marți, 8 mai 2012

Perle aurii

Am primit pe mail, de la Steliana, acest impresionant fotoreportaj despre cultura de perle de aur - pe care-l preiau aici, cu speranta ca o sa va placa. Eu am fost deosebit de impresionata!

"Apele curate din jurul insulei Palawan din Marea Filipine au atras investitori. Există mai multe firme de crestere a perlelor în Palawan, dar numai una cultivă perlele rafinate şi rare de aur - Jewelmer

golden-pearl (36)

Jewelmer este singurul producator de perle din lume care a produs cu succes perle cu o culoare auriu natural. In urma unor decenii de cercetare in biotehnologie, Jewelmer a fost capabil să perfecteze un proces de ameliorare care produce stridii capabile să produca perle lucioase, de aur. Jewelmer a reusit sa perfectioneze procesele de imperechere care duc la nasterea scoicilor Pinctada maxima capabile sa creasca in interiorul lor perle aurii mari si lucioase. Aceasta culoare bogata si adanca poate fi descoperita numai in cazul perlelor Marii Sudului, produse in Filipine. Perlele sunt cultivate prin transplantarea unui mic fragment de tesut din invelisul carapacei unei scoici in carapacea altei scoici, mai tinere. "Altoirea" formeaza o punga pentru perle si precipita carbonat de calciu in acest buzunar. Cu timpul,acest depozit creste si devine o perla. Procesul dureaza intre doi si cinci ani pana ce o perla aurie se maturizeaza, iar cultivarea este un proces extrem de meticulos si necesita mult timp , explica Jacques Branellec, director al Jewelmer. "Orice variatie de temperatura precum si a starii apei poate afecta scoicile. De 38 de ani activez in cultivarea perlelor, dar invat mereu ceva nou", mai declara acesta.

golden-pearl (1)

Jacques Branellec arată perle dintr-o noua recoltă.

golden-pearl (2)

Arhipelagul Sulu, insula Palawan

golden-pearl (3)

Fermă de perle.

golden-pearl (7)

Un panou care arată introducerea şi starea liniilor de stridii pe unul din ferme Palawan .

golden-pearl (8)

Un biolog examineaza o perla de aur la microscop.

golden-pearl (9)

Sunt crescute trei specii de stridii: (de la stânga la dreapta) alb, negru de aur.

golden-pearl (10)

Stridiile tinere sunt atent curăţate de praf şi paraziţi înainte de introducerea lor în celule noi.

golden-pearl (11)

Stridiile tinere sunt transportate cu elicopterul la o fermă de creştere.

golden-pearl (12)

Un lucrător langa o cuşcă in care stridiile vor petrece urmatorii 2-3 ani.

golden-pearl (13)

golden-pearl (14)

Gărzile de supraveghere a fermei.

golden-pearl (15)

Custile sunt sunt suspendate prin cabluri la o adâncime de 15 metri.

golden-pearl (16)

golden-pearl (17)

golden-pearl (18)

golden-pearl (19)

Lucrătorii trag în sus cuştile cu scoici apte pentru recoltarea perlelor.

golden-pearl (20)

golden-pearl (21)

golden-pearl (22)

Stridiile sunt spălate cu atenţie înainte de a fi deschise.

golden-pearl (23)

Jacques Branellec supraveghează procesul de recoltare a perlelor intr- una din fermele lui.

golden-pearl (24)

golden-pearl (25)

Perlele sunt îndepărtate cu grijă din stridii. Doar câţiva experţi au capacitatea de a deschide aceste stridii fără a deteriora perlele.

golden-pearl (26)

golden-pearl (27)

golden-pearl (28)

Stridii le la rândul lor, sunt curăţate şi vândute restaurantelor în Manila .

golden-pearl (29)

Timp de o săptămână mii de perle sunt colectate. Fiecare exemplar se vinde cu 500 de euro. Dar perlele de cea mai inalta clasa pot costa de cateva ori mai mult.

golden-pearl (30)

În ateliere perlele sunt sortate şi evaluate.

golden-pearl (31)

golden-pearl (32)

Designerii concep noi modele de bijuterii din perle.

golden-pearl (33)

Bijuterii din perle de aur .

golden-pearl (34)

golden-pearl (35)

Jacques Branellec la ferma lui, împreună cu o asistenta care poarta la gât un colier cu perle de aur."

Biografia omului de afaceri Jacques Branellec - aici; mai multe informatii despre cultura de perle de aur - aici.

Pe Youtube puteti urmari un interviu interesant cu Jacques Branellec, realizat de Josh Bazar.

Aici - partea a-ntâia a spectacolului “Le Miracle de la Perle d’or des Philippines (The Miracle of the Philippine Golden Pearl)” 7 noiembrie 2007, Le Grand Amphitheatre of the Museum National d’Histoire Naturelle în Paris, France. Aici - partea a doua.

:-) Pe tema perlelor, o piesa muzicala de o frumusete unica: Prince - Diamonds and pearls

33 de comentarii:

  1. S-a ajuns departe...
    ... in timp ce noi, romanii, (mai) traim intr-o autoadmiratie paguboasa; ca am facut Casa Poporului si masina Dacia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apropo... am vizitat Casa poporului acum 3 ani, alaturi de un grup de turisti italieni... Nu mi-a placut de loc prezentarea plina de ironii, pe care a facut-o ghida! Daca românii nu pun pret pe ce au, atunci strainii nici atât!
      Spoturile publicitare la Dacia, aici în Germania, sunt înfricosatoare!De cate ori le vad, ma întreb cum de sunt acceptate! cu ce gând?!...

      Ștergere
  2. wow spooky chestia aia cu masca a la ku klux klan pe fata mi se pare usor dezumanizata afacerea cu aia lucrind at the point of the guns...hmmm me no likey, indiferent de rezultatul artistic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu arma... e de înteles! Pâna si noi, pentru amarâtul de computer am investit într-un program antivirus! si la pretul pe care o are o margica... mi se pare normal sa fie angajata o trupa armata. Adevarat ca nici mie nu mi-ar place sa lucrez in asemenea companie... dar... Am lucrat la Fabrica de confectii - Sibiu si ani de zile m-am simtit jignita ca la iesirea spre casa, era impusa regula de "cautare în poseta". Vreau insa sa spun ca desi era cunoscuta regula, mai fiecare saptamana era desfacut un contract de munca din cauza ca la controlul "de rutina", se constata un furt! deci,controlul era necesar, si m-am supus, fara protest.
      Acum lucrez intr-o intreprindere in care intrarea dintr-un departament în altul se face pe baza de cartela magnetica - cu cip de securizare pe categorii de angajati! Nu lucram cu bilute de aur, dar spionajul industrial este în floare!
      Persoana mascata... nu cunosc cauza, presupun ca este o femeie care nu doreste sa fie recunoscuta... Habar nu am de ce...

      Ștergere
  3. Foarte interesant articolul ! Pozitia geografica a fabricii de perle ai permite firmei ca la costuri foarte mici (muncitori tratati la limita sclavagismului )sa aibe venituri exagerat de mari.

    http://www.ruralpovertyportal.org/web/guest/country/home/tags/philippines

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ninu, nu cred ca ai dreptate... cei care lucreaza acolo sunt privelegiati în comparatie cu cei care nu au serviciu...Ca investorii au profituri mari, asta este precis adevarat!

      Ștergere
  4. Extraordinara postare!
    Multumesc, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. nici eu nu am stiut nimic despre aceasta cultura de perle... si eu am fort la fel de impresionata ca si tine :)

      Ștergere
  6. Impresionanta tehnologie... Este putin cunoscuta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca dragostea pentru o femeie
    este completata prin daruirea unei bijuterii
    cu perla si intr-o atmosfera romantica
    in care sa te insoteasca minunata melodie
    recomandata de tine,Diamonds and pearls.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarul este ca noua femeilor, ne plac bijuteriile :)Mie imi plac inele, si le port cu placere, imi plac si colierele dar... nu le port, parca nu mi se potrivesc. Habar n-am de ce am senzatia asta... Totusi, colectionez cu placere :)
      Multumesc Steliana draga pentru minunatul fotoreportaj, uite, toti de aici iti multumesc in cor.
      O seara minunata. Pupici

      Ștergere
  8. Cred că mi-ar plăcea să fiu nepoata domnului producător de perle :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Extrem de interesant! :)
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-a placut acest fotoreportaj.
      seara faina si sa ne revedem la MfC ;) peste cateva ore.

      Ștergere
  10. Wow, e prima data cand au de asa ceva, auzi ce le-a trecut lor prin minte!!

    p.s. Cred ca iti dai seama ca am absentat motivat, nu? :-D

    RăspundețiȘtergere
  11. "aud", vad ca blogspot e flamand :-P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu am stiut ca exista perlute aurii...
      :) clar, precis ai fost iar plecata, cine stie pe ce plaiuri de basm - vin sa vad :)

      Ștergere
    2. N-am scris inca unde, cel putin nu pe blog (doar pe Facebook), am tras o fuga la Moscova :-D Si acum ma pregatesc de o alta... pup

      Ștergere
  12. superb!
    cred ca s-ar potrivi un asemenea colier auriu si avatarului...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna idee! virtual, isi poate permite orice femeie un asemenea colier ;))

      Ștergere
  13. nu stiam ca exista perle aurii...
    mie nu imi plac perlele...se spune ca aduc ghinion dar acestea sunt cu adevarat spectaculoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ah! acum 3 ani, de aniversarea casatoriei, sotul mi-a daruit un colier cu perle naturale de cultura japoneze si... nu am observat sa ma urmareasca ghinionul... nu mai mult ca înainte ;)) este singura bijuterie (in afara de lantisorul de aur cu cruciulita), pe care o port - cu anumite ocazii, la gat! Nu-mi place sa port margele... dar culmea, îmi plac la alte femei...
      Despre perlele aurii nici eu nu auzisem inca.
      O seara faina! ;)

      Ștergere
  14. Foarte interesant tot ce mi-ați oferit aici!
    Mulțumesc mult, doamna Carmen! :)
    O seară liniștită vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru vizita, draga Sara!
      pupici si noapte buna! succes la scoala!

      Ștergere
  15. Doamne, cîte splendori sunt pe lumea asta de care habar nu avem...
    Mîine, vă ofer şi eu cîteva poze cu corali din acvariile grădinii zoo, din Basel.
    O seară frumoasă vă urez. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce noroc sa aflam macar virtual, despre cate exista pe Lume!
      si cat de comod! aici suntem în arhipelagul Filipine, la tine ne plimbam prin Strasburg... Mare inventie internetul asta!
      O seara faina si tie! :)

      Ștergere
  16. Foarte interesanta postarea, doamna Carmen .Nu am stiut de existenta acestei tehnologii de fabricare a perlelor aurii. Doamne, ce mult mi-ar placea un colier!
    O noapte linistita va doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. extrem de interesant reportajul! Sunt scumpe dar dupa ce citesti acest articol parca altfel le intelegi valoarea!
    mi-ar placea sa vad intr-o zi perle adevarate, mie nu mi se potrivesc :)

    RăspundețiȘtergere
  18. wow!!!!
    mi-a placut foarte mult articolul:)

    RăspundețiȘtergere