super. Probabil ca prima instalatie si cele 3 recorduri este faboloasa, dar cred ca mi-a placut mai mult partea a doua a calatoriei... cred ca din cauza zapezii albe ce oferea un peisaj... magnific.
    Pupici <3

1. multumesc Rux pentru cuvintele tale bune si calde.
      Ma bucur mult ca ne-ai insotit in excursie ♥ Albul este cu adevarat imaculat acolo, pe varf de munte! 2,7 metri de zapada si ghetarii care nu se vad iarna, dar sunt acolo, vesnici... speram pentru vesnicie! ca de cand cu incalzirea globala... in fiecare an calota de gheata se subtiaza. In aeroportul din München, este un panou enorm cu o poza a ghetarului din care curge apa - panoul este o fantana decorativa cu scop de a sensibiliza cetatenii in lupta impotriva poluarii (dar sinceri sa fim, un avion polueaza enorm si tocmai ei fac astfel de reclame!). Si tot pe panou este trecuta electronic grosimea stratului calotei de gheata - cati milimetri se topesc anual. Acum mi-am amintit... nu stiu daca am o poza, parca am facut candva... Daca o gasesc, o sa o pun, apropo de Zugspitze ☺