joi, 11 iulie 2013

Creta (2) - Scris în stele

Înainte de a pleca în concediu, am citit câte ceva în legatura cu istoria si geografia insulei, am învatat câteva cuvinte grecesti (kalimera = bună dimineaţa; kalispera = bună ziua/buna seara, kalinihta = noapte bună; efharisto = multumesc, etc.) si am întocmit o lista cu câteva puncte de importanta turistica.
:)) Pozitia astrelor însa... nu am consultat-o si tocmai de aceea, în seara de 24 iunie, imediat dupa servirea cinei, surpriza de a asista la rasaritul lunii pline a fost totala! Timp de o jumatate de ora am observat fascinati deplasarea lunii, coplesiti de frumusetea momentelor. Toata lumea prezenta, a încercat sa imortalizeze evenimentul sub forma de fotografii si filmari video.
La un moment dat, lânga noi a aparut o pereche, aproximativ de vârsta noastra. Mai întâi, el i-a facut ei o fotografie cu luna în fundal, apoi ea l-a fotografiat pe el. Spontan, m-am oferit sa le fac o fotografie împreuna. Asa i-am cunoscut pe Muriel si Patrick, din Paris :)

El nu vorbea decât franceza si foarte-foarte putina engleza, ea însa se descurca binisor în engleza. Eu am stiut cândva destul de bine franceza, însa ne-mai exersând, am avut dificultati mari în a lega propozitii, însa întelegând ce mi se spune, am umplut lacunele din exprimare cu cuvinte în engleza. Helmut a contribuit deasemenea cu ceva engleza si cu multa "limba gimnastica" - ca de altfel noi toti :)) În finalul serii, reusisem sa legam o prietenie draguta.
Exista momente în viata când te gândesti ca "nimic nu este întâmplator" si ca "ceea ce tocmai traiesti, era scris demult în stele". Asa s-a întâmplat ca în urmatoarea saptamâna, am devenind prieteni nedespartiti! De dimineata, de la micul dejun si pâna dupa miezul noptii, exprimându-ne într-o esperanto inventata si adaptata ad hoc, am descoperit ca avem foarte-foarte multe în comun, atât ca educatie, aspiratii, interese si profesii, cât si ca experiente de viata.

Nu exagerez deloc afirmând ca am petrecut un timp superb împreuna! Într-una din seri ne-am facut curaj si am participat la karaoke-party unde ne-am maimutarit în chip de Abba! Într-o alta seara, am format o echipa puternica si am câstigat un concurs Quiz, pe teme de muzica, interpreti, actori si filme.
Într-una din zile l-am încurajat pe Patrick la sustinerea examenului de scufundator-începator si în semn de pretuire, Helmut a primit deasemenea un tricou polo cu inscriptia Clubului de scafandri.

Am fost împreuna shopping în Heraklion (capitala insulei Creta) si ne-am cumparat bluze la fel, am vizitat galeria de arta a orasului, am dansat, am cântat, am mângâiat la fel de înduiosati toate mâtele si câinii vagabonzi ce ne-au iesit în cale, am facut aqua-gym, am probat toate mâncarurile si bauturile locale si cu fiecare clipa ne-a fost tot mai clar ca avem exact acelasi simt al umorului.

De aceea, clipa despartirii ne-a adus regrete! Muriel si Patrick au avut rezervari de vacanta doar pentru 8 zile, noi pentru 15. Bineînteles ca dupa plecarea celor doi, nu a mai fost la fel de vesel...
Am stabilit însa ca la începutul lui septembrie, noi sa mergem la Paris si împreuna sa vizitam ceea ce eu si Helmut dorim de muuuult: Mont-Saint-Michel si muzeul cu gradina a lui Monet, din Giverny.
Muriel si Patrick ne vor întoarce vizita în perioada sarbatorilor de iarna, pentru ca ei doresc sa cunoasca atmosfera târgurilor de Advent si deci vom petrece Craciunul si Revelionul 2013/2014 împreuna.
Acum ne sunam, ne scriem si numaram saptamânile care ne despart pâna la revedere :)

Iata ce poate provoca un rasarit de luna plina, pe insula Creta! ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pingback participantilor la Miercurea fara cuvinte (28) - Rasarit de luna plina:
Daurelangela i.e., DanSpunsieu, Mary, kristiPauza de ceai, Gandvis, florentinLiviu, Kadia, Bianca Ioana, Just Word, Iulia Radu, Bialog, Rux (Copilarim), Axlandra, Blind Love (Elly), CălinH, Dana Bonea, Irina, Dia, addicted, DaNuTzA, karmapolice, albert, 13angi, OFZ, Cristi, lichiresti, Claudia, AndreeaG, Maria, Gara pentru doi, ELENA,dordefemeie, Lumea lui Alexandru, Iulisa, carmen elena, Sorinnima, Copilul in oras, timpul din afara timpului, Floarea, geanina, Mihaela Dămăceanu, Tu1074, Larisa, Anca, Anastasia, Aniela.

1. E o veste buna; cumva, cu binisorul, trebuie adusi si francezii la realitate: sa invete (si ei) limbi straine...
    ...incepand cu germana.

2. Foarte frumos. Nu sunt cuvinte pentru a descrie aceste locuri. :)

1. este adevarat - Creta este un loc fermecator. Cred ca pâna la urma, tot ne mutam pe insula! ;)

3. Frumos ! Un concediu frumos și inceputurile frumoase ale unei prietenii. Felicitari, n-ati pierdut timpul degeaba in Creta ! :D

1. da, Zina draga :) nu am pierdut nicio secunda! ne-am relaxat activ ;) Am facut plaja, am citit, ne-am balacit, dar am si vizitat multe monumente, muzee si expozitii. Am intrat în contact cu bastinasii si am aflat multe lucruri interesante! A fost un concediu superb!

4. O vacanta atat de placuta ,ramane de neuitat printr-o prietenie, care cu greu se leaga in zilele noastre.Ma bucur pentru voi si e de viitor aceasta relatie dupa cum povestesti.Mai vreau povesti. Noapte buna!

1. Floarea draga, noi suntem deosebit de sociabili si... parerea mea este ca atunci cand privesti lumea pozitiv, reflexia este automata.
      Iti multumesc mult pentru interesul si simpatia pe care le dovedesti. Pupici.
      Noapte buna!

5. Sunt cat se poate de frumoase genul acesta de prietenii.Nu oricand ti le poti face,dar cand luna straluceste atat de frumos n-ai scapare.:)
    Pe la noi e o vorba cu "vorbitul" unei alte limbi..."Atata am vorbit franceza de m-or durut mainile":)).
    Pupici!

1. :)) da, la început am avut febra musculara la mâni :))) apoi ne-am obisnuit!
      culmea este ca atât de bine ne intrase în obisnuinta aceasta vorbire combinata din 3limbi încât ne-am trezit de cateva ori ca suntem singuri la noi în camera si vorbim între noi asa ciudat, un cuvânt franceza, altul engleza si cuvintele de legatura pe germana :))
      te pup si eu, Angi draga.

6. Fotografii splendide din locuri minunate. Ce buna este "limba gimnastica"! Am folosit-o si eu de cateva ori in viata si stiu ;)
    Daca intalnirea cu cuplul de francezi are si un "va urma" asta e chiar minunat. Nu se intampla foarte des sa cunoastem oameni care sa impartaseasca aceleasi gusturi si idei, de aceea e de apreciat o astfel de frumoasa intamplare. :)
    Noroc cu Luna! :)

1. asta zic si eu... luna plina este singura "vinovata"!
      biletele de tren sunt deja cumparate :)) sâmbata 31 august, ora 7:06 ucam în tren în gara din Augsburg si dupa 5 ore si jumatate, adica exact la ora 12:35 suntem în Paris Est! mai comod nici ca se poate! Abia astept! :))

7. Răspunsuri
    1. adevarat! am avut înca o data în viata norocul acesta! :)

8. O intimplare minunata, e tare frumos sa ai prieteni si sa poti vedea lumea impreuna... pana anul asta nu stiam cum este, dar dupa ce am trait asta am realizat ca este minunat !

1. ma bucur inca o data pentru sansa pe care ai avut-o!