marți, 22 mai 2012

Ceața verde

... nu are înca flori, este înca doar încrengatura de ramurele fragede, verzi-vineții. În diminețile înrourate, aceasta planta îmi amintește de ceața... Îmi place mirosul ei plăcut și gustul dulceag.

Da, este fenicul si toate mamele l-au folosit pentru a prepara ceaiul care "ia ca si cu mâna" colicii bebelusului :)
"Există câteva preparate pe bază de fenicul apreciate ca excelente remedii naturale: ceaiul de fenicul, necesar în vindecarea bronșitei, laringitei, amigdalitei, faringitei, oboselii fizice și psihice. Pulberea preparată din semințe de fenicul ajută la tratarea celulitei, depresiilor, amenoreei, digestiei lente, durerilor de cap.
Vinul preparat din fructele de fenicul reprezintă un remediu natural excelent. Fructele de fenicul au proprietatea de a calma și alina durerile de orice natură și se pot utiliza sub forma de diverse preparate." Wikipedia (sursa tabel)
100 grame fenicul (stare cruda) contine:
acid folic
kJoule/kcal Apa
Potasiu
Calciu Magnesiu Vitamina C
100µg 101/24 86 g 494 mg 109 mg 49 mg 25 mg
necesarul pe zi al unui adult
Potasiu
Calciu Magnesiu Vitamina C
4,3 % 13,6 % 13,1 % 116,3 %

UPDATE: 22.05 -22:27 - Tu1074 m-a provocat ;)
Iata cum arata azi-dimineata, biroul meu la serviciu: haosul total (zis dezordine - ordonata) prevalat de ceasca de ceai. Hmmmm... Destainui aici reteta "cea mai cea"! Un plic de ceai de fenicul si unul ce contine cea mai aromata combinatie de condimente: scortisoara, gimbir si cuisoare! Dupa asa un ceai, te simti de parca ai fi facut o plimbare în parc! ;)

19 comentarii:

  1. Fenicul, cândva beam ceai de fenicul, bine că mi-ai reamintit! Nu știam că are atâtea întrebuințări, e excepțional. Mulțumesc, Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu îl beau de placere... între doua (pâna la 5!) cafele, la serviciu.
      Noapte buna, Mirela draga! :)

      Ștergere
  2. Si la gatit e minunat, da savoare diverselor preparate de carne si legume. Eu pastrez frunzele la congelator, ca sa am tot anul, acum deja la noi incepe sa se usuce, pot aduna semintele :) Chiar mi-a spus odata o bunicuta de chiftelute din frunze de fenicul, tot zic, ca o sa le prepar ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu l-am folosit niciodata la chiftelute... sau spui cumva ca tocmai chiftelutele constau din frunze de fenicul?! hmmmm... nu-mi pot imagina.
      Buna idee - am sa pun si eu verde la congelator! multumesc :)

      Ștergere
  3. hehe ..nu-mi amintesc sa fi baut ceai de fenicul si ai dreptate ..seamana cu ceata :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate de aceea îmi place, pentru ca sunt îndragostita de peisajele cu ceata! ;)

      Ștergere
  4. Va multumesc mult pentru informatiile atat de utile, eu nu am stiut ca feniculul are atatea proprietati, de fapt, am si uitat de el.
    O seara minunata va doresc doamna Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti extrem de draguta, Stefi draga!
      multumesc mult! Noapte buna! :)

      Ștergere
  5. Sa ai parte de o vacanta minunata de care sa te bucuri! Numai bine atat tie, cat si familiei!
    Te imbratisez cu tot dragul! Sa ne revedem cu bucurie in suflet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu te îmbratisez :) numai gânduri bune, Vera draga!

      Ștergere
  6. Îmi place și îl beau cu rezultaste foarte bune !
    Planta se folosește și la gătit,se fac și salate cu fenicul crud !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, pun si eu în completare la salata de cruditati, dar, salata de fenicul nu am preparat înca... Buna idee, mersi!

      Ștergere
  7. Am uitat de el. O sa incerc fructele, cum o mai fi fara dureri? Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie îmi place si-l beau din când in când, fara sa am în vedere vreo afectiune anume... pur si simplu pentru aroma ;)
      Gânduri bune, înapoi :)

      Ștergere
  8. PS:exact aceste pliculețe de ceai,ale acestui producător, se găsesc la noi în comerț:) !

    RăspundețiȘtergere
  9. Sper ca bei ceaiul din placere nu pentru vreo durere !!!
    Multumesc pentru informatii...notat si retinut... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) îl beau preventiv, din când în când, nu care cumva sa ma apuce vreo durere :)))

      Ștergere