vineri, 6 februarie 2015

Croaziera - Florenta (4)


Florenta, capitala regiunii italiene Toscana, este traversata de fluviul Arno. Numeroase poduri peste Arno fac legatura între un mal si celalalt, însa cel mai vechi si mai interesant este Ponte Vecchio. Este la fel de renumit ca si Podul Rialto din Venetia si se numara printre cele mai vechi si mai frumoase poduri din lume.
Construit în anul anul 1345 dupa planurile arhitectului Taddeo Gaddi, podul reprezinta una dintre principalele atracții în Florența deoarece acesta este mai mult decât un pod de piatra deasupra unei ape... Ponte Vecchio este o straduta cu magazine! Are o structură solidă cu trei arcade si în loc de balustrade, de-a lungul podului pe ambele parti sunt aliniate case mici ce adapostesc magazine.

În anul 1565 Cosimo de Medici I a comandat construirea unui coridor deasupra podului, pentru a-si asigura un plus de siguranta si o traversare rapida de la o resedinta a familiei la alta, între Palazzo Vecchio și Palazzo Pitti. Giorgio Vasari - pictor, architect și istoric de artă italian, a primit aceasta sarcina si astazi, acest culoar prin care Ponte Vecchio a capatat un farmec aparte, poarta numele de "Coridorul Vasari".
La început, magazinele au fost folosite de pescari, macelari si tabacari, pentru a-si putea arunca deseurile în apa si zona mirosea urât... Familia Medici a facut în asa fel încât aceste magazine sa fie încet încet ocupate de ateliere de prelucrarea si vânzarea bijuteriilor din materiale nobile - aur, argint si pietre pretioase. Locul a devenit mai curat, mai linistit, mai pazit si mai protejat.
În secolul XIV aceste clădiri au avut o arhitectură compactă, dar pe măsura trecerii timpului au intervenit schimbări care au condus la imaginea pitorească din zilele noastre.
Astăzi, celebrul pod este una dintre cele mai fotografiate constructii ale Florenței.
La ora la care am fotografiat eu podul, soarele avea o pozitie nefavorabila... îmi pare rau pentru neclaritatea imaginilor. M-am aflat într-un grup alaturi de ghid si nu am putut schimba ordinea în care am vizitat orasul. Seara când ne-am întors la autocar, luciuil apei ne-a oferit un adevarat spectacol... Fotografiile sunt bune pentru rubrica "Reflexii în oglinda" ☺

Un start bun în weekend! ☺
(continuare la povestea croazierei - aici)

16 comentarii:

  1. Podul lui Gaddi este la fel de celebru în fotografii ca și roata de la Londra - este fotografiat la orice moment al zilei, din orice loc posibil și din orice unghi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Buna comparatie! Eu înca nu am reusit sa ajung la Londra... dar mi-am notat - deci roata nu trebuie neaparat fotografiata ☺

      Ștergere
  2. o multitudine de reflexii!
    intr-un oras ca Florenta fiecare reflexie e o bucatica de istorie, mi-as dori o luna la Florenta ca sa pot savura totul :)
    pup draga mea draga, w-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fotografii excelente!
    Destinatii turistice de excelenta!
    O noapte frumoasa îti doresc si un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  4. O retrospectiva interesanta! Felicitari!
    Un sfarsit de saptamana cat se poate de placut!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tolle Bilder Carmen!!
    Wunderschönes Wochenende wünscht dir
    Crissi

    RăspundețiȘtergere
  6. Plimbarea mea virtuală prin Europa a marcat azi un nou episod! Mulțumesc! Într-adevăr, majoritatea fotografiilor se potrivesc la rubrica reflexii în oglindă! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Un adevărat oraş-muzeu. La tot pasul, numai lucruri vrednice de vizitat şi admirat. Foarte interesant acest pod.. cu case pe el. Multe ne-ai mai povestit din aceste locuri minunate. Sărut mâna, dragă Carmen!
    Numai bine şi un weekend frumos şi plin de bucurii! :-)

    RăspundețiȘtergere
  8. Bună CARMEN!
    Superbe fotogrfii,filmul continuă,mă bucur nespus de mult că ai împărțit cu noi aceste superbe momente din călătoria ta,mulțumesc frumos,draga mea!
    Îți doresc un weekend plăcut și plin de bucurii!
    Îmbrățișez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte fain ti-au iesit pozele, mai ales cele nocturne.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai povestit grozav, draga mea! Ma bucur sa revad Florenta, aici la tine!

    RăspundețiȘtergere
  11. O zi linistita acasa, cu o lectura si poze minunate aici la tine.Imi face mare placere sa urmaresc calatoria ta.Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce reflexii frumoase ale unui oras de poveste.Cred ca ai putea scrie o carte despre croaziera ta, sunt atatea lucruri pe care le-ai vazut si atatea lucruri de povestit.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, are dreptate Ella, ai material pentru o intreaga carte!
    Ma bucur sa vad si eu Florenta, prima oara am fost fascinata de ea citind "Agonie si extaz". Ponte Vecchio este destul de prezent in carte.

    RăspundețiȘtergere
  14. :) La "Agonie si extaz" mi-a fugit si mie gandul cand am citit titlul.
    Ce vremuri! Ai pasit pe urmele marilor artisti (si nu numai) ai lumii! :)
    Zile fericite sa aveti!
    Imbratisari cu drag de la trio!

    P.S. Esti un talentat ghid turistic. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Așa e, magazinele nu prea s-au văzut, dar reflexiile au fost pe cinste ! ☺

    RăspundețiȘtergere