duminică, 9 decembrie 2012

Îngerii de lânga noi


Articol înscris la rubrica "Povesti Parfumate" gazduita de Mirela - Tema saptamânii: "Parfumul îngerilor"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Noi toti ne nastem îngeri. Venim pe lume perfecti, frumosi si buni. Aripile ne sunt transparente si pe masura ce învatam sa mergem, ni se atrofiaza, apoi ne dispar si viata începe sa ne transforme... Perfectiunea începe sa se clatine, bolile încep sa muște, capatam interese mai mult sau mai putin meschine, însa de câte ori facem un lucru bun, aura de înger reapare, la fel de intensa ca actul pe care l-am comis.
Parfum de îngeri are arta, cu toate valorile estetice și mijloacele de exprimare pe care le foloseste. Când privesc lucrari de pictura sau sculptura, când ascult muzica sau citesc poezii, proza ori urmaresc un dans, atunci simt ca daca autorii nu sunt chiar îngeri, atunci cu siguranta îngerii s-au exprimat în acel moment prin ei, din dorinta de a ne ajuta sa devenim mai buni.
Gândindu-ma la ce as putea scrie sub titlul povestii parfumate de saptamâna aceasta, mi-au trecut prin minte crâmpeie din filmul "City of Angels" (cu Meg Ryan si Nicolas Cage), pasaje din romanul "Parfumul" (semnat Patrick Süskind), versuri de-ale lui Nichita, vocea lui Pavarotti, Armstrong, Elvis, virtuozitatea lui Paganini, Menuhin, bunatatea Maicii Tereza... În final, gândul mi s-a oprit la copiii mei... De mai bine de 10 ani, port în portofel, o fotografie si un biletel pe care mi l-au scris fetitele mele, cam pe vremea în care a fost facuta fotografia. De câte ori sunt trista, le privesc si imediat zâmbesc. Parfumul inocentei lor si a dragostei neconditionate persista, ma învaluie si îmi creaza o stare de confort, recapat puteri si pot sa privesc cu optimism în viitor.
Un parfum potrivit cu tema abordata, mi se pare a fi cel creat de John Galliano - acest "artist cu a mic" - cum singur si plin de modestie s-a categorisit ("I'm not an artist. Maybe an artist with a small a."), excentric si controversat, adept al asimetriilor si creator al unor colectii haute-couture ce au revolutionat lumea modei. Aparuta la sfârsitul anului 2008, pretioasa apa de parfum, a fost conceputa ca un omagiu partenerului de viata, dus prea devreme din Lumea aceasta. In primul rând, flaconul atrage atentia prin cantitatea de dor 40 ml (respectiv 60 si 90 ml), tocmai pentru a sublinia ca acesta nu este un parfum de masa, ci o esenta speciala. Nimic nu este lasat la voia întâmplarii! Despre pictura de pe ambalaj nimeni nu poate fi sigur ca reprezinta o femeie sau un barbat. Portretul executat în tonuri luminoase, are nas mare, gura accentuata si sprâncene exagerat alungite, ochi tristi si o atitudine melancolica, cu aer mistic. Numele John Galliano scris în partea de jos a ambalajului, dezechilibreaza portretul, tragând spre el întreaga tristete a tabloului; taind partea de jos a cuvântului, creatorul doreste sa transmita ca povara pe care a preluat-o, îl scufunda. Flaconul reprezinta o premiera... o sticla neterminata. Schita atasata indica modul în care trebuie montat butonul de pulverizare. Odata aplicat - capacul cu litera G confera o eleganta în plus flaconului. Atomizorul nu actioneaza de sus în jos, ca la orice sticluta de parfum, ci spre lateral - sugestionând nesiguranta si instabilitatea. Un trandafir auriu împodobeste partea întunecata a flaconul disproportionat, de culoare violet-degradé. Liniile usor curbate ale sticlei amintesc de faldurile unei rochii elegante, strânse exagerat în talie. Elegantă, sumbră, întunecată si misterioasă se vrea aceasta manopera complicata, la baza careia regasim numele trunchiat - Galliano. Conform descrierii oficiale a parfumului, este de asteptat ca la pulverizarea parfumului sa simtim note dulci si fine de irisi, bujori si bergamotte. Un nor de aldehide, ascuțit, intens si puternic, fara o aroma clara, te învaluie la primul contact, la fel ca aburul des si misterios ce însoteste spectacolele de magie. Apoi aromele se limpezesc si un val fin de paciuli, angelica si mosc te învaluie, conferindu-ti o stare de relaxare, meditatie si wellness. Parfumul John Galliano este o aroma plina de glamour, rafinament si romantism. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Pe aceasta tema, au scris: Mirela, Pandhora, Sara, Vienela, Gabi, Siving, urmeaza sa se înscrie ca în fiecare saptamâna si: Elly, Karmapolice, Minnie, Diana, Lollita si altii.
Poezie si fotografii cu îngerasi: http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2011/12/la-cules-ingeri.html

40 de comentarii:

  1. Frumos inceput! NU ma pronunt despre parfumuri, sunt... "afumat" in domeniu, nu par-fumat! :)
    Duminica splendida sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)multumesc mult! tocmai m-am intors dintr-o calatorie ca în filmele despre Siberia ;))
      o seara linistita si tie!

      Ștergere
  2. Impresionant! Ce inimi curate aveau..
    Sentimentala, romantica Carmen... te îmbrăţişez cu drag!
    Duminică cât mai plăcută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te pup si eu, draga Anastasia. O seara agreabila!

      Ștergere
  3. fetitele tale,ingerasii tai...indestructibile firele care va leaga...
    sunt sigura ca asa cum tu te incarci si te echilibrezi doar privindu-le,exact asa fac si ele...minunata impletire,fireasca :)

    nu stiam nimic despre acest parfum,m-a cucerit si m-a intrigat totodata...
    nu e doar un parfum e o poveste transformata in arta incepand de la recipient si terminand cu ultima nota care ramane dupa pulverizarea parfumului...

    o duminica calma si parfumata iti doresc draga mea draga,pup :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) draga mea draga! multumesc, .
      da, parfumul lui Galliano este o adatevarata opera de arta, perfecta pana in cel mai mic detaliu.
      o seara faina si un start bun in saptamana ce urmeaza!

      Ștergere
  4. Drăguți copilașii... și felicitarea!!!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. toti copiii sunt dragalasi! multumesc :)
      o seara minunata!

      Ștergere
  5. Ce frumoasă amintire aveți zi de zi, cu dumneavoastră! Copii-îngeri! :)
    Vă doresc o duminică plină de atingeri de îngeri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am o cutie intreaga cu amintiri dragalase, de la fetele mele :) plus filmari video, incepand de la botez si cel tarziu la fiecare jumatate de an. Cand voi iesi la pensie (peste 18 ani!) ma voi delecta privindu-le :))
      Pupici, Sara draga.

      Ștergere
  6. Foarte adevărată afirmația ta: ”capatam interese mai mult sau mai putin meschine”. Dar oare nu cei din jur ne forțează, prin puterea exemplului și cerințelor unei societăți axată pe consum, să facem asta? Mă liniștește ceea ce ai scris mai departe: ”însa de câte ori facem un lucru bun, aura de înger reapare, la fel de intensa ca actul pe care l-am comis”. Da, am simțit asta de câte ori am iertat, de câte ori l-am înțeles pe celălalt, de câte ori am făcut toate astea necondiționat, de câte ori am dat fără să am nici eu foarte mult...Și mă bucur.
    Minunat ai sintetizat dumnezeirea actului creației:” îngerii s-au exprimat în acel moment prin ei, din dorinta de a ne ajuta sa devenim mai buni”. Chiar citeam azi dimineață un articol despre ”Picasso, Înger și Demon”.Înger atunci când crea, restul fiind absolut treaba lui!
    Parfumul John Galliano este o capodoperă, iar Galliano este un mare creator, eu îl admir, da, știu că a fost subiect controversat, dar mai știu și că, după ce a plecat de la Givenchy și a ridicat cifra de afaceri a casei Dior ca niciodată până atunci, lor le-a fost greu să-l ierte, ba mai mult, l-au deposedat de tot ce obținuse până atunci, abuziv, nedrept, urât,concedierea lui fiind făcută într-un mod abuziv și nejustificat. Numai Dumnezeu știe adevărul! John Galliano e un creator superb și urmărim, Enya și cu mine, toate modelele sale, care aduc feeria și lumea zânelor printre oameni. Am avut o mostră de parfum John Galliano by John Galliano, care e atât de feminin, de romantic, seamănă puțin cu Aimez-Moi de Caron, îl ador! :)
    Mă bucur enorm că ai adus acest parfum și acest nume drag mie aici, alături de îngeri.
    Mulțumesc Carmen pentru o lectură specială, te felicit și te îmbrățișez cu multă prietenie! O zi frumoasă în continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am revenit! De câte ori le văd pe fetițele tale, parcă le-aș cunoaște personal, sunt frumoase și bune, copii minunați ai unei mame minunate!
      Puii noștri sunt neprețuiți, sunt ceea ce avem mai drag! :P
      Nu mă mir că iubirea ta pentru ele le transformă în îngeri purtători de noroc.
      Și eu țin un ghivecel cu flori din ceramică lucrate de Enya când era la grădiniță, sus, în bufet! Nu l-aș da nimănui, e acolo și acolo va fi cât voi fi eu!
      Te pup, pup și îngerașii! :)

      Ștergere
    2. :) ma bucur mult ca ti-ai luat timp si ai interpretat cele scrise de mine aici, pentru ca... intre cuvinte se ascunde mult din sufletul meu si ma bucur ca ma intelegi.
      Galliano... mai mult decat un artist! un geniu... nebun! afirmatiile pe care le-a facut sunt fara doar si poate de condamnat si Dior a trebuit sa se distanteze de acesta, pentru a salva bunul renume al brandului.
      Sunt multi ingeri printre noi, Mirela draga. Nu am putut sa-i amintesc nici macar pe cei la care m-am gandit, pentru ca postarea ar fi fort mult prea lunga :))
      Multumesc mult! Te pup si eu.

      Ștergere
    3. abia acum un sfert de ora am ajuns acasa si, mai intai am intrat la mine, apoi continui vizitele la Clubul Povestii Partfumate :)
      Da, sunt cateva persoane aici pe blog, ale caror copii si mie mi se pare ca au crescut sub ochii mei :) Mi-s dragi, ca si cand i-as fi cunoscut personal, nu doar virtual :) Enya ta este bineînteles unul din copiii pe care-i iubesc.
      Va imbratisez si va doresc o seara minunata! pupici

      Ștergere
  7. Sa-ti traiasca fetitele! sper sa aiba si ele talent la povestit asa ca tine :)
    O duminica parfumata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, multumesc mult! esti draguta!
      o seara vesela si parfumata!

      Ștergere
  8. Sa îti traiasca "îngerii" draga mea Mirela!
    Postarea ta este asa de deosebita astazi datorita acelui desen "talisman"!
    Am si eu o gramada de astfel de desene care îmi încalzesc inima si îmi "parfumeaza" viata cu parfumul "inocentei"!
    Te pup draga mea, o duminica placuta! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Minnie, sa traiasca si ai mei, si al Mirelei si ai tai! multumesc mult!
      Toate mamele aduna cu mult drag "dovezi" ale dragalaseniei puilor :)
      te pup si eu, o seara minunata!

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. da, ma bucur ca nu am aruncat biletelul, scris atunci in mare graba, pe un petec de hartie si cu o carioca ce a fost atunci la indemana :) nimic nu conteaza, ca parfumul amintirii...

      Ștergere
  10. Cum sa nu-ti revina surasul pe buze si in suflet cand vezi asemenea ingerasi de fetite?Biletelul face mai mult decat orice!
    Pupici parfumati cu ingerasi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Angi, tu stii bine ce spui, ca pe langa cei trei îngerasi ai tai, mai ai in fiecare an cate 20! esti o mama tare tare buna! pupici

      Ștergere
  11. Minunata amintirea de la fetitele tale, Carmen. Trebuie s-o pastrezi de-a pururi ca pe un talisman. :)
    Despre aceasta deosebita creatie a lui Galliano aproape ca nu am cuvinte. E o opera de arta, un simbol si totodata un fel de metafora... E superb flaconul si felul cum e gandit m-a fascinat (nu stiam deloc amanunte despre el desi stiu ca l-am mai intalnit pe undeva).
    O seara minunata, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur ca am sa pastrez biletelul... chiar ma gandeam deunazi ca timpul isi pune amprenta pe el si ma intrebam daca nu ar trebui oare sa-l protejez intr-o folie de plastic... dar asa, isi pierde din autenticitate...
      Parfumul lui Galliano este intr-adevar fascinant!
      Noapte buna, Elly draga!

      Ștergere
  12. Ingerii exista si uneori ne transmit prin diverse semne ca trebuie doar sa-i chemam si sa fim autentici. Iubirea este cea care ne face sa-i observam pe ingerii de langa noi si sa ne bucuram de parfumul lor angelic. Sa te bucuri cat mai mult de acest parfum...
    Numai bine! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu simt la fel... Ma bucur ca avem aceleasi conceptii in aceasta privinta.
      Noapte buna, Lolita! ganduri bune!

      Ștergere
  13. Foarte emotionanta amintirea despre ingerasii dumneavoastra. Ce bine ca nu ati aruncat acel biletel scris cu sufletul. Poza cu fetitele si biletelul cred sunt pentru dumneavostra ca un talisman. Eu imi imaginez doar cata de multa bucurie va poate aduce el, stiind ca a fost scris cu atat de multa dragoste.
    Mi-a placut mult de tot povestea parfumului lui Galliano!
    O seara minunata si-o noua saptamana binecuvantata va doresc, doamna Carmen, cu mult drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) am adunat multe "dovezi" de dragalasenie ale fetitelor mele, pe parcursul vremii. Ma voi bucura cel mai mult sa le arat "comoara mea" nepotilor, cand va fi sa fie :))
      Noapte buna, Stefi draga! si tie, o saptamana cat mai perfecta!

      Ștergere
  14. ce sticla divina, ce cutie splendida...imi place postul tau.. intr-adevar frumusetea e numele lui dumnezeu pe pamint si arta ne face sa il percepem

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. toata lumea a asteptat astazi aparitia ta :)) Mi-a fost teama ca tocmai tu - cea care ai sugerat tema saptamânii, nu vei aveatimp. Ma bucur mult ca ti-a placut articolul meu :)
      Noapte buna, Karmapolice draga!

      Ștergere
  15. sa-ti traiasca printesele! :)
    multe am mai adunat si eu in toti anii astia si le port cu mine prin lume...:)
    zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) multumesc! si tie sa-ti traiasca printesa si sa ne bucuram alaturi de ele, viata întreaga! pupici

      Ștergere
  16. Un inger pe pamant esti si tu Carmen draga ,tu daruiesti atata iubire atat celor de
    langa tine, cat si la tot ce te inconjoara ,sa-ti duci mereu mai departe misiunea ta nobila
    pe Tera!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea Steliana! esti o draguta, ce cauta sa mangaie cu cuvinte bune si dulci orice adresant. pupici

      Ștergere
  17. Imi place tare-tare cum ai si ce ai scris! Cand am aflat care este tema povestii mi-a venit in minte filmul "Der Himmel über Berlin", cu Bruno Ganz. Mi-a placut acel film - imi place! :) "Cand a inceput timpul si unde se termina spatiul?" :) Cam asa si cu ingerii: exista ori ba?!
    Modul in care ai descris parfumul e excelent. Dar la altceva nu ma asteptam! :) Cine le are, le are! :)
    Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur mult, Diana draga! multumesc mult pentru cuvintele calde!
      Der Himmel über Berlin - nu am vazut si ce rau imi pare, dar pentru am incredere în recomandarea pe care o faci, am sa îl caut.
      te pup. O saptamâna parfumata iti doresc!

      Ștergere
  18. Este inca o postare emotionanta.
    Sa aveti bucurii !
    PS. Azi mi-am amintit ca si eu, ca multi alti romani dupa '89, influentat o vreme si de A. Plesu, nu mai glumesc cu cele Preainalte; am si postat:
    http://daurel.wordpress.com/2011/11/20/nu-stiu/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Daurel.
      am sa trec sa citesc postarea ta.
      o saptamâna sub aripa ingerilor!

      Ștergere
  19. Noi toti ne nastem ingeri.Parca nu-mi vine a crede ca am fost si eu un nou nascut, primul un inger al parintilor mei.Insa ma intristez fiindca imi amintesc de povestile triste ale ingerilor de pe blogul Isabeleilorelai... :(
    Carmen, iti doresc o seara de iarna linistita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da Gabi draga - asa cred eu, ca noi toti ne nastem ingeri.
      O seara linistita si tie, multumesc mult!

      Ștergere