luni, 13 ianuarie 2014

Totul e bine când se termină cu bine

... am spus eu! Iar Helmut a zis "Ende gut, alles gut" si-acum putem din nou sa râdem, însa...toata duminica am fost întorsi pe dos si nimic nu ne-a priit! Sa va spun de ce:
Duminica dimineata, ca de obicei, sotul meu a dat fuga la brutaria din coltul strazii sa cumpere chifle proaspete, pentru micul dejun - singurul din saptamâna. Apoi - pentru ca îi era în drum, a trecut pe la automatul bancar, sa ridice ceva bani de buzunar pentru saptamâna ce urmeaza.
Când a ajuns acasa, palid si cu vocea stinsa mi-a spus: "De pe contul nostru lipsesc în jur de 2500 euro". Este clar ca dupa asa o veste, am devenit si eu palida si pofta de mâncare ne-a trecut la amandoi!
Pe extractul de cont era trecut faptul ca la data de 7 ianuarie s-a facut decontarea cardului de credit (MasterCard Gold) dar suma nu era detaliata. Este drept ca si înainte si dupa Craciun, am comandat câteva carti si CD-uri prin Amazon si am platin online dar... în niciun caz de 2900 euro! Am analizat situatia si pe fata si pe dos si ne-am spus ca daca ar fi vorba despre un hacker, s-ar fi servit cu o suma mai mare! Asa ca ne-am facut curaj ca nu poate decât sa fie vorba despre o greseala - o virgula pusa aiurea!!!! Incertitudinea asta ne-a macinat toata ziua si nici de dormit nu am dormit deloc bine azi noapte!
Azi dimineata la ora deschiderii, sotul meu a fost în fata bancii. A cerut duduii de la ghiseu extrasul de cont al cardului Master si a depistat din prima privire neregula! Cineva platise din contul nostru doua bilete de avion din sau spre Singapore! Un superb cadou de Craciun, nimic de zis!
2x (1304,45+22,83) = 2654,56 Euro
Functionara de la banca noastra s-a implicat ca si când ar fi fost vorba despre contul ei si dupa lungi discutii telefonice cu compania aeriană Swiss a lamurit problema. Un functionar dintr-un oarecare birou de calatorii, a facut rezervarile de zbor si din neatentie a inversat primele doua cifre ale numarului de card. În loc de 45XXXXXXX - cum se numea cardul turistilor, a înregistrat numarul 54XXXXXXX, rețelele computerizate au recunoscut existenta unui card valabil cu acest numar si tranzactia bancara a fost acceptata. Cardul însa era al nostru!
Bineînteles ca de astazi am blocat cardul si am pretis un altul nou - ca ce sa facem?! Fara - nu se mai poate trai în "lumea civilizata"! "Este rau cu raul, dar mai rau e fara rau!"
De data aceasta banii s-au recuperat si în câteva zile îi vom avea din nou pe cont!
Concluzia: Daca esti vigilent, reactionezi rapid si banca îti este fidela si te sprijina, poti sa notezi ca... ti-a mai surâs o data norocul în viata!
PS: Duduia de la ghiseu a primit astazi dupa-amiaza de la noi, un buchet de flori si o cutie cu ciocolata "Merci" pentru prompta actiune.

36 de comentarii:

  1. Haleluia! M-au trecut transpiratiile!
    Imi dau seama cum a fost la voi.....
    Tare periculos este acest sistem de plata, eu nu prea îl folosesc.Nu prea cumpar din afara Olandei decat in vacanta.
    Noi platim aici in Olanda un pic altfel, tot online dar altfel, fara credit card. Mai multe nu zic! :)))))))))
    te pup. noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici noi nu folosim MasterCardul decat în concedii in strainatate si pentru plata anumitor servicii online. In Germania bineîntels ca si noi platim cu Girocard - acesta este sistemul international - cu siguranta si la tine si în România. Online se poate plati si PayPal dar mie nu-mi place modalitatea aceasta. Dar daca e sa ai ghinion - cum a fost în cazul nostru - chiar asa, fara sa folosesti cardul, esti ars!
      Oricum, ideea era ca oricui i se poate întâmpla. Nici eu nu am crezut pana ieri - cu toate ca am auzit si cititi multe! :) Noapte buna!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. ;) înca nu... dar este 100 % sigur ca îi vom primi peste 3-4 zile

      Ștergere
  3. Ufff....
    E bine ca s-a vazut lipsa banilor. Eu de regula scot bani, nu verific soldul si nici bon nu iau pentru ca de fiecare data ma grabesc.....:)
    E bine ca se va termina bine....!
    Te pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de obicei eu scot extrase de cont la fiecare 2 saptamâni si verific fiecare suma trecuta - cu cargul de girocont platim practic peste tot, mai putin la chioscuri sau magazine de maruntisuri, de aceea se aduna multe multe viramente. Eu stiu când vine impozitul la masina, când asigurarile - masina, casa, bunuri, etc, etc. Helmut nu verifica niciodata, solicita doar citirea soldului pe ecranul bancomatului cand scoate bani de buzunar - si cam stie câti bani vin si câti se duc. De data aceasta lipseau 2650 euro :) nu avea cum sa nu observe lipsa.
      te pup si eu :)

      Ștergere
  4. wow!
    bine ca Helmut a descoperit la timp, chiar acum ii povesteam lui Daniel si el a zis la fel, mare noroc si bine ca totul s-a terminat cu bine! :)
    pup draga mea, somn linistit sa ai! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. practic nu se poate întâmpla ceva rau, daca reactionezi cel tarziu pana la sase saptamâni. Orice greseala se repara, se anuleaza tranzactia - dar trebuie sa-ti iei liber cateva ore de la serviciu si sa ai nervii tari :))
      Chiar povestea un coleg de birou - daca tot am adus eu tema de discutie- ca acum doi-trei ani, cineva din SUA a platit cu numarul lui de card peste 5000 euro! Banii nu s-au mai putut recupera, dar banca a decontat paguba în mod conciliant - pentru ca bancile au o asigurare speciala pentru astfel de cazuri. Dar consumul nervos nu i l-a platit nimeni colegului meu!
      Cel mai bine sa ai noroc si sa nu ti se întâmple niciodata astfel de minuni!
      Multumim pentru gândurile bune. va pupam si noi :-*

      Ștergere
  5. Ce bine ca ati descoperit la timp si ca s-a putut rezolva problema! E de luat aminte, multumim Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, si noi ne bucuram. Important este sa verifici în mod regulat si sa reclami fiecare neregula, indiferent de suma... asta ar fi de luat aminte. Ca esti sau nu pagubit, nu ai cum sa influentezi. Cum ti-e norocul!
      te pup. Seara faina în Canada!

      Ștergere
  6. Si sotul meu a patimit cu cardul, dar la un bancomat unde i s-a blocat usita de scos banii cash. Noroc ca avea mobilul la el, a sunat la banca si s-a rezolvat totul in...cateva zile, de emotii. Operatoarea a meritat un "merci" dulce! Rar functionarii mai sunt asa amabili, in special la banci! Ende gut, alles gut!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, asta se întâmpla si pe aici destul de des. Noua nu ni s-a mai întâmplat niciodata pana duminica :)
      Da, domnisoara a meritat într-adevar, pentru ca strict datoria ei era sa inregistreze reclamatia si noi ar fi trebuit sa contactam Swiss-ul, apoi sa mergem pe fir si sa contactam biroul de turism si apoi sa aducem dovezile din nou la banca si sa asteptam când si ce se va rezolva. Daca nu ai experienta, toata tarasenia asta ia mult timp! Asa, duduia a rezolvat totul pe drumul cel mai scurt si a semnat reclamatia noastra ca martor - la discutiile telefonice avute. Da, a fost de mare ajutor. Filiala bancii la care obisnuim noi sa mergem are numai angajati amabili! Niciodata nu mi s-a parut cineva neprietenos. Avem contul la ei de peste 12 ani. Primul meu cont în Germania a fost la Citibank - aia erau ursuzi si iscoditori... Dupa ce ieseam de la ei aveam o senzatie neplacuta - de parca nu ar fi fost vorba despre banii mei! Am dizolvat contul si m-am mutat aici unde sunt si azi! Culmea... Citibanc a fost una din primele banci care s-a prabusit în Germania! nu stiu de ce, dar nu m-a surprins!
      :) gânduri bune înapoi, draga Silvia.

      Ștergere
  7. Imi pare rau sa aud! Si mie mi s-a intamplat, fix de anul nou. Aparent cineva a vrut sa cumpere un laptop din contul in care mai aveam vreo 10 milioane.
    ING a promis ca imi trimite email cu detalii dar nici pana acum nu a trimis. Mersi ca mi-ai amintit sa ii sun din nou ca sa le reamintesc... :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie îmi pare rau ca ai trait si tu o astfel de experienta! da... se întâmpla doar în cazul firmelor (în general cele de turism) care sunt legate direct la banci. Bat numarul cardului pe tastatura si daca inverseaza o cifra, si cardul nu exista, atunci se transmite error, dar... daca acel numar de card exista, atunci proprietarul este pagubit! Ghinion!
      Altfel, practic este imposilil pentru ca alte tranzactii cer si PIN-ul si combinatia aceea de numere este unica. Dar... am învatat ca în viata, nimic nu e imposibil! Suntem însa optimisti! :)
      mult succes în elucidarea cazului iti doresc si sa fie prima si ultima întâmplare negativa!

      Ștergere
    2. multumesc.. inca astept, se pare ca sunt si alte cazuri inaintea mea care asteapta elucidare. si da, cred ca ar trebui introduse mai multe elemente de siguranta...

      Ștergere
  8. Ma bucur ca s-a rezolvat. Poate concluzia ta este valabila in Germania, in Romania nu prea cred...aici sunt amabili daca vor ceva de la tine, in rest...
    Pup...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da... Pacat! Mare pacat!
      te pup. Imbartisari si salutari si Ancutei

      Ștergere
  9. Cum spuneai : totul e bine cand se termina cu bine...imi permit un mic sfat...nu mai tineti sume mari pe un singur card!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca nu ai citit bine ceea ce am scris - era vorba despre o plata cu card de credit! Master Card nu are bani pe card...Un astfel de card are limita - o suma maxima de credit, pe care o stabilesti de comun acord cu banca emitatoare. Garantia ei este asigurata de contul tau în banca respectiva, respectiv de volumul de bani ce curg prin contul tau giro. (girocardul are bani) Habar nu am daca m-am exprimat corect, nu prea cunosc termenii de specialitate, eu sunt inginer TCM :)) Multumesc oricum, stiu ca esti bine intentionat.
      seara faina sa ai! :)

      Ștergere
  10. Daca mi se intampla mie, cred ca de cu seara eram la usa banci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) deci, se cheama ca noi am reactionat cool?! ;)

      Ștergere
  11. Wow, chiar ca te trec toate emotiile cand ti se intampla asa ceva. Ma bucur ca s-a rezolvat problema si banii vor fi pusi inapoi. Profesionalism si interes, oamenii de la banca au actionat exact cum trebuia. Bravo lor!
    Ai un premiu Liebster de la mine si o leapsa cu intrebari! In caz ca ai timp si chef. Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Xaara. te pup si eu
      PS: acum pregatesc MfC, maine e miercuri si e zi blocata. Dar joi - promit sa vin la leapsa ;)

      Ștergere
  12. bine ca ati putut rezolva problema si ati recuperat banii. imi pot da seama cat de groaznica a fost duminica voastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, asa este Andra draga. Legile lui Murphy spun ca toate situatiile de criza se traiesc in timpul weekendului, cand toate bancile sunt închise, cand toti functionarii au telefoanele închise, când.... te simti singur si abandonat! dar... s-a sfârsit bine - Doamne multumesc! :)

      Ștergere
  13. Ati fost destul de stapaniti pentru o asa suma.Bine ca a fost,ca-n titlu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tja... ca bine spui! Ne-a cam stat inima, trebuie sa recunosc.

      Ștergere
  14. Am pățit, aici. Și tot foarte amabili funcționarii. Am vrut să plătesc o sumă mare (foarte mare pentru buzunarul meu) cu cardul. Am tastat suma (aveam acordul băncii pentru tranzacție, așa era regula pentru o sumă mare) și pe ecran a apărut mesajul "eroare, nu există suma". Fusesem prevăzător și cerusem "consultare sold" pentru că voiam să arăt că sunt client credibil. Diferența de timp între operațiuni a fost de câteva minute, 30 minute maxim. Evident m-am făcut de râs. A doua zi am depus reclamație plus cele două bonuri. După un timp chinuitor de lung (cam o săptămână, dar mi s-a părut o veșnicie) m-a chemat la bancă și și-au cerut scuze, a fost o eroare de soft, banii m-au fost virați în cont! Au avut nevoie de timp pentru că au făcut soldul și au constatat că într-adevăr banii nu au fost scoși din bancomat!
    Am avut noroc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imi pare rau ca ai trecut printr-o asemenea situatie! e clar ca ai recuperat banii, dar emotiile, consumul nervos si indispozitia pe care ai avut-o pana cand s-a remediat greseala?! astea nu le mai plateste nimeni, din pacate.
      Ende gut, alles gut! :)) si în cazul tau s-a rezolvat si ma bucur!

      Ștergere
  15. Asta este. Confuzii (a se citi hotii) se intampla peste tot, nu numai in Romania. Bine ca ati rezolvat pana la urma.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este! de aceea este indicat sa verificam în mod regulat extractele de cont.
      multumesc pentru gandurile bune!

      Ștergere
  16. Mastercardul n-are cod de verificare de 3 cifre? Eu nu pot plati cu Visa fara codul respectiv si numele scris pe card. Exista intotdeauna un numar de urgenta pentru genul asta de situatii, ca sa nu fii nevoit sa astepti o zi de lucru, iar eu am deblocat de mai multe ori cardul din cauza ca vreo linie aeriana sau vreun hotel "uitau" sa-si ridice suma blocata atunci cand fac rezervarea, desi au trimis facturarea. Pana acum nu mi s-a intamplat asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai! Mastercardul are pin, dar agentiile de turism contacteaza direct bancile introducand numarul de card - au regim deschis la server. Hotelrile sau benzinariile sau mai stiu eu ce magazine, au aparatul acela mobil (sau fix) de citire al cardului care necesita si introducerea PIN-ului. Agentiile de turism nu. De aceea a fost posibila greseala! Functionarul era dator sa verifice numele contului si al persoanei care a facut rezervarea, dar... S-a întâmplat!
      Imi vine sa rad ca zici ca tie ti s-a intamplat ca linia aeriana sau hotelul sa "uite" sa ridice suma :)) Ei nu uita niciodata, fii sigura ca nu raman in paguba! Dar probabil ca au ridicat sumele de pe alte conturi - ca in cazul meu. Si noi ne-am mirat ca turistii care au cumparat biletele de avion nu s-au sesizat ca înca au multi bani pe cont! :)) Ei... totul e bine cand la sfârsit mai poti rade, nu?! ;)
      :))) Daca zici ca tie ti s-a intamplat ca

      Ștergere
  17. Uau! E greu sa-mi imaginez cum au reactionat inimioarele voastre! Si-mi e usor sa scriu acum, stiind ca totul e rezolvat! :)
    Sunt tufa de Venetia in materie! Citind postarea ta si comentariile am invatat foarte multe! :) Si, cu toate acestea, nimic nu garanteaza ca nu ni s-ar putea intampla!
    Sper sa nu mai aveti parte de astfel de emotii!
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  18. Tare urata situatie! Te astepti ca astfel de erori sa nu fie posibile si...uite ca sunt, din pacate. Am mai vazut si stirea cu virusul care se instaleaza pe calculator si opereaza singuri plati on-line, pana iti goleste contul. Ma gandeam ce aiurea e pentru victime.
    Bine ca la voi s-a terminat cu bine! Si sa nu se mai intample!

    RăspundețiȘtergere
  19. La început, am îngheţat şi eu pentru voi. Mă bucur că s-a rezolvat.
    Să vă fie ultimul necaz pe 2014!

    RăspundețiȘtergere