vineri, 3 octombrie 2014

Trenul regional bavarez

pentru rubrica "Reflexii în oglinda"




16 comentarii:

  1. Foarte fain , trenul! :) Și pare așa, prietenos, nu o grămadă impersonală de fier și sticlă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) în geamurile lui se reflecta gara din Augsburg. Si Augsburgul este renumit în întreaga lume pentru Tetrul de Papusi :) De aceea acest tren este pictat cu imagini ce reprezinta marionete din piese de teatru clasice.
      Nu mai am circulat cu trenul în România de 14 ani, dar ultima data imi amintesc ca a trebuit sa ma catar pe scara sa urc in vagon. Mai intâi am aruncar valiza pe usa apoi mi-am urcat copiii si apoi am escaladat si eu scara. Greu... si eu sunt fire sportiva!
      In Germania pasesti în tren, vagoanele sunt extrem de curate (deasemenea si toaletele). Geamurile sunt atât de curate ca poti fotografia ca în oglinda :))

      Ștergere
  2. Frumos tren, frumoasă gară. Chiar mă gândeam mai zilele trecute ce mult mergeam cu trenul pe vremuri... Drumul de acasa la Sibiu l-am făcut de zeci de ori, ziua sau noaptea şi erau aşa de plăcute călătoriile... Din păcate, CFR-ul este o mare şi decepţionantă ruină... iar oamenii au renunţat la plăcerea de a călători cu trenul. Ce mult îmi plăcea să ies pe culoar şi să privesc pe fereastră, în zare, cu vântul suflându-mi în plete... Şi ce discuţii faine se stârneau în compartimente... Ultima oară când am mers cu trenul, într-o iarnă cu zăpezi mari şi drumuri închise, călătoria a fost un coşmar, când trenul s-a umplut de "coloraţi" gălăgioşi şi necivilizaţi... N-am mai mers de atunci cu trenul...
    Weekend frumos, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc la fel, Alex draga, si voua un weekend cat mai placut!
      Aici, regulile sunt clare pentru toata lumea si daca nu le respecti, amenzile sunt usturatoare! Cred ca asta lipseste României...

      Ștergere
  3. Ce idee frumoasa, si da ai dreptate, se vede curatenia! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acesta este un tren de distanta mica, dar te asigur ca felul in care arata nu este o exceptie, toate sunt foarte curate si bine intretinute.
      un weekend fain! :)

      Ștergere
  4. Abtibildurile de pe geamuri sunt foarte, foarte faine! Creeaza o stare de optimism. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teatrul de papusi din Augsburg a fost înfiintat în anul 1943 si succesul pe care l-a avut, a facut ca piesele jucate pe aceasta scena sa fie transmise la televizor începând din anul 1953! Practic, nu exista cetatean al Germaniei care sa nu fi auzit vreodata de Augsburger Puppenkiste... Teatrul are chiar renume internatonal. De aceea, personajele scenetelor de teatru sunt tare îndragite si ai perfecta dreptate, creeaza o stare placuta, de optimism... Tocmai potrivita pentru calatorii de rutina :))

      Ștergere
  5. Bună CARMEN!
    Arată super trenul și gara,cu așa tren să tot mergi!
    Un weekend cât mai frumos îți doresc dragă CARMEN!
    Pup și îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. Este o tara unde multe lucruri functioneaza bine...Nu e nevoie sa iti spun ca aici sistemul trenurilor e de toata mila...
    Te imbratisez

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarul este ca preturile au crescut extrem de mult in ultimii ani... Pe distante lungi trenurile circula aproape goale! Calatorii prefera sa foloseasca autocarele, care fac concurenta puternica.
      Insa ofertele feroviare de sfârsit de saptamâna sunt imbatabile! Happyweekend ofera posibilitatea de a circula nelimitat cu trenurile regionale, pentru 38 euro, 5 persoane dus-întors! La fel si Bayernticket care poate fi folosit atât in cursul saptamânii cât si la weekend, dar doar în Bayern.
      te pup si eu, Vera draga. Un sfârsit de saptamâna placut iti doresc!

      Ștergere
    2. Apoi are dreptate Vera, diferenţa este colosală! Deosebit de frumos acest tren şi bine că ne-ai spus şi de teatrul de păpuşi. Habar nu aveam că este aşa de renumit, ştiu doar de vecinul vostru Nuremberg, că este celebru pentru Piaţa de Crăciun şi industria de jucării. Şi asta, pentru că acolo am ajuns de vreo trei ori.

      Ștergere
    3. Toate orasele vechi, sunt celebre printr-un Targ de Advent special, datorita "culisei" pe care o ofera cladirile din jurul pietii în care se desfasoara acest eveniment. Frankfurt, Nürnberg, München, Augsburg, Ulm, Tönning, Hamburg, Dresden, Rothenburg ob der Tauber... oh si lista poate continua la nesfârsit! Toate au avut ambitia de a imune ceva unic, ceva care sa le deosebeasca de toate celalalte târguri de Advent... Practic peste tot se vand aceleasi produse, se interpreteaza celeasi colinde, dar decorarea cladirilor de jur împrejur, asta le face deosebite :) Oh, abia astept perioada de Advent! este cea mai frumoasa luna din an! :) Stiai ca aceste târguri se închid în Ajunul de Craciun? de aceea se cheama Christkindlmarkt (in Germania, cadourile in Ajun de Craciun nu le aduce Mosul, ci Copilul Înger - Christkind) sau Adventsmarkt.
      hahaha, ce am deviat de la subiect :)) de la tren si teatru de papusi, la târgurile de iarna :))
      Neaparat atunci când veti veni la Nürnberg sa ma suni, sa veniti si la noi câteva zile. Te pup.

      Ștergere
    4. Îţi dai seama ce dorinţă puternică şi ce ambiţie extraordinară să-ţi doreşti atât de mult să devii un oraş unic şi special prin ceva. Ştii, noi, sau mai corect spus, eu aveam o preconcepţie despre poporul german, în sensul că nu îi simpatizam prea mult, chiar dacă toată lumea le recunoaşte meritele. Adică, ştii tu cum priveam noi francezii sau englezii. Dar acum, de când am fost acolo şi mai ales de când te citesc pe tine, parcă îmi schimb impresia pe zi ce trece. Nu ştiu dacă sunt obiectivă sau doar receptez foarte bine toate mesajele unui suflet foarte frumos şi la fel de sensibil, care eşti, dar îmi place această mult mai bună înţelegere a oamenilor de acolo. Îţi mulţumesc din suflet pentru invitaţie, cu mare, mare drag voi veni, căci îmi doresc foarte mult să ne vedem. Te pup şi te îmbrăţişez!

      Ștergere
    5. Augsburul este unul din cele mai vechi orase ale Germaniei, atestat inca din timpul romanilor, in anul 15 i.Ch. sub numele de Augusta Vindelicum, nume dat dupa imparatul Augustus.
      Cu toate ca pe timpul bombardamentelor din razboiului II mondial orasul a fost aproape ras de pe fata pamantului, orasul a fost recladit, respectandu-se detaliile istorice. Augsburg a renascut ca Pasarea Phoenix. Este dupa München si Nürnberg, al treilea mare oras al Bavariei. Daca veniti pana aici, nu veti regreta ;-) pupici

      Ștergere