duminică, 16 iunie 2013

Tufișul Frumusețe

pentru rubrica FFFB (Anastasia)

Kolkwitzia amabilis, cunoscut sub numele comun de "Tufisul Frumusete" (Beauty bush), este o specie de planta apartinând familiei Caprifoliacee. Arbustul, originar din China, a fost adus destul de târziu în Europa Centrală ca planta ornamentala pentru parcuri și grădini. A fost descoperit de preotul italian Giuseppe Giraldi, care a adus fructele acetui arbust dupa încheierea activitatii de misionar în provincia Shaanxi (1890-1895). Colectia lui de plante a donat-o Muzeului din Florenta, iar acesta a trimis-o Muzeului botanic din Berlin, spre identificare si catalogare. Profesorul Karl Otto Graebner a boteazat aceasta planta cu numele "Adorabilul Kolkwitz" (amabilis înseamnă pe latină frumos, adorabil, amabil), în onoarea prietenului sau, Richard Kolkwitz (celebru botanist, co-fondator al biologiei apelor). Oficial, aceasta planta este introdusa în anul 1901 în Anuarul botanic, volumul 29.
"Tufisul Frumusete" poate atinge înaltimea de 3-4 metri, are scoarta solzoasa maro-deschis si ramurile i se arcuiesc grațios în jos. Copacul înfloreste la sfârșitul primăverii. Florile sale roz deschis au formă de buchet de clopototei si sunt deosebit de parfumate.
Noi avem trei astfel de arbusti, doi în fata casei si unul în curte. Îi tundem la începutul primaverii, formându-le coroana sferica. Curios este faptul ca în timpul înfloririi, arbustul lanseaza haotic "lastari de apa" si astazi, sarcina mea a fost sa readuc în forma "coafura" copacilor. În jurul meu au zumzait o mie de albine :)

20 de comentarii:

  1. Ce frumos arata! O splendoare, sa ii tot privesti!

    RăspundețiȘtergere
  2. Florile au o culoare atât de delicată!
    Ţi-am scris, pup.
    O duminică cât mai frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună CARMEN!
    Wow cât sunt de frumoase!
    Îți doresc o duminică parfumată draga mea!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna Elena draga! multumesc pentru urari. Si tie o duminica minunata in continuare!

      Ștergere
  4. Acum am înteles de ce esti tu frumoasa! Doarmi noaptea în el? :))
    pupici si o duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahahaha ;) ei hai acum, destainuieste-ne si tu secretul frumusetii tale!
      pupici. Precis ai casa plina de copii. Serbati frumos, sanaate si La multi ani!

      Ștergere
  5. O incantare!
    Duminica placuta draga Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt foarte frumosi asa, plini de floare, iar daca sunt si parfumati, cu atat mai minunati trebuie sa fie. N-am vazut, cred, pana acum astfel de arbusti. Nu-mi amintesc, tin bine minte florile deosebite.
    O duminica cat mai placuta, Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarul este ca la inceput de primavara, arata atât de comun, nu dai doi bani pe ei. Dar acum, ca sunt plini de flori... sunt o nebunie! Parca sunt bijuterii parfumate! :)
      O duminica minunata si tie, Elly draga!

      Ștergere
  7. e minunat acest tufis! :)
    mi-a venit chef de un v-ati ascunselea...:P
    seara faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  8. I se potriveşte numele mănuşă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))adevarat, boschetul este "adorabil"! te pup, o seara faina sa ai

      Ștergere
  9. Eu n-am mai vazut aceasta planta, dar e foarte frumoasa, rozul ala sau ce culoare o fi e foarte gingas.

    RăspundețiȘtergere
  10. Am dat fuga de pe FB sa aflu mai multe despre "Tufisul Frumusete". :) Cred ca e si dulce, nu doar frumos, daca pare a fi preferatul albinutelor. :)
    Seara frumoasa sa ai! Pupici si imbratisari, cu drag, de la trio pentru duo! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te pup si eu ♡
      Imbratisari acasa. Trimitem numai ganduri bune

      Ștergere