luni, 18 august 2014

Vacanta de vara (2)

Din principiu, oriunde ne aflam în concedii, servim cât mai mult din mâncarurile specifice locului si, nicaieri în Germania ca aici în nord, nu se gaseste atâta peste proaspat! Mreană, Percida, Plătica, Păstrăv, Știucă, Crap, Somn, Șalău, Coregon, Scobar, Lin, Roșioara, Hering, Ștocfiș, Somon si Țipar - peste prins în mare sau în lacul Müritz, curatat, usor calit sau marinat în sare si ceapa, prajit sau afumat, pe întreaga durata a concediului nostru nu a existat nicio masa fara peste! ☺ Începând cu micul dejun si terminând cu masa de seara, am servit la plaja peste în chifla, la pescarie în ciorba sau la restaurant, prajit cu diverse condimente si însotit de legume usoare si salate.

Am luat si pentru acasa o portie buna de Țipar usor afumat (trei bucati - aproximativ 1,3 kg pentru 60 de Euro!).

22 de comentarii:

1. Pestele este foarte bun pentru sanatate, asa ca v-ati luat o portie grozava de sanatate. Si mie imi place pestele.Pupici!

1. da, carnea de peste este usoara si sanatoasa. Lui Helmut dupa operatie i-a fost recomandat sa nu mai manance nicio carne grasa (porc) sau rosie (vita), nu are voie nici vânat. Recomandata este carnea de peste, de pui si curcan.
      te pup si eu. O seara faina!

2. Toate ca toate, dar cu peștele m-ai terminat ! Aș mânca dimineață, la prânz și seara, zilnic. Peștele ăla afumat arată senzațional !

1. am facut o cura buna de peste :) Si noi mâncam peste in general, cu multa placere.
      Un tipat-afumat am dat cadou vecinilor care ne-au udat gradina si s-au ocupat de pestisorii nostri aurii.

3. pestele nu se numara printre preferintele mele culinare, foarte rar pot spune ca imi este pofta de peste...cel afumat, adevarat, este apetisant :)
    oricum, pestele este un aliment sanatos asa ca, ati avut doar de castigat :)

1. cum, nu iti place pestele?! wow... draga mea draga! ;)) Noi în mod normal, mancam cel putin o data pe saptamâna. In concediu insa am profitat - la noi in sudul Germaniei primim congelat, aici a fost "din lac în tigaie" :))
      te pup. O seara faina!

4. scump doamna , scump!
    vesnica mea intrebare: de ce in orase cu mare sau lacuri pestele e atat de scump? in mintea mea ar trebui sa fie foarte ieftin....:)

1. asa este! si eu ma mir ca e asa de scump, insa... totul este controlat si - este bine! Nu se pescuieste haotic si nu se vinde nimic la negru. Cine doreste, plateste :))
      Chiflele cu peste nu erau scumpe, preturile între 3,0 si 5 euro.

5. Ce de bunătăţi ne-ai arătat aici. Sigur a fost o vacanţă frumoasă. Să ne povesteşti cum a fost plimbarea cu vaporaşul, căci sigur a fost palpitantă.
    O săptămână frumoasă, dragă Carmen! :-)

1. :)) a fost o vacanta superba, este adevarat! am trait atât de intens, incat am avut senzatia ca sunt plecata de o luna de acasa.
      despre vaporas, am mai scris aici "Un weekend mai altfel"
      o saptamana placuta si voua, Alex draga!

6. Wow ce de bunătăți aici la tine,deja salivez cu gândul la pește!
    Îți doresc o săptămână minunată și o seară superbă draga mea!
    Pup cu mare drag!

1. bun-bun pestele! :)
      o saptamana buna si tie, Elena draga! pupici

7. Mie imi place orice fel de peste,dar sa nu-l gatesc eu.Pe unde ma duc mananc peste.Pentru mine ar fi fost ideal .Mi-am propus sa merg in Delta ,in primul rand pentru peste.Am inghitit in sec,cum se zice.Noapte buna!

1. noi cand cumparam, aici in Bavaria, il luam filetat deci gatitul lui nu presupune mare lucru. De obicei punem mirodenii si cateva plante aromatice, îl învelim in folie de aluminiu si îl punem la cuptor la foc mic. Practic, îl servim "in suc propriu" alaturi de cartofi natur sau salata si legume fierte. E delicios!
      Noapte buna!

8. Adevarata desfatare a papilelor gustative !Ne place foarte mult pestele ,sub toate formele, doar fiul nostru il respinge.Fiind foarte cald, suntem cam prevazatori cu cel din magazine...,iar altfel de unde ?Doar afumat.
    Sa va fie de bine minunata vacanta !

1. nu imi place pestele care miroase atunci când il pun in tigaie... s-a intamplat sa-l cumpar "proaspat" de la Metro, pregatit de vanzatoare cu mare grija in folie termica si invelit in gheata, cica sa nu se strice pana ajung acasa! Tja... Scump si vechi! Nu mai cumpar! Mai bine cumpar TK (Tiefkühlen) si macar sunt sigura ca nu e alterat. Inghetarea se face brusc si la temperatura perfecta pentru conservare.
      Peste de munte, pastravi - cumparam cel mai des, aici in regiunea in care locuim. Sau Matjes marinat, in borcane. De aceea, cand ma aflu la malul marii, mananc cu incredere si pofta peste :)
      Noapte buna, Natalia draga!

9. Meniu pe placul meu.ador pestele,indiferent cum este gatit!:))

Si vacanta 1 si vacanta 2 are ce povesti.
    Pupici in asteptarea vacantei 3!;)

1. la noi in casa, se serveste peste cel putin o data pe saptamana. Si noua ne place tare mult.
      te pup draga mea. Multumesc :)
      Noapte buna, Angi draga!

10. Si mie-mi place pestele dar... habar n-am sa-l gatesc! De-un bors cred ca m-as descurca dar de mai mult ba! :)
    La zilele minunate pe care le-ati petrecut acolo ar fi fost culmea ca mancarea sa nu fie pe masura locului si atmosferei! Mai ales ca, atunci cand atmosfera e una super mancare cea mai simpla pare... trufanda!
    Imbratisari cu drag de la grup! Pupici!

1. ai intuit perfect! sa stii ca am petrecut zile superbe, am mancat numai bunatati si ne-am simtit excelent :)) Cântarul zice ca am pastrat bine echilibrul intre savorile gastronomice si activitati anti-sedentarism :))
      Pupici si de la noi. Ganduri bune si imbratisari, fetelor brasovence :-*

11. Vei rade, dar in momentul acesta imi vine sa mananc ecranul...Foamea mea s-a transformat intr-un monstru cu trei capete la vederea fotografiilor, iar chiar acum, de indata ce voi inchide computerul, voi merge sa mananc peste!

1. ce simpatica esti Vera draga :))) m-ai facut sa râd! Imi imaginez cum ai arata cu 3 capete... nu doar O FATA FRUMOASA ci 3! :) te pup